Nieuws
Kilometerheffing deze kabinetsperiode ingevoerd
Uit het regeerakkoord blijkt ook dat er in het stads- en streekvervoer experimenten komen met gratis openbaar vervoer voor specifieke doelgroepen. Ook staat in het stuk dat het oneigenlijk gebruik van koopzondagen zal worden tegengegaan.
Het regeerakkoord heeft geen duidelijke titel, maar boven het inleidende hoofdstuk staat 'Samen werken, samen leven'. De tekst onderstreept het belang van dialoog met de samenleving en het wekken van vertrouwen.
CDA, PvdA en ChristenUnie willen ''werken aan een samenleving waarin mensen zich duurzaam met elkaar verbonden weten''. ''Het is onze ambitie mensen het daarvoor benodigde vertrouwen in elkaar en in de toekomst te geven.''
Goedkoper om een paar euro te betalen en door kunnen rijden dan elke dag 2 uur vertraging.
I'm not the Devil, but I won't be your hero!
- Kilometerheffing
- Aanschaf van voertuigen wordt duurder
- Vliegen wordt duurder
- Zorgkosten stijgen
Jaja, allemaal erg positief. Niet dat ik ben voor het terugdringen van files en schadelijke uitstoot maar doe dit dan wel op een realistische manier dat helpt.
- mensen gaan niet minder rijden doordat het duurder worden (het verleden heeft dit al tal van keren bewezen)
- producten en diensten zullen duurder worden door deze maatregelen
- files worden niet minder evenals de uitstoot
- het milieu zal niet op 1 of andere magische wijze door deze regels beter worden
- bedrijven verplaatsen niet op 1 of andere magische wijze dichter bij de woningen van de werknemers door hogere heffingen foto
Allemaal lapmiddeltjes om aan meer geld te komen om deze op andere punten te verspillen.
nu snap ik waarom het nieuwe kabinet hun eigen loon 30% hoger heef gemaakt! om al deze stijgende kosten te kunnen betalen, zodat zij nog wel riant kunnen leven en in hun patserbak kunnen scheuren foto
Mensen hebben altijd zo'n grote mond over het milieu, maar alleen met dit soort maatregelen doe je er ook wat aan. Het lijkt wel of iedereen bereid is om iets te doen tot het ze iets kost, dan gaan ze lopen huilen.
Er veranderd natuurlijk geen fuck door alles duurder te blijven maken... de koopkracht was bv met de invoering van de Euro ook niet gezakt!
Benzine is al jaren duurder geworden en er rijden steeds MEER auto's, simpelweg omdat er steeds meer mensen in NL wonen OOK door die fijne open grenzen, generaal pardon etc..., alcohol is ook duurder geworden net als uitgaan, etc en toch blijft men dit al doen.
Het is voor mij nog vrij onduidelijk wat die kilometerheffing precies gaat inhouden. Geldt het alleen in de randstad of door heel NL?
Ik gebruik nu vaak de trein als student, maar straks ben ik klaar met school en zonder ov zal ik toch vaker de auto gaan gebruiken, want dat openbaar vervoer is wel niet zoooooo vervelend. (vertragingen, uitvallende treinen, werkzaamheden)
Hmmm....
Ow ja, de christelijken zitten nu ook in het kabinet... foto
(als die niet in een auto rijden naar het werk, scheelt het inderdaad een hoop files) foto
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
dingen duurder maken heeft nog nooit geholpen. Als je geen andere mogelijkheid hebt dan met de auto gaan (het is te ver om te fietsen of te lopen, de aansluitingen van openbaar vervoer zijn slecht) dan zal je hem toch wel gebruiken.
Zou het juist niet beter zijn dat de autofabrikanten zorgen dat de auto minder uitstoot? Of idd de benzine en diesel vervangen voor vriendelijkere brandstoffen?
Maar ze moeten naar hun werk.
Stelletje vuile uitzuigers zijn het daar in Den-Haag.
Mensen moeten toch naar hun werk, dat het duurder wordt sja....
sjonge jonge.
Het helpt ALLEEN als IEDEREEN iets doet.. niet die 50auto's minder per dag. Denk is na.
Bovendien: Degenen die nu met de auto gaan , doen dat nu al omdat het niet anders kan. Want wie wil er elke dag in die kutfiles staan?? Ze doen het echt niet voor de lol.
Kilometerheffing is een wanhoopsdaad. En een flinke kasspekker. Pure bullshit wat een kort leven beschoren is omdat er een ele hoop nbaar de klote gaat straks. Bedrijven die hun voorrijkosten flink omhoog moeten schroeven en daardoor minder klanten krijgen, enzovoorts enzovoorts. (ben ook een zelfstandige die altijd onsite werkt)
Fucking bullshit dit.
Het blijft toch zo dat wat als je iets wilt stimuleren je het subsidieert en wat je wilt beperken je belast...
Wat een genieen zitten er daar toch in den haag.
Iedereen staat immers om 8 a 9 uur in de file omdat we dan allemaal zin hebben om een stukje te gaan toeren. Uiteraard staan we voor ons plezier in de file en kiezen er nu voor om dan maar op een ander tijdstip te kiezen om een stukje te gaan rijden.
http://www.vrijspreker.nl/vs/index.php?itemid=2247&
Teken nu het nog kan, wie weet is het nog niet te laat.
http://www.km-heffing.petities.nl/
maar of dit ook werkelijk gebeurd... ??
Wees niet zo naief en geloof niet zomaar dat je de wereldproblemen oplost door er meer geld voor te vragen.
Ik ben benieuwd, ik heb de auto absoluut nodig, rij dagelijks 120 kilometer (woon-werk verkeer) en meer kilometers als ik naar mijn klanten moet. Volgens de boomknuffelaars moet ik zeker nu een andere baan zoeken, en met de bus naar mijn klanten.......alle problemen die dat met zich meebrengt vergeten ze dan maar gemakshalve.
overheid......zum kotsen!
Immers een auto die op aanmaaklimonade loopt zal he t einde van hun monopolie betekenen.
Het is nu al veel goedkoper om met het OV te gaan, maar dat is voor veel mens geen optie.
We krijgen staks een duur systeem om alle km's te registreren en weer een hoop zinloze banen opleverd, de gebruikers meer stress opleverd en een hoop geld kost.
Ze kunnen beter de benzine nog duurder maken. Dat scheelt een duur systeem en de gebruiker betaald. Precies wat ze zogenaamd willen.
Want wat ze werkelijk willen is big brother meer macht geven. Door km heffing en de OV chipkaart weten ze straks van iedereen in heel nederland waar iemand geweest is.
Slechte zaak dus. foto
Onderdeel van een dom, kortzichtig en slap regeerakkoord. Emigreren is nog nooit zo aantrekkelijk geweest!
a) Geen werk dichter bij huis vinden/geen huis dichter bij je werk vinden?
b) Niet op een andere manier naar je werk?
c) Deels telewerken?
d) Niet carpoolen?
nr 2: bewust zijn mensen nu al, er is echter geen andere oplossing. Ze kunnen dus beter op korte termijn de banen verbreden
nr 3: Telewerken kan je niet afdwingen en is zeker in vele branches totaal niet mogelijk (wat een kortzichtigheid zeg) foto
nr 4: producten en diensten worden ook door deze maatregels duurder en je weet dat wanneer het bij de inkoop een paar % duurder wordt dit nog een X-tal keren over de kop gaat voordat het bij de consument werkelijk is.
Als je files wilt oplossen moet je motiveren dat men dichter bij huis gaat werken, en gewoon meer asfalt aanleggen en een hogere max. snelheid waardoor men eerder weer van de weg af is...
En voor bedrijfsterreinen en grote bedrijven als Essent moet je gaan werken met busvervoer enzo. Dus essent in Den Bosch heeft een groot aantal werknemers die vanuit Eindhoven komen; Plaats in Einhoven afspreken waar men zich verzamelt, en dan met zijn allen in die bussen naar Den Bosch toe, eventueel over een speciale bus-strook op de snelweg.
Ik neem trouwens aan dat de wegenbelasting dus ook binnen deze kabinetsperiode naar beneden gaat?
Heeft u dit wel eens op onze staatstv gehoord? Nee, ze kijken wel uit......
'160 km is snel, veilig en milieuvriendelijk'
Terwijl in Nederland door middel van borden, flitspalen en trajectcontroles er alles aan gedaan wordt om de snelheid te beperken, is het in Oostenrijk toegestaan om met 160 door het land te crossen. En wat blijkt: het is niet alleen sneller, maar ook veiliger en beter voor het milieu.
Het afgelopen jaar heeft Oostenrijk een test gehouden op de A10 door Karinthië. Daarbij werd gekozen voor een flexibele maximumsnelheid: bij optimale omstandigheden is dit 160, maar bij files, een hoog aantal vrachtwagens, regenval en een hoge vochtigheid van het wegdek werd de maximumsnelheid aangepast.
Dit heeft tot gevolg gehad dat de doorstroming op de weg beter verloopt. Daardoor verminderde de uitstoot van schadelijke stoffen. Filerijden is namelijk zeer slecht voor het milieu. Daarnaast is het ook nog eens veiliger. In een eerdere test in Denemarken bleek dat een verhoging van 110 naar 130 kilometer per uur de veiligheid verbeterde met 25 procent. De verhoging naar 160 is net zo veilig, zolang er rekening gehouden wordt met de omstandigheden.
In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden. Eurocommissaris Jacques Barrot van Verkeer vindt dat lidstaten van de Europese Unie zelf hun maximumsnelheid moeten kunnen bepalen. Wegen en omstandigheden zijn immers verschillend in elke lidstaat, en zelfs binnen de lidstaten.
bron: '160 km is snel, veilig en milieuvriendelijk'
voorstel : oliebedrijven volledig staatseigendom maken en alternatieve brandstoffen gaan onderzoeken met de kapitalen die ze verdienen met het huidige prijsmodel (huidige benzineprijs gewoon gelijk laten, niet stijgen, niet zakken)
Juistem, op die manier verandert er niets, behalve dat jij die 30% extra inkomen van de Heren Bos, Rouvoet en Balkenende financiert.
Laat de winkels lekker zelf beslissen wanneer ze wel en niet open zijn...
Ik heb vast weer iets gemist.
Dit gezijk is niet voor niets uitgesteld tot 2012, omdat het eerder niet goed in te voeren was. En nu lukt dat in1x wel??? Ben benieuwd, kwoon dan ook niet in de randstad dus het boeit me nu nog weinig.
Maar foto om dit te doen terwijl de kiezers er niet voor gekozen hebben
Wat een rotland foto
Ik ga denk ik maar eens zoeken naar een huisje over de grens.
Zo zien we maar weer, het maakt niet uit wat je stemt, het kost je altijd geld. We worden als burgers gewoon uitgekleed. En iedereen gaat er zeker op vooruit?
-edit- En als het is om de files terug te dringen waarom gaat dan nu opeens de aanleg van de A4 niet meer door. De A 13 staat altijd hartstikke vast. Maar nee de A4 doortrekken naar Rotterdam, dat doen ze niet.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
Als ik nu mijn dagelijkse kilometers naar mijn werk afleg in mijn veel te dure auto ben ik in 10 minuten thuis (lucky me) , als ik het zelfde traject met openbaar vervoer moet doen kost me dat minstens 1,5 uur omdat ik eerst naar een andere stad moet bussen om daar een verbinding met mijn werkplek te vinden , zelfs als dit gratis wordt heb ik er dus geen fuck aan .
Daarbij staat er ook nog eens dat het voor specifieke doelgroepen is . dus ik normaal werkende nederlander zal dan wel buiten de boot vallen tegenover mijn uitkeringsgerechtigde medemens die natuurlijk GRATIS naar de steden moet kunnen reizen want och gut o gut ze hebben het al zo slecht ...
Mijn voordeel ligt erin dat ik met kilometerheffing duidelijk goedkoper af ben dan met wegenbelasting .
1. Veel mensen zitten inderdaad niet voor hun plezier in de auto. Wat wél zo is, is dat mensen steeds verder van hun werk gaan wonen omdat ze dankzij verbeterde infrastructuur (het verbreden van de wegen bijvoorbeeld) mobieler worden. Daar kiezen ze dus zélf voor.
2. Wegen verbreden? Hahahaha, dat je daar nog in gelooft. Aanbod creëert vraag, er zullen alleen maar meer mensen auto gaan rijden. Wegen verbreden zal de files nooit oplossen. Dit schud ik niet uit m'n mouw, de praktijk heeft altijd uitgewezen dat het zo is.
3. Telewerken kun je inderdaad niet in alle branches afdwingen, in een aantal echter wel. Maar wat echt zou schelen is bedrijven flexibeler laten omgaan met werktijden. Om Jort Kelder te citeren: "Ik begrijp echt niet wat die honderdduizenden elke ochtend in de file doen. Werkslaven die precies om negen uur op kantoor moeten zijn en met z'n allen om vijf uur naar huis gaan. Omdat ze bij hiërarchische terreurorganisaties werken waar ze alleen naartoe moeten omdat de baas wil controleren of ze wel wat doen."
4. Welke 'producten en diensten'?
De kilometerheffing is zo gek nog niet. Vanuit Rotterdam rijden mensen naar Amsterdam en andersom terwijl ze hetzelfde werk doen. Laat mensen eerst maar eens wat dichterbij hun werk gaan wonen. Dat zal een hoop files schelen.
Zeer sociaal natuurlijk, of geven we deze mensen gewoon extra geld die we net bij de anderen weggehaald hebben?! dus het ene gat vullen met een ander gat... jaja constructieve oplossing foto
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
Bovendien wil de VN ook genoeg subsidie binnensnoepen en moeten ze wel met dit soort doomscenario's komen om hun financiers reden te geven geld te geven. Er zit dus ook een grote factor eigen gewin in hun rapporten.
Nogmaals, mensen staan niet uit vrije wil in de file.
1. Ik kan geen woning betalen in het centrum van Nijmegen of Eindhoven.
2. eensch, hoewel dit een grijs gebied is. meer welvaart levert hetzelfde probleem op, en daarvoor moet je wel de infrastructuur geschikt maken.
3. klopt, maar veel mensen zijn afhankelijk van anderen. Het is utopisch om een 24 uurs economie in alle branches na te streven.
Het land dat onze voorvaderen met keihard werken hebben opgebouwd word door een handjevol hersenloze zielen (ze noemen zich politici) in een aantal jaren gefaseerd teniet gedaan....................echt gewoon dit land de rug toekeren word straks 1 van de 2 mogelijkheden.............. foto dagobert
We betalen nu al per KM, namelijk via de accijnzen op brandstoffen. Dit is ook veel eerlijker, omdat een onzuinige auto meer betaalt dan een zuinige (ergo, de vervuiler betaalt). Bij het nieuwe systeem zal dat minder het geval zijn.
Nee, goede maatregelen dit.
Check http://www.km-heffing.petities.nl/
Onderbouwde argumenten TEGEN km-heffing : http://www.vrijspreker.nl/vs/index.php?itemid=2247&
De neus van dit kabinet is nu al een paar meter gegroeid. Niet best.
Worden auto's ineens schoner?
gaan mensen ineens minder rijden?
NEE dus
totaal nutteloos en overbodig kutsysteem wat waarschijnlijk ook nog eens een heel duur en ingewikkeld kastje in je auto vereist ipv dat ze gewoon een paar cent op de brandstof kwakken.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Wanneer de starttijden uitgebreid worden, zou je parttimers de gaten op kunnen laten vullen. De ene begint dan op 6 uur oid (als men dat wil) en de ander komt pas om 12 uur aankakken... ipv 8 uur op een dag werk je dan bv 6 uur. Het is maar een klein voorbeeld maar ik weet zeker dat veel bedrijven dit zouden kunnen toepassen. Echter wil men niet meer werknemers in dienst foto
Dus zou je het probleem bij de werkvershaffers moeten neerleggen, NIET bij de burger foto
Autorijden is te ontmoedigen door het duurder te maken, er zijn genoeg mensen die een heel eind moeten rijden, die zijn nu hard genaaid, jammer. Maar er zijn ook andere mensen die nu wellicht gaan nadenken over andere manieren van werken en andere manieren om op hun werk te komen, dit lijkt me zeer wenselijk. Deze maatregel werkt echter alleen als het OV gestimuleerd wordt, dit kan door het goedkoop of gratis te maken (subsidieren) ook dit lees ik in de kabinetsplannen en moedig ik aan. Uiteindelijk is het wellicht zelfs eht beste om de privatisering van het OV terug te draaien en centraal te beheren en stimuleren. Dit kan dan weer dusdanig veel mensen uit de auto trekken dat het fileprobleem zich enigszins oplost.
Een ander deel van het probleem is dat auto's gewoon ontzend vervuilen en hier nodig snel een oplossing gevonden moet worden. Er zijn hiervoor diverse interessante ontwikkelingen (zoals direct-drive auto's die werken op tweede generatie biobrandstoffen), echter is het nu aan de private ondernemer om dit op te pakken en op de kaart te zetten. Ook dit zou de overheid moeten stimuleren, ik zou zelfs zeggen gebruik een deel van de benzineaccijns hiervoor.
En nu noem ik maar wat maatregelen die zo in me te boven komen, ik ben dus blij dat er een stap wordt genomen. Het "volk" dat op het ene moment huilt om het milieu, maar het volgende moment huilt als er aan zijn portemenee wordt getrokken vindt het echter makkelijk om te klagen. Stel je voor dat er constructief en begripvol wordt nagedacht aan een goede langetermijn oplossing. Nee in plaats daarvan gaan we liever zeiken op alle initiatieven die er genomen worden zonder zelf aan een betere oplossing te denken. Mensen foto
daarnaast zou ik als ik een auto had er gewoon een metalen kooiconstructie omheen maken... dan wordt je dus ook niet getraceerd (afhankelijk van de golflengte anders andere dempingsmaterialen gebruiken)
Ik zeg niet dat we er niets mee te maken hebben, maar ik zeg ook niet dat we er wel wat mee te maken hebben. Het feit is en blijft simpelweg dat we niet weten waarom het klimaat verandert.
Het is verstandig om de 'vuiligheid' van onze uitstoot drastisch te verminderen, maar doe dat dan op een constructieve wijze, dus produceer schone energie ipv het gebruik van energie duur te maken. Kerncentrales en op naar de kernfusiecentrales! Dat is een constructieve oplossing.
Werkgevers willen dit best, aangezien werknemers die in de file staan hun ook geld kosten.
mensen stoppen eerder met vreten dan met autorijden.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Ga maar lekker op de fiets naar je werk of ga dichter bij je werk wonen.
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
wat ze wel interesseert, is wat ze in de portomonnee hebben. En daar moeten ze gebruik van maken. Voorbeeld :
product A : goedkoop maar slecht voor het milieu
product B : duur maar niet slecht voor het milieu.
Ik kies direct voor product A. De overheid zal maar moeten zorgen dat product B goedkoper wordt, of product A beter wordt. De oplossing om product B niet aan te bieden en alleen product A duurder te maken, slaat natuurlijk nergens op!
Overigens, iemand roept dat de overheid experimenten gaat uitvoeren met gratis ov : een kenmerk van een experiment is dat het tijdelijk van aard is. Daarnaast geloof ik ook dat je dan aan bepaalde voorwaarden moet voldoen : ouder dan 65 met aanwezigheid van beide ouders, dan mag je gratis. Of jonger dan 12 met een beugel. Het zal uiteraard niet als een volwaardig alternatief geimplementeerd worden zodat je er geen ruk mee opschiet.
nogmaals : overheid....zum kotsen!
Mensen blijven toch wel rijden. Bedrijven hebben meer kosten dus gooien de prijzen omhoog. Uiteindelijk betaald iedereen terwijl het vrijwel niks oplevert aan voordelen voor het milieu.
Het enige wat km-heffing bewerkstelligt, is het ontmoedigen van de wil van mensen om te gaan werken (kost immers meer geld om er te komen) en het verhoogt de prijzen (producten moeten ook vervoerd worden). Dat de BPM er uiteindelijk af gaat is een sigaar uit eigen doos, want de BPM _MOET_ eraf van de EU, dat staat LOS van de km-heffing.
Verder wordt er al per km betaald, namelijk via de brandstofaccijnzen. Dit is veel eerlijker, omdat grootverbruikers (mensen met grote, zware, onzuinige auto's) meer betalen dan milieubewuste automobilisten (met kleine zuinige auto's).
Straks maakt dat allemaal niet meer uit. Of je nou een Hummer of een mini rijdt, per km betaal je bijna evenveel.
Complete waanzin dit idee.
Nederland ligt niet vol met snelwegen (slechts 0,01% van de oppervlakte is bedekt met asfalt) en het wordt nodig tijd dat er asfalt bij komt, alleen maar VOOR het milieu! Filerijden is slecht voor het milieu, doorrijden niet. Kortom : ASFALT leggen! 20km2 is genoeg om de fileproblemen grotendeels op te lossen.
Zie ook : http://www.omroep.nl/nps/geweest/Gewest_archiefsep-dec2003.html (en dan dec 2003, Nederland is Leeg deel 1 & 2.) Kijk deze documentaire en uw ogen zijn geopend.
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
Om de spits terug te dringen zou men dus (zie mijn vorige posting) bedrijven meer moeten "stimuleren" om waar mogelijk telewerken toe te passen en werknemers over de dag spreiden indien mogelijk en indien met dit wel wil.
Daarnaast moet men simpelweg de leeftijd voor het rijbewijs verhogen naar 21 jaar... dit voorkomt gelijk een hoop puberaal gedrag in het verkeer en ook minder auto's op de weg. Als je nu kijkt naar d afgelopen jaren dan zie je dat het ontmoedigen totaal NIET werkt. Dit zijn keiharde feiten! De enige personen die je werkelijk pakt, zitten aan de onderkant van de samenleving... die kunnen hun autotje dan lekker verkopen foto (zwaar asociaal aangezien mensen ook boodschappen moeten doen, zaken vervoeren, naar hun werk en ja ook een keer een dagje uit ter ontspanning)
OV stimuleren heeft gewoon geen zin, ik woon zelf in de randstad en ben lange tijd met OV naar werk gegaan... altijd weer gekut met die treinen en die problemen kunnen ze niet voorkomen. Daarnaast kan je moeilijk een bushalte in elke straat leggen... veel mensen moeten nu 15-30 minuten lopen naar de eerste de beste bushalte om daarna naar een treinstation te gaan, als er ergens in de schakel iets misgaat mis je gelijk ELKE aansluiting, iets dat je met eigen vervoer niet hebt. En meer bus/tramhalters hoe meer stopplaatsen, hoe langer je doet over een bepaalde afstand en hoe meer uitstoot!!! Dit weet ik niet, speculaties... en het heeft financieel grote gevolgen Die biobrandstoffen stellen verdomd weinig voor op dit moment, maar het is leuk om je oude frituurpan olie in je auto te kunnen gooien... echter is het totaal niet rendabel.
Als jij het over schone brandstoffen hebt, dan zou ik toch eens vele van mijn andere postings doorlezen (anders blijf ik mij in elk nieuwsitem herhalen)
- H2
- Methanol
- Ethanol
- plaatsen van kerncentrales en zonnepanelen om de H2 te verkrijgen. Echter WIL het kabinet EN de grote oliemaatschappijen deze zaken niet OMDAT ER NIET AAN VERDIEND KAN WORDEN!!!
Men wil eigenlijk wel iets doen aan het milieu maar het mag niet ten koste gaan van het geld wat ze verdienen!!!
Ook zijn er al JAAAAREN olien voor de auto's die een heel leven lang meegaan... die zijn ook nooit op de markt gekomen... rara waarom niet foto
Daarbij is het ook nog eens zo dat de CO2 uitstoot van kernenergie nu nog vrij laag is, maar naar mate er uranium van mindere kwaliteit verrijkt moet worden de uitstoot steeds meer zal toenemen naar het niveau van het verbranden van olie toe. Uiteindelijk is kernenergie een leuke oplossing voor erbij, maar het is zeker niet zaligmakend.
Zie onze bevolkingsgroei maar eens van 3 miljoen in 1850, 5 miljoen in 1900, 10 miljoen in 1950, 16 miljoen in 2000 .
In de troonrede van 1950 sprak de toenmalige Koningin Juliana de volgende tekst uit: 'Nederland is vol, ten dele zelfs overvol'. Er waren toen net 10 miljoen mensen in Nederland. Nu bijna het dubbele.
Misschien een leuk boek om eens te lezen.
MIJN LAND VAN VEEL EN VOL
Auteur Paul Gerbrands
ISBN 90 5573 413 6
Prijs € 15,90
Nederland pleegt zelfs met tien miljoen inwoners nog te veel een aanslag op het milieu en misbruikt de aarde op een schandalige wijze. De auteur beschrijft de onvoorstelbare groei van de bevolking in de wereld en in Nederland, de onverantwoorde, overhaaste invoering van de multiculturele samenleving, de onredelijke angst voor de gevolgen van de vergrijzing, de onbeperkt groeiende welvaart en de problemen rond het verschijnsel immigratie. Hij voorziet dat ons land straks twee keer zo vol is als nu. Hij doet een aanval op het taboe van de overbevolking en spaart de politici niet. Zij worden neergezet als opportunisten die hun ogen sluiten voor de gevolgen van hun eigen kortzichtigheid. Er is nog hoop op een verenigde naties van drie miljard wereldburgers.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
GOED VOOR HET MILIEU en toch keihard genaaid! foto
- Kerncentrales wekken meer energie op dan koolencentrales. Er zullen wel kerncentrales bijgebouwd moeten worden.
- Als er politieke wil is, staat er morgen al een nieuwe kerncentrale bij. Het gaat alleen om de politieke wil.
- Uranium hoeft niet van mindere kwaliteit verrijkt te worden, de kwaliteit kan hetzelfde blijven.
- De meeste vervuiling komt niet van auto's maar van industrie en energie-opwekking. Auto's zouden eventueel op stroom kunnen gaan rijden als er geld in de ontwikkeling van accu's gestopt wordt enz.
Sta er niet negatief om met het OV naar mijn werk toe te gaan, maar wel als een ritje van 45 km bijna 2,5 uur zou moeten duren. Ook wil ik best wat anders tanken: biobenzine, slaolie, waterstof - maar dan moet dit wel aangeboden worden. Ik wil best belasting betalen, maar niet om profiteurs in de levensbehoefte te voorzien en overheidsmissers te financieren. En zo kan ik nog een hele tijd doorgaan... HELAAS!
Maar goed, Nederland heeft hier blijkbaar voor gekozen. Ik alleen niet!!!
Met minder burgers, heb je minder concentratie, minder belasting van de wegen, minder auto's nodig, minder uitstoot, minder huizen nodig, meer huizen vrij, goedkopere huizen, meer natuur over ETC ETC ETC!!!
Daarom is een generaal pardom dus niet erg slim! komende jaren stijgt het inwonersaantal naar 20 miljoen en met de versoepeling weer van integratie, niets wat gedaan wordt aan criminaliteit wordt het alleen maar erger en erger, NL foto
Dichter bij huis werken forceren daar maak je je economie minder flexibel en daarmee op den duur kapot, hogere snelheden zorgt voor meer ongelukken en daarmee meer files.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken