Nieuws
Einde staking streekvervoer lijkt nabij
Kusters verwacht dat de buschauffeurs morgen weer volgens dienstregeling rijden, dankzij de financiële injectie door staatssecretaris Tineke Huizinga. "Een zucht van verlichting gaat door Nederland", aldus Kusters. "Bij de reizigers en bij onze chauffeurs. Want de bussen rijden morgen weer de volledige dienstregeling."
De vakbonden en de werkgevers moeten volgens hem nog wel een aantal details regelen, voordat de vorige week vrijdag overeengekomen cao een feit is.
C. Sagan
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Gaan die chauffeurs dan ook meteen stuk een klantvriendelijker doen?
Gewoonik
Als ik al met de bus ga dan groet ik de chauffeur, betaal m'n kaartje en bedank hem. Helemaal niet zo moeilijk hoor om een beetje beleefd te zijn. Doe je bij die kassierre bij de supermarkt toch ook?
Nee, heren buschauffeurs... heel dappere actie... Als je ontevreden over je werk bent: leer een vak!
btw het zijn de gemiste inkomsten niet de gemiste kosten.
Die mensen willen graag buschauffeur worden, dat is hun keus. En net als alle andere mensen hebben hun recht op een fatsoenlijk loon.
Jammer dat het allemaal zo lang moest duren.
Daarbij: als je er niet tegen kan dat er ook mensen in je bus stappen die niet vrolijk zijn of die je niet gedag zeggen heb je mssn het verkeerde vak gekozen. Dat had je vooraf kunnen weten.
En ik ga de chauffeur echt geen goede dag wensen als hij als een mongool over de wegen rijdt en de haltes allemaal voorbij scheurt om twee meter voorbij de halte met een ruk tot stilstand te komen.
Huild huild verder dan 50 km, so what ? ga wat vroeger weg.... luie mensen.
Just Fok Your Live!!!!
Om 07:04 komt een andere lijn voorbij.
Maar die van mij niet.
Om 07:18 ben ik uiteindelijk maar naar een andere bushalte gegaan met meer mogelijkheden.
Ik bel later de klanten service om over opheldering te vragen.
"Dat komt omdat jouw bus om 6:58 vertrekt, dus je moet helaas wachten op de bus van 07:32."
FOK!ing twee minuten mensen. Waar hebben we het over!
Dat deze belachelijke hypocriete BS inderdaad maar heel snel over mag zijn potverdories!
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Ik hoop wel dat die kutvakbonden alsnog een miljardenboete krijgen voor het ontregelen van de maatschappij?
Fietsen is bij mij sneller dan met bus, met wind mee sneller dan auto zelfs. ik hoef dan maar 25 km, maar toch... Tis niet fijn, zeker met zware astma kwam ik als een dooie aan op school. Ik koos dan ook mijn dagen zorgvuldig.
Blij dat de staking ten einde komt, al is mijn schooltijd wel voorbij..
En nu nog mn belastingcentjes binnen krijgen, want die lijken ook te staken daar?!
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
Eten in de bus enzo.
- Staat verkoopt de zooi, vangt een hoop geld.
- Connexxion koopt bijna alles op, dus van concurentie en marktwerking is absoluut geen sprake.
- Werknemers hebben een conflict met de werkgever
- Werkgever houdt poot stijf omdat ze toch geen ander baantje in streekvervoer kunnen vinden, want er is geen concurrentie.
- Staat geeft 16 miljoen van onze belastingcenten
- Kaartjes zullen zeer binnenkort wel verhoogt gaan worden in prijs om de misgelopen winst weer in te halen.
Dus in het kort: vele burgers zitten zonder vervoer, burgers moeten 16 miljoen geven aan dezelfde lui die ze weken zonder vervoer heeft laten staat EN kunnen dus binnenkort weer meer gaan betalen per reis omdat ze weken niet hebben kunnen reizen.
Hoe bedoel je meervoudig genaait?
De werknemers lopen qua loon achter op andere beroepsgroepen en willen graag meer, maar de werkgever wil dit niet betalen, omdat ze goede winsten willen blijven behalen en de dieselprijzen ook al zijn gestegen. Daarnaast mogen ze de kaartjes niet teveel verhogen juist van de overheid.
Ik vind dat OV altijd zo goedkoop mogelijk moet worden aangeboden en ook op zoveel mogelijk plaatsen.
Nu zie je dat bedrijven hun winsten willen beschermen waardoor onrendabele ritjes worden geschrapt waardoor sommige dorpjes soms maar 1x per uur een bus zien langskomen, maar ook in grote steden zelf zijn steeds minder bushaltes door nieuwe dienstregelingen waardoor oudere mensen nu erg ver moeten lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte.
Alsof die troep al niet duur genoeg is
en waarom zou je daar stoppen ? De CNV vind vast wel een andere groep die ze kunnen laten staken. Niet zo gek want zonder stakingen bestond het CNV of FNV niet.
Lijkt erop dat ze inmiddels vrij zeker van hun zaak zijn en morgen dus alles gewoon weer rijdt
[edit]
Tevens dit onder 'Vragen':
Emo
Ook volgens nu.nl officieel dus
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken