Singapore hekelt make-up voor Jezus

Het leek het cosmeticabedrijf Blue Q zo'n leuke campagne. Met de slogan 'Maak je mooi voor Jezus' wilde het bedrijf in Singapore een nieuwe lijn schoonheidsproducten aan de vrouw brengen. Katholieken hadden echter felle kritiek op de opmerkelijke campagne, waardoor het product uit de schappen is gehaald.

Producten als 'vredige vanille-lippenbalsem' en 'Christus is altijd nabij- crème voor handen en lichaam' zouden een vrouw 'verlossing voor je reputatie en meer' moeten brengen, zo luidde de blije boodschap. Eind januari haalde de manager van de winkel die de cosmetica verkocht het product uit het assortiment, na aanhoudende klachten van christenen.

"De producten trivialiseren Jezus Christus en het christendom", aldus de 27-jarige klager Nick Chui. "Bovendien zijn er seksuele toespelingen in de (...) manier waarop Jezus Christus is afgebeeld." Zo staat Jezus gekleed in witte badjas op een van de verpakkingen afgebeeld, terwijl hij naar boven staart. Een blonde, zwaar opgedirkte vrouw slaat een arm om hem heen en kijkt hem dromerig aan.

"Waarom zou iemand religieuze personen willen gebruiken om ijdelheid te verkopen? Het is weinig respectvol en smakeloos", vindt de 24-jarige accountant Grace Ong. Naar verluidt zou de distributeur van de 'Jezus'-lijn zijn excuses inmiddels hebben aangeboden aan de hele christelijke gemeenschap. Onbekend is of de producten elders in Singapore nog te verkrijgen zijn.