De twaalf provincies moeten plaatsmaken voor vier landsdelen met dertig regio's om Nederland beter bestuurbaar te maken. Dat staat in een rapport van een PvdA-commissie.
De commissie onder leiding van de Leidse hoogleraar Andeweg presenteert het rapport 'De leidende burger' morgen, maar delen ervan zijn al uitgelekt. Volgens de commissie is de verandering van indeling van Nederland nodig omdat de afstand tussen burger en provinciebestuur te groot is.
De commissie stelt ook voor om de Eerste Kamer samen te voegen met de Raad van State. De Eerste Kamer moet nu de besluiten van de Tweede Kamer controleren, maar stelt zich vaak ook politiek op. Ze kan daarom beter samengaan met de Raad van State, het hoogste adviesorgaan van de regering, oordeelt de commissie.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Typisch links: grote, onbestuurbare organisaties en administratieve waterhoofden. Kijk maar naar UWV, een bedenksel van Joop Buurmeijer, een omhooggevallen partijbons.
Tot nu toe zijn alle veranderingen duurder en slechter uitgevallen, laten we het maar houden zoals het is. Straks moeten we Nederland nog afschaffen en gaan we op in een groot Duitsland foto. Ik denk met weemoed aan de gulden en het pre-schengen tijdperk.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
Dat zullen ze in Friesland leuk vinden foto komen ze samen met allemaal anderen in landsdeel Noord-Oost ofzo.
off : Landsdeel klinkt eigelijk bijna als Londsdale oh racisten foto
--- And when the leaves fall the land looks more human it's got me questioning the essence of my farm boy blues hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Alternatief plan: Schaf de regering af, en als provincies samen willen werken op verschillende terreinen met andere provincies moeten ze dat zelf weten. Maar per definitie hebben die apen in Den Haag dan tenminste geen bal meer te zeggen over ons mooie oost Nederland. Geen Betuwelijnen, Zuiderzee lijnen of andere onzin meer, lokale besturen die er zelf elke dag mee geconfronteerd worden als ze de boel verpesten, in plaats van dat ze op hun luie donder 100 kilometer verder op eindeloze discussies houden waarvan de uitslag bij voorbaat al is vast gesteld. foto
sterker nog, iemand met zo'n plan staat niet eens in de realiteit.
dat je zoiets bedenkt... en dan ook nog in een rapport presenteert! afschaffen die knakkers, laatr ze maar gaan werken voor hun geld ipv met niet haalbare plannen te komen waar niemand om gevraagd heeft.
Wat een gezwam, eerst moeten er een heleboel gemeentes fuseren om efficienter te kunnen opereren, maar voor een paspoort kun je dan 40 km. reizen. Nu moeten de provincies weer kleiner. Typisch PVDA geneuzel, commissies instellen die zichzelf lekker bezig houden, elkaar leuke baantjes toespelen en na 5 jaar tot de conclusie komen dat het toch weer allemaal anders moet. Zinloos werk, geld wegsmijten, bestuurlijk talent verspillen, niet doen. foto
PvdA'ers zijn kennelijk nog te dom om 12 provincies met de hoofdsteden uit het hoofd te leren. Dan maar 4 regio's. Dat onthoudt wat makkelijker. Toch? foto
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
Op woensdag 9 februari 2005 21:41 schreef TeRRoRiTe het volgende: Alternatief plan: Schaf de regering af, en als provincies samen willen werken op verschillende terreinen met andere provincies moeten ze dat zelf weten. Maar per definitie hebben die apen in Den Haag dan tenminste geen bal meer te zeggen over ons mooie oost Nederland. Geen Betuwelijnen, Zuiderzee lijnen of andere onzin meer, lokale besturen die er zelf elke dag mee geconfronteerd worden als ze de boel verpesten, in plaats van dat ze op hun luie donder 100 kilometer verder op eindeloze discussies houden waarvan de uitslag bij voorbaat al is vast gesteld. foto
het mooie maar oh zo arme oosten heeft anders volgens mij nog geen eens geld voor een Betuwelijn als het niet uit den haag komt foto
slecht plan. Je creert er zeker in de eerste jaren een enorme administratieve rompslomp van, met een hoop onduidelijkheden. bovendien krijg je dan waarschijnlijk een nog oneerlijkere verdeling van staatsgelden (met andere woorden: kan er nog meer naar de randstad gepompt worden) nog meer getouwtrek van instanties, nog meer kastjes en muren..
For every fact, there is an equal and opposite opinion. Twitch.tv/bensel15
Hey we vervelen ons en we hebben niks te doen. Laten we een totaal ongefundeerd plan plan opstellen, met geen enkele referentie of enigszins reëele doelstellingen.
