Record-marktaandeel voor marktleider Radio 2
Radio 2 was in december 2006 en januari 2007 met afstand de grootste radiozender van Nederland. Dat blijkt uit de laatste luistercijfers over die periode die het onderzoeksbureau Intomart GFK vanochtend bekend heeft gemaakt. Radio 2 doet het traditioneel goed aan het einde van het jaar vanwege de Top 2000 die wordt uitgezonden en scoort nu een marktaandeel van 14,5 procent. Vorig jaar was dat nog 12,4 procent. Ook Sky Radio doet het altijd goed als 'Christmas station', maar het station moest toch wat marktaandeel inleveren. Hetzelfde voor Radio 538.
Radio 3FM blijft stabiel, net zoals Radio Veronica. Radio 10 Gold wist 0,4 procent te winnen, wat opmerkelijk is omdat de zender op de middengolf uitzendt. Verder heeft 100%NL haar marktaandeel weten te verdubbelen van 0,2 naar 0,4 procent.
De gemiddelde luistertijd was in de meetperiode drie uur en 18 minuten. Dat is een minuten meer dan de vorige keer.
Een volledig overzicht van de marktaandelen staat hier
Help ons; deel dit item als je het leuk vond