Jack Spijkerman, drie jaar geleden hét kijkcijferkanon van de VARA keert binnenkort terug op tv. Dat heeft Erland Galjaard, programmadirecteur van RTL4, gisteravond gemeld bij De Wereld Draait Door. Galjaard heeft plannen voor een nieuw satirisch programma voor Spijkerman, wat in het najaar op de buis te zien zal zijn.
Spijkerman trok drie jaar geleden in zijn toptijd drie miljoen kijkers per week met zijn programma Kopspijkers. Hiermee won hij in 2002 de TeleVizier-ring. Drie jaar geleden bood John de Mol hem een grote zak geld aan, en besloot hij een overstap te maken naar Talpa. Deze overstap pakte niet succesvol uit. Met een soortgelijk programma 'Koppensnellers' zakte het aantal kijkers naar gemiddeld 350.000 per aflevering.
Het is zaterdagavond, zappen is zinloos, dit is... Kopspijkers!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 02:26 schreef partyyboyy het volgende:
...Hulde voor Matthijs van Nieuwkerk!! Hij blijft tenminste!
Inderdaad, ook een prima presentator. Denk overigens wel dat hij één van de tien? tv-presentatoren bij de publieke omroep is die meer verdient dan de minister president. Heeft ie toch ff lekker voor elkaar foto
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 02:29 schreef BartUlft het volgende:
[..]
Inderdaad, ook een prima presentator. Denk overigens wel dat hij één van de tien? tv-presentatoren bij de publieke omroep is die meer verdient dan de minister president. Heeft ie toch ff lekker voor elkaar foto
Werkt zich dan ook de pleuris die gast, volgens mij.
Over 20 jaar zouden we kunnen terugkijken en de problemen van nu weglachen... óf we zitten in een loopgraaf de laatste restanten autochtoon Nederland te verdedigen.
Ik hoop dat de tijden van weleer weer terugkeren. Er zijn nog maar weinig goede programma's op TV te zien. En dan ook nog eigenljk alleen bij de publieke omroepen. Kan Jack daar verandering in brengen, ik ga iig wel kijken of het wat is.
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 02:33 schreef gias het volgende: geloofwaardigheid van spijkerman is na zijn overstap behoorlijk gekeldert.
Ze belden mij nog om in "de Zetel" te gaan zitten. foto (om dat voorvalletje met die kogels.) Ik heb maar bedankt daarvoor.
Gekelderd? Wat dacht je van weg, foetsie, vanished.
Dit is nu een levend voorbeeld in de media van hoe diep artistiek iemand kan zinken. Zal vast nog wel eens gebruikt worden als afstudeerthema op de Kleinkunstacademie: "Hoe gooi ik als links georiënteerd artiest mijn eigen ruiten in?"
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is. Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
Hij gaf altijd af op jomanda (ik ook) maar als hij zo oprecht was geweest als hij zich voordeed dan had hij voor de roem gegaan en niet voor 't geld. Dan had ie die blauwe jurk ook tuk gehad. Het liep anders. Zo zie je maar, elke socialist is eigenlijk een kapitalist, als je maar genoeg biedt .
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is. Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
Op Saturday 1 March 2008 @ 03:23 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ik denk dat Spijkerman zich nooit een socialist heeft gevoeld, maar eerder een sociaal democraat. En volgens sociaal democraten (veelal pvda'ers) is er niets mis met veel geld verdienen (behalve als het buitensporig veel wordt, boven de ongeveer 750.000 per jaar). Maar wat een echte sociaal democraat kenmerkt tegenover een liberaal, is dat de veelverdienende sociaal democraat het heel normaal vindt dat hij meer belasting betaalt om te zorgen dat ook de minderbedeelden (werklozen en arbeidsongeschikten) nog enigszins kunnen rondkomen.
Het idee dat sociaal democraten zouden denken dat ze weinig mogen verdienen is een domme aanname van mensen die te weinig verstand van politiek hebben om hier op niveau over mee te kunnen praten. Sociaal democraten zijn liberaal qua inkomsten, maar sociaal qua "vangnet regelingen." De salonsocialist is dus eigenlijk gewoon een sociaal democraat vanuit overtuiging in plaats van noodzaak.
Ik snap de socialistische grondbeginselen wel. Daarom blijft het vreemd dat de Vara destijd nooit een goed tegenbod heeft gedaan om het kijkcijferkanon van de omroep te behouden.
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 04:08 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Ik snap de socialistische grondbeginselen wel. Daarom blijft het vreemd dat de Vara destijd nooit een goed tegenbod heeft gedaan om het kijkcijferkanon van de omroep te behouden.
Ik denk dat Talpa Jack een aanbieding heeft gedaan waar de Vara niet tegen op kon bieden.
Binnenkort? Hij zei dat het mogelijk is dat Spijkerman in het najaar terug komt, dat valt bij mij niet onder de noemer binnenkort aangezien we nog in de winter zitten...
In Dutch the term lol translates to "fun" and the term "Lul" is slang for dick. So when the two forms are combined it must be having fun whilst being a dick...truly the lulz have existed long before interweb... http://encyclopediadramatica.com/
Het leven moet toch wel ingewikkeld zijn voor hokjesdenkers..... overigens nogal flauw om bij elk topic mensen weer als links of rechts te gaan bestempelen. Sowieso is links en rechts achterhaald, maar als je dat dan toch zo nodig wil doen, doe het dan tenminste in een topic wat over politiek gaat.
Ontopic: ik zou niet weten wat erop tegen is dat Jack terug komt op TV. Een hoop mensen die zijn programma's leuk vinden en ze zullen er wel weer brood in zien.
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 09:04 schreef sultansflowers het volgende: wie foto
Je kent Jack toch wel dat mannetje ging voor het grote geld naar jaren zitten zeiken over de commerciele TV waar 90% van zijn grapjes over gingen dacht hij op een ochtend , Fuck de Vara ik ga naar de Mol foto
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 08:18 schreef Brabiliaan het volgende: Ontopic: ik zou niet weten wat erop tegen is dat Jack terug komt op TV. Een hoop mensen die zijn programma's leuk vinden en ze zullen er wel weer brood in zien.
Als Spijkerman voor drie ministerssalarissen het kijkcijferkanon van de VARA was gebleven had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaidzeker omdat de haan van de VARA al lang en breed uitgekraaid is Het hele verhaal met Spijkerman gaat over geloofwaardigheid die hij in één keer verkrukte door de overstap naar de commerciële televisie. Vroeger werd ooit al Koos Postema op dezelfde manier door het publiek uitgekotst toen hij in een reclamespotje voor een grote bank optrad. Hetzelfde lot ging Frits Bom beschoren toen hij de overstap maakte van programma's over consumentenrechten naar de commerciele tevee waar hij nog slechts als luidspreker voor touroperators en reisbureau's dienst deed, de branche die hij bij de VARA te vuur en te zwaard aanpakte.
De ervaring met mensen als Spijkerman bij commerciele omroepen is dat het scherpe er meestal vanaf is omdat je ten faveure van de adverteerders niet meer overal grappen over mag maken en zeker niet op de manier die je zelf in gedachten had. Een soort commercieel gedreven censuur zeg maar
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 04:08 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Ik snap de socialistische grondbeginselen wel. Daarom blijft het vreemd dat de Vara destijd nooit een goed tegenbod heeft gedaan om het kijkcijferkanon van de omroep te behouden.
Dat hoefden ze helemaal niet. Ze hadden een contract dat niet verbroken mocht worden. Jack Spijkerman heeft gewoon contractbreuk gepleegd.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars." - \[b\]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:\[/b\] Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 03:11 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Yep, wat dat betreft zit ik op een lijn met jou. Maar laat Spijkerman aub terugkeren naar de publieke omroep, want ook bij RTL is hij niet op z'n plaats. Sommige mensen zijn geboren voor de publieke omroep... mensen als Spijkerman, Matthijs van Nieuwkerk , Paul Witteman (en vroeger Sonja Barend en Willem Ruis).
Toen Willem Ruis nog leefde bestond er nog helemaal geen commerciële omroep. Anders was dat zeker een goede plek voor Willem geweest.
Ik ben vanaf 1978 zijn secretaresse geweest bij de KRO. Ook Willem ging weg omdat ie meer geld wilde zien. Bij "ons" ontving hij 100.00 gld. per show, hij maakte er zo'n 10-12 per jaar, waar hij per show zo'n 4 dagen aan werkte. dat was ruim een miljoen per jaar, 27 jaar geleden was dat heel veel geld (en ik vind het nog veel geld). Hij ging in 1981 naar de VARA want die betaalden hem een miljoen voor 6 shows. Dat was flink meer. Daarbij ging hij shows in het land doen, ook minstens elke maand 1, hoeveel hij daarmee verdiende weet ik niet maar het zal ook een best beetje zijn geweest.
Uiteindelijk is het wél zijn veel te vroege dood geworden. Willem was al een stresskikker en alle stress extra die erbij kwam heeft hem uiteindelijk de das om gedaan. Het is maar wat je wil.
Maar zeg niet dat Willem Ruis typisch een man was voor de publieke omroep. Ik heb hem 3 jaar lang van dichtbij meegemaakt en Willem was een leuke vent maar verzot op geld.
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 02:29 schreef BartUlft het volgende:
[..]
Inderdaad, ook een prima presentator. Denk overigens wel dat hij één van de tien? tv-presentatoren bij de publieke omroep is die meer verdient dan de minister president. Heeft ie toch ff lekker voor elkaar foto
Welneeee joh... Dat is een omhoog gevallen dropveter... Hoort alleen maar heel erg graag zichzelf praten... Stelt vragen aan gasten, laat ze dan 2 woorden zeggen, en geeft vervolgens zelf het antwoord...
The word of the day is 'legs', let's go to my place and spread the word...
Kopspijkers was helemaal niks, en Spijkerman maar een matige presentator. Het cabaret op 't eind, dáár zaten de mensen op te wachten en dáár keken ze naar. Dat was namelijk wél leuk Niet Spijkerman zelf.
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
Komop zeg! iedereen wil verdienen en als je ergens anders het dubbele of meer kunt verdienen met hetzelfde werk, dan is de keuze niet zo moeilijk. 9 van de 10 mensen zouden dat doen. Schijnbaar zit elke 10e persoon op Fok.
Al dat geromatiseer over idealen. Vara/Talpa/RTL, het zijn allemaal bedrijven die geld moeten verdienen. Ook de Vara ja.
Op zaterdag 1 maart 2008 @ 10:29 schreef Overdrive het volgende: Kopspijkers was helemaal niks, en Spijkerman maar een matige presentator. Het cabaret op 't eind, dáár zaten de mensen op te wachten en dáár keken ze naar. Dat was namelijk wél leuk Niet Spijkerman zelf.
Ik vond heel dat programma wel leuk eigenlijk. Spijkerman vond ik er ook wel bij passen, ja het is geen geweldige presentator, maar dat amateurachtige past er wel bij.
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
Spijkerman trok drie jaar geleden in zijn toptijd drie miljoen kijkers per week met zijn programma Kopspijkers. Hiermee won hij in 2002 de TeleVizier-ring
Ik snap het probleem niet, koppensnellers was inderdaad minder leuk, maar om bij voorbaat iemands volgende programma af te keuren op basis van prive-beslissingen....
Ik zie wel wat het word, dan kom ik daarna wel met een mening foto
Heeft iedereen hier dan echt zo'n hekel aan geld? foto Jalouzie genoeg zo te zien.
Mag Jack net als alle andere televisiemakers ook bakken met geld verdienen? Net alsof de publieke omroepen en daarmee ook de vara niet commercieel zijn. Als je ziet hoeveel geld daar aan de strijkstok blijft hangen en wat de bobo's verdienen dan is dat beetje geld van Jack niet veel bijzonders.
ja joh,. ga het maar weer proberen met dezelfde vent in let maar op: weer hetzelfde programma wat toen zwaar over ze'n top heen was,.. en nu maar hopen dat het wat word he..
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Maar ja, hij ging voor het geld he! foto
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Lees je mee, Jack?
...Hulde voor Matthijs van Nieuwkerk!! Hij blijft tenminste! fotofotofoto
fotofotofotofoto
http://www.youtube.com/watch?v=WVESOPe8B-4
Ze belden mij nog om in "de Zetel" te gaan zitten. foto (om dat voorvalletje met die kogels.) Ik heb maar bedankt daarvoor.
Het exponent van "Links lullen, rechts vullen"
foto
Wat dacht je van weg, foetsie, vanished.
Dit is nu een levend voorbeeld in de media van hoe diep artistiek iemand kan zinken.
Zal vast nog wel eens gebruikt worden als afstudeerthema op de Kleinkunstacademie: "Hoe gooi ik als links georiënteerd artiest mijn eigen ruiten in?"
En de Vara lacht zich kapot.
foto
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
Dat die salonsocialist terug moet zal best, maar ik ga het zeker niet kijken.
foto
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
Jack Spijkerman is maar een matige presentator met irritante trekjes. Het is niet voor niks dat hij zo ontzettend geflopt is bij Talpa ( foto ).
Bovendien is die man een arrogante draaikont! foto Ik ga waarschijnlijk niet kijken, Kopspijkers was erg leuk maar Spijkerman is een kneus.
Spijkerman terug: foto
En terecht. Cheque Spijkerman. foto
I still hesitate to use spaces
in file names.
niet die grindtegel op tv aub
http://encyclopediadramatica.com/
Hoe zwart-wit kunt je zijn he? foto
Het leven moet toch wel ingewikkeld zijn voor hokjesdenkers..... overigens nogal flauw om bij elk topic mensen weer als links of rechts te gaan bestempelen. Sowieso is links en rechts achterhaald, maar als je dat dan toch zo nodig wil doen, doe het dan tenminste in een topic wat over politiek gaat.
