Reclameheld Peer 'geen-bommetje' Mascini terug

Peer MasciniPeer Mascini, bekend van de Melkunie-reclames uit de jaren '90 ("Ik had nog zo gezegd: geen bommetje!", "Al het goeie komt van Melkunie-koeien"), keert terug als reclameman op de Nederlandse buis. Dit keer niet in een spotje voor Melkunie, maar voor Beemster kaas.

In de spot van de kaasmaker bezoekt Mascini de Beemster waar de koeien flink in de watten worden gelegd. Zo neemt hij een kijkje bij de 'jakoezzie' en houdt hij een oogje in het zeil tijdens een wilde rodeorit van één van de gevlekte viervoeters.

"Door mijn jarenlange ervaring met de Nederlandse koe weet ik als geen ander hoe ik ze kan motiveren om het beste uit zichzelf te halen. De opnames waren dan ook een eitje", vertelt Peer Mascini over de commercial.

Als vergoeding voor de spot kreeg Mascini zijn gewicht in Beemster kaas. Hij doneert dat aan de voedselbank. Komende donderdag levert hij een 93 kilo wegende kaaskolos af.

De Melkunie-reclames met Peer Mascini waren eind jaren '90 zeer populair in Nederland. In 1997 werd met de reclame Bommetje zelfs een Gouden Loekie gewonnen. Ook de nummer twee van dat jaar was een reclame van Melkunie met Mascini: Motor.

In 1992 was Peer Mancini voor het eerst te zien als professor in de melk voor de campagne van Melkunie. Vijf jaar later werd hij natgespetterd in Bommetje en dat luidde het succesverhaal van Melkunie in. In 1999 werd Peer Mancini uitgeroepen tot Reclameheld van de Eeuw.


De reclamespot voor Beemster kaas (vanaf 10 mei op de televisie)

Submitter:  Bron: Persbericht