Kabinet bekijkt lagere reisvergoeding tegen files
Het kabinet overweegt de onbelaste kilometervergoeding van maximaal negentien cent te verlagen om de files aan te pakken. Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) en minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) laten uitzoeken wat de effecten zijn als de maximaal onbelaste vergoeding wordt verlaagd naar twaalf of dertien cent per kilometer, schrijft het Nederlands Dagblad dinsdag.
De ANWB vreest volgens de krant dat dit de gemiddelde werknemer die met de auto naar zijn werk gaat vierhonderd euro per jaar gaat kosten. De organisatie gaat dan uit van een werknemer die 29 kilometer van zijn werk woont en 45 weken per jaar werkt. De maatregel levert de staat volgens ANWB-directeur Guido van Woerkom anderhalf miljard euro op.
Maandag bracht het ministerie van Financiën een bericht naar buiten waarin staat dat de voorstellen van een werkgroep om files te bestrijden worden bekeken. Daarin wordt onder meer gewezen op een variabele kostenvergoeding voor zakelijke rijders met een auto van de zaak en een 'persoonlijk mobiliteitsbudget' voor werknemers zonder auto van de zaak.
Dat het verlagen van de kilometervergoeding ook wordt overwogen, stond er echter niet in.
Alsof de 19cent die we nu krijgen al compenseert met deze kunstmatig hoog gehouden benzineprijzen!
Nee, dat gaat vast niet helpen.
Misschien zouden de ministers hun auto met chauffeur eens moeten omruilen voor een fiets of een OV abonnement, eens kijken of ze dan nog steeds zo blij zijn met dit idee.
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
Laten mensen de auto niet / deels staan, en verlagen de inkomsten van brandstof met minder dan 1,5miljard; Kassa! Invoeren de maatregel!
En ze weten dat doorgaans de mensen de auto heus niet laten staan...
+
DAT
Bloedzuigers.
It's two people connecting
With four other people
And aliens
Het moge nu toch wel duidelijk zijn voor wie dit kabinet er is.
― Aleksandr Solzhenitsyn
Als je echt wat wil bereiken zou je juist de vergoeding moeten korten als er gereden wordt tijdens de spitsuren (of andersom, meer vergoeding buiten de spits, worden al tests mee gedaan).
Om files écht op te lossen zullen we met meer flexibele werktijden moeten komen. Thuiswerken is een optie, maar kan niet elke dag. Als je dan groepen hebt die graag vroeg opstaan, beginnnen die gewoon eerder en stoppen vroeg. De rest staat dan later op, maar zijn pas later klaar. Overdag is er dan nog genoeg overlap om te vergaderen of overleggen.
Je moet je huis kwijt zien te krijgen, de oversdrachtbelasting, verhuiskosten.
heb je een gezin, zit je met werk van je vrouw, school van je kinderen.
Arnoklaasen moet verder kijken dan zijn neus lang is. Ikzelf heb 2 jobs, eentje part-time als magazijnier en full-time in de veiligheid met de nacht. Daarnaast studeer ik ook nog via avondscholing. Moet je mij eens uitleggen hoe ik dat met het openbaar vervoer moet doen. Ja, als een dag 36 uur telt wel ja.
Alleen met zo een regeling word je dan driedubbel genaaid.
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Wie zei dat dit kabinet er voor de werkgever is?
Axl r.
Maargoed, het was al bekend dat de VVD alleen geintresseerd is in rijken nog rijker en machtiger maken. Oh wacht, veel VVD stemmers komen daar nu pas achter, die stemden eerder schijnbaar zonder te weten waar ze nu eigenlijk op stemde.
De filedruk hier vanuit Almere (over de A6 en de A27) zou al enorm afnemen als de overheid z'n beloftes eens waar zou maken en zorgen dat bedrijven zich meer hier gaan vestigen in plaats van alleen maar op de zuid-as van Amsterdam....
En degenen die dat doen terwijl ze makkelijk de bus of metro of trein kunnen nemen, doen dat omdat ze toch zat verdienen dat ze het niks kan schelen. Of omdat ze een leasebak rijden met onbeperkte privé kilometers!
Dus per saldo gaat dit alleen de schatkist spekken en verder nauwelijks effect hebben.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Gewoon rechts blijven stemmen, mensen.
Ik rij zelf met mijn eigen auto 30.000 - 40.000 km per jaar en mijd altijd de spits (en als je om acht uur moet beginnen kom je er met het OV niet eens). Ik word dus weer eens keihard genaaid door dit kabinet.
ik ga meteen een mail sturen naar de vvd/cda
Een soort van systeem dat eigenlijk verslaafd is, steeds maar meer groei nodig, steeds maar meer subsidies nodig, want zonder gaat het dood.
Hoe langer men wacht met het reduceren van de omvang van de overheid, des te heftiger wordt de uiteindelijke en onvermijdelijke val. Het probleem begint al bij de creatie van geld zonder dekking..
Om gruwelijke praktijken te voorkomen zal op termijn (laat in het midden hoe lang deze is) het haast niet anders kunnen dan dat de overheid terug moet bewegen (weet niet in hoeverre) naar het concept van de nachtwakersstaat.
Ik woon bijna 100Km van mijn werk en heb nooit file (van de Flevopolder naar Friesland rijdt lekker door).
Denk eens in als ik dat zelf moest ophoesten. Dan kun je beter aan de uitkering, want dan houd je meer over...
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
Ze kunnen beter die 19 cpkm verdubbelen, tenslotte is de benzineprijs ook meer dan verdubbeld sinds 2002 toen die 19 cpkm is vastgesteld.
Always look at the bright side of death
Misschien moet je eerst eens een zuinige auto aanschaffen voordat je begint te klagen.
Dan wil ik het geld wat hiermee bespaard wordt (want natuurlijk gaat het daarom, er is niemand die echt gelooft dat het duurder maken van autorijden files verminderd) wel graag terugzien in een verlaging van de loonbelasting, en dus niet een verhoging van ambtenarensalarissen (of erger nog, nog meer ambtenaren), verhoging van uitkeringen en cultuursubsidies, etc etc.
Bij een nieuwe CAO kan er alleen opeens wel iets veranderen aan die lm vergoeding
Het openbaar vervoer is geen optie, zoals ik zelf al heb ondervonden. vorige week 3 sollicitatie gespreken gehad, die ik helaas met het openbaar vervoer heb moeten doen, totale afstand 185 km, 8.5 uur totaal gereist, kosten 86 euro. Dan ook nog eens een flink stuk moeten lopen omdat het openbaar vervoer niet op het industrie terrein kwam. Met de auto had me dat de helft gekost.
Aangezien de meeste bedrijven op bedrijven terreinen liggen, vaak onbereikbaar voor het openbaar vervoer, is een auto gewoon noodzakelijk.
Dit dus. Het zou me niet verbazen als je dadelijk belasting moet gaan betalen over de kilometer vergoeding of dat ze de kilometer vergoeding dadelijk bij het loon tellen, waar je weer belasting op betaald.
Je mag dus gaan betalen om te gaan werken.
junk01.
Deze keer treft het jou dan misschien niet persoonlijk, maar een volgende keer zal dat wel het geval zijn en blijven anderen buiten schot. Dat is het spelletje. Uiteindelijk gaat, behalve de elite zelf, iedereen steeds meer inleveren, tot er een punt komt waarop het gewoon niet meer op te brengen is. (En waarom? Omdat zij zeggen dat het niet anders kan...)
Everything is under control.
Maar hoe zien ze dit voor zich? Als ze de kilometervergoeding verlagen hoeven mensen plotseling niet meer op hun werk te verschijnen? Het verminderen van de filedruk kan alleen opgelost worden als er bij de werkgevers een mentaliteitsverandering afgedwongen zou moeten worden wat het mogelijk maakt om je werktijden flexibeler in te kunnen delen, maar ook dit is slechts zeer beperkt mogelijk.
Hier baal ik wel vreselijk van. Woon 75 km van m'n werk en rij om 7:00 weg en ben zonder files om 8:00 op mijn werk. Terug ga ik om 16:30 weg en ben ook zonder file om 17:30 thuis. Terwijl mijn route A1/A6 altijd files horen te staan. Laatste tijd valt dat reuze mee.
Nu wordt ik wel keihard genaaid en het ov is duurder dan benzinegeld met mijn bak die 1:16 rijdt. Ik doe er ook nog eens 2 uur over en als ik iets mis, NS kennende toch wel minimaal 1 keer in de week, ben ik gelijk een uur later...
Achterlijk idee dit... alsof ik nu wel met de ov ga.
In het begin denk je: wat een onzin wat die man zegt. Duik je er echt in, dan realiseer je je dat hij gewoon gelijk heeft maar dat het gewoon je conditionering is die weerstand biedt.
foto
Op de manier waarop we nu bezig zijn is het gewoon een kwestie van tijd voor het kaartenhuis in stort. Wens ik dit? Nee, natuurlijk niet! Maar ik moet ook gewoon realistisch zijn in mijn conclusies. De banken en andere partijen die het gewoon gigantisch verpest hebben moeten gespaard blijven en daardoor krijg je een heel erg onnatuurlijk financieel/economisch ecosysteem. Want wat praktisch dood is gaat gewoon rotten en stinken en besmet alles wat er mee in aanraking komt.
Straks worden dingen bijv. nog meer op de pensioenfondsen afgewikkeld, let maar op! Die moeten straks verplicht EuroBonds e.d. gaan kopen.
Maar eerst waarschijnlijk nog even wat ellende m.b.t. Iran.. net als bij de goochelaar even voor afleiding zorgen ver van huis, terwijl dicht bij huis de boel verder fout gaat.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken