Game Review : Donald Duck PK

Platyrhynchos Kineticus
Donald Duck!Donald Duck, wie kent hem nou niet? Donald Duck's oorsprong ligt in Amerika, maar Donald Duck Platyrhynchos Kineticus komt uit Italië. Samen met Ubisoft kwamen zij op de game Donald Duck PK uit. Het PK staat voor Platyrhynchos Kineticus ook wel de eend van de energie. Donald Duck is in het verhaal een simpele beveiligingsmedewerker die omgetoverd wordt tot een soort supereend. Deze eend beschikt over krachtige wapens die ons moeten beschermen tegen de aliens. De aliens, ook wel The Evronians genoemd, vallen aarde aan om alle mensen tot slaven om te vormen. Maar uiteraard gaat onze superheld daar een stokje voor steken!

Stripboek of game?
Donald Duck!Ik moet eerlijk zeggen dat ik het grafische gedeelte van het spel niet goed vind. De achtergronden in het spel zijn heel simpel en te veel in stripboek stijl gemaakt. De karakters worden weergegeven in de zogenaamde cell-shaded stijl. Het nadeel hiervan is dat het net lijkt alsof Donald Duck op het scherm geplakt is. Dit vind ik erg jammer. Ook zijn de verschillende objecten die je door het spel heen brengen heel erg simpel gemaakt. Er komt in het begin bijvoorbeeld een stuk dat je over houten kratten moet springen. Deze kratten zijn te simpel gemaakt, dat is erg jammer.

Qua besturing hoeft men zich niet druk te maken. Het is lopen, springen en schieten. Niet echt van een kenbaar hoog niveau dus. De enige geavanceerde optie die ik in het spel kan vinden is die van de R2 toets. Zodra je die toets indrukt richt hij automatisch op de vijand en is het dus een kwestie van vuren. De levels zijn ook niet echt moeilijk, het merendeel is echt recht toe recht aan werk. En het niveau is vrij laag.