Nieuws
Kabinet voor verbinding A6 naar A9

De verbinding is nodig omdat de snelwegen tussen Schiphol en Almere dichtslibben. Het alternatief is de bestaande wegen (A1 en de A9 door Amsterdam-Zuidoost) verbreden, maar hier voelt het kabinet minder voor. Minister Peijs van Verkeer heeft met haar collega Dekker (Ruimtelijke Ordening) afgesproken dat de Naardermeervariant er moet komen. De aantasting van de natuurgebieden zal worden opgelost door gedeeltelijke ondertunneling. Hoeveel er wordt ondertunneld, is nog onduidelijk.
Eén van de grootste criticasters van de weg is de Naardense burgemeester Peter Rehwinkel. Onlangs nodigde hij zijn Almeerse collega Annemarie Jorritsma, een groot voorstander, nog uit om een nacht met hem op een bootje op het Naardermeer door te brengen, zodat ze zelf kon merken 'hoe uniek het Naardermeer is'. Rehwinkel is bang dat met ondertunneling water wegtrekt. Dit zou gevolgen hebben voor aantal zeldzame vogelsoorten. Volgens de Naardense burgemeester denken alle gemeenten in de regio en de provincies Noord-Holland en Utrecht hetzelfde erover.

De nieuwe verbinding A6 - A9 wordt deels ondertunneld
Daar zullen ze blij mee zijn!!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
Stelletje domkoppen foto
Alle natuur moet oprotten..... we hebben wegen en woningen nodig!
We blijven maar bouwen en bouwen.. en natuur vernielen foto
Niet dat ik in een tipi wil gaan wonen of zo.. maar toch!
www.ErwinB.nl
Ik ben tegen ze moeten hier eerst maar eens de A58 door trekken foto
Het verkeer tussen Almere en de Randstad is al jaren geleden zoveel gegroeid dat de huidige infrastructuur het niet aan kan. Daar moet iets aan gedaan worden.
Het beste en meest vriendelijke alternatief is de A6/A9 verbinding. Hij komt niet in de buurt van het Naardermeer, niet langs woonwijken en ook het uitzicht wordt niet verder verpest want hij ligt straks onder het maaiveld.
Wat willen ze dan? De A9 verbreden? Waarheen?? Daar wonen wel mensen... En de knooppunten blijven bestaan.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
Ik denk dat dit verreweg de beste variant is. Bij verbetering van de bestaande wegen zit je met het probleem Gaasperdammerweg, die dwars door A'dam-ZO loopt. Daar zal ook overkoepeling oid moeten komen, wat in prijs gigantisch kan oplopen. De A1 aanpassen zal ook niet makkelijk zijn, omdat dit tijdens de werkzaamheden voor nog grotere ellende dan nu gaat leiden.
Trouwens, de weg loopt praktisch langs het Naardermeer, en niet eens erdoorheen. Ondertunneling daar hoeft m.i. niet eens, alleen wellicht bij het Gein.
Bijna de helft van het aantal afgelegde kilometers wordt veroorzaakt door mensen die vrij zijn en op pad gaan. Dat blijkt uit een onlangs gepubliceerd onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP).
Tuurlijk moet er iets aan gedaan worden, maar dan moeten ze hun plannen wel goed uitdenken, uitwerken en presenteren.
Als die tunnel nou al na de brug begint en doorloopt tot achter weesp zou het bezwara een stuk minder zijn. Maar dat kost weer 1 miljard extra .. ach ja...
Zoutzuur is dus de oplossing!
Als ze eens met een ander alternatief kwamen, door bijvoorbeeld de weg te verbreden, zou dat niet helpen? Of tenminste iets meer? foto
Dat is vrijwel alleen maar woon-werkverkeer. Met dank aan het beleid van de afgelopen 50 jaar en de milieugroeperingen.
