Ontwikkelaars praten over verhaal en design van FEAR2

Monolith en Warner Bros. hebben een tweetal video's vrijgegeven van F.E.A.R. 2: Project Origin waarin Dave Matthews, primary art lead van de game, en Craig Hubbard, principle game designer, uitleg geven over het verhaal van dit deel en het leveldesign. Hierin leren we dat er meer afwisseling zal komen dan in het eerste deel, waardoor de speler continu in spanning zou moeten blijven. Tevens zal Alma een nog grotere rol gaan spelen en wordt het je doel om haar te stoppen.

F.E.A.R. 2: Project Origin komt in februari naar de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

F.E.A.R.2: Project Origin is de opvolger van de horrorshooter F.E.A.R., een game waarin mysterieuze krachten een hoofdrol spelen. Het vervolg neemt ons mee naar het moment, vlak voor het einde van de originele game. Een groep Special Forces is bezig met een routine missie als de stad Auburn plots op een bovennatuurlijke manier explodeert; Alma heeft haar krachten losgelaten op de stad.