Gewoon het zoveelste kulproject om een aantal sneue figuren aan het werk te houden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de hervormingen in het basisonderwijs., dat is daar een heel goed voorbeeld van.
Welke Nederlander ligt er überhaupt wakker van dat er een zogenaamde afstand is tussen burger en provinciebestuur? En hoeveel gaat het bestaande en goed functionerende regionale bestuur van een land op de kop zetten de burger kosten?
Maarja, financiële gevolgen zijn nooit een beletsel geweest voor de pvda, want dat lenen we immers "gewoon", om vervolgens de volgende generate ermee op te zadelen..
5#$%$#%$#%#$$%$#%3 Worden hier mijn belastingcenten aan besteed ????? En maar klagen dat er zo weinig overblijft voor de minima, ja vindt je het gek als je je met zoiets onzinnigs bezighoudt..... foto
verrek dat is precies het plan dat ik op dinsdag 25 januari hier geleden op fok heb gepubliceerd, zou de PvdA commissie dan FOK lezen??? fotofoto Goh zal voortaan maar voorzichtiger zijn hier op FOK met het verspreiden van mijn politieke opvattingen als partijen als de PvdA het gaan overnemen. Dan maak ik zelfs strakies geen kans om gekozen te worden.. hahahhaha
========================================== Autonome regio's in Nederland Op zich vindt ik het een goed plan, de provincies in Nederland moeten meer zeggenschap krijgen over hun eigen gebieden. In Nederland heeft altijd alles gedraaid om de randstad en daar moet heel snel verandering in komen. Ben daarom ook een enorme voorstander om Nederland op te delen in 4 autonome gebieden, zoals het kanton systeem in Zwitserland.
Elk deel van Nederland zijn eigen bestuurscentrum, de hoofdstad (bv. Groningen, Eindhoven, Amsterdam en Arnhem) met een eigen autonome gekozen regering. De vier regio's vormen samen de nationale regering in Den Haag, samen met de Antillen. De 2de kamer blijft dan verantwoordelijk voor de algemene belangen zoals het buitenlands beleid, justitie en defensie. Het logge overheidsorgaan bestaat dan niet meer en de politici staan dichter bij de bevolking. Alle regio's zijn gelijk vertegenwoordigd in de 2de kamer en tellen ook de Antillen eindelijk mee als volwaardig gebied van Nederland.
Een eigen autonome regering kent de lokale problematiek beter en kan dan beter beoordelen wat goed is voor de regio. De volksvertegenwoordigers in Den Haag zijn altijd meer geinteresseerd geweest in de randstad en hebben daardoor de rest van Nederland verloederd. Je moet het geld investeren in de gebieden waar het wordt verdiend en niet alles pompen richting één deel van Nederland... dat moet eindelijk afgelopen zijn...
Dit is een van de punten van een nieuwe politieke partij. Die wil meer zeggenschap voor de verschillende regio's in Nederland die geschiedkundig met elkaar verbonden zijn. Meer info? email: rpn2005@hotmail.com
What's next: de volgende Maurice de Hond enquete, die uitwijst, dat de PVDA aan de hand van dit plan weer 20 minder zetels zou hebben, als er nu verkiezingen gehouden zouden worden ?
Oh nee, dat is waar: Maurice de Hond is een PVDA'er, dus hier wordt geen enquete over gehouden !
Serieus jongens: ga nou eens allemaal ophouden met die terrorisme wetgeving (waar zijn die terroristen dan, behalve in de regering zelf?), kleinzielige regeltjes, onnodige bouwsels en ga het land eens besturen...ga geen nieuws verzinnen als er niets is, handhaaf de bestaande regels en hou in godsnaam allemaal je opruierige reacties in de media eens !
Niks vragen, gewoon doen (maar ik ken je niet als het mis gaat!)
Het afschaffen van provincie-besturen en commissarissen van de koningin lijken mij uitstekende kostenbesparende bureaucratie-verminderende voorstellen. Men kan de weinige taken van de provincie makkelijk deels naar de staat en deels naar de gemeenten overhevelen. Zeker met de schaalvergroting van gemeenten is dit een logische stap. Daarvoor hoeven we echt de provincie-namen niet op te geven.
Und wenn die ganze Welt sich gegen uns kehrt, dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
Op woensdag 9 februari 2005 21:18 schreef FiveseveN het volgende: Typisch links: grote, onbestuurbare organisaties en administratieve waterhoofden. Kijk maar naar UWV, een bedenksel van Joop Buurmeijer, een omhooggevallen partijbons.
Nee van rechts wordt je vrolijk foto Wilders for president, maar uiteraard is alles de schuld van links }:O leeghoofd
Het idee is dus dat je met vergroting van gebieden en verkleining van het aantal deelgebieden beter bestuur krijgt en je als burger dichter bij de politiek komt te staan? Ik weet niet waar die gasten de laatste jaren gezeten hebben, maar vergroting van regeringsgebieden (zie bijvoorbeeld bij de gemeentes) heeft niets anders opgelevert dan het slechter worden van bestuur omdat er minder tijd is om te besturen en alleen op grote lijnen wordt gekeken. Men staat zo nog veel verder van de burgers af dan voorheen. Verder slaat het ook niet aan op de vaderlands gevoelens van de Nederlanders: bestuur schijnt volgens deze hoge piefen alleen goed te zijn als het in tegenstelling gaat van de voorgaande eeuwen. Waardeloze commissie.
schaf nederland ook maar af. oh nee, dat gaat nog niet ver genoeg want dat wordt zon zootje in land europa, wel 25 provincies. schaf europa dan ook maar af en dan leven we allen onder de VN. wat een k*tplan zeg...
maar ja, er moeten voor het evenwicht ook linkse mensen zijn
Op woensdag 9 februari 2005 22:14 schreef scratz het volgende: verrek dat is precies het plan dat ik op dinsdag 25 januari hier geleden op fok heb gepubliceerd, zou de PvdA commissie dan FOK lezen??? fotofoto Goh zal voortaan maar voorzichtiger zijn hier op FOK met het verspreiden van mijn politieke opvattingen als partijen als de PvdA het gaan overnemen. Dan maak ik zelfs strakies geen kans om gekozen te worden.. hahahhaha
========================================== Autonome regio's in Nederland Op zich vindt ik het een goed plan, de provincies in Nederland moeten meer zeggenschap krijgen over hun eigen gebieden. In Nederland heeft altijd alles gedraaid om de randstad en daar moet heel snel verandering in komen. Ben daarom ook een enorme voorstander om Nederland op te delen in 4 autonome gebieden, zoals het kanton systeem in Zwitserland.
Elk deel van Nederland zijn eigen bestuurscentrum, de hoofdstad (bv. Groningen, Eindhoven, Amsterdam en Arnhem) met een eigen autonome gekozen regering. De vier regio's vormen samen de nationale regering in Den Haag, samen met de Antillen. De 2de kamer blijft dan verantwoordelijk voor de algemene belangen zoals het buitenlands beleid, justitie en defensie. Het logge overheidsorgaan bestaat dan niet meer en de politici staan dichter bij de bevolking. Alle regio's zijn gelijk vertegenwoordigd in de 2de kamer en tellen ook de Antillen eindelijk mee als volwaardig gebied van Nederland.
Een eigen autonome regering kent de lokale problematiek beter en kan dan beter beoordelen wat goed is voor de regio. De volksvertegenwoordigers in Den Haag zijn altijd meer geinteresseerd geweest in de randstad en hebben daardoor de rest van Nederland verloederd. Je moet het geld investeren in de gebieden waar het wordt verdiend en niet alles pompen richting één deel van Nederland... dat moet eindelijk afgelopen zijn...
Dit is een van de punten van een nieuwe politieke partij. Die wil meer zeggenschap voor de verschillende regio's in Nederland die geschiedkundig met elkaar verbonden zijn. Meer info? email: rpn2005@hotmail.com
Erg leuk allemaal wat je hebt gedaan met dat plaatje..... Maar GOEREE-OVERFLAKKEE hoort NIET bij ZEELAND!!!! foto Het hoort bij Zuid-Holland en daar ben ik trots op!! foto
Woon je soms in Amsterdam ofzo? Rotterdam is groter en heeft een wereldpositie terwijl Amsterdam ligt weg te rotten. Nee.... Den Haag zou de hoofdstad moeten zijn. En ja kies gelijk maar Arnhem....... is dat nou een grote stad? Volgens mij niet, maar het zal wel de grootste zijn die ze daar hebben foto
Op woensdag 9 februari 2005 23:04 schreef SilentSimon het volgende:
[..]
Nee van rechts wordt je vrolijk foto Wilders for president, maar uiteraard is alles de schuld van links }:O leeghoofd
We moeten niet gelijk beginnen met kwalificaties die je niet kunt controleren, meneer de drukker. Het is toch duidelijk dat de pvda is blijven hangen in de gedachten van de socialistische DDR-heilstaat: Een hele grote overheid waarin iedereen werk heeft, zij het met lage salarissen, behalve voor de bonzen. Voor degenen die niet kunnen of willen werken allemaal dezelfde lage uitkering. Iedereen in het openbaar vervoer, behalve de bonzen. Voor dat doel wordt eigen vervoer verketterd, want milieuvervuilend. Niets aan snelwegen doen, eigen vervoer zwaar belasten. dan gaat dat gerij in eigen auto's vanzelf wel over. Kortom, men leeft daar in een andere wereld. De ideeën, opgedaan op gesubsidieeerde studiereizen naar Oostbloklanden in de zeventiger en tachtiger jaren, doen nog steeds opgeld. De studenten van toen hebben het nu voor het zeggen.
Die leidse hoogleraar is duidelijk eerder politicoloog dan socioloog. Technisch kan zijn betoog wellicht overtuigend klinken, maar het gaat totaal voorbij aan de identiteitsgevoelens die leven in de provinciën.
pff het is weer achterlijke reacties dag op de FP foto.
Maar ik denk dat er best wel wat voor te zeggen is. Die provincies zijn een indeling van eeuwen terug. Daar valt best wat in te schuiven wat mij betreft foto.
Provincies afschaffen ? doe het dan gelijk goed en schaf landen ook af.
Wat een onzin zeg, om de wereld in stukjes op te delen en afhankelijk van waar je woont heb je net iets andere rechten/plichten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly. And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Op woensdag 9 februari 2005 23:37 schreef Darkprince het volgende:
[..]
Erg leuk allemaal wat je hebt gedaan met dat plaatje..... Maar GOEREE-OVERFLAKKEE hoort NIET bij ZEELAND!!!! foto Het hoort bij Zuid-Holland en daar ben ik trots op!! foto
Woon je soms in Amsterdam ofzo? Rotterdam is groter en heeft een wereldpositie terwijl Amsterdam ligt weg te rotten. Nee.... Den Haag zou de hoofdstad moeten zijn. En ja kies gelijk maar Arnhem....... is dat nou een grote stad? Volgens mij niet, maar het zal wel de grootste zijn die ze daar hebben foto
Arnhem is de kleinste stad van de 3 grote steden in Gelderland. Wat veel mensen niet weten is dat Apeldoorn en het grootste en de meeste inwoners heeft. Maar omdat ze geen club hebben die in de eredivisie speelt zijn ze niet zo bekend. Nijmegen lijkt me wel een mooie hoofdstad daar, lekker dicht bij Duitsland en een stad met veel potentie. Daarnaast een grote Uni .... wat de andere steden niet hebben.
Haha.....dan kunnen ze helemaal hun snode plannetjes uitvoeren omdat de boel dan helemaal niet te controleren valt. Ja, deze mensen hebben wel het beste met Nederland voor. foto
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities; for horrid is your belief and brutish is your conduct. Crush antifa.
Erg leuk allemaal wat je hebt gedaan met dat plaatje..... Maar GOEREE-OVERFLAKKEE hoort NIET bij ZEELAND!!!! Het hoort bij Zuid-Holland en daar ben ik trots op!!
Woon je soms in Amsterdam ofzo? Rotterdam is groter en heeft een wereldpositie terwijl Amsterdam ligt weg te rotten. Nee.... Den Haag zou de hoofdstad moeten zijn. En ja kies gelijk maar Arnhem....... is dat nou een grote stad? Volgens mij niet, maar het zal wel de grootste zijn die ze daar hebben
[ Bericht gewijzigd door Darkprince op woensdag 9 februari 2005 @ 23:40 ]
Hahahahhaha, volgens mij liggen de 4 grote steden allemaal weg te rotten....loser
Op woensdag 9 februari 2005 23:37 schreef Darkprince het volgende: Woon je soms in Amsterdam ofzo? Rotterdam is groter en heeft een wereldpositie terwijl Amsterdam ligt weg te rotten. Nee.... Den Haag zou de hoofdstad moeten zijn. En ja kies gelijk maar Arnhem....... is dat nou een grote stad? Volgens mij niet, maar het zal wel de grootste zijn die ze daar hebben foto
Vindt wel leuk dat je daarover begint want dit plan is inmiddels vrij serieus uitgewerkt. Had de tekst gewoon overgenomen van een ander stukkie zoals ik die ook op fok had gepubliceerd. Maar ondertussen is Amsterdam vervangen door Rotterdam. Reden daarvoor is omdat Amsterdam al de hoofdstad is van Nederland. Rotterdam, Eindhoven, Groningen (met Assen) en Arnhem ( met Nijmegen) zijn de stedelijke centra's van de 4 regio's waar de lokale economie omheen draait.
