DVD: Will and Grace - Seizoen 4

Will and Grace is een bijzondere serie over het leven van een man en vrouw die samen een appartement in New York bewonen. Niet als stelletje, want Will Truman (Eric McCormack) is homo en Grace Adler (Debra Messing) is hetero. Met een bonte stoet aan collega's, vrienden en partners is er elke aflevering wel iets aan de hand dat zorgt voor hilarische situaties. Eigenlijk, maar dan doe ik de serie wel een beetje tekort, is het een soort Friends; dertigers in de stad, grappen over seks, werk, relaties en veel misverstanden.

De sitcom trekt wereldwijd tientallen miljoenen kijkers en is ook in Nederland erg populair. Niet alleen de kijkers weten Will & Grace te waarderen, ook vakjury's hebben de serie meerdere malen geprezen; de serie werd al genomineerd voor 49 Emmy Awards, 24 Golden Globes en 6 People’s Choice Awards. Naast 12 Emmy Awards, won Will and Grace de prijs voor 'Outstanding Comedy Series' in het jaar 2000. In 2002 en 2003 ontving de serie meer Emmy-nominaties dan welke andere comedyserie ook.

Het vierde seizoen is volgens velen een van de betere seizoenen van Will & Grace. We zien hoe Grace en haar vriend Nathan (Woody Harrelson) elkaars vorige bedpartners bespreken, hoe een huwelijksaanzoek desastreuse gevolgen kan hebben en hoe huisvriend Jack (Sean Hayes), die ook homo is, moet wennen aan zijn rol als vader. Ook in dit seizoen komen er weer diverse beroemdheden langs voor een gastrol (o.a. Matt Damon en Michael Douglas).

Het vierde seizoen bestaat uit 26 afleveringen samengevoegd op 4 DVD's. Naast de afleveringen vinden we ook nog een bescheiden hoeveelheid extra's terug. Eigenlijk zijn alleen de nooit eerder vertoonde scènes echt de moeite waard. Daarnaast vind je ook nog een elftal 'thema features' waarbij je fragmenten met een bepaald thema uit de serie terug kunt zien. Uiteraard zijn de beeld- en geluidskwaliteit van de DVD's dik in orde, zoals we tegenwoordig gewend zijn bij bijna alle releases op DVD.

Will and Grace is een hilarische sitcom. De soms karikaturele personages die voorbij komen leveren leuke situaties op. Soms is het allemaal net een beetje te, maar je hoeft je gelukkig nooit te vervelen.

Label: Lime Lights Releasedatum: 13 maart 2006
Kijkwijzer: Waardering: