Man overleden door 'ontlasting van huisdieren'

Een man uit het Limburgse Tegelen is vanmorgen overleden, vermoedelijk als gevolg van ammoniakvergiftiging. De ammoniak zou zijn geproduceerd door de papegaaien en fretten, die hij zou hebben verwaarloosd.

Toen gealarmeerde brandweermannen rond zeven uur vanochtend de woning aan de HoltmŘhlestraat betraden, was de man reeds overleden. Er zijn geen sporen van geweld aangetroffen. Het vermoeden bestaat dat hij is overleden door de hevige ammoniakstank in de woning. Die ontstaat door de ontlasting van de verwaarloosde huisdieren.

Omdat de politie alle ramen en deuren van de woning heeft opengezet, zijn de papegaaien in de verre omtrek te horen.