Gullitjes gepikeerd door reclamefilmpje

Icoon Showbiz nieuwsEstelle en Ruud Gullit zijn boos op Quote-hoofdredacteur Jort Kelder. In een open brief roept het echtpaar Kelder op een 'riant bedrag' te schenken aan het Sophia Kinderziekenhuis, als compensatie voor de over hun rug verkochte 'blaadjes'. Volgens de Gullitjes is hun naam zonder toestemming in een reclamefilmpje 'misbruikt'.

In het bewuste filmpje poogt Quote aandacht te geven aan de Quote 500, de jaarlijkse lijst met de rijkste Nederlanders. Een geluidswagen, die door de exclusieve Amsterdamse winkelstraat P.C. Hooftstraat rijdt, roept Estelle Gullit op haar 'dagje shoppen' te stoppen, omdat dit grote gevolgen kan hebben voor de positie van haar man in de Quote 500. "Hij heeft nog maar zeven miljoen voorsprong op de kozijnenkoning van Noord-Nederland. We adviseren je, Estelle, nu de P.C. te verlaten en naar de Hema te gaan", wordt omgeroepen vanuit de wagen. Gullit belandde vorig jaar op de 471ste plek in de lijst, met een vermogen van 44 miljoen euro.

Estelle en Ruud Gullit zeggen 'het komisch bedoelde initiatief te kunnen begrijpen, wanneer we voorafgaand aan deze actie op de hoogte zouden zijn gesteld'. Wanneer er echter geen excuses en schadevergoeding 'voor geleden immateriële schade' komt dan volgt 'onverwijld een dagvaarding'. Volgens Kelder maakt het filmpje deel uit van een reeks, waarin ook leningman Dirk Scheringa en winkelketen-broers Jaap en Albert Blokker figureren. Hij denkt dat de blondine extra gegeneerd was, omdat ze tijdens de opnames door de camera's van Quote gespot werd.

Estelle Gullit duikt weg
'HEMA, dat is Hermes, Evisu, Manolo Blanick, Armani'

-
Het filmpje op quotenet.nl.