Bizarre reclamecampagne Hong Kong

Dunk had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Het toeristenburo van Hong Kong zal de dag dat het opdracht gegeven heeft van start te gaan met een nieuwe slogan voor bezoek aan de stad nog lang heugen. In het kader van de heersende SARS epidemie is namelijk de volgende slogan wel erg ongepast: "HongKong will take your breath away" (Hong Kong is adembenemend).

Een slechte longfunktie is namelijk een van de symptomen van de nieuwe ziekte SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome). Meer dan 100 mensen zijn inmiddels overleden aan de gevolgen van de ziekte, meer dan 3000 mensen zijn geinfekteerd, de meeste daarvan zijn inwoners van China en Hong Kong.

Een woordvoerster van het toeristenburo van Hong Kong zei tegen de Wall Street Journal Europe dat de reclamecampagne, die op dit ogenblik te zien is in Britse tijdschriften als Cosmopolitan en Conde Nast Traveller, maar ook hangt op billboards in de stad Hong Kong, van start was gegaan voor de uitbraak van de ziekte.

Ze voegde toe dat toen de eerste berichten van SARS binnen kwamen ze alles op alles hebben gezet om de reclamecampagne in te trekken. Maar daar was het te laat voor zodat de slogan "take your breath away" nu in verschillende tijdschriften te zien is.