Een nieuwe stad om Amsterdam te onlasten mocht er wel komen, maar de infrastructuur om deze mensen naar hun werk te brengen is jarenlang getorpedeerd door het groene front met valse dogma's en leugens verkocht als rapporten.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
Trouwens, de weg loopt praktisch langs het Naardermeer, en niet eens erdoorheen. Ondertunneling daar hoeft m.i. niet eens, alleen wellicht bij het Gein.
*quote*
Dan leg ik een snelweg vlak langs jou huis aan.. heb je ook geen probleem mee zeker.
Snelweg geluid draagt KILOMETERS ver... dag rust bij het naardermeer!
Zoutzuur is dus de oplossing!
Ik denk dat deze snelweg de filedruk dermate af kan laten nemen dat het milieu er alleen maar bij gebaat is.
Met de huidige asfalteertechniek hoor je niks. Al helemaal niet als de weg in een tunnelbak ligt.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
Nu loopt de verkeersstroom via de Gaasperdammerweg en A10, dwars door woongebied. Daar is al helemaal geen plek voor echte structurele verbetering.
En dat allemaal op de files te vermijden. Het stukje Almere-Buiten <-> Schiphol-Rijk (zo'n 55 kilometer) geeft mij zeer regelmatig enkele-reistijden van 1,5 uur en langer.
Enno
Want ik word schijtziek van die file elke dag. foto
En voor wat betreft het milieu effect...
Nee, die dagelijkse kilometers file op de A1 en A6 zijn lekker gunstig voor het milieu. foto
Al betwijfel ook ik overigens of deze snelweg die files zal oplossen, als er niets aan de andere knooppunten op de betreffende snelwegen wordt gedaan.
Waar het mij om gaat is dat die tree huggin' hippies die zichzelf zo verschrikkelijk wijs achten, eerst eens na moeten leren denken over het totaalplaatje, voor ze een conclusie trekken, anders krijg je straks steeds meer van dat soort acties als "een stuk zeeland terug geven aan de zee"....
Woon je dan in Amsterdam ZO? Dat is namelijk de enige plek waar die weg in de buurt van woongebied gaat komen. En dan hoef je niet bang te zijn voor extra verkeer, want dan loopt de A9 al door je voortuin en de A2 langs je huis.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
btw
Je moest 's weten hoe stedelingen wonen.. Men (de notoire bezwaarmakers) zou eens vanuit het gemeenschappelijk belang moeten redeneren ipv het eigen belang of dogma's (milieulobby). Onbegrijpelijk hoe een handjevol mensen de boel tot in de treure weten te vertragen. Het doortrekken van de A13 door wat braakliggende weilanden. Ook zoiets dat 20 jaar werd opgehouden. En de files staan er het halve etmaal rond!
En nee ik ben niet sarcastisch nu.. Die A6 gaat toch door een tunnel lopen dus niemand die er verder last van heeft, wel veel mensen die er veel gemak van hebben.
p.s. Ik ben vrij links trouwens en ja het blokkeren van de verbeteringen van de infrastructuur vind ik zelf ook een van de grootste minpunten van links.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
foto
teknival! muhahaaa
pm block :,-)
Voor het geld van de HSL en Betuwelijn hadden ze beter in de randstad 4-baans asfalt aan kunnen leggen. Waarschijnlijk hadden ze voor dat geld in heel NL -baans kunnen gaan. foto
Dan kun je pas doorrijden
Ik geloof dat daar al 30 jaar over gesteggeld wordt, sluipverkeer wordt hardnekkig tegengegaan en als alternatief stelen de lokale overheden voor: ga via de A13 foto
Vreemd trouwens: dat plan voor de A6-A9 verbinding is een paar maanden geleden geopperd en nu is er vrijwel direct een kamermeerderheid voor, terwijl het ontlasten van het drukste stuk snelweg in Nederland (de A13) door het ontbrekende stukje A4 al decennia geen meerheid / geld krijgt. Terwijl dat a) niet door een natuurlijkgebied loopt en b) een korter stuk rijksweg is en c) er al jaren over gelobbyd wordt om dat ding aan te leggen. foto
Ze moeten De afritten breder maken en stukken waar je moet in en uitvoegen ook 1 a 2 banen breder maken, daar onstaan meestal de files, en ze ontstaan door stoplichten net na de snelweg neer te zetten.....
Tis allemaal zo simpel, maar kost gewoon tijd, en 1 aparte baan voor vrachtwagens is ook handig.
Die verbinding met Haarlem is om doorstroom op de ring a'dam te bevorderen. Verder wordt deze verbinding deels door een tunnel gejast, maar dat leest nauwelijks iemand.
Enige minpuntje: een extra stook heeft ruimte nodig, en die is er juist nauwelijks op die plekken waar er het meeste baat bij zou zijn.
Bij knooppunt Terbregseplein is er bijvoorbeeld een aparte strook voor vrachtauto's zodat vrachtwagens & invoegend overig verkeer elkaar veel minder stoort; daar is vrijwel iedereen heel tevreden over.
De rest van je post is m.i. nogal kortzichtig (tijdelijk verbrden bij opritten? Dan verschuif je het knelpunt naar de plek waar die tijdelijke verbreding ophoudt...)
Met dat nieuwe stukje snelweg ben je wel 3 (drie!) minuten sneller van Almere in Amstelveen. Gaaf zeg, kan je 3 minuten langer in je nest liggen.
foto
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
- Belast kilometervreters extra
- Promoot, subsidieer en verplicht mensen met het openbaar vervoer naar werk in randstad te gaan.
- Carpoolen wordt verplicht tijdens spitsuren.
- Verbod op aanleg van nieuwe wegen
- Gooi de grenzen nog verder dicht
Kortom verzin eens wat anders dan aanleggen nieuwe weg, hoelang zal het duren voordat deze weer dichtslibt.
Nieuwe wegen trekken alleen maar meer verkeer aan foto
En er zijn goede plannen gemaakt. Deze variant is de duurste.
Ik zeg trouwens helemaal niet dat er niets moet veranderen. Ik vind het wel bezopen om 20 km2 landschap te verkloten terwijl er prima andere oplossingen zijn.
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
Noem maar eens wat andere prima oplossingen. En alsjeblieft niet van die idealistische droomplannetjes die geen enkele kans maken om ooit te worden uitgevoerd.
* A6 knooppunt Muiderberg - Almere-buiten 4x2;
* A1 knooppunt Muiderberg - knooppunt Diemen 2x4 + eventueel extra;
* A6/A9 verbinding [hetzij [boor]tunnel 2x3
hetzij upgraden bestaande Gaasperdammerweg naar 3-2-3 + A1 Muiderberg - Diemen naar 4-4-4;
* A9 Holendrecht - Amstelveen 2-3-3-2 [of 2x5 danwel 2x4 + spitsstroken];
* A9 Amstelveen - Badhoeverdorp 2x4;
* A10 knooppunt Diemen - knooppunt Amstel 2x4;
* [totale] herconstructie/aanpak knooppunten Muiderberg, Diemen, Watergraafsmeer, Amstel en Holendrecht.
Wanneer de bedrijven niet zo nodig in de grote steden hoeven maar zich ook vestigen in de polder scheelt dat al enorm.
Nederland is maar voor hooguit een paar procent geasfalteerd. Verreweg het meeste daarvan zijn de straatjes waar woningen en bedrijven aan liggen. Binnen de bebouwde kom dus.
In 20 jaar tijd zijn er idioot weinig snelwegen bijgekomen. Er is dus geen enkele sprake van dat Nederland vol komt te liggen met asfalt. Als iets onze natuur verkloot is het de enorme hoeveelheid landbouwgrond.
foto
http://maps.google.com/ma(...)965,0.21698&t=k&om=1
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
We betalen dus straks milljarden extra aan een tijdelijke oplossing die het gebied waar het door gaat ook nog in gevaar brengt.
Verbetering van het bestaande wegennet is veel beter. Het is goedkoper, flexibeler en maakt veel meer mogelijkheden voor andere verkeersverbeteringen.
Maar nee, het kabinet moet zonodig een betuwelijn-achtige snelweg oplossing kiezen. Puur prestige project.
Het enige wat ik hoor zijn spelende kinderen die zo en=en ontiechelijke herrie maken dat ik mijn eigen muziek niet eens normaal kan beluisteren.
De snelwegen zijn zo mooi geluidsarm gemaakt.. Ik hoor ze niet..
De techniek is er heus wel..
Hetis overigens de overheid zelf die deze problemen heeft veroorzaakt door in de jaren 60 een forenzen beleid in te voeren. Werken in een stad/dorp, wonen in het andere. Dit om de grotere steden te ontlasten (Het heeft gelukt, Nederland heeft niet echt een miljoenenstad... rotterdam en amsterdam met agglomeratie net aan)
Het gevolg is dat de rest van de randstad allemaal groeidorpen onstonden. Deze dorpen wilde hun dorpse karakter behouden. Gevolg, 2x zoveel mensen in het dorp, met de zelfde dorpse wegen.. Iets wat niet kan...
Ik zie het hier in Hoofddorp ook gebeuren. Enorme Vinexwijken (in totaal 9000 woningen) en ALLES, werekelijk ALLES is 1 baans, een rechte weg naar een grotere weg wordt onderbroken door een bussluis (die 1x per 30 minuten rijdt......) Alles autoluw maken.
Geheel terzijde: Nederland heeft zijn economie te danken aan DOORVOER, maw mobiliteit. Met het dichtslibben van onze wegen, slibt ook onze economie in. Nederland is klein, en de natuur die het te bieden heeft is te verwaarlozen. Ik zeg niet dat het weg moet, helemaal niet.. Maar de natuur in nederland is een lachertje.
Ze hadden beter de randstad vol kunnen bouwen om zo andere gebieden in nederland te ontlasten, om zo een mooier, groter natuurgebied te kunnen maken. De helft in de Randstad is toch ingepolderd, dus dat is zowiezo al geen natuur. Het grond was duur genoeg gewonnen, gebruik het dan ook!
Live like you'll die today...
JD
En ik ben rechts, maar ik wil wel een beetje natuur behouden. Kapitalisme gaat niet in alle gevallen voor alles. Nuance mag ook best wel.
Kijk maar eens bij Google Maps hoeveel asfalt je ziet en hoeveel landbouwgrond.
Live like you'll die today...
JD
Dat is ook de reden waarom een metro-achtig systeem hier niet gaat werken. Het is niet dichtbevolkt genoeg!
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Maar trap die zooi ook maar vol. Merk je niets van joh...dat ik hier bij de A1 en A28 wel dagelijks ongemak heb van geluidsoverlast van deze wegen is natuurlijk mijn probleem...die wegen zijn stil...ik luister te goed. Maar dat iedereen denkt dat het geen schade oplevert en alleen maar economisch voordeel snap ik niet. Zijn julllie wel eens in dat gebied geweest? Of is dat te ver van de overbevolking vandaan? Is dat eng al dat groene spul met beestjes erin?
Ach...verniel dit ook maar....het zal allemaal wel.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
En de mensen die over het milieu klagen: zo'n snelweg kost bijna geen ruimte (hoe breed is zo'n ding nou helemaal) en ontlast het verkeer en voorkomt file's (wat dus JUIST slecht voor het milieu is) en wegens het gebrek aan milieuvriendelijke of andere alternatieven gaat men met de auto.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Meer wegen zorgt er alleen maar voor dat de bestaande wegen moeilijker te onderhouden zijn en niet optimaal in de omgeving blijven passen.
Als je eens objectief naar de satellietbeelden zou kijken zou je zien dat er absoluut geen sprake van is dat Nederland bedolven wordt onder asfalt. Nog niet in het geringste.
We hebben de natuur opgeofferd ten gunste van landbouw en veehouderij. En verstedelijking natuurlijk, maar dat houd je niet tegen met een groeiende bevolking. Jammer voor je dat je overlast hebt, maar we gaan de boel in Nederland niet platleggen omdat jij wat gezoef op de achtergrond hoort.
En als je nu nog wat beter zou kijken zou je zien dat de nieuwe weg bijna volledig langs en dus niet of nauwelijks door het natuurgebied gaat. Je weet zelfs niet eens welk deel ondertunnelt gaat worden, dus wat zeik je nou eigenlijk helemaal foto
http://www.tegena6a9.nl/
http://www.natuurmonumenten.nl/actie/homepage.jsp?p=360664
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Nederland heeft, en voornamelijk in de randstad, allemaal kleine 'stadjes' die allemaal eigen afslagen en eigen N-wegen willen hebben. Bovendien willen ze in de bebouwde gebieden alles zo autoluw maken waardoor je maar 1 weg hebt van en naar een centrum bijvoorbeeld, welke elke keer vaststaat omdat de wegen het aanbod niet kunnen verwerken.
Ik ben met je eens dat je de wegen goed moet aanleggen, en niet zomaar elke gemeente met meerdere wegen te laten verbinden.
Live like you'll die today...
JD
in Nederland vormt het provinciale wegennet geen reëel alternatief; het wordt niet eens op de borden aangegeven. Nieuwe wegen blijven noodzakelijk om de bereikbaarheid van ons land te garanderen.
Dat jij dat niet meteen snapt maakt het niet meteen een kulargument
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
Gevolg: dikke files met benzine pompende auto's waardoor de lucht wordt vervuild. Hoezo kortzichtigheid.
Hele verhaaltje gaat wel weer een flinke duit doekoes kosten. Al dat geld kan men beter besteden aan het wegsluizen van arbeid naar meer armlastige/beter bereikbare regio's.
Maar ja; blijkbaar geef jij niets om natuur of wil je gewoon niet inzien dat behoud belangrijk is, maar geef je meer om je reistijd. Kijk eens op de site van Natuurmonumenten en probeer eens te beseffen dat het Naardermeer iets unieks is, wat makkelijk te vernietigen is. En nooit meer terugkomt.
Eigenlijk KAN wat jij wilt ook helemaal niet; het OV zit dagelijks al helemaal vol, er kunnen niet NOG meer treinen rijden (als het materieel er al zou zijn!) en investeren in OV is een groot taboe, zeker voor een rechts kabinet. Niet voor niets schrapten ze grote projecten, een paar weken geleden. Wel geld voor nog maar een snelweg, maar geen geld voor een goede nieuwe treinverbinding.. Zeker aandelen Shell, die lui. (Of alvast op jacht naar een commissariaat aldaar.)
edit: typo
Verder ben ik heel erg begaan met het milieu, maar ik ben geen hippie in tuinbroek. Net als met schaken, je moet soms een pion opofferen om de koningin te redden. Er is nog wel meer natuur dat beschermt moet worden dan dat stukje groen.
Gegeven de huidige situatie is het beste wat we voor de natuur in ons land (en daarbuiten) kunnen doen zorgen dat de files verdwijnen. Dit stukje snelweg kan daar flink aan bijdragen, want het zal veel invloed hebben op de verkeersdoorstroming.
De impact op dat stukje natuurgebied hoeft daar trouwens niet of nauwelijks onder te lijden. Het zou wel kunnen en daarom kun je beter goed meedenken er voor waken dat er zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met de natuur. Daar hebben we met z'n alle veel meer aan dan je hakken in het zand zetten.
Maar laten we eerlijk wezen. Het kan de omwonenden allemaal niet zo verschikkelijk veel schelen wat er met dat stukje natuur gebeurt. Het gaat ze er veel meer om dat ze geen snelweg in de achtertuin willen. Wat boeit het hen dat er honderden miljoenen per jaar verloren gaan voor onze economie door de effecten van de huidige omweg.
Ik zie de krantenkoppen al voor me als de Zuiderzeelijn a 12 miljard uiteindelijk 30% duurder uitvalt omdat omwonenden en milieugroeperingen het proces tot in den treure blijven frustreren.
En hoe jij denkt over je leefomgeving en milieuactivisten is iedereen wel duidelijk geworden, nu. Ja, je stemt rechts. En nee, je hebt verrekte weinig op met natuur.
Dit soort beslissingen worden altijd uitgelegd in het voordeel van verkeer en economie.
Uiteindelijk leven we in een land waar de economie altijd moet groeien en dus mede het verkeer. Maar het bijbehorende land wordt niet groter. Dat dat uiteindelijk niet meer zal gaan hoor je praktisch niemand over. Dat zijn geen fabels. Deze groei maar automatisch door laten gaan zijn alleen maar zeer korte termijn oplossingen.
Almere groeit door en straks is er te veel verkeer voor beide wegen. Daarnaast zie je dat er alleen maar wegen bij bouwen geen enkele oplossing is, maar dat vaak het fileprobleem zich alleen verplaatst. UIteindelijk moeten al die automobilisten ergens een gebied in. Daar staan gebouwen en die zijn vast, dus de wegen zijn ook vast en is er daar gewoon een beperkt aanbod aan wegen. Staat daar de file. Niets uit jouw stukje doet vermoeden dat je heel erg begaan bent met het milieu. Klinkt als een losse kreet. Waarom is deze gedachte er nooit met betrekking tot verkeer en economie?
Welke koningin zijn we aan het redden dan? Die dan dus weer ergens anders vaststaan. Echte oplossingen zou meer in de richting van thuiswerken oid zijn. Terugdringen van nutteloos verkeer. Die milieuvriendelijke oplossing is waarschijnlijk gewoon te duur. Dus doen we dat niet. En dan is inderdaad een mooi natuurgebied naar de knoppen. Je hebt ze allemaal persoonlijk gesproken en hun 'listen' doorzien? Goed man.
De enige conclusie is hier dat jij echt niet begaan bent met het milieu en alleen geinteresseerd bent met de korte termijn oplossing. Dat we die milieuschaderekening nog gepresenteerd gaan krijgen is zeker.
Niet alleen door het Naardermeer wat verdwijnt. Maar door het telkens verdwijnen van telkens weer een stukje.
Heb je de cijfers van de bevolkingsgroei recentelijk nog eens bekeken? Die is heel erg laag kan ik je zeggen, dus waar maak je je druk om? Als je het kaartje eens goed bestudeerd kun je zelf zien hoe deze nieuwe snelweg het verkeer ontlast en onnodige files kan voorkomen. Of wil je dat gewoon liever niet zien? Ik heb wat minder bekrompen ideeën hierover. Het verdwijnen van oerwouden, prachtige zeldzame dieren en de poolkappen vind ik heel ernstig.
Wat hier gebeurt is dat een klein probleem opgeblazen wordt tot grootse proporties en dat terwijl er nog niet eens definitieve plannen zijn.
Huilen voordat je geslagen wordt. Het milieu. Er valt veel te verbeteren. Bijvoorbeeld aan de manier waarop wij energie vergaren. Dat gaat maar op voor een select groepje mensen. Het is geen structurele oplossing, dus daar lossen we het probleem niet mee op. Jij hebt blijkbaar toch al definitieve plannen gezien foto
Dit bedoel ik dus met hakken in het zand ipv meedenken. Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die het stukje natuur daadwerkelijk belangrijker vinden dan de overlast die ze mogelijk zelf zullen ondervinden, maar voor de rest verschuilt men zich gewoon achter het milieuargument wetende dat dit een krachtig wapen is in de strijd tegen deze plannen.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken