Nederlanders denken heel anders over reclame bij de publieke omroep dan de politiek. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek dat TNS NIPO uitvoerde in opdracht van de Ster. 61 procent wil niet meebetalen aan een reclamevrije publieke omroep. In de Tweede Kamer is juist een meerderheid voor deze plannen. Ruim 60 procent van de Nederlanders vindt dat reclame op de publieke omroep al een hele tijd geaccepteerd is en dat de discussie hierover nutteloos is.
Volgens de directeur van de Ster, Arian Buurman, geeft het onderzoek nogmaals goed aan hoe reclame onderdeel is geworden van ons dagelijks leven. "Reclame heeft naast een wervende ook een informatieve functie voor het publiek. Zelfs bij een compensatie uit de algemene middelen zal dit, door de enorme marktverstoring, niet voldoende zijn om een brede en vitale publieke omroep te behouden", aldus Buurman.
Staatssecretaris Van der Laan van Media laat TNO onderzoek doen naar andere vormen van reclame: "De reclameblokken hebben hun langste tijd gehad. Nieuwe manieren zouden het zogeheten product placement en sponsoring zijn. Producenten sponsoren dan programma's of hun artikelen duiken op in televisieprogramma's."
Tja... niet voor de programmas die ze NU maken. Ik kijk alleen Paul de Leeuw en wat sport op de publieke omroepen, en al die andere bout-programmas die ze maken wil ik dus echt niet EXTRA voor betalen, terwijl ik ze toch niet bekijk. Gingen ze nou opeens echt goede films, series, documentaires en talkshows (Letterman, Jon Stewart, etc) aankopen, dan zou ik er een stuk minder problemen mee hebben, want dan kijk ik natuurlijk ook veel meer. Maar nu kijk ik zo ontzettend weinig Publieke Omroep, dat het het geld niet waard is (zelfs het kijk- en luistergeld is al teveel...)
laat ze ook eerst maar weer eens leuke cartoons terugbrengen voor de jeugs, zoals Alfred J. Kwak (komt misschien een nieuwe serie aan btw), Tovenaar van Oz, etc etc... want de huidige jeugdprogrammas zijn gewoon allemaal baby-shows, of met die nep-volwassenen die tegen de kids praten alsof ze in Knoop in je Zakdoek thuishoren...
Op vrijdag 14 april 2006 13:16 schreef Yi-Long het volgende: Tja... niet voor de programmas die ze NU maken. Ik kijk alleen Paul de Leeuw en wat sport op de publieke omroepen, en al die andere bout-programmas die ze maken wil ik dus echt niet EXTRA voor betalen, terwijl ik ze toch niet bekijk. Gingen ze nou opeens echt goede films, series, documentaires en talkshows (Letterman, Jon Stewart, etc) aankopen, dan zou ik er een stuk minder problemen mee hebben, want dan kijk ik natuurlijk ook veel meer. Maar nu kijk ik zo ontzettend weinig Publieke Omroep, dat het het geld niet waard is (zelfs het kijk- en luistergeld is al teveel...)
laat ze ook eerst maar weer eens leuke cartoons terugbrengen voor de jeugs, zoals Alfred J. Kwak (komt misschien een nieuwe serie aan btw), Tovenaar van Oz, etc etc... want de huidige jeugdprogrammas zijn gewoon allemaal baby-shows, of met die nep-volwassenen die tegen de kids praten alsof ze in Knoop in je Zakdoek thuishoren...
De kracht van de publieken is natuurlijk dat ze dingen uitzenden die jij niet kijkt, die bijna niemand kijkt, maar waar een enkeling wel in geintresseerd is, die het nu dus wel kan kijken. Voor tv voor de massa moet je naar een commerciele zender kijken.
Verder lijkt het me een stuk goedkoper om reclames op de publieken te behouden, een blokje tussen de programma's in (een per uur ongeveer?) stort toch niemand?
61 procent wil niet meebetalen aan een reclamevrije publieke omroep. In de Tweede Kamer is juist een meerderheid voor deze plannen. Ruim 60 procent van de Nederlanders vindt dat reclame op de publieke omroep al een hele tijd geaccepteerd is en dat de discussie hierover nutteloos is.
Het feit dat de huidige politieke partijen al lang geen afspiegeling meer zijn van de publieke opinie, en de democratie dus ernstig faalt, is al langer bekend dan vandaag.
Jammer dat we toch elke keer dat dat feit duidelijk wordt weer verbaasd opkijken.
Mogen ze van mij best verbieden - het 'WC-argument' is alleen van toepassing als je anders drie uur achter elkaar publieke omroep kijkt, want de programma's zelf werden al nooit onderbroken.
Euh... Mij hebben ze niet gevraagd hoor... Ik hoef geen reclame, in ieder geval niet om de 10 minuten en dan ook gelijk op alle zenders. Twee keer per uur reclame lijkt me meer dan zat en dan niet allemaal tegelijk graag.
Op vrijdag 14 april 2006 13:23 schreef BloodRayne het volgende:
[..]
Het feit dat de huidige politieke partijen al lang geen afspiegeling meer zijn van de publieke opinie, en de democratie dus ernstig faalt, is al langer bekend dan vandaag.
Jammer dat we toch elke keer dat dat feit duidelijk wordt weer verbaasd opkijken.
Helemaal eens.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
Op vrijdag 14 april 2006 13:19 schreef satoer het volgende: Reclame okay. maar Hart van Nederland fotofotofotofoto Dat zouden ze tussen films moeten verbieden. achterlijke idioten bij sbs
Waarom lukt het in andere landen dan wel al die jaren, de bbc bijv. Ws omdat men daar veel meer waarde hecht aan kwaliteit en daar ook haar mensen op selecteert. Er is de laatste jaren steeds meer reclme op de PO te zien geweest maar waar blijft de kwaliteit van de programma's?
Product placement en sponsoring van programma's vind ik erg slecht. Zo kan je de informatie in programma's steeds minder vertrouwen, en krijgt de sponsor ook meer te zeggen over de inhoud van het programma. Weer een mooi Van der Laan idee foto
Op vrijdag 14 april 2006 13:16 schreef Yi-Long het volgende: Tja... niet voor de programmas die ze NU maken. Ik kijk alleen Paul de Leeuw en wat sport op de publieke omroepen, en al die andere bout-programmas die ze maken wil ik dus echt niet EXTRA voor betalen, terwijl ik ze toch niet bekijk. Gingen ze nou opeens echt goede films, series, documentaires en talkshows (Letterman, Jon Stewart, etc) aankopen, dan zou ik er een stuk minder problemen mee hebben, want dan kijk ik natuurlijk ook veel meer. Maar nu kijk ik zo ontzettend weinig Publieke Omroep, dat het het geld niet waard is (zelfs het kijk- en luistergeld is al teveel...)
Jon Stewarts Daily Show, en die wil je aankopen? Zodat je op NL3 met een vertraging van een paar maanden het dagelijkse nieuws uit de USA kijkt? foto
Op vrijdag 14 april 2006 13:23 schreef BloodRayne het volgende:
[..]
Het feit dat de huidige politieke partijen al lang geen afspiegeling meer zijn van de publieke opinie, en de democratie dus ernstig faalt, is al langer bekend dan vandaag.
Jammer dat we toch elke keer dat dat feit duidelijk wordt weer verbaasd opkijken.
Een redenatie gebaseerd op het feit dat een hoop Nederlanders niet instaat zijn om te beseffen dat het niet uitmaakt of je de publieke omroep nu via de belastingdienst betaalt of bij de kassa van de super.
Iets waar politici kennelijk wel toe instaat zijn. foto
En hoe zit het met het Belgische model dan? het is een verademing om voetbal of een ander programma op de Belg te kijken, zonder al die irritante reclames.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
Op vrijdag 14 april 2006 13:19 schreef satoer het volgende: Reclame okay. maar Hart van Nederland fotofotofotofoto Dat zouden ze tussen films moeten verbieden. achterlijke idioten bij sbs
Ik vind reclame best maar wel enkel tussen de programma's door. Sponsoring van programma's en product placement zou alleen maar slecht zijn voor de publieke omroep. Nu zijn ze nog onafhankelijk van bedrijven en kunnen ze dus kritische programma's maken, dat wordt heel anders wanneer ze dus rekening moeten houden met sponsors. Hoe het op dit moment werkt is het prima. Helemaal zonder reclame zou ik wel fijner vinden.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Op vrijdag 14 april 2006 13:16 schreef Yi-Long het volgende: Tja... niet voor de programmas die ze NU maken. Ik kijk alleen Paul de Leeuw en wat sport op de publieke omroepen, en al die andere bout-programmas die ze maken wil ik dus echt niet EXTRA voor betalen, terwijl ik ze toch niet bekijk. Gingen ze nou opeens echt goede films, series, documentaires en talkshows (Letterman, Jon Stewart, etc) aankopen, dan zou ik er een stuk minder problemen mee hebben, want dan kijk ik natuurlijk ook veel meer. Maar nu kijk ik zo ontzettend weinig Publieke Omroep, dat het het geld niet waard is (zelfs het kijk- en luistergeld is al teveel...)
laat ze ook eerst maar weer eens leuke cartoons terugbrengen voor de jeugs, zoals Alfred J. Kwak (komt misschien een nieuwe serie aan btw), Tovenaar van Oz, etc etc... want de huidige jeugdprogrammas zijn gewoon allemaal baby-shows, of met die nep-volwassenen die tegen de kids praten alsof ze in Knoop in je Zakdoek thuishoren...
Geen kwaliteit op de publieke omroep? foto En vervolgens kom je met een lijst aanzetten... verschrikkelijk gewoon. Man de publieke omroep (oke nederland 2 -Tros- niet meegerekend) levert alleen maar kwaliteit. Vooral ned3. Maar goed, die programma's gaan misschien je pet te boven?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
Op vrijdag 14 april 2006 13:15 schreef Stefjah het volgende: Ik vind het wel juist wel handig, die reclame. Kan ik tussen twee programma's nog even wat drinken pakken oid. foto
Zo zo een onderzoek in opdracht van de Ster. Dat onderzoek is vast erg kritisch *kuch*
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
* maximaal 1 reclameblok binnen een uitzending/film
* minimale tijd tussen 2 reclameblokken van 25 minuten...
meeste hekel heb ik aan reclame die na 5 minuten (begin progamma) al begint... in Amerika heb je ook reclame, en na reclame alleen nog een aftiteling... brrr
Ach, het is niet de reclame die me stoort bij de publieke omroep, maar eerder dat ze zoveel bagger maken dat je aan de programma´s vaak niet kan zien of het de PO of commercieel is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
"De reclameblokken hebben hun langste tijd gehad. Nieuwe manieren zouden het zogeheten product placement en sponsoring zijn. Producenten sponsoren dan programma's of hun artikelen duiken op in televisieprogramma's."
Het leuke aan de "publieken" is dat ze niet gebonden zijn aan sponsoren. Neem bijv. het programma de keuringsdienst van waarden. Dat programma stelt ethische vraagstukken van producten aan de kaak. Als dit gesponsord zou worden word de inhoud waarschijnlijk een stuk minder stekelig.
En ik begrijp best dat ze het hier over iets als de postcode loterij heeft. Maar die hoort imho niet thuis bij de publieken. Daarvoor kun je naar de commercielen.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
Wat was de vraag: Wilt u een reclamevrije publieke omroep met een verhoging van de kijk en luistergelden. In dat geval zegt iedereen nee omdat de kwaliteit sterk achteruitgegaan is en niemand wil betalen voor bagger, op john de mol na dan. foto
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
ik vind het best dat de publieke omroep er is, maar dan vind ik wel dat er aanpassingen gedaan moeten worden.
1. de EO moet weg. desnoods kopen ze een eigen frequentie, dat de rest geen last van ze hebt, maar ik wil ze niet meer op een zender zien die van de staat is.
2. er moeten meer programma's voor jongeren komen. BNN is slecht geworden. BNN was leuk toen bart er nog was, die hadden toen echte programma's die echt leuk waren om te kijken. tegenwoordig zenden ze alleen nog bagger uit. als ze iets uitzenden dat echt van goede kwaliteit is, dan is dat een stuk beter.
3. staat en kerk is gescheiden, en draag dat ook uit op de televisie. als je zo nodig kerkprogramma's uit wilt zenden, doe dat dan op je eigen zender. ik wil niet langs een zender zappen op zondag om dan een of andere gristelijke preek tegen te komen.
en reclame? ach ik vind dat er best reclame mag zijn op de publieke omproep.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
Op vrijdag 14 april 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende: Ach, het is niet de reclame die me stoort bij de publieke omroep, maar eerder dat ze zoveel bagger maken dat je aan de programma´s vaak niet kan zien of het de PO of commercieel is.
Zelf geen Nederlander, maar ik kijk voldoende Nederlandse PO. Tijdens de OS stoorde die reclame me mateloos. Waar we bij ons in België tijdens sportwedstrijden amper reclame te zien krijgen, kregen we bij de OS ff schaatsen, reclame, weer ff schaatsen, weer reclame...gadver.
Op vrijdag 14 april 2006 14:22 schreef Posergoth6667 het volgende: ik vind het best dat de publieke omroep er is, maar dan vind ik wel dat er aanpassingen gedaan moeten worden.
1. de EO moet weg. desnoods kopen ze een eigen frequentie, dat de rest geen last van ze hebt, maar ik wil ze niet meer op een zender zien die van de staat is.
2. er moeten meer programma's voor jongeren komen. BNN is slecht geworden. BNN was leuk toen bart er nog was, die hadden toen echte programma's die echt leuk waren om te kijken. tegenwoordig zenden ze alleen nog bagger uit. als ze iets uitzenden dat echt van goede kwaliteit is, dan is dat een stuk beter.
3. staat en kerk is gescheiden, en draag dat ook uit op de televisie. als je zo nodig kerkprogramma's uit wilt zenden, doe dat dan op je eigen zender. ik wil niet langs een zender zappen op zondag om dan een of andere gristelijke preek tegen te komen.
en reclame? ach ik vind dat er best reclame mag zijn op de publieke omproep.
Zeg dat jij niet kijkt naar Christelijke programma's (je kunt het woord niet eens fatsoenlijk spellen) betekent gelijk dat je er tegenaan trapt en het maar weg moet?... Nu kijk ik ook niet naar de EO of zo, maar de functie van de publieke omroep is toch ongeveer dat alle lagen van de bevolking bediend worden; dus ook mensen die anders zijn als jij. Wil jij het niet zien? => d'r zit een knop op je afstandbediening.
Als er alleen maar zaken zouden worden uitgezonden die "de meerderheid" wil zien... wat hou je dan voor pulp wel niet over?
Reclame dient om alle onderwerpen te "sponsoren"... niet alleen jouw smaak...
Op vrijdag 14 april 2006 13:49 schreef Longmen het volgende:
[..]
Geen kwaliteit op de publieke omroep? [afbeelding] En vervolgens kom je met een lijst aanzetten... verschrikkelijk gewoon. Man de publieke omroep (oke nederland 2 -Tros- niet meegerekend) levert alleen maar kwaliteit. Vooral ned3. Maar goed, die programma's gaan misschien je pet te boven?
Typisch dat vrijwel alle mensen die roepen dat er zo veel kwaliteit op de publieke omroepen is zeer links zijn. Progressief gelul dat mooi in hun straatje past zien ze dus als teken van kwaliteit. Triest!
quote:
61 procent wil niet meebetalen aan een reclamevrije publieke omroep.
En ik wil helemaal niet meebetalen aan een publieke omroep. Belachelijk dat ze belastinggeld verspillen aan televisie maken!! Dat is niet echt een kerntaak van de overheid en kan dus prima aan commerciële omroepen overgelaten worden. Wat het nog erger maakt is dat ons belastinggeld misbruikt wordt om linkse politiek mee te bedrijven. Dat is echt onacceptabel! Gelijk afschaffen die omroepen van de volgevreten hypocriete salonsocialisten.
Alsof je nu niks voor reklame en omroepen betaald. Het hoge BTW tarief is daar voor alweer jaren geleden verhoogd. Nee, we zijn een koe geworden waaruit je eindeloos kunt melken en dingen dubbel kunt laten betalen. De nederlander is toch wel zo gek. Uiteindelijk heb je niks te kiezen maar wordt het gewoon door je strot gedouwd. Enquetes zijn pure onzin, omdat daar niks zinnigs mee gedaan wordt.
Mafkezen ook. Of je kijkt 2 programma's achter elkaar en is een pispauze zeer welkom, of je kijkt gewoon precies om hoe laat een programma begint en heb je geen last van die reclame. Reclame op de PO zoals nu is geen enkel probleem.
Op vrijdag 14 april 2006 13:49 schreef Longmen het volgende:
[..]
Geen kwaliteit op de publieke omroep? [afbeelding] En vervolgens kom je met een lijst aanzetten... verschrikkelijk gewoon. Man de publieke omroep (oke nederland 2 -Tros- niet meegerekend) levert alleen maar kwaliteit. Vooral ned3. Maar goed, die programma's gaan misschien je pet te boven?
Ehm, the Daily Show van Jon Stewart is simpelweg BRILJANT. Geen idee of je het ooit gezien hebt of zomaar iets roept om het afkraken, maar wanneer je een beetje geinterresseerd bent in politiek, dan is dat dus het perfecte programma... hilarisch en scherp tegelijkertijd. David Letterman is gewoon een persoonlijke favoriet van me, vandaar dat ik hem noemde. Daarnaast lijkt het me ook niet nodig om te wachten op de ondertiteling: Het is vooral voor een publiek van jonge volwassenen (20-35) die zowiezo al geinterresseerd zijn in buitenlands nieuws (politiek en showbiz) en die beheersen over het algemeen prima engels. Dus je kunt het gewoon 1 of 2 dagen later uitzenden.
Ik kijk trouwens bijna helemaal niet naar de commerciele zenders, en dan voornamelijk omdat ze a; veels te veel reclames hebben, b: veels te veel herhalingen, c: de films veel te vaak NIET in breedbeeld uitzenden, waardoor je dus de helft van de film mist (en ik dus ook geen behoefte heb ze dan te bekijken)... en d: omdat het programma-aanbod me gewoon niet aanspreekt ... veels te veel reality-rotzooi en waardeloze rotzooi als Lotte en andere amateuristiche programmas
Ook bij de commerciele kijk ik vrijwel alleen naar sport (voetbal, geen darten, want darten is geen sport foto ) en op vrijdagavond The Simpsons... Dat is het zo ongeveer wel een beetje.
De Nederlander is zowiezo gestoort, dat ie 15 euro per maand aan het criminele UPC betaald, om naar commerciele zenders zoals Tell Sell en RTL4 te mogen kijken.
Op vrijdag 14 april 2006 14:22 schreef Posergoth6667 het volgende: ik vind het best dat de publieke omroep er is, maar dan vind ik wel dat er aanpassingen gedaan moeten worden.
1. de EO moet weg. desnoods kopen ze een eigen frequentie, dat de rest geen last van ze hebt, maar ik wil ze niet meer op een zender zien die van de staat is.
2. er moeten meer programma's voor jongeren komen. BNN is slecht geworden. BNN was leuk toen bart er nog was, die hadden toen echte programma's die echt leuk waren om te kijken. tegenwoordig zenden ze alleen nog bagger uit. als ze iets uitzenden dat echt van goede kwaliteit is, dan is dat een stuk beter.
3. staat en kerk is gescheiden, en draag dat ook uit op de televisie. als je zo nodig kerkprogramma's uit wilt zenden, doe dat dan op je eigen zender. ik wil niet langs een zender zappen op zondag om dan een of andere gristelijke preek tegen te komen.
en reclame? ach ik vind dat er best reclame mag zijn op de publieke omproep.
Toevallig is de EO de omroep met de meeste leden en worden hun programma's zeer goed bekeken (persoonlijk kan een Andries Knevel me ook gestolen worden, maar er zijn mensen die er blijkbaar anders over denken). En waarom zouden er geen preken uitgezonden mogen worden, zou persoonlijk wel een keer een islamitische preek willen zien, maar die heb je dan jammer genoeg weer niet......
het is zowiezo krom dat wij moeten betalen voor zenders waar we niet of nauwelijks naar kijken. Reclamevrij zou betekenen dat we nog meet moeten gaan betalen, en dat je ook niet meer naar de WC kunt zonder iets te missen.
Ik vindt het wel goed hoe het gaat op RTL4 en zo. SBS6 is wel erg overdreven met Gat van NL er tussendoor.
Ik heb liever dat ze de reclames tussen de programma's langer maken dan tussen de programma's zelf reclame. Soms wordt het wel overdreven.
Bij eenfilm is het trouwens wel goed als je tussendoor even naar de WC kan of iets drinken kan pakken. Moet je Lord Of The Rings voorstellen zonder pauze, moet je een luier aantrekken. foto
Discovery en National Geographic doen het wel goed, altijd om dezelfde tijd reclame.