Ontopic: ik zou niet weten wat erop tegen is dat Jack terug komt op TV. Een hoop mensen die zijn programma's leuk vinden en ze zullen er wel weer brood in zien.
foto
Die ik uiteraard zal gebruiken.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
Ouwe meuk weer van stal halen foto
en hij heeft een rotkop die beter niet op de buis kan foto
zitten zeiken over de commerciele TV waar 90% van zijn grapjes over
gingen dacht hij op een ochtend , Fuck de Vara ik ga naar de Mol foto
Het hele verhaal met Spijkerman gaat over geloofwaardigheid die hij in één keer verkrukte door de overstap naar de commerciële televisie.
Vroeger werd ooit al Koos Postema op dezelfde manier door het publiek uitgekotst toen hij in een reclamespotje voor een grote bank optrad.
Hetzelfde lot ging Frits Bom beschoren toen hij de overstap maakte van programma's over consumentenrechten naar de commerciele tevee waar hij nog slechts als luidspreker voor touroperators en reisbureau's dienst deed, de branche die hij bij de VARA te vuur en te zwaard aanpakte.
De ervaring met mensen als Spijkerman bij commerciele omroepen is dat het scherpe er meestal vanaf is omdat je ten faveure van de adverteerders niet meer overal grappen over mag maken en zeker niet op de manier die je zelf in gedachten had. Een soort commercieel gedreven censuur zeg maar
Ik zal in ieder geval iedere keer als ik die kop zie denken, wat ben je toch een loser en ik denk dat dat voor velen met mij gelden zal.
http://vuisttegendierenleed.web-log.nl/
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
http://vuisttegendierenleed.web-log.nl/
-
\[b\]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:\[/b\]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Ik ben vanaf 1978 zijn secretaresse geweest bij de KRO. Ook Willem ging weg omdat ie meer geld wilde zien. Bij "ons" ontving hij 100.00 gld. per show, hij maakte er zo'n 10-12 per jaar, waar hij per show zo'n 4 dagen aan werkte. dat was ruim een miljoen per jaar, 27 jaar geleden was dat heel veel geld (en ik vind het nog veel geld).
Hij ging in 1981 naar de VARA want die betaalden hem een miljoen voor 6 shows. Dat was flink meer. Daarbij ging hij shows in het land doen, ook minstens elke maand 1, hoeveel hij daarmee verdiende weet ik niet maar het zal ook een best beetje zijn geweest.
Uiteindelijk is het wél zijn veel te vroege dood geworden. Willem was al een stresskikker en alle stress extra die erbij kwam heeft hem uiteindelijk de das om gedaan. Het is maar wat je wil.
Maar zeg niet dat Willem Ruis typisch een man was voor de publieke omroep. Ik heb hem 3 jaar lang van dichtbij meegemaakt en Willem was een leuke vent maar verzot op geld.
http://vuisttegendierenleed.web-log.nl/
Dat is een omhoog gevallen dropveter...
Hoort alleen maar heel erg graag zichzelf praten...
Stelt vragen aan gasten, laat ze dan 2 woorden zeggen, en geeft vervolgens zelf het antwoord...
Het cabaret op 't eind, dáár zaten de mensen op te wachten en dáár keken ze naar.
Dat was namelijk wél leuk
Niet Spijkerman zelf.
Komop zeg! iedereen wil verdienen en als je ergens anders het dubbele of meer kunt verdienen met hetzelfde werk, dan is de keuze niet zo moeilijk. 9 van de 10 mensen zouden dat doen. Schijnbaar zit elke 10e persoon op Fok.
Al dat geromatiseer over idealen. Vara/Talpa/RTL, het zijn allemaal bedrijven die geld moeten verdienen. Ook de Vara ja.
Ik hoop dat het terug komt foto
Ik zie wel wat het word, dan kom ik daarna wel met een mening foto
Asjeblief niet zeg foto
Bovendien is hij als programmamaker helemaal niks zonder goede cabaratiers om hem heen.
Misschien krijgt ie een soort Live en Cookingprogramma.
Geldwolf foto
En een Golden Earringfan van het eerste uur
Jalouzie genoeg zo te zien.
Mag Jack net als alle andere televisiemakers ook bakken met geld verdienen?
Net alsof de publieke omroepen en daarmee ook de vara niet commercieel zijn.
Als je ziet hoeveel geld daar aan de strijkstok blijft hangen en wat de bobo's verdienen dan is dat beetje geld van Jack niet veel bijzonders.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken