3D Dot Game Heroes

Toch is de kracht van de game, dat het een goede kopie is van Zelda, tevens een zwak punt. Alles komt wel heel erg bekend voor waardoor de game op den duur, als de presentatie zijn glans een beetje verliest, een stuk saaier wordt. Jongere gamers die nog niet zo bekend zijn met de Zelda-games hebben hier wellicht een stuk minder last van, maar de wat oudere, ervaren gamer zal het op een gegeven moment opvallen dat de game zijn charme een beetje verliest
3D Dot Game heroes3D Dot Game heroes
Naast het volgen van het verhaal is er natuurlijk nog veel meer te doen in de wereld van Dotnia. Zo zijn er een hoop side-quests te voltooien waarbij je meer appels kunt verzamelen of geld voor het upgraden van je zwaard. Verder heeft het spel een aantal interessante mini-games die allemaal een hommage zijn naar genres of andere games. Zo is er een heuse Tower Defende-game te spelen, kun je blokken kapot maken in een spelletje dat nog het meest lijkt op het oude Arkanoid en heb je de mogelijkheid om te racen. Als laatste heb je de mogelijkheid om zelf karakters te bouwen in de creation-mode. Je zult de verschillende animaties van het karakter pixel voor pixel op moeten bouwen waarin werkelijk alles mogelijk is.

3D Dot Game Heroes is een geweldige kopie van The Legend of Zelda. Nog belangrijker is dat het weet dat het een kopie is en gebruikt dit om humor op een slimme manier in de game te stoppen. De game is door de originele presentatie erg leuk om te spelen en met de vele quests, mini-games en charackter creation tool ook zeer uitgebreid. Toch zullen ervaren gamers op een gegeven moment alles wel heel erg bekend doen voorkomen waardoor de game zijn glans een beetje verliest.

3D Dot Game heroes

Minpunten Cijfer
+ Kopie van Zelda