Nederland Vleesland gelanceerd
De vleessector heeft de aftrap gegeven voor de maatschappelijke dialoog onder de noemer ‘Nederland Vleesland, waar smaken verschillen’. Met de lancering van Nederland Vleesland treden zes partners in de vleesketen samen en proactief naar buiten.
Nederland Vleesland informeert over vlees en de productie daarvan. De site omvat eigen verhalen uit de sector en verstrekt feiten en cijfers over de vleesketen en over de vleesconsumptie. De initiatiefnemers willen de beeldvorming waar nodig bijstellen en misvattingen zo mogelijk wegnemen en gaan graag het gesprek aan.
Thema’s zoals 'Smaak’, ‘Gezondheid’, ‘Respect voor dieren’ en ‘Duurzaamheid’ worden belicht en bezoekers vinden informatie over voedingswaarde, omgang met dieren en over het milieu. Onder het kopje ‘Wat voor vleeseter ben jij?’ herkent de bezoeker zichzelf als vleeseter in de profielen. Want zeker ook bij vlees geldt: ‘smaken verschillen’.
Afbeelding ter illustratie (Pixabay)