Nieuw onderkomen voor Deense cartoonist Westergaard

Internationaal • Geschreven door ANP op 23-02-2008 @ 15:01
print 
Icoon BuitenlandsDe Deense tekenaar Kurt Westergaard, die met de dood wordt bedreigd wegens zijn spotprenten van de islamitische profeet Mohammed, heeft een nieuw onderkomen gevonden. Dat zegt hij in een vandaag gepubliceerd interview met de Duitse krant Frankfurter Rundschau.

Westergaard en zijn vrouw moesten onderduiken na diverse doodsbedreigingen te hebben ontvangen. Op dit moment zitten ze in een hotel. De directie gaf deze week aan dat het echtpaar moet vertrekken, omdat ze het duo als een 'risicofactor' beschouwt. De Deense geheime dienst PET heeft nu een nieuw onderkomen geregeld.

Westergaard tekende de profeet Mohammed met een bom in diens tulband om het misbruik van de islam door terroristen aan te kaarten. De spotprent leidde in 2005 tot veel ophef. Deense en Zweedse bladen drukten de omstreden spotprent vorige week opnieuw af om de persvrijheid te benadrukken.


Bron: ANP


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe2
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd17
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden12


delen | eKudos nujij

6433 views / 83 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Heel erg triest dat het nodig is.
userIcon
Belachelijk dat dit allemaal nodig is eigenlijk.
ik vond het een mooie tekening. als ze de spot met jezus hebben gaan we ze ok niet bedreigen met de dood. achterlijk volk
Die ouwe wil gewoon met een knaller doodgaan. Wie zoekt het 'gevaar' dan ook zo roekeloos op? Ik bedoel, je gaat toch ook niet sky-diven op je tachtigste? De cartoonist in kwestie is eigen een soort van wannabe-martelaar. Suite it yourself.
Eerst uitlokken en nu als een mietje wegrennen Eigen schuld dikke bult.
Prima van die dagbladen dat ze de cartoons opnieuw afdrukken. Persvrijheid is een groot goed. Net zo groot als de vrijheid van godsdienst. Dat we dat nu nog alletwee hebben in Nederland is iets om trots op te zijn!
userIcon
Pet, da's wel een mooie naam voor een inlichtingendienst.

Terroristen? Wij gooien PET ernaar!

Gaat het je boven de pet? Vraag naar Pet!
userIcon
Inderdaad een zeer trieste zaak dat zo'n man dan bedreigd wordt...

Wel goed trouwens van Nova dat ze de tekening gewoon lekker in beeld laten staan, en dus ook niet terugdeinzen om een zeer klein groepje mensen mogelijk tegen de overgevoelige schenen te schoppen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:07 schreef Super7fighter het volgende:
Die ouwe wil gewoon met een knaller doodgaan. Wie zoekt het 'gevaar' dan ook zo roekeloos op? Ik bedoel, je gaat toch ook niet sky-diven op je tachtigste? De cartoonist in kwestie is eigen een soort van wannabe-martelaar. Suite it yourself.
dus je bent 't met de moslims eens? je mag niet iets tekenen wat grappig is bedoelt?
Prachtige cartoons! Die man kan nog eens een tekening maken ik hoop dat hij er nog vele zal publiceren!
Islam is vrede.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:07 schreef Super7fighter het volgende:
Die ouwe wil gewoon met een knaller doodgaan. Wie zoekt het 'gevaar' dan ook zo roekeloos op? Ik bedoel, je gaat toch ook niet sky-diven op je tachtigste? De cartoonist in kwestie is eigen een soort van wannabe-martelaar. Suite it yourself.
je hebt gelijk, alle moslims weer deporteren naar herkomstland en een stop op moslim migranten.

moslims horen niet thuis in een democratische samenleving.
userIcon
afschuwelijk dat deze man bedreigt wordt

maar eigenlijk worden we allemaal bedreigt

immers als de vrijheid van meningsuitting bedreigt wordt door geweldadige groeperingen.. treft dat een ieder die zijn vrijheid op prijs stelt
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:03 schreef rutger05 het volgende:
Heel erg triest dat het nodig is.
U weet wat het is continu op je hoede zijn.
quote:
Op Saturday 23 February 2008 @ 15:11 schreef typtypo het volgende:
Islam is vrede.
Wat vind je jezelf toch altijd intelligent met dit soort sneue, kansloze en nietszeggende opmerkingen hè? Kneusje .
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:10 schreef Matr het volgende:
Prachtige cartoons! Die man kan nog eens een tekening maken ik hoop dat hij er nog vele zal publiceren!
Kan hij ook met spuitbussen overweg.
userIcon
bah, dit hou je toch nooit vol. over een jaar of 2 asltie weer op straat rondloopt zal er wel weer een of andere bebaarde randdebiel hem aan zn kromzwaard rijgen
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:11 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
afschuwelijk dat deze man bedreigt wordt

maar eigenlijk worden we allemaal bedreigt

immers als de vrijheid van meningsuitting bedreigt wordt door geweldadige groeperingen.. treft dat een ieder die zijn vrijheid op prijs stelt
A mien jong. Terrorist'n in grunn?
Komt allemaal wel goud.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:08 schreef Reki het volgende:
Eerst uitlokken en nu als een mietje wegrennen Eigen schuld dikke bult.
Wat uitlokken?
islam is toch vrede?
Schijnbaar niet.
Als islamieten zo regeren op een tekening zijn ze niet erg zeker van hun zaak en dat moet gecompenseerd worden met geweld.

Een allah die met geweld verdedigt moet worden is niet erg opmachtig en kan een tekening niet verdragen.

Je kan ook niet verwachten dat een maansteen in mekka iets kan doen.
Die allah die ligt daar maar te liggen. Hoe triest dat men zo een dood voorwerp godelijke eigenschappen toedicht en er nog met 1 miljard 5x per dag voor op de knieeen gaat.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:15 schreef Mof het volgende:

[..]

A mien jong. Terrorist'n in grunn?
Komt allemaal wel goud.

oh.. heb jij een oplossing? vertel
ik wil wel een heel boek vol van die tekeningen haha.
mischien zit er handel in. maar jah dan moet je wel iemand vinden die ze kan tekenen en een uitgever vinden.

het is een pracht staaltje tekenkunst.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:12 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Wat vind je jezelf toch altijd intelligent met dit soort sneue, kansloze en nietszeggende opmerkingen hè? Kneusje .
Zie .
Ik meende het niet echt, hoor !
userIcon
Dit had hij kunnen verwachten natuurlijk, maar het is een zeer trieste zaak dat hij hierdoor moet onderduiken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:15 schreef earp het volgende:
bah, dit hou je toch nooit vol. over een jaar of 2 asltie weer op straat rondloopt zal er wel weer een of andere bebaarde randdebiel hem aan zn kromzwaard rijgen
Ja, net als Rushdie, die is ook nog maar net ondergedoken.
userIcon


en nog een keer

pleur toch een eind op zeg, als je zo;n plaatje al niet mag showen door een stel soepjurken...de waanzin
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:08 schreef Reki het volgende:
Eerst uitlokken en nu als een mietje wegrennen Eigen schuld dikke bult.
Ik weet niet onder welke steen jij weggekropen bent, maar hier in het beschaafde en vrije Westen is het niet normaal dat een cartoonist wordt bedreigd om een cartoon en dat er zelfs een moordcomplot is geweest om deze bejaarde man te vermoorden. Ik kots op die smerige honden en alle mogelijke middelen mogen van mij worden ingezet om ze onschadelijk te maken.

Allerlei religies, politieke stromingen en talloze personen zijn het onderwerp geweest van cartoons en zullen dat blijven. Wen er maar aan.

Gelukkig is er een afnemende tolerantie voor de intoleranten in Westerse landen.
Ik stel voor om een cartooncontest te houden hier....laat iedereen zijn creatieve geest gebruiken om leuke cartoons te maken over van alles(mo,jesus,allah,maria,david,abraham en al die andere mafkezen)
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:07 schreef Super7fighter het volgende:
Die ouwe wil gewoon met een knaller doodgaan. Wie zoekt het 'gevaar' dan ook zo roekeloos op? Ik bedoel, je gaat toch ook niet sky-diven op je tachtigste? De cartoonist in kwestie is eigen een soort van wannabe-martelaar. Suite it yourself.
haha, dankzij jou weet ik weer waarom ik weer op Wilders ga stemmen...
iedereen die wat aantemerken heeft op de Islam zit ondergedoken óf is beveiligd.. absurd
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:07 schreef Super7fighter het volgende:
Die ouwe wil gewoon met een knaller doodgaan. Wie zoekt het 'gevaar' dan ook zo roekeloos op? Ik bedoel, je gaat toch ook niet sky-diven op je tachtigste? De cartoonist in kwestie is eigen een soort van wannabe-martelaar. Suite it yourself.
Ja, hij zoekt het gevaar zelf op, maar het punt is dat het in een vrije maatschappij helemaal niet gevaarlijk zou moeten zijn om een cartoon van Mohammed te maken. Zijn verdienste is dat hij aantoont dat er helaas gevaarlijke gekken zijn die beperkingen op onze vrijheden willen leggen.

Niet te geloven dat jij hier het slachtoffer toch als de schuldige aanwijst. Als een vrouw in een zwembad wordt verkracht, is dat toch ook haar eigen schuld omdat ze ''te uitdagend'' gekleed was! Zelfde verhaal hier, de hersenloze heethoofden die hem bedreigen zitten fout, niet de cartoonist.
userIcon
Persoonlijk vind ik de perversvrijheid nog te onderbelicht.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:07 schreef Super7fighter het volgende:
Die ouwe wil gewoon met een knaller doodgaan. Wie zoekt het 'gevaar' dan ook zo roekeloos op? Ik bedoel, je gaat toch ook niet sky-diven op je tachtigste? De cartoonist in kwestie is eigen een soort van wannabe-martelaar. Suite it yourself.
eng he, graffiet
laat die klootzak gelijk een nieuwe zoeken want ik weet toch zeker dat hij niet veilig zit
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:38 schreef Excellence het volgende:
laat die klootzak gelijk een nieuwe zoeken want ik weet toch zeker dat hij niet veilig zit
Die klootzak? Iemand tekent een plaatje van Mohammed en dan is hij een klootzak die dood moet?

Primitieve idioot!
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:38 schreef Excellence het volgende:
laat die klootzak gelijk een nieuwe zoeken want ik weet toch zeker dat hij niet veilig zit
jij bent zelf een klootzak vieze schapenneuker. achterlijk vies varken dat je bent.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:38 schreef Excellence het volgende:
laat die klootzak gelijk een nieuwe zoeken want ik weet toch zeker dat hij niet veilig zit
Walgelijke figuren zoals jij zorgen ervoor dat al die meelopers op FOK! die nog niet eens tot tien kunnen tellen (zoals de reaguurder boven mij) achter Wilders aanlopen. Veel moslims moeten eens leren dat andere mensen een ander geloof aanhangen en derhalve de spot kunnen drijven met de door hun bestaande denkbeelden. Dat moet je leren negeren. Niet met geweld aanpakken.
userIcon
Hoe komen ze daar in die zandbak eik aan al die vlaggen?

Het maakt geen reet uit wélk land iets doet of zegt wat die mongolen daar niet zint of ze steken dezelfde dag nog een vlag van dat land in de hens.

Ik zou niet eens weten waar ik zo snel een Nederlandse vlag vandaan moest halen, laat staan een vlag van een ander land
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:07 schreef Super7fighter het volgende:
Die ouwe wil gewoon met een knaller doodgaan. Wie zoekt het 'gevaar' dan ook zo roekeloos op? Ik bedoel, je gaat toch ook niet sky-diven op je tachtigste? De cartoonist in kwestie is eigen een soort van wannabe-martelaar. Suite it yourself.
tja ik begrijp niet waarom we dit gevaar niet uitroeien..

Maar ik denk dat het besef voor velen moet doordringen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:10 schreef Toiletboy het volgende:

[..]

dus je bent 't met de moslims eens? je mag niet iets tekenen wat grappig is bedoelt?
Dit is niet grappig bedoelt, maar spottend. Zoek het verschil? Daarnaast is het in de islam strengst verboden om de profeet af te beelden. Er zijn altijd mensen, die dit met geweld willen oplossen. Helaas!
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:27 schreef Krukas het volgende:

[..]

haha, dankzij jou weet ik weer waarom ik weer op Wilders ga stemmen...
iedereen die wat aantemerken heeft op de Islam zit ondergedoken óf is beveiligd.. absurd
dito hier, ik kan niet wachten op de volgende verkiezingen.
quote:
Op Saturday 23 February 2008 @ 16:02 schreef onkelx het volgende:

[..]

dito hier, ik kan niet wachten op de volgende verkiezingen.
Lijkt het je voordat je op zo'n mongool stemt niet verstandig om even verder te kijken dan je neus lang is, en je af te vragen wat Wilders er wél aan doet om dit soort dingen te voorkomen? Als je daadwerkelijk denkt dat de Koran verbieden voorkomt dat sommige moslims ongelovigen willen vermoorden ben je echt te naïef voor woorden.
userIcon
quote:
Op Saturday 23 February 2008 @ 16:01 schreef alarad het volgende:

[..]

Daarnaast is het in de islam strengst verboden om de profeet af te beelden.
Nog zo'n sufferd die niet door heeft dat't ons westerlingen aan ons reet zal roesten wat van 'jou islam' allemaal niet mag. We don't give a f*ck.

We laten ons oren niet hangen naar sprookjes, en al helemaal niet naar primitieve sprookjes, die achteruitgang uitademen.

Jij moet gewoon lekker oprotten naar je woestijn naar keuze, daar zijn ze het eens met je fundamentalistische denkbeelden mbt 'wat er allemaal niet mag van de islam'.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:07 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Lijkt het je voordat je op zo'n mongool stemt niet verstandig om even verder te kijken dan je neus lang is, en je af te vragen wat Wilders er wél aan doet om dit soort dingen te voorkomen? Als je daadwerkelijk denkt dat de Koran verbieden voorkomt dat sommige moslims ongelovigen willen vermoorden ben je echt te naïef voor woorden.
Alhoewel je natuurlijk helemaal gelijk hebt, hoef je voor het opkomen voor de NL cultuur niet bij de gevestigde partijen te zijn.

Het CDA niet, zo bang als dat die zijn hun eigen privileges te missen, en de PvdA al helemaal niet, die kunnen de allochtone stem niet missen.

Als Wilders groot wordt, is dat omdat de andere partijen dingen laten liggen, zo simpel is het.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nog zo'n sufferd die niet door heeft dat't ons westerlingen aan ons reet zal roesten wat van 'jou islam' allemaal niet mag. We don't give a f*ck.

We laten ons oren niet hangen naar sprookjes, en al helemaal niet naar primitieve sprookjes, die achteruitgang uitademen.

Jij moet gewoon lekker oprotten naar je woestijn naar keuze, daar zijn ze het eens met je fundamentalistische denkbeelden mbt 'wat er allemaal niet mag van de islam'.
Soms schaam ik me voor andere Nederlanders omdat ze zo overdreven fel reageren. Oprotten naar de woestijn van je keuze? Wat denk je wel niet om zo overdreven te reageren? Hij zegt alleen dat het in de Islam verboden is de profeet af te beelden. Hij zegt niet eens of hij het er wel of niet mee eens is, maar jij hebt je kortzichtige mening al weer klaar en beschuldigt hem van fundamentalistische denkbeelden. Walgelijk. Bovendien erger ik me groen en geel aan jouw taalgebruik. Er staan zo'n acht taalfouten in zo'n klein stukje tekst. Over Nederlandse cultuur verloochenen gesproken.
Die Westergaard moet nog meer van die grappige cartoons maken, hij heeft toch niks te verliezen! dat geldt ook voor andere cartoonmakers. Lekker solidair zijn en die die gasten helemaal gek maken met funny cartoons. En hoe meer ze zeiken hoe meer er te maken zijn!
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Alhoewel je natuurlijk helemaal gelijk hebt, hoef je voor het opkomen voor de NL cultuur niet bij de gevestigde partijen te zijn.

Het CDA niet, zo bang als dat die zijn hun eigen privileges te missen, en de PvdA al helemaal niet, die kunnen de allochtone stem niet missen.

Als Wilders groot wordt, is dat omdat de andere partijen dingen laten liggen, zo simpel is het.
De huidige politieke partijen komen tenminste op voor de grondwet. Als er wat mij betreft iets bij de Nederlandse cultuur past is het de grondwet wel. Wilders wil in een poging de Nederlandse cultuur te behouden het Nederlandse gedachtengoed (vrijheid van godsdienst) afschaffen. Als Wilders groot wordt bewijst het slechts dat een grote bek opzetten lukt in Nederland, en dat het voor de politiek niet belangrijk meer is of je daadwerkelijk een oplossing hebt voor bestaande problemen.
50  van 83 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe2
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd17
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden