PvdA-programma: HRA beperken

Nederland • Geschreven door Novum op 07-04-2010 @ 18:47
print 

Wie meer verdient dan 150 duizend euro, moet een nieuw toptarief voor de inkomstenbelasting van zestig procent gaan betalen. Dat vindt de PvdA, zo staat in het concept-verkiezingsprogramma van de partij. Het programma werd woensdag in Amsterdam gepresenteerd op het partijkantoor.

De partij bepleit al langer een nieuw toptarief. De beoogde nieuwe partijleider Job Cohen sprak van een 'solidariteitsheffing' die in deze tijd van economische crisis goed te verdedigen is. "Wij vragen dit aan een selecte groep. Ik denk dat zij dit kunnen begrijpen."

19 miljard euro bezuinigen
De partij wil de komende kabinetsperiode 10 miljard euro bezuinigen om de overheidsfinanciën op lange termijn op orde te krijgen. Het Centraal Planbureau (CPB) becijferde eerder dat in totaal 29 miljard moet worden bezuinigd om het huishoudboekje op orde te krijgen, maar Cohen waarschuwde om de economie nu niet kapot te bezuinigen.

Hij wil pas later een besluit nemen voor nog twee bezuinigingsrondes: een van 10 miljard en een van 9 miljard. Het financieringstekort moet in twee kabinetsperiodes worden weggewerkt.

HRA beperken
De hypotheekrenteaftrek (HRA) wordt in de plannen van de PvdA in dertig jaar beperkt tot dertig procent. Het maximumbedrag dat kan worden afgetrokken wordt in 2014 tot een miljoen euro beperkt en wordt daarna ook in dertig jaar beperkt tot de gemiddelde huizenprijs. Ook moet de AOW geleidelijk worden verhoogd naar 67 jaar. In 2020 moet de AOW-leeftijd 66 jaar worden en vijf jaar later 67 jaar.

Bezuinigen doet de PvdA op de bureaucratie, subsidies, defensie-uitgaven en de salarissen van medisch specialisten. De PvdA bepleit daarbij een kleinere, slagvaardige overheid. Alleen met minder bureaucratie en betere prestaties kan het vertrouwen van burgers in de overheid worden behouden, menen de sociaaldemocraten.

Studiebeurs verdwijnt
De PvdA wil investeren in onderwijs. De studiebeurs verdwijnt en maakt plaats voor een sociaal leenstelsel. De hoogte en de duur van de WW blijven ongewijzigd. Er gaat een schepje bovenop voor wat betreft de klimaatdoelen. Energiebedrijven moeten 35 procent van hun energie voortaan duurzaam opwekken.

Akkoorden
Verder maakte Cohen bekend dat hij twee 'nationale akkoorden' wil sluiten. Een nieuw 'sociaal akkoord' met de sociale partners moet de arbeidsmarkt een oppepper geven, en een 'Nationaal Democratie Akkoord' moet ervoor zorgen dat de democratie eindelijk kan worden vernieuwd.

De leden van de PvdA moeten tijdens het congres later deze maand het verkiezingsprogramma officieel goedkeuren.

Lees hier (PDF) het PvdA-verkiezingsprogramma 2010.

Alle (tot nu toe) uitgebrachte verkiezingsprogramma's op een rij:
SP | GroenLinks | PvdAChristenUnie | D66 | CDA | VVD | TONSGP | PVV


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

5836 views / 82 reacties
Reacties op dit bericht
82  van 82 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Die zijn niet goed bij, dat gaat ze stemmen kosten.
userIcon
Partij van de Afpersers..
userIcon
Bezuinigen op studenten. PVDA, ik stem nu D66
userIcon
Al dit doorvoeren en tegelijkertijd besparen op bureaucratie? Besparen op subsidies? Ja haha.
Bezuinigen op de migranten lijkt me een betere optie!
Hardwerkende mensen hun zuurverdiende centen afpakken
userIcon
En dat noemen ze bezuinigen? ik noem dat meer geld innen.
userIcon
''Bezuinigen doet de PvdA op de bureaucratie, subsidies, defensie-uitgaven en de salarissen van medisch specialisten.''

hé, er staat 'subsidies' tussen. maar het is het verkiezings-programma vd Pvda (??).
En weer zijn ze ontwikkelingshulp, waar heel hard op bezuinigs kan worden en dat pijnloos, weer vergeten.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:21 schreef Scratcher het volgende:
Hardwerkende mensen hun zuurverdiende centen afpakken
Of het juist terug geven aan die echt hard werken. Hard werken staat niet gelijk aan veel geld verdienen. Was dat maar waar!
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:24 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]

Nee, hardwerkende mensen hun geld teruggeven juist en het geld weg halen bij de mensen die zo graag zeggen 'ik werk keihard' en het in praktijk niet doen dankzij hun kapitaal. Die ze dan weer op een verachtelijke manier vergaard hebben.
Een groot bedrijf opbouwen en leiden is echt wel meer werk dan 40 uur in de week
man superworm (Redactie Frontpage) 07-04-2010 @ 18:30 fotoboek homepage
userIcon
De PvdA wil investeren in onderwijs. De studiebeurs verdwijnt.

Het idee dat dit geld in onderwijs wordt gestoken, wordt geïmpliceerd. Niets is minder het geval. Gewoon bezuiniging, niets meer, om de rente op de leningen voor de koop van ABN e.d. te kunnen ophoesten. "Investeren in onderwijs", mijn grootmoeder op een houtvlot.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]


Een groot bedrijf opbouwen en leiden is echt wel meer werk dan 40 uur in de week
Klopt, maar hard werken laat ik hierbij aan mijn personeel over.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:25 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]

VVD PVV
Jij
userIcon
Vroeger kreeg je op het voortgezet onderwijs gewoon les over het communisme/socialisme waarom het faalde en waarom het tot armoe leidt.

Misschien moeten de PvdAers eens een lesje economie krijgen en het voortgezet onderwijs afmaken want zelfs Groenlinks is niet zo dom als de PvdA.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:24 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]

Nee, hardwerkende mensen hun geld teruggeven juist en het geld weg halen bij de mensen die zo graag zeggen 'ik werk keihard' en het in praktijk niet doen dankzij hun kapitaal. Die ze dan weer op een verachtelijke manier vergaard hebben.
Verachtelijke manier? Dus als je goed geleerd heb, hard gewerkt heeft je hele leven en het hogerop haalt, dan is dat verachtelijk? Verachtelijk is het dat er uitvreters zijn die alleen hun hand ophouden en meer geld eisen om van te leven.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:32 schreef monddood het volgende:
Vroeger kreeg je op het voortgezet onderwijs gewoon les over het communisme/socialisme waarom het faalde en waarom het tot armoe leidt.

Misschien moeten de PvdAers eens een lesje economie krijgen en het voortgezet onderwijs afmaken want zelfs Groenlinks is niet zo dom als de PvdA.
Yep daarom heeft Wouter de banken niet laten vallen. Over dom gesproken. Triest figuur, had maar een opleiding gevolgd, dan had jij wel beter geweten.
userIcon
quote:
De studiebeurs verdwijnt en maakt plaats voor een sociaal leenstelsel

Wat een ontzettende bullshit, "sociaal" is gewoon een etiket erop geplakt om het enigzins positief te doen klinken

quote:
een 'solidariteitsheffing' die in deze tijd van economische crisis goed te verdedigen is. "Wij vragen dit aan een selecte groep. Ik denk dat zij dit kunnen begrijpen."
Ja die paar miljoen die je weggraait bij de top die zullen echt veel helpen, pure symboolpolitiek

PVDA
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:19 schreef gohan16 het volgende:
Bezuinigen op studenten. PVDA, ik stem nu D66
Gratis geld . Hoelang denk jij dat dat goed kan gaan. En als ze moeten bezuinigen, doe dat dan liever bij de rijken onder ons en niet de "armen".

[ Bericht gewijzigd door guggenheid op woensdag 7 april 2010 @ 19:54 ]
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:33 schreef Corradini het volgende:
[..]

Verachtelijke manier? Dus als je goed geleerd heb, hard gewerkt heeft je hele leven en het hogerop haalt, dan is dat verachtelijk? Verachtelijk is het dat er uitvreters zijn die alleen hun hand ophouden en meer geld eisen om van te leven.
Verdiep je eerst in het inkomen van die zogenaamde uitvreters en oordeel dan, in plaats van domme cliche uitspraken te doen.
userIcon
In alle inkomensgroepen heb je luie mensen, hardwerkende mensen, profiteurs en zwoegers.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:38 schreef betwet het volgende:
[..]

Verdiep je eerst in het inkomen van die zogenaamde uitvreters en oordeel dan, in plaats van domme cliche uitspraken te doen.
Ik moet me dus verdiepen, maar iemand die stelt dat iedereen die veel verdiend dit op een verachtelijke manier doet hoeft dat niet? Als je geen probleem heb met zijn generalisatie dan is het hypocriet om dat wel met mijn generalisatie te hebben.
userIcon
Die 60% is onder Paars, waar de PvdA destijds ook in zat, afgeschaft omdat het goed ging met de economie.
Nu gaat het duidelijk slecht dus lijkt het me prima dat ze het weer her-introduceren zolang we niet uit dit dal zijn.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:33 schreef Corradini het volgende:
[..]

Verachtelijke manier? Dus als je goed geleerd heb, hard gewerkt heeft je hele leven en het hogerop haalt, dan is dat verachtelijk? Verachtelijk is het dat er uitvreters zijn die alleen hun hand ophouden en meer geld eisen om van te leven.
Ben het helemaal met je eens! Hou eens op met het demoniseren van de "rijken". Succes = NIET verachtelijk. Stelletje Commies!
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:33 schreef Corradini het volgende:
[..]

Verachtelijke manier? Dus als je goed geleerd heb, hard gewerkt heeft je hele leven en het hogerop haalt, dan is dat verachtelijk? Verachtelijk is het dat er uitvreters zijn die alleen hun hand ophouden en meer geld eisen om van te leven.
Hard werken is niet echt de garantie dat je rijk wordt.
Anders hadden we stinkend rijke schoonmakers in Nederland.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:38 schreef betwet het volgende:
[..]

Verdiep je eerst in het inkomen van die zogenaamde uitvreters en oordeel dan, in plaats van domme cliche uitspraken te doen.
Niet minder dom en cliche dan de uitspraak van GrotePier waar dit een reactie op was. ZOu dan daar eens mee beginnen op te reageren. Oh wacht, nee dat hoeft niet want die past wel in je straatje zeker? Beetje cliche: het is allemaal de schuld van de grootverdieners en de uitkeringstrekkers zijn zielig.

OT: bezuinigingen in de vorm van ergens anders het geld weghalen dus... Hoe bedoel je standaard probleem oplossing... we komen geld tekort dus dan halen we het wel bij de "rijken". An sich niet zozeer tegen het plan zelf, maar laat men ook eens goed kijken waar geld aan opgaat (die belachelijke maandelijkse verhuizing van het EC naar Staatsburg waar miljoenen mee gemoeit zijn is direct een leuke besparing voor alle EU landen) en zo zijn er vast nog wel meer te verzinnen.
userIcon
Gewoon 100% afschaffen, en zo snel mogelijk. Ik word zo verschrikkelijk moe dat men telkens weer besluiten die genomen moeten worden zo ongelooflijk lang weten uit te smeren en uit te stellen ...
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:06 schreef elf1964 het volgende:
[..]


Nee hoor. Want je bent zwaar tuig als je daarop bezuinigt.
Eigen land eerst lijkt me toch.
userIcon
Wederom een verkiezingsprogramma met weinig durf. En tot dusver lijkt de PvdA wel de enige partij die niet serieus wil bezuinigen en zeker niet serieus aan de staatsschuld wil denken. Zelfs de SP heeft een beter programma dan dit.

quote:
en een 'Nationaal Democratie Akoord' moet ervoor zorgen dat de democratie eindelijk kan worden vernieuwd.
Typische uitspraak. De PvdA is juist, samen met het CDA, DE partij die historisch gezien democratische vernieuwing stelselmatig tegenhoudt.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:06 schreef elf1964 het volgende:
[..]


Nee hoor. Want je bent zwaar tuig als je daarop bezuinigt.
lol elke euro aan ontwikkelingshulp is diefstal van het volk. Vraag een willekeurig persoon maar of hij die paar duizend liever zelf wil hebben.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:32 schreef monddood het volgende:
Vroeger kreeg je op het voortgezet onderwijs gewoon les over het communisme/socialisme waarom het faalde en waarom het tot armoe leidt.
Ja klopt, dat was net na de les dat het kapitalisme zou falen en leidt tot een grote groep die leeft in armoede en een kleine steenrijke groep.
Niet dat ik voor communisme ben, maar het niet teruggeven van rente over geleend geld kan je moeilijk communistisch noemen.

BTW vind ik dat ze te extreem snijden in hra en vind ik het verdwijnen van de studiebeurs een slechte zaak. Bezuinigen op defensie etc. vind ik wel oke, maar te weinig opwegen tegen de eerdere punten.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:18 schreef CyberRat het volgende:
Die zijn niet goed bij, dat gaat ze stemmen kosten.
Gelukkig weet cyberrat an passant ons even te melden dat het volk dit niet ziet zitten en het stemmen gaat kosten.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:36 schreef Proximo het volgende:
Wat een ontzettende bullshit, "sociaal" is gewoon een etiket erop geplakt om het enigzins positief te doen klinken
Inderdaad, zet er 'sociaal' of 'solidariteit' voor en een hele club mensen slikt het zonder er kritisch over na te denken. Wat ze hier eigenlijk mee bedoelen is dat studeren duurder gaat worden en het dus uiteindelijk voor minder mensen is weggelegd.

quote:
Ja die paar miljoen die je weggraait bij de top die zullen echt veel helpen, pure symboolpolitiek
Dit doen ze puur en alleen om stemmen te winnen, het draagt niets bij aan de bezuinigingen, maar het klinkt goed voor de achterban.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:27 schreef Thuru het volgende:
En weer zijn ze ontwikkelingshulp, waar heel hard op bezuinigs kan worden en dat pijnloos, weer vergeten.
users die denken dat bezuinigen op ontwikkelingshulp de problemen oplost
migranten stop lijkt me beter en efficienter.
Alleen nog met een goede opleiding en jonger dan 35, anders klop je maar aan in een ander land, zo doen Australie en Canada het ook.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:32 schreef Mr.Spock het volgende:
migranten stop lijkt me beter en efficienter.
Alleen nog met een goede opleiding en jonger dan 35, anders klop je maar aan in een ander land, zo doen Australie en Canada het ook.
En in Australie hebben ze geen problemen met mirgranten? Ga er eens kijken zou ik zeggen.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:32 schreef Mr.Spock het volgende:
migranten stop lijkt me beter en efficienter.
Alleen nog met een goede opleiding en jonger dan 35, anders klop je maar aan in een ander land, zo doen Australie en Canada het ook.
Nou dan moeten wij het ook doen!!!
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:30 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
users die denken dat bezuinigen op ontwikkelingshulp de problemen oplost
Dat zegt hij toch niet, er kunnen er best een aantal miljarden af.
userIcon
PVDA heeft tot nu toe het beste plan, bezuinigen over veel jaren en niet teveel
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:30 schreef superworm het volgende:
De PvdA wil investeren in onderwijs. De studiebeurs verdwijnt.

Het idee dat dit geld in onderwijs wordt gestoken, wordt geïmpliceerd. Niets is minder het geval. Gewoon bezuiniging, niets meer, om de rente op de leningen voor de koop van ABN e.d. te kunnen ophoesten. "Investeren in onderwijs", mijn grootmoeder op een houtvlot.
En op die manier de aandelen van Bea veilig te stellen
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:18 schreef CyberRat het volgende:
Die zijn niet goed bij, dat gaat ze stemmen kosten.
jij verdient zeker meer dan anderhalf ton per jaar en jouw huis (hypotheek) is meer dan een miljoen?
userIcon
Dat worden weinig stemmen voor de PvdA van de jongeren. Ze maken het minder aantrekkelijk om een studie te volgen. Ze moeten er gewoon van af blijven!
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:30 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
users die denken dat bezuinigen op ontwikkelingshulp de problemen oplost
Users die denken dat je rustig ruim 5 miljard moet blijven storten in die bodemloze put en tegelijkertijd de ouderen,de gezondheidszorg en de werkenden om extra "offers" vraagt....

Bezuinigen betekent voor de gewone man,je geeft teveel uit,je moet dus minder uitgeven!!
Het hoort niet te betekenen: je geeft teveel uit,kijk eens waar je nog meer vandaan kunt trekken om de uitgaven in stand te houden,zoals nu gebeurt
Ja, zo te zien, stem ik wederom geen PvdA!
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:19 schreef gohan16 het volgende:
Bezuinigen op studenten. PVDA, ik stem nu D66
Ben ik niet met je eens. Ja ik vind het goed dat mensen studeren. Maar het gemak waarop mensen met studies stoppen en met geld omgaan terwijl ze eigenlijk geen cent te makken hebben vind ik slecht. Wel is het belangrijk dat er een goed plan moet komen zodat men blijft studeren.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:20 schreef Scratcher het volgende:
Bezuinigen op de migranten lijkt me een betere optie!
en geen kopjes thee meer
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:06 schreef ChefAli het volgende:
Ik kan me er wel in vinden, op de studiebeurs na dan... .
Ik hoop niet dat dit voorstel ook geldt voor de minima...
Maar goed, ik zal wederom weer op de PvdA stemmen
dat doe je omdat dit een allochtonenpartij is geworden, die elke stimulans om te leren en te werken voor een beter salaris, de afgrond in trapt
als ze zo doorgaan vervallen we snel tot een socialistisch regiem, een bananen republiek, waar elk ondernemerschap en intellect naar het buitenland is gevlucht
userIcon
Is aanvullend hierop een commissariaatsheffing voor oude PvdA-premiers misschien ook een idee?
Volgens mij hoorde ik Wilders toch echt al reeds vanaf de start van de pvv roepen:

- snijden in ambtenaren apparaat / burocratie
- snijden in subsidies

En nu nemen de andere partijen het over..tja iedereen vindt dat de man geen oplossingen heeft totdat zijn ideeën worden overgenomen dan zijn het inneens wel oplossingen. Wellicht de verkiezingen daarop: PVDA kondigt immigratiestop aan! ..zou me niets verbazen.
man Philosocles (Redactie Frontpage) 08-04-2010 @ 02:00 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
De studiebeurs verdwijnt en maakt plaats voor een sociaal leenstelsel. De hoogte en de duur van de WW blijven ongewijzigd.
Typisch. Oude belangen behartigen, en de nieuwen hebben het nakijken.

Dit is niet nadenken, maar puur stemmenjagen. Er zijn immers nog steeds meer (werkloze?) babyboomers, dan studenten.
Typisch PvdA: de mensen die het hardst werken bestraffen en 3/5 van hun salaris afnemen.

Dom dom dom dom dom dom dom dom dom....

Oh wacht het is de PvdA, daar hoef je niets zinnigs van te verwachten.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:19 schreef breoc het volgende:
Partij van de Afpersers..
Zeg dat

PvdA pakt de gewone man

Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De PvdA torpedeert de middeninkomens. De partij zadelt de hardwerkende Nederlander op met een reeks lastenverzwaringen op het gebied van consumptie, zorg en wonen.
(bron telegraaf).

De PvdA was (terecht) ten dode opgeschreven en dankzij Cohen had heel Nederland een alternatief tegen Wilders. Dus de mensen die vinden dat PVV stemmers op 1 man stemmen die rare dingen roept stemmen nu op 1 man die rare dingen doet!!!

De PVV heeft het beste met de burger voor!!

Lees net dat de linkse partijen zich ook hard maken voor statiegeld op kleine plastic flesjes

Hoop dat linkse mensen uit de middenklasse zich nu toch ff achter hun oren krabben. Je stemt niet op een draaiende (we houden onze F-16's nog enige tijd en daarna zien we wel..tweet diederik samson) partij met slechte ideeen. Jullie stemmen op het (verkeerde) poppetje.

Iedereen telt mee de allochtonen, werkelozen, vernielers. Alleen de middenklasse niet (waar in oorsprong de partij voor is opgericht!!!!!!!), want die plukken we kaal.. gatver stelletje hypocriete dwazen
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:59 schreef Stephan1237 het volgende:
PVDA heeft tot nu toe het beste plan, bezuinigen over veel jaren en niet teveel
PvdA fanboy

quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:30 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
users die denken dat bezuinigen op ontwikkelingshulp de problemen oplost
Nee maar wel 1/5 van de totale problemen. Door diverse professoren is berekend dat 80% (dus bijna 4 miljard..4miljard damn) van ons geld, komt niet aan.

quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:06 schreef ChefAli het volgende:
Ik kan me er wel in vinden, op de studiebeurs na dan... .
Ik hoop niet dat dit voorstel ook geldt voor de minima...
Maar goed, ik zal wederom weer op de PvdA stemmen
Doen vrijwel alle buitenlanders, dus we hadden niet anders verwacht. Dat stopt wel als je zelf werkt en na gaat denken over dingen.

quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:24 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]

Nee, hardwerkende mensen hun geld teruggeven juist en het geld weg halen bij de mensen die zo graag zeggen 'ik werk keihard' en het in praktijk niet doen dankzij hun kapitaal. Die ze dan weer op een verachtelijke manier vergaard hebben.
Volgens mij quote jij op het partijprogramma van de VVD het raakt in ieder geval kant noch wal.
userIcon
Oftewel de werkende burger (middenklasse en net erboven) is gewoon de LUL bij de PvdA
userIcon
Echt een PVDA grap dit
userIcon
Ze willen allemaal bezuinigen. Studenten balen van die partij, huiseigenaren van de ander. Het is maar net welke doelgroep je hebt. Daarom kunnen we kiezen

Uiteindelijk wordt alles afgezwakt omdat men compromissen moet sluiten en veranderd er weinig tot niets. Dus maakt het eigenlijk geen reet uit wat we stemmen
userIcon
quote:
Op donderdag 8 april 2010 @ 01:00 schreef eltopo2010 het volgende:
Volgens mij hoorde ik Wilders toch echt al reeds vanaf de start van de pvv roepen:

- snijden in ambtenaren apparaat / burocratie
- snijden in subsidies

En nu nemen de andere partijen het over..tja iedereen vindt dat de man geen oplossingen heeft totdat zijn ideeën worden overgenomen dan zijn het inneens wel oplossingen. Wellicht de verkiezingen daarop: PVDA kondigt immigratiestop aan! ..zou me niets verbazen.
Ja maar zo gaat dat altijd
userIcon
quote:

De hypotheekrenteaftrek (HRA) wordt in de plannen van de PvdA in dertig jaar beperkt tot dertig procent. Het maximumbedrag dat kan worden afgetrokken wordt in 2014 tot een miljoen euro beperkt en wordt daarna ook in dertig jaar beperkt tot de gemiddelde huizenprijs.


Wie heeft deze samenvatting van de PvdA punten gemaakt? Of begrijpt de PvdA zelf geen ene bal van de HRA?
- De hypotheekrenteaftrek wordt niet beperkt tot 30%. Het belastingvoordeel dat je hebt van de mogelijkheid de rente af te trekken van je belastbaar inkomen wordt gemaximaliseerd op 30%
- Het maximumbedrag dat kan worden afgetrokken is 1 miljoen... ehhh... Wat voor hypotheek moet je hebben om 1 miljoen euro per jaar aan rente te betalen?
- Beperkt tot de gemiddelde huizenprijs. Dus, het is dan voordelig om de huizenprijzen te laten stijgen. Goede manier om er voor te zorgen dat de HRA ineens direct invloed gaat krijgen op de huizenprijzen
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:32 schreef monddood het volgende:
Vroeger kreeg je op het voortgezet onderwijs gewoon les over het communisme/socialisme waarom het faalde en waarom het tot armoe leidt.

Misschien moeten de PvdAers eens een lesje economie krijgen en het voortgezet onderwijs afmaken want zelfs Groenlinks is niet zo dom als de PvdA.
de grootste crisis sinds de jaren 30 van het afgelopen jaar is natuurlijk veroorzaakt door het communisme en het socialisme
userIcon
PVDA en bezuinigen? Links strooit toch alleen maar met geld zodat 4 jaar later een rechtser kabinet met alle problemen zit?
lol 1 miljoen max renteaftrek per jaar

dat is maar 83.333 euro rente per maand....is gelukkig maar bijna 3 keer modaal

uitgaande van een gezin met 2 verdieners die allebei 200.000 verdienen, kom je op het volgende uit (ik kon niets hogers invullen op de site van fortis)
Maximale hypotheekbedrag
¤ 2.301.324
Bruto-rentelasten per maand
¤ 10.548
Netto-rentelasten per maand
¤ 5.574

maar het mag van de PVDA nog 16 keer zo veel zijn

oftewel de hypotheek rente aftrek veranderd pas zodra het voor iedereen aangepast wordt... zat andere partijen die hier een betere oplossing voor hebben die wel sociaal is.

iedereen die dit sociaal vind, kan of niet rekenen of heeft slecht gelezen
Wanneer leert PVDA nou eens dat je bezuinigt door minder geld uit te geven ipv door burgers meer te belasten. Als ik thuis geld te kort zou komen, kan ik ook niet zomaar zeggen "dan ga ik toch even 10% meer verdienen", nee dan moet ik zorgen dat ik 10% minder uitgeef.
@VeloChill

ALs je wat bronnenonderzoek zou doen, dan kom je er achter dat ze hier op fok gewoon lomp de berichtgeving hebben overgenomen.

die 1 miljoen slaat op de maximale schuld waarover mag worden afgetrokken en dat is dus niet het maximaal af te trekken bedrag.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 april 2010 @ 10:30 schreef Rossdale het volgende:
PVDA en bezuinigen? Links strooit toch alleen maar met geld zodat 4 jaar later een rechtser kabinet met alle problemen zit?
Precies, de bezuinigingen gaan ook ten kostte van de werkende burger. Die mag nog meer inleveren zodat anderen lekker op hun reet (of in sommige gevallen pluche) kunnen blijven zitten
Heeft iemand nou serieus het echte verkiezingsprogramma gelezen ipv een hele slechte fok samenvatting? Beperking tot max aftrek naar 30% (ipv 52) beperking van hoogte van aftrek over gem. woningsprijs beide in 30 jaar en geen aftrek meer voor boven 1 miljoen (maarja dan is je handje ophouden voor al die hardwerkende mensen ook weer zo raar )
En studiebeurs verdwijnt heeft voor lagere inkomens, die het ECHT nodig hebben weinig tot geen invloed. Als je zelf weinig geld hebt en je ouders ook moet je vaak lenen. Dan moet je dat compleet terugbetalen, met dit plan zou je voor een bepaalde duur een bepaald percentage van je inkomen betalen. Niet zo gek voor een investering in je eigen toekomst? Of willen studenten ook hun handje ophouden? Een sociaal leenstelsel maakt studeren niet duurder, alleen duurder als je pappie en mammie je kamer betalen en je schoolgeld en je zelf uit kan gaan met je stufi en ja ben zelf ook student en ook links maar vind dat iedereen wel hier zijn eigen verantwoordelijk in mag dragen. Goed dat links ophoudt met gratis geld!
userIcon
quote:
Op donderdag 8 april 2010 @ 06:02 schreef pleomousie het volgende:
Typisch PvdA: de mensen die het hardst werken bestraffen en 3/5 van hun salaris afnemen.

Dom dom dom dom dom dom dom dom dom....

Oh wacht het is de PvdA, daar hoef je niets zinnigs van te verwachten.
Ja, want mensen die veel verdienen werken hard... En tuurlijk, ze zullen vast hun best wel doen, lange dagen maken ed. En natuurlijk zijn de ondernemers belangrijk. Maar er is een verschil tussen hard en hard. Iemand met een zwaar beroep werkt naar mijn idee toch echt iets harder dan iemand die in een kantoor, met alle luxe voorzien, achter zijn computer 'hard' aan het werk is.

En ik moet nog zien wat ik ga stemmen. Maar het zal toch PvdA of D66 worden denk ik.
82  van 82 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden