Nieuws
Reclame Code Commissie laakt whisky campagne
Een recente reclamecampagne van het whiskymerk Johnny Walker is in strijd met de reclamecode voor alcoholhoudende drank. Volgens de Reclame Code Commissie was de campagne ter gelegenheid van vaderdag duidelijk op minderjarigen gericht.
De campagne bestond uit een billboard waar een klein flesje tegen een grote leunt. De tekst erbij luidde 'Voor de allerliefste papa'. STAP (Stichting Alcoholpreventie) en twee particulieren hadden de commissie geklaagd omdat het minderjarigen zou aanmoedigen drank te kopen.
Hoewel STAP blij is met de veroordeling had men liever gezien dat de drankenproducent Diageo een geldboete kreeg.
quote:
en twee particulieren hadden de commissie geklaagd omdat het minderjarigen zou aanmoedigen drank te kopen
*zucht* Wat zielig van deze twee particulieren. Iedereen die een beetje kan nadenken begrijpt het doel van die reclame toch wel?
Ik vond het persoonlijk gewoon een leuk gevonden reclame...
quote:
De campagne bestond uit een billboard waar een klein flesje tegen een grote leunt.De tekst erbij luidde \'Voor de allerliefste papa\'.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal schattig, zo\'n reclame. Waarom moet alles zo dubbelzinnig zijn? En al is het zo, dan kan je dus ALLES dubbel bekijken.
quote:
Hoewel STAP blij is met de veroordeling had men liever gezien dat de drankenproducent Diageo een geldboete kreeg.
Oja? Waarom dat nou weer! Geldboete! Oja, okee. Alcoholproducenten uit de weg ruimen. Dream on.
[edit]
En recente reclamecampagne
Dat gaat een geldboete opleveren, reken maar. foto
[/edit]
[ Dit bericht is gewijzigd door LitePanel170 ]
Magoed.. sommige reclames zijn dom/stom/overdreven, maar deze was wel aardig. Vind persoonlijk al die domme nepreclames (maandverband, wasmiddelen etc) veel vervelender.
Neem een voorbeeld aan National Geographic e.d. daar is de reclame vaak leuk om te zien foto
offtopic: oww de huidige headline verziekt de layout n beetje foto
Ik snap sowieso niks van die RCC. Soms is er een ophef over een reclame die geen weldenkend mens begrijpt en sommige bedenkelijke reclames passeren vrolijk deze selectief kritische commissie.
Neem die Amstel Bright reclame waarin De Drie van Amstel op Curacao met een biertje en in Hawaii-shirt rare capriolen uithalen op de dansvloer. De clou van de reclame is dat twee donkere autochtonen blij zijn dat het biertje nu ook in Nederland verkrijgbaar is zodat deze aanstellerige blanke medemens maar snel oprot naar hun eigen land.
Hoewel ik het een bedenkelijke reclame vind, heb ik er verder niet zoveel problemen mee. Behalve dan dat ik zwaar het vermoeden heb dat het andersom (blanken wensen irritant hossende donkere mensen naar huis) nooit door de commissie was gekomen. Waarschijnlijk onder grote druk van onze vrolijke \'vrienden\' van Meldpunt ...
En oja, je moet je Caps Lock ff nakijken, blijft een beetje hangen.
[ Dit bericht is gewijzigd door Veerboot ]
Dezelfde mensen die met Kerst en Oud en Nieuw aan de Champagne en de wijn zitten of dat zelfs cadeau doen aan familie...
Dan hoor je ze niet.
Zijn gewoon trieste mensen...
[ Dit bericht is gewijzigd door dexter12win ]
Ik bedoel Johnny loopt toch de hele dag!
(Enne nog netjes recht ook terwijl hij zijn eigen flessen heeft!!)
Meerderjarige jongeren die drank kopen (voor hun pa), wat is het probleem?
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken