Ster komt met EK-quiz voor extra inkomsten
Door de quiz hoopt de Ster het doorkijkeffect te bevorderen en zo uiteindelijk meer inkomsten binnen te halen. Volgens productmanager Roel van Santen van de Ster moet de quiz de Ster ook een extra inkomstenstroom bezorgen. Kijkers kunnen namelijk bellen of sms'en met het goede antwoord. Met de quiz kunnen prijzen gewonnen worden, zoals dvd's, tv's en spelcomputers.
Vorige week werd bekend dat de blokken rond het EK Voetbal bij de NOS nog niet vol zitten. "Als we uitverkocht waren geweest, hadden we meer verdiend met het uitzenden van commercials", aldus Van Santen. De Ster mag op deze manier extra inkomsten genereren, omdat de quiz plaatsvindt binnen de commerciële zendtijd.
Volgens Van Santen is de moeilijkheidsgraad van de quiz hoog, omdat deze de echte voetbalkenner moet aanspreken. Het is overigens niet voor het eerst dat de Ster door middel van een spelletje het doorkijkeffect probeert te bevorderen. Zo'n zes jaar geleden was er tijdens de reclameblokken het Ster-spel.