Ben niet voor de afschaffing van provincies want elke provincie heeft zijn eigen indentiteit en tradities en die moet je bewaren. Maar je kunt wel de provinciebesturen opdoeken en die verenigen in één regionale bestuur. Gemeentes kunnen kleiner blijven mits ze de groei van de stedelijke centra's niet tegenhouden. Als de regio zuid bijvoorbeeld zegt dat ze nu eindelijk eens een snelweg willen hebben tussen Eindhoven en Hasselt in Belgie, dan leggen ze die aan en heeft Den Haag er niets meer over te zeggen. Elke regio weet zelf goed hoe ze het moeten aanpakken en vaak in Den Haag niet. Een stuk van Belgisch Limburg is belangrijk voor de verdere ontwikkeling van zuidoost-Brabant en zuid-Limburg. Dan moet je met elkaar goed samenwerken en daar snappen ze niets van in Den Haag.
Zoals ik al zei is dit plan inmiddels uitgewerkt en zijn we nog aan het bijschaven. Het is een van onze punten voor een nieuwe stabiele Nederland met een duidelijke snelle en eerlijke bestuursorgaan. Typisch is dat de PvdA met een soort gelijk plan komt. Toch leuk om te weten dat we dan op een serieuze manier bezig zijn alleen is ons plan gewoon 10x beter... hehehehehe
Financieel kun je enkele miljoenen besparen met dit plan. De overheid is er al een beetje mee bezig. Overheidsinstellingen worden nu weer gecentraliseerd in enkele plaatsen bv. in Zwolle en Eindhoven. Voorheen zaten die van regio zuid verspreid over Limburg en Brabant maar worden nu bij elkaar gebracht in Eindhoven. Scheelt enorme onkosten omdat ze dan bij elkaars op de lip zitten en niet meer uren lang moeten reizen voor vergaderingen. Doordat alle commissarissen van de koningin komen te vervallen met hun riante salarissen en de GS leden, bespaar je al tientallen miljoenen per jaar aan salarissen en onkostenvergoedingen.
En ook zijn er minder bestuurslagen in Nederland. Nu wilt een gemeente ergens een gebouw laten bouwen in de stad. Deze moet dan toestemming vragen bij de Provincie en die op zijn beurt weer in Den Haag. Dan niet meer want de regionale regering beslist wat er gebeurt in zijn regio en niet Den Haag. Die is alleen verantwoordelijk voor de landelijke overkoepelende problemen zoals Buitenland, Algemene Zaken, Defensie, Justitie, etc...
tja ik kan me de redenen wel voorstellen maar ik snap niet dat iedereen hier zo van over de zeik gaat foto als het nou goed uitgewerkt wordt en er een goed beleid wordt aangesteld kan het de eenheid van nederland best wel versterken ipv afbrokkelen. ik bedoel, 12 provincies op zo'n stukje speldenknop als nederland is natuurlijk ook absurd en totaal achterhaald. bovendien heeft elke gemeente weer eigen wetten, iedere provicie weer eigen wetten ed. dat schiet gewoon niet op foto
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Op donderdag 10 februari 2005 10:33 schreef Metro2005 het volgende: ik bedoel, 12 provincies op zo'n stukje speldenknop als nederland is natuurlijk ook absurd en totaal achterhaald. bovendien heeft elke gemeente weer eigen wetten, iedere provicie weer eigen wetten ed. dat schiet gewoon niet op foto
Inderdaad en door Nederland om te toveren in een federatie van 4 autonome regio's met zelfbestuur (als je de Antillen bij telt 5)... haal je heel veel van die wetten en burocratie weg. Nederland wordt stukken transparanter en overzichtelijker voor de burgers en bestuurders...
Goed idee. De regering in Den Haag heeft geen flauw benul van wat er in het oosten van het land gebeurd, en daar kunnen ze ook geen flauw idee van hebben. Vrijwel alle pipo's in de Tweede Kamer komen immers uit de randstad of omstreken. Eindelijk weer een goed idee van de PvdA, mocht ook tijd worden... foto
Op woensdag 9 februari 2005 22:03 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
het mooie maar oh zo arme oosten heeft anders volgens mij nog geen eens geld voor een Betuwelijn als het niet uit den haag komt foto
Nieuwsflash! Mensen die wonen in de regio's waar dergelijke projecten worden uitgevoerd zitten er absoluut niet op te wachten! Dus dat geld mag Den Haag ook wl houden.
Op donderdag 10 februari 2005 12:33 schreef mrdoctor het volgende: Ze willen gewoon de provincies afschaffen zodat wij een provincie van Europa kunnen worden. foto Let maar op.
Helemaal mee eens... Eeuwen lang oorlogen gehad om Spanje Duitsland, Frankrijk Engeland buiten de deur te houden en nu...wie maken de dienst uit in Europa
Ik krijg een zwak voor friezen... het zou gaaf zijn als ze zich buiten europa wisten te plaatsen... Friese Florijn Invoeren ipv ¤
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Op donderdag 10 februari 2005 13:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... Eeuwen lang oorlogen gehad om Spanje Duitsland, Frankrijk Engeland buiten de deur te houden en nu...wie maken de dienst uit in Europa
Ik krijg een zwak voor friezen... het zou gaaf zijn als ze zich buiten europa wisten te plaatsen... Friese Florijn Invoeren ipv ¤
Alles waar we voor staan en stonden zijn we aan het opgeven fotofoto
Denk jij als Nederland als enige NEE stemt tegen de grondwet, dat de regering dat accepteert? Nee dan hebben ze weer schijt aan de burgers. foto
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Niet aan de provincies komen, die bestaan al zo lang.
Maar hoe weet iemand nog waar je het over hebt als je zegt ja dat en dat ligt in regio3 dat lijkt wel op een russisch dorpje... foto
Nee hou het maar gewoon bij de nostalgiesche namen foto
Goh waar woon je?: Nederland oost... foto Goh dat werkt positief op de "afstand" tussen burger en overheid hebben zeg...
-->
creationisme_O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+Schaf de pvda af !
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
Lekker die provincies zo houden foto
Afblijven dus, die provincies. Schaf dan liever de rijksoverheid af!
off : Landsdeel klinkt eigelijk bijna als Londsdale oh racisten foto
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
- I might
Schaf de regering af, en als provincies samen willen werken op verschillende terreinen met andere provincies moeten ze dat zelf weten. Maar per definitie hebben die apen in Den Haag dan tenminste geen bal meer te zeggen over ons mooie oost Nederland. Geen Betuwelijnen, Zuiderzee lijnen of andere onzin meer, lokale besturen die er zelf elke dag mee geconfronteerd worden als ze de boel verpesten, in plaats van dat ze op hun luie donder 100 kilometer verder op eindeloze discussies houden waarvan de uitslag bij voorbaat al is vast gesteld. foto
sterker nog, iemand met zo'n plan staat niet eens in de realiteit.
dat je zoiets bedenkt... en dan ook nog in een rapport presenteert! afschaffen die knakkers, laatr ze maar gaan werken voor hun geld ipv met niet haalbare plannen te komen waar niemand om gevraagd heeft.
Typisch PVDA geneuzel, commissies instellen die zichzelf lekker bezig houden, elkaar leuke baantjes toespelen en na 5 jaar tot de conclusie komen dat het toch weer allemaal anders moet. Zinloos werk, geld wegsmijten, bestuurlijk talent verspillen, niet doen. foto
Crevice is... but security isn't.
Twitch.tv/bensel15
Gewoon het zoveelste kulproject om een aantal sneue figuren aan het werk te houden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de hervormingen in het basisonderwijs., dat is daar een heel goed voorbeeld van.
Welke Nederlander ligt er überhaupt wakker van dat er een zogenaamde afstand is tussen burger en provinciebestuur? En hoeveel gaat het bestaande en goed functionerende regionale bestuur van een land op de kop zetten de burger kosten?
Maarja, financiële gevolgen zijn nooit een beletsel geweest voor de pvda, want dat lenen we immers "gewoon", om vervolgens de volgende generate ermee op te zadelen..
Worden hier mijn belastingcenten aan besteed ?????
En maar klagen dat er zo weinig overblijft voor de minima, ja vindt je het gek als je je met zoiets onzinnigs bezighoudt..... foto
Goh zal voortaan maar voorzichtiger zijn hier op FOK met het verspreiden van mijn politieke opvattingen als partijen als de PvdA het gaan overnemen. Dan maak ik zelfs strakies geen kans om gekozen te worden.. hahahhaha
==========================================
Autonome regio's in Nederland
Op zich vindt ik het een goed plan, de provincies in Nederland moeten meer zeggenschap krijgen over hun eigen gebieden. In Nederland heeft altijd alles gedraaid om de randstad en daar moet heel snel verandering in komen. Ben daarom ook een enorme voorstander om Nederland op te delen in 4 autonome gebieden, zoals het kanton systeem in Zwitserland.
foto
Elk deel van Nederland zijn eigen bestuurscentrum, de hoofdstad (bv. Groningen, Eindhoven, Amsterdam en Arnhem) met een eigen autonome gekozen regering. De vier regio's vormen samen de nationale regering in Den Haag, samen met de Antillen. De 2de kamer blijft dan verantwoordelijk voor de algemene belangen zoals het buitenlands beleid, justitie en defensie. Het logge overheidsorgaan bestaat dan niet meer en de politici staan dichter bij de bevolking. Alle regio's zijn gelijk vertegenwoordigd in de 2de kamer en tellen ook de Antillen eindelijk mee als volwaardig gebied van Nederland.
Een eigen autonome regering kent de lokale problematiek beter en kan dan beter beoordelen wat goed is voor de regio. De volksvertegenwoordigers in Den Haag zijn altijd meer geinteresseerd geweest in de randstad en hebben daardoor de rest van Nederland verloederd. Je moet het geld investeren in de gebieden waar het wordt verdiend en niet alles pompen richting één deel van Nederland... dat moet eindelijk afgelopen zijn...
Dit is een van de punten van een nieuwe politieke partij. Die wil meer zeggenschap voor de verschillende regio's in Nederland die geschiedkundig met elkaar verbonden zijn. Meer info? email: rpn2005@hotmail.com
Oh nee, dat is waar: Maurice de Hond is een PVDA'er, dus hier wordt geen enquete over gehouden !
Serieus jongens: ga nou eens allemaal ophouden met die terrorisme wetgeving (waar zijn die terroristen dan, behalve in de regering zelf?), kleinzielige regeltjes, onnodige bouwsels en ga het land eens besturen...ga geen nieuws verzinnen als er niets is, handhaaf de bestaande regels en hou in godsnaam allemaal je opruierige reacties in de media eens !
Heeyy Yaaaaaaaa..
Heeeyyy... Yaaaaaaa..
Heeyy Yaaaaaaaa..
Waar woon je? Ja City seventeen....
Daarvoor hoeven we echt de provincie-namen niet op te geven.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
maar uiteraard is alles de schuld van links }:O leeghoofd
Ik weet niet waar die gasten de laatste jaren gezeten hebben, maar vergroting van regeringsgebieden (zie bijvoorbeeld bij de gemeentes) heeft niets anders opgelevert dan het slechter worden van bestuur omdat er minder tijd is om te besturen en alleen op grote lijnen wordt gekeken. Men staat zo nog veel verder van de burgers af dan voorheen.
Verder slaat het ook niet aan op de vaderlands gevoelens van de Nederlanders: bestuur schijnt volgens deze hoge piefen alleen goed te zijn als het in tegenstelling gaat van de voorgaande eeuwen. Waardeloze commissie.
maar ja, er moeten voor het evenwicht ook linkse mensen zijn
Woon je soms in Amsterdam ofzo? Rotterdam is groter en heeft een wereldpositie terwijl Amsterdam ligt weg te rotten. Nee.... Den Haag zou de hoofdstad moeten zijn. En ja kies gelijk maar Arnhem....... is dat nou een grote stad? Volgens mij niet, maar het zal wel de grootste zijn die ze daar hebben foto
provincies etc boeien me niet echt. wie wel eigenlijk? :S?
Een hele grote overheid waarin iedereen werk heeft, zij het met lage salarissen, behalve voor de bonzen.
Voor degenen die niet kunnen of willen werken allemaal dezelfde lage uitkering.
Iedereen in het openbaar vervoer, behalve de bonzen. Voor dat doel wordt eigen vervoer verketterd, want milieuvervuilend. Niets aan snelwegen doen, eigen vervoer zwaar belasten. dan gaat dat gerij in eigen auto's vanzelf wel over.
Kortom, men leeft daar in een andere wereld. De ideeën, opgedaan op gesubsidieeerde studiereizen naar Oostbloklanden in de zeventiger en tachtiger jaren, doen nog steeds opgeld. De studenten van toen hebben het nu voor het zeggen.
Maar ik denk dat er best wel wat voor te zeggen is. Die provincies zijn een indeling van eeuwen terug. Daar valt best wat in te schuiven wat mij betreft foto.
foto
Wat een onzin zeg, om de wereld in stukjes op te delen en afhankelijk van waar je woont heb je net iets andere rechten/plichten.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Lijkt me héél goed besturen ...
En degenen die zich tegen deze manier van regeren verzetten : tegen de múúúúúúúúr !!!
Wat veel mensen niet weten is dat Apeldoorn en het grootste en de meeste inwoners heeft.
Maar omdat ze geen club hebben die in de eredivisie speelt zijn ze niet zo bekend.
Nijmegen lijkt me wel een mooie hoofdstad daar, lekker dicht bij Duitsland en een stad met veel potentie. Daarnaast een grote Uni .... wat de andere steden niet hebben.
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
dus nog een extra buffer tussen de regering en de lastige burger.
Woon je soms in Amsterdam ofzo? Rotterdam is groter en heeft een wereldpositie terwijl Amsterdam ligt weg te rotten. Nee.... Den Haag zou de hoofdstad moeten zijn. En ja kies gelijk maar Arnhem....... is dat nou een grote stad? Volgens mij niet, maar het zal wel de grootste zijn die ze daar hebben
[ Bericht gewijzigd door Darkprince op woensdag 9 februari 2005 @ 23:40 ]
Hahahahhaha, volgens mij liggen de 4 grote steden allemaal weg te rotten....loser
Ben niet voor de afschaffing van provincies want elke provincie heeft zijn eigen indentiteit en tradities en die moet je bewaren. Maar je kunt wel de provinciebesturen opdoeken en die verenigen in één regionale bestuur. Gemeentes kunnen kleiner blijven mits ze de groei van de stedelijke centra's niet tegenhouden. Als de regio zuid bijvoorbeeld zegt dat ze nu eindelijk eens een snelweg willen hebben tussen Eindhoven en Hasselt in Belgie, dan leggen ze die aan en heeft Den Haag er niets meer over te zeggen. Elke regio weet zelf goed hoe ze het moeten aanpakken en vaak in Den Haag niet. Een stuk van Belgisch Limburg is belangrijk voor de verdere ontwikkeling van zuidoost-Brabant en zuid-Limburg. Dan moet je met elkaar goed samenwerken en daar snappen ze niets van in Den Haag.
Zoals ik al zei is dit plan inmiddels uitgewerkt en zijn we nog aan het bijschaven. Het is een van onze punten voor een nieuwe stabiele Nederland met een duidelijke snelle en eerlijke bestuursorgaan. Typisch is dat de PvdA met een soort gelijk plan komt. Toch leuk om te weten dat we dan op een serieuze manier bezig zijn alleen is ons plan gewoon 10x beter... hehehehehe
Financieel kun je enkele miljoenen besparen met dit plan. De overheid is er al een beetje mee bezig. Overheidsinstellingen worden nu weer gecentraliseerd in enkele plaatsen bv. in Zwolle en Eindhoven. Voorheen zaten die van regio zuid verspreid over Limburg en Brabant maar worden nu bij elkaar gebracht in Eindhoven. Scheelt enorme onkosten omdat ze dan bij elkaars op de lip zitten en niet meer uren lang moeten reizen voor vergaderingen. Doordat alle commissarissen van de koningin komen te vervallen met hun riante salarissen en de GS leden, bespaar je al tientallen miljoenen per jaar aan salarissen en onkostenvergoedingen.
En ook zijn er minder bestuurslagen in Nederland. Nu wilt een gemeente ergens een gebouw laten bouwen in de stad. Deze moet dan toestemming vragen bij de Provincie en die op zijn beurt weer in Den Haag. Dan niet meer want de regionale regering beslist wat er gebeurt in zijn regio en niet Den Haag. Die is alleen verantwoordelijk voor de landelijke overkoepelende problemen zoals Buitenland, Algemene Zaken, Defensie, Justitie, etc...
( meer info? rpn2005@hotmail.com )
Er zit Historie in die provincies: Zelfs Flevoland, en ook friesland ja (aangaande dat laatste niet alle historie is positief)
als het nou goed uitgewerkt wordt en er een goed beleid wordt aangesteld kan het de eenheid van nederland best wel versterken ipv afbrokkelen.
ik bedoel, 12 provincies op zo'n stukje speldenknop als nederland is natuurlijk ook absurd en totaal achterhaald. bovendien heeft elke gemeente weer eigen wetten, iedere provicie weer eigen wetten ed. dat schiet gewoon niet op foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Let maar op.
Eeuwen lang oorlogen gehad om Spanje Duitsland, Frankrijk Engeland buiten de deur te houden en nu...wie maken de dienst uit in Europa
Ik krijg een zwak voor friezen... het zou gaaf zijn als ze zich buiten europa wisten te plaatsen... Friese Florijn Invoeren ipv ¤
Denk jij als Nederland als enige NEE stemt tegen de grondwet, dat de regering dat accepteert? Nee dan hebben ze weer schijt aan de burgers. foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken