Rabobank neemt belang in Talpa

Rabo Participaties, de participatiemaatschappij van de Rabobank, neemt een belang van twintig procent in Talpa Media, zo is vandaag bekendgemaakt. De bank meldt dat er veel vertrouwen is in de strategie van het mediabedrijf van John de Mol en verwacht een goed financieel rendement. Over de omvang van het bedrag wordt niks gemeld. Rabobank is het eerste concern dat participeert in Talpa Media.

Rabobank zegt nauwer betrokken te willen raken "bij de ontwikkelingen die zich op dit moment afspelen in de manier waarop de consument informatie en entertainment tot zich neemt." "De kennis die de Rabobank hiermee opdoet kan zij gebruiken in het verstevigen van de relatie met haar klanten", aldus Rabobank in een persbericht. De bank had al eerder belangen in Wanadoo, Casema en Orange, maar verkocht deze allemaal weer.

Talpa meldt blij te zijn met de samenwerking. "De financiële impuls is van belang voor de uitrol van Talpa's strategie. Daarnaast past de deelname door de grootste consumentenbank van Nederland goed bij de doelgroep die de onderneming bedient. We zijn een mediabedrijf in wording en voor die groei is geld nodig. Het is altijd goed om risico's te spreiden,", aldus een woordvoerder van het multimediabedrijf.