SBS start met reclame-bombardement

SBS6 en NET5 gaan ons bombarderen met reclameblokken. SBS6 gaat tv-zenders in de VS na-apen, want ze gaan op donderdagavond de series House en The Mentalist om de vijf tot zeven minuten onderbreken voor een commercialbreak van ongeveer drie minuten. Dit heeft een zegsman van de campingzenders vandaag gemeld.

Ditzelfde doet NET5 bij series op zondagavond. "We gaan nu een proefperiode in waarin we gaan onderzoeken hoe we deze verruiming optimaal voor de adverteerders kunnen benutten, uiteraard zonder daarbij de kijker uit het oog te verliezen", aldus een zegsman van SBS. De regels in de mediawet zijn verruimd, waardoor dit nu mogelijk is voor de zender.

Indien dit succesvol is volgen meer programma's die op deze manier onderbroken worden. Natuurlijk blijft het ook mogelijk om later een dvd-box aan te schaffen van de series, zodat je niet om de vijf minuten scheldend door de kamer hoeft te lopen.

Met dank aan Zon voor de submit.