En als je geen reclame wilt kijken kan je het opnemen en de reclame doorspoelen.
Publieke omroep zouden ze geen geld meer moeten geven. Zorgen die omroepen zelf maar voor geld, dus ze worden commercieel of ze zorgen voor leden die bijdragen doen. Als er dan echt mensen zijn die die programma's goed vinden dan komt er wel geld binnen.
"The western world, love it or leave it" "Mess with the west, die like the rest" "This day we fight! By all that you hold dear on this good earth, I bid you, stand, men of the West!""
laat ze ook eerst maar weer eens leuke cartoons terugbrengen voor de jeugs, zoals Alfred J. Kwak (komt misschien een nieuwe serie aan btw), Tovenaar van Oz, etc etc... want de huidige jeugdprogrammas zijn gewoon allemaal baby-shows, of met die nep-volwassenen die tegen de kids praten alsof ze in Knoop in je Zakdoek thuishoren...
Dat zouden ze tussen films moeten verbieden. achterlijke idioten bij sbs
Verder lijkt het me een stuk goedkoper om reclames op de publieken te behouden, een blokje tussen de programma's in (een per uur ongeveer?) stort toch niemand?
Jammer dat we toch elke keer dat dat feit duidelijk wordt weer verbaasd opkijken.
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
Ik hoef geen reclame, in ieder geval niet om de 10 minuten en dan ook gelijk op alle zenders. Twee keer per uur reclame lijkt me meer dan zat en dan niet allemaal tegelijk graag.
Waarom lukt het in andere landen dan wel al die jaren, de bbc bijv. Ws omdat men daar veel meer waarde hecht aan kwaliteit en daar ook haar mensen op selecteert. Er is de laatste jaren steeds meer reclme op de PO te zien geweest maar waar blijft de kwaliteit van de programma's?
Iets waar politici kennelijk wel toe instaat zijn. foto
het is een verademing om voetbal of een ander programma op de Belg te kijken, zonder al die irritante reclames.
Sponsoring van programma's en product placement zou alleen maar slecht zijn voor de publieke omroep.
Nu zijn ze nog onafhankelijk van bedrijven en kunnen ze dus kritische programma's maken, dat wordt heel anders wanneer ze dus rekening moeten houden met sponsors.
Hoe het op dit moment werkt is het prima. Helemaal zonder reclame zou ik wel fijner vinden.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Maar goed, die programma's gaan misschien je pet te boven?
* maximale lengte 7 minuten of zo...
* maximaal 1 reclameblok binnen een uitzending/film
* minimale tijd tussen 2 reclameblokken van 25 minuten...
meeste hekel heb ik aan reclame die na 5 minuten (begin progamma) al begint...
in Amerika heb je ook reclame, en na reclame alleen nog een aftiteling... brrr
We smijten met geld, dan krijgen we kiezers. We hebben het over de publieke omroep.
Die hebben reclame voor en na het programma en niet zo lang als van de rtl/sbs-clan.
En ik begrijp best dat ze het hier over iets als de postcode loterij heeft. Maar die hoort imho niet thuis bij de publieken. Daarvoor kun je naar de commercielen.
Wilt u een reclamevrije publieke omroep met een verhoging van de kijk en luistergelden. In dat geval zegt iedereen nee omdat de kwaliteit sterk achteruitgegaan is en niemand wil betalen voor bagger, op john de mol na dan. foto
1. de EO moet weg. desnoods kopen ze een eigen frequentie, dat de rest geen last van ze hebt, maar ik wil ze niet meer op een zender zien die van de staat is.
2. er moeten meer programma's voor jongeren komen. BNN is slecht geworden. BNN was leuk toen bart er nog was, die hadden toen echte programma's die echt leuk waren om te kijken. tegenwoordig zenden ze alleen nog bagger uit. als ze iets uitzenden dat echt van goede kwaliteit is, dan is dat een stuk beter.
3. staat en kerk is gescheiden, en draag dat ook uit op de televisie. als je zo nodig kerkprogramma's uit wilt zenden, doe dat dan op je eigen zender. ik wil niet langs een zender zappen op zondag om dan een of andere gristelijke preek tegen te komen.
en reclame? ach ik vind dat er best reclame mag zijn op de publieke omproep.
Nu kijk ik ook niet naar de EO of zo, maar de functie van de publieke omroep is toch ongeveer dat alle lagen van de bevolking bediend worden; dus ook mensen die anders zijn als jij. Wil jij het niet zien? => d'r zit een knop op je afstandbediening.
Als er alleen maar zaken zouden worden uitgezonden die "de meerderheid" wil zien... wat hou je dan voor pulp wel niet over?
Reclame dient om alle onderwerpen te "sponsoren"... niet alleen jouw smaak...
Progressief gelul dat mooi in hun straatje past zien ze dus als teken van kwaliteit. Triest! En ik wil helemaal niet meebetalen aan een publieke omroep. Belachelijk dat ze belastinggeld verspillen aan televisie maken!! Dat is niet echt een kerntaak van de overheid en kan dus prima aan commerciële omroepen overgelaten worden.
Wat het nog erger maakt is dat ons belastinggeld misbruikt wordt om linkse politiek mee te bedrijven. Dat is echt onacceptabel! Gelijk afschaffen die omroepen van de volgevreten hypocriete salonsocialisten.
Het hoge BTW tarief is daar voor alweer jaren geleden verhoogd.
Nee, we zijn een koe geworden waaruit je eindeloos kunt melken en dingen dubbel kunt laten betalen.
De nederlander is toch wel zo gek.
Uiteindelijk heb je niks te kiezen maar wordt het gewoon door je strot gedouwd.
Enquetes zijn pure onzin, omdat daar niks zinnigs mee gedaan wordt.
Dat is niet alleen bij reclame.... foto
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
David Letterman is gewoon een persoonlijke favoriet van me, vandaar dat ik hem noemde. Daarnaast lijkt het me ook niet nodig om te wachten op de ondertiteling: Het is vooral voor een publiek van jonge volwassenen (20-35) die zowiezo al geinterresseerd zijn in buitenlands nieuws (politiek en showbiz) en die beheersen over het algemeen prima engels. Dus je kunt het gewoon 1 of 2 dagen later uitzenden.
Ik kijk trouwens bijna helemaal niet naar de commerciele zenders, en dan voornamelijk omdat ze a; veels te veel reclames hebben, b: veels te veel herhalingen, c: de films veel te vaak NIET in breedbeeld uitzenden, waardoor je dus de helft van de film mist (en ik dus ook geen behoefte heb ze dan te bekijken)... en d: omdat het programma-aanbod me gewoon niet aanspreekt ... veels te veel reality-rotzooi en waardeloze rotzooi als Lotte en andere amateuristiche programmas
Ook bij de commerciele kijk ik vrijwel alleen naar sport (voetbal, geen darten, want darten is geen sport foto ) en op vrijdagavond The Simpsons...
Dat is het zo ongeveer wel een beetje.
logisch dat deze conclusie eruit komt foto
De Nederlander is zowiezo gestoort, dat ie 15 euro per maand aan het criminele UPC betaald, om naar commerciele zenders zoals Tell Sell en RTL4 te mogen kijken.
Je betaald toch ook geen entree in een winkel.
Reclamevrij zou betekenen dat we nog meet moeten gaan betalen, en dat je ook niet meer naar de WC kunt zonder iets te missen.
Ik vindt het wel goed hoe het gaat op RTL4 en zo. SBS6 is wel erg overdreven met Gat van NL er tussendoor.
Ik heb liever dat ze de reclames tussen de programma's langer maken dan tussen de programma's zelf reclame. Soms wordt het wel overdreven.
Bij eenfilm is het trouwens wel goed als je tussendoor even naar de WC kan of iets drinken kan pakken.
Moet je Lord Of The Rings voorstellen zonder pauze, moet je een luier aantrekken. foto
Discovery en National Geographic doen het wel goed, altijd om dezelfde tijd reclame.
En als je geen reclame wilt kijken kan je het opnemen en de reclame doorspoelen.
Publieke omroep zouden ze geen geld meer moeten geven. Zorgen die omroepen zelf maar voor geld, dus ze worden commercieel of ze zorgen voor leden die bijdragen doen. Als er dan echt mensen zijn die die programma's goed vinden dan komt er wel geld binnen.
"Mess with the west, die like the rest"
"This day we fight! By all that you hold dear on this good earth, I bid you, stand, men of the West!""
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken