Honderdduizenden Britten dood door drank

Algemeen • Geschreven door ANP op 20-02-2012 @ 06:27 - gepost door static
print 

Drankmisbruik kost de komende 20 jaar ruim 210.000 mensen in Engeland en Wales het leven. Dat maakten Britse onderzoekers maandag bekend in het medische vaktijdschrift The Lancet.

Een derde van de slachtoffers zal komen te overlijden door leverziektes. Ook auto-ongelukken, geweld, zelfmoord en aan alcohol gerelateerde ziektes als kanker behoren tot de voornaamste doodsoorzaken.

Drank vormt een groot gevaar voor de volksgezondheid in het Verenigd Koninkrijk. De Britse premier David Cameron beloofde vorige week drankmisbruik aan te gaan pakken. Hij noemde het een schandaal dat de Britten naar schatting 2,7 miljard pond per jaar kost.


Bron: ANP


Lees ook:

» 16:40 Kritiek op agenten bij haatpreek41
» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26


delen | eKudos nujij

5891 views / 32 reacties
Reacties op dit bericht
32  van 32 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Hoe kun je zoiets goed aanpakken eigenlijk?
userIcon
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 06:29 schreef koningvree het volgende:
Hoe kun je zoiets goed aanpakken eigenlijk?
Vast door het duurder te maken.
userIcon
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 06:34 schreef Knarf het volgende:
[..]

Vast door het duurder te maken.
Da's meestal de beste oplossing. Wel heel geleidelijk natuurlijk, want anders helpt het echt.

Trouwens, als die leverpatiënten meestal na hun 60e doodgaan, dan is het toch juist een enorme besparing?
userIcon
De Britse vrouwen zijn z
userIcon
Ja, je kan op vele manieren dood gaan.
Leef een beetje en geniet zolang het kan!
userIcon
de komende 20 jaar....

ik dacht dit weekend...
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 07:47 schreef Aliana het volgende:
Ja, je kan op vele manieren dood gaan.
Leef een beetje en geniet zolang het kan!
Helemaal wanneer je je kapot drinkt. Want dan heb je niet zo lang.
userIcon
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 06:34 schreef Knarf het volgende:
[..]

Vast door het duurder te maken.
Hoe duurder het genotsmiddel, hoe meer ervan gebruikt wordt. En wel door mensen die het sowieso niet kunnen betalen.

Mensen onder modaal zijn vaak* herkenbaar aan de volgende kenmerken:

- roken;
- kelder vol kratjes bier;
- opel ****a;
- 4+ kinderen.

Alles waarmee ze geld zouden kunnen besparen, wordt dubbel en dwars besteed.


ik zeg vaak, niet altijd. Generalisatie komt wel in de reacties hieronder.
Dat er nog steeds mensen durven te beweren dat alcohol (gedestilleerd) geen harddrugs is...

"Alcohol is een drug die vanwege de fysiek verslavende eigenschappen door sommigen gerekend wordt tot de harddrugs. Wettelijk wordt alcohol echter niet als zodanig aangemerkt."

En dat men daarnaast zoiets als wiet blowen als drugs bestempeld en moeilijk over doet, is nog meer van den zotte. Er is nog nooit iemand aan de gevolgen van blowen doodgegaan, nog nooit.
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 08:22 schreef Joop_van_Amerongen het volgende:
[..]

Blowen? Doe je dat niet met behulp van een sigaret? nee.... daar gaat niemand dood aan. Je hebt helemaal gelijk.

Ik zal een mailtje sturen naar de longkanker stichting, dat we weer een probleem opgelost hebben.
Nee dat hoef je niet mbv van een sigaret te doen.
Wel eens van wiet puur roken gehoord?

Probeer niet cynisch te doen als je geen verstand van zaken hebt, je komt alleen maar klungelig over.
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 08:33 schreef Joop_van_Amerongen het volgende:
[..]

gelukkig heb ik geen verstand van zaken. Heb nog wel verstand in het algemeen.

Dus al die looserts die het niet puur roken zijn ook maar mietjes. Flikkert op en verheerlijk die troep maar in andere tokkie fora.
Je komt niet echt verstandig over althans.

En nee, dat zijn geen mietjes, ze zijn alleen ongezonder bezig.

Ik verheerlijk niets, ik plaats alleen een constatering die weinig anderen delen.

En trouwens, volgens mij zijn er meer Tokkies die alcohol drinken, dan Tokkies die blowen.
userIcon
Het is een goed begin zullen we maar zeggen.
En in de komende 100 jaar zijn het meer dan een miljoen.
Oh oh wat verschrikkelijk....
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 08:38 schreef Insurrectum het volgende:
[..]


Je komt niet echt verstandig over althans.

En nee, dat zijn geen mietjes, ze zijn alleen ongezonder bezig.

Ik verheerlijk niets, ik plaats alleen een constatering die weinig anderen delen.

En trouwens, volgens mij zijn er meer Tokkies die alcohol drinken, dan Tokkies die blowen.
als je dan toch al corrigerend bezig bent, plaats dan ook geen aannames die je niet kan staven.
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 08:46 schreef 19patje72 het volgende:
[..]


als je dan toch al corrigerend bezig bent, plaats dan ook geen aannames die je niet kan staven.
Welke aannames?
Ah ok, de verhouding alcohol-tokkie en wiet-tokkie.

Ok dat was idd een aanname van mij en neem ik terug.
Laat die mensen roken en zuipen. Het liefst zoveel mogelijk de medische kosten wegen niet op aan de inkomsten van accijns. Daarintegen ook nog het feit dat wij allemaal te oud worden dus als er een percentage van de bevolking zich dood wilt zuipen of roken laat ze lekker gaan.
userIcon
Zolang de accijns een veelvoud is van die 2,7 miljard blijft het bij woorden.
Overigens blijven, zoals altijd, de besparingen verzwegen: eerder dood levert een flinke besparing op het pensioe/AOW op.
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 08:57 schreef muppetshow het volgende:
Laat die mensen roken en zuipen. Het liefst zoveel mogelijk de medische kosten wegen niet op aan de inkomsten van accijns. Daarintegen ook nog het feit dat wij allemaal te oud worden dus als er een percentage van de bevolking zich dood wilt zuipen of roken laat ze lekker gaan.
quote:
Zolang de accijns een veelvoud is van die 2,7 miljard blijft het bij woorden.
Overigens blijven, zoals altijd, de besparingen verzwegen: eerder dood levert een flinke besparing op het pensioe/AOW op.
Sterk
userIcon
Britten zijn de nieuwe Polen ...
userIcon
Als je het duurder maakt of zelfs illegaal maakt zal je illegale stokerijen krijgen en criminelen die gaan handelen in goedkope drank. Met als gevolg nog meer doden en nog veel meer maatschappelijke onrust en gevolgen, en bovendien kosten.

Het is een heel lastig probleem, en ik vraag me af ofdat er, naast goede voorlichting, wel een taak ligt voor de overheid om dit aan te pakken, zeker omdat met het oog op zelfbeschikking het gewoon onder de eigen verantwoordelijkheden van de bevolking ligt.
userIcon
Te weinig en te laat.
Btw, George Andrew Olah en Robert Aniszfeld is het gelukt om methanol te produceren uit niets anders dan lucht. Misschien is dat met ethanol ook mogelijk in de toekomst.
Alleen een probleem in de UK? Wat dachten ze van de hele wereld?
man harry64 (Redactie Frontpage) 20-02-2012 @ 10:30 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 08:14 schreef Joop_van_Amerongen het volgende:
[..]

Hoe duurder het genotsmiddel, hoe meer ervan gebruikt wordt. En wel door mensen die het sowieso niet kunnen betalen.

Mensen onder modaal zijn vaak* herkenbaar aan de volgende kenmerken:

- roken;
- kelder vol kratjes bier;
- opel ****a;
- 4+ kinderen.

Alles waarmee ze geld zouden kunnen besparen, wordt dubbel en dwars besteed.


ik zeg vaak, niet altijd. Generalisatie komt wel in de reacties hieronder.
Neem is vaker een borrel, zure zeikerd.
userIcon
En het aantal doden door wiet?

quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 10:30 schreef harry64 het volgende:
[..]

Neem is vaker een borrel, zure zeikerd.
In combinatie met het bericht komt dit over als een doodsverwensing.
userIcon
En hoeveel gaan er dood door de drug 'krokodil'?
http://www.youtube.com/watch?v=rv1QAk2-8d8
Het is net als met roken. Er gaat ongeveer tien jaar van je levensverwachting af. Reken maar eens uit wat dat de staat scheelt aan AOW. De extra medische kosten worden ruimschoots gedekt door de accijnzen. We zouden eens wat toleranter moeten worden. Leven en laten leven, mensen. We maken van elke minderheidsgroep paria's. Dat hokjesdenken moet maar eens afgelopen zijn.
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 08:22 schreef Joop_van_Amerongen het volgende:
[..]

Blowen? Doe je dat niet met behulp van een sigaret? nee.... daar gaat niemand dood aan. Je hebt helemaal gelijk.

Ik zal een mailtje sturen naar de longkanker stichting, dat we weer een probleem opgelost hebben.
Volgens mij moet jij een keer onderzoek doen naar wat de gevolgen zijn van cannabis. Cannabis is juist een goed middel tegen longkanker .
quote:
Op maandag 20 februari 2012 @ 14:50 schreef koekdeeg het volgende:
[..]


Volgens mij moet jij een keer onderzoek doen naar wat de gevolgen zijn van cannabis. Cannabis is juist een goed middel tegen longkanker .
THC en CBD hebben inderdaad kankerremmende eigenschappen. Veel mensen weten dit niet (dierenproeven en onderzoek op menselijke tumorcellen)
32  van 32 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 16:40 Kritiek op agenten bij haatpreek41
» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden