MP3-sites profiteren van publiciteit

Chillout had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Al de publiciteit rond MP3 op internet heeft de internetsites veel bezoekers opgeleverd. Ondanks de pogingen van verschillende groepen om dergelijke muzieksites dwars te zitten, hebben ze de voorbije maand meer bezoekers over de virtuele drempel gehad dan ooit tevoren, tonen cijfers van ratingbureau Nielsen aan

Prominent waren de rechtzaak tussen MP3.com en de Recording Industry Association of America (RIAA), de tegenrechtzaak van de muzieksite tegen de organisatie, en de rechtzaak die door Metallica werd aangespannen tegen Napster.com.

Deze laatste kreeg in april van dit jaar 1.600.143 surfers op bezoek, 40 procent meer dan de maand daarvoor. Maar andere websites deden het nog beter. Audiohighway.com steeg met 67,7 procent, Sonicnet.com met 79 procent en absolute topper WindowsMedia.com kon zelfs op een toename van 151 procent rekenen.

Wanneer leren mensen nou 's dat negatieve publiciteit OOK publiciteit is ?