Feyenoord krijgt Blijdorp op shirt

Op het tenue van het eerste elftal van Feyenoord staat vanaf zondag Diergaarde Blijdorp. Hoofdsponsor ASR schenkt de Rotterdamse dierentuin het sponsorpodium tot het einde van het seizoen. De Rotterdamse dierentuin kan een steuntje in de rug volgens de verzekeraar goed gebruiken.

Bij de nieuwe naam op de shirts hoort ook een speciale campagne om Blijdorp onder de aandacht te brengen. De campagne met speler Giovanni van Bronckhorst wordt zondag in de Kuip gepresenteerd voor de aftrap van de wedstrijd Feyenoord - FC Twente.

"Blijdorp is een van de mooiste dierentuinen in Europa en we willen er alles aan doen om dat zo te houden", legt marketingdirecteur Bob Stehmann van ASR uit. Ook Feyenoord werkt graag mee. Volgens commercieel directeur Mark Koevermans is Blijdorp een van de iconen van Rotterdam.

De gemeente Rotterdam maakte in 2010 bekend de jaarlijkse subsidie aan Blijdorp terug te schroeven van 4,5 miljoen euro naar achthonderdduizend euro in 2015. De dierentuin moet daardoor sterk bezuinigen om te voorkomen dat Blijdorp de deuren moet sluiten. Afgelopen zomer werd bekend dat veertig van de 190 arbeidsplaatsen verdwijnen.


Feyenoord krijgt Blijdorp op shirt (Foto: Novum)