Nieuws
'160 km is snel, veilig en milieuvriendelijk'

Het afgelopen jaar heeft Oostenrijk een test gehouden op de A10 door Karinthië. Daarbij werd gekozen voor een flexibele maximumsnelheid: bij optimale omstandigheden is dit 160, maar bij files, een hoog aantal vrachtwagens, regenval en een hoge vochtigheid van het wegdek werd de maximumsnelheid aangepast.
Dit heeft tot gevolg gehad dat de doorstroming op de weg beter verloopt. Daardoor verminderde de uitstoot van schadelijke stoffen. Filerijden is namelijk zeer slecht voor het milieu. Daarnaast is het ook nog eens veiliger. In een eerdere test in Denemarken bleek dat een verhoging van 110 naar 130 kilometer per uur de veiligheid verbeterde met 25 procent. De verhoging naar 160 is net zo veilig, zolang er rekening gehouden wordt met de omstandigheden.
In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden. Eurocommissaris Jacques Barrot van Verkeer vindt dat lidstaten van de Europese Unie zelf hun maximumsnelheid moeten kunnen bepalen. Wegen en omstandigheden zijn immers verschillend in elke lidstaat, en zelfs binnen de lidstaten.
Met dank aan frut666 voor de submit.
Nederlandse Autobahnen, here we come! foto
Alhamdu lillahi rabbi al-'alamien
Arahmani rahim
Maliki yawmi-din
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
voor de rest wel leuk voor ze foto
Heb het wel eens in Duitsland uitgeprobeert, maar boven de 200 komt er volgens mij een behoorlijke draaikolk in de tank... foto
Maar ja, ben je wel eerder op je werk, kan je dus lánger werken en dus als je op uurtarief staat, heb je het zó weer terug verdient... foto
edit: Heb dus even gelezen, wat de uitstoot betreft, die daalt in totaal omdat ze de snelheid varieren tussen de 80 en 160 en dus niet omdat mensen 160 rijden. Over de veiligheid ben ik nog niks tegengekomen maar daar over misschien later meer foto Over de veiligheid: Alleen het voorbeeld van Denemarken wordt aangehaald, als je de site verder leest blijkt dat ze in Oostenrijk ook een daling van het aantal slachtoffers verwachten maar alleen omdat ze daar nu nog geen matrixborden hebben, heeft dus ook geen fuck met 160 te maken.
goedslecht fotoIk hou ook van stevig doorrijden hoor... maar alles heeft zo zijn nadelen.
in NL werkt dit niet. Mensen hier zijn niet gewend aan hogere snelheden (kijk maar eens hoeveel hun auto er nog voor gooien als je 140 rijdt)
en je hebt hier VEEL TE VEEL op en afritten. En aangezien niemen hier ritsers ruimte geeft werkt het niet. Jammer maar helaas. had het zelf ook liever anders gezien
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
[ Bericht gewijzigd door Athlon_2o0o op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:38 ]
designer of : www.dissident-wear.com
Geen enkele reden om hogere snelheden in te voeren dus.
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
Dacht het niet: Brede regionale wegen en bij snelwegen:afslagen bij kruisingen met andere snelwegen blijven 2-baans en gaan niet over in een baan vlak voor de oprit (weet niet welke mongooldit verzonnen heeft, maar bij drukte staan die op/afritten dan ook altijd vast
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Maar doen dus foto Ik kan niet wachten.
Het probleem is gewoon TEVEEL auto's op te weinig wegen in dit landje, je kunt op je hoofd gaan staan, dat los je nooit op. Ook niet met het dubbele aantal snelwegen, dan gaan gewoon nog meer mensen met de auto ipv openbaar vervoer, omdat het dan weer kan. Tot het WEER vol is natuurlijk.
[ Bericht gewijzigd door Athlon_2o0o op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:51 ]
Maar ik denk dat onze geitenwollensokken gewoon Bush weer de schuld gaan geven van dit rapport uit Oostenrijk. Die Bush moet toch wel heel slim zijn........... foto
(Ik werd in Nancy al geflitst bij 121......vrees dat ik maar 90 mocht. Mijn moeder zal raar opkijken als ze ooit nog aangehouden wordt in Frankrijk...'t was met haar auto. Dit terzijde, kon het blijkbaar toch niet laten iets toe te voegen.....)
Aangezien nederland alles doet wat brussel wilt, dus waarom dit nie? foto
Het stond 20 jaar geleden al met koeien letters in de verschillende autobladen, dat vooral het krampachtig in de gaten moeten houden van snelheid en verkeersborden/camera's ed leidde tot onveilig situaties. Iedereen weet dat, echter wil de staat zn melkkoe niet kwijt, en daarom zal dat hier nooit doorgevoerd gaan worden.
maar cruijf is een sukkel. foto
* rijdt filevrij foto
Ik ben er voor om overal 130 in te voeren tenzij de omstandigheden het niet toelaten. Bv aankomende file of slecht weer of zo Nederland moet echt eens goed kijken hoe het het verkeer wil gaan inrichten.
Moest wel anders moesten ze bouwprojecten stopzetten.
Lijkt mij echt heeel sterk dat er echt veel mensen vinden dat bv. 140 op een snelweg niet veilig is.
Als jij meer talen spreekt dan mij dan praten wij wel.. OK !
Zowiezo, binnen de randstad zouden er stukken minder files zijn als er niet om de zoveel meter een flitspaal zou staan waar iedereen even flink op de rem trapt, of de 80, 100 en 120kmpu stukjes op willekeur met elkaar afgewisseld worden.
En dat weten we allemaal al tientallen jaren, maar de overheid vind de melkkoe erg prettig.
Of ben jij zo iemand die iemand die het gaspedaal weet te vinden een crimineel noemt?
Waar heb je het in godsnaam over? Ik kan er geen kaas van maken hoor; volgens mij kan niemand kaas maken van jouw posts.
Hoop dat ze het in Den Haag ook snel doorkrijgen foto
Maar wat denk je he;
Veiligheid, millieu vriendelijkheid en snelheid tegenover miljarden.
De overheid kiest voor de miljarden.
Wow wat heerlijk wetenschappelijk weer, sinds wanneer is veiligheid uit te drukken in procenten? Onzin dus.
En rekenen is de basis van alles in deze maatschappij. Er worden alleen wel eens rekenfouten gemaakt.
En precies, je tank is zo leeg
Iedereen moet vaker tanken, dus meer vraag naar benzine/gas/etc.
Volgens mij gaan de prijzen dan ook wel omhoog?
Je mag al since 1950? 120km/h nu op veel plekken maar 100 of zelfs 80.
Terwijl auto's vele malen zuiniger zijn geworden en vele malen veiliger.
R.I.P Jolanda my big sister 09-09-1969 - 13-05-2005
De conclusie moet dus ook niet zijn "door hogere max. snelheid minder ongelukken", maar "door lagere gemiddelde snelheid minder ongelukken".
Typisch een kwestie van feiten niet volledig vertellen door bepaalde belanghebbenden.
De snelheidsverhoging (van 110 naar 130) in Denemarken was te vergelijken met de verhoging in NL van 100 naar 120 omdat iedereen hier toch al 120 (of harder) reed.
Begrijp me goed, ik ben niet roomser dan de paus en rij ook wel eens te snel. Maar loop dan ook niet te zeuren als andere mensen 'in de weg rijden'. Het is nu eenmaal druk op onze wegen. Deal with it of koop een fiets.
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Hierin staat dus dat de gemiddelde snelheid in Denemarken is afgenomen van 118 tot 113 km/u na invoering van de hogere snelheid omdat de boetes voor harder rijden aanzienlijk verhoogd zijn.
Het heeft dus niets met hogere snelheid, maar alles met hogere boetes te maken dat het veiliger geworden is in Denemarken.
Dit spreekt dus eigenlijk voor meer controles en hogere boetes foto
Kan ik toch HARDCORE karten foto
Het is best te vergelijken vind ik, want een vriend van mn oom (kan ook hard rijden :p ) heeft een vriend die een gozer kent die in een Formule 3000 rijd, dankzij het beginnen aan karten en daar erg goed in was.
En als je racer bent, ken je toch wel ff flink rijden toch foto
Ik ben blij dat er geen limiet is voor fietsers, aangezien ik na een paar jaar wat oefenen ik met sprintjes toch ff de 50-60 haal in weggetjes maar maar 30 is toegestaan foto
En als je word opgepakt vraag je:"Hoe klinkt de wet over de snelheidlimiet van MOTORVOERTUIGEN?!" foto
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
160 - moeten ze ook hier zeker doen! hoe irritant altijd als je maar 100 mag teriwjl je er makkelijk 120 kan. hoe irritant dat je er maar 120 kan als je er makkelijk 160 kan. oostenrijk:
fotofotofotofotofotofotofotofoto
(Fabio Capello)
Al met al zal het hier echt niet veiliger worden als je hier 160 mag gaan rijden. Vaak kun je al niet eens 120 of 100 rijden vanwege de drukte.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
en ik denk dat de meeste auto's zuiniger rijden zo rond de 140 dan 160. dan zit je toch al in een toerenbereik waar je wat minder koppel over houd.
bovendien is een ongeluk met 160km/u bijna altijd dodelijk
* only dead fish go with the flow.
Beter voor het milieu? Mwoah, zou kunnen als mensen socialer rijden en minder kleven (kleven = remmen = benzine weggooien). Filerijden is erger voor het milieu dan 160 rijden trouwens... En er zijn zeer zeker gevallen waar snel rijden files kan doen verdwijnen.
Ik ben dus zeer zeker ook voor! foto
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
+ als je harder rijdt ben je alerter en veiliger bezig dan dat je 80 rijdt en bijna in slaap valt foto
Waarom gaat iedereen tegelijk de weg op? Als we vinden met z'n allen dat er een probleem is moeten we toch met z'n allen er ook wat aan doen. Flexibelere werktijden in de randstad wellicht? maar nee, iedereen moet en zal thuis zijn om 18:00 voor z'n prakkie.. tsja zo gaat het nooit werken.
En de bedrijven zelf werken het ook flink in de hand.. ze laten mensen gerust dagelijks van Leeuwarden naar Den Haag, of van Limburg naar Zuid-holland rijden door noodlottige overplaatsingen.. dat vind ik ook waanzin.
Waarom kan de max-snelheid in 20 minuten tijd van 120 >100 >70>90>80>100 gaan foto snap er geen fluit van af en toe, naar mijn idee kunnen ze best die "over-be-bording" en snelheids-waanzin terugdringen zodat je je iig beter kan voorbereiden op de afslag die eraan komt.. altijd van die lui die op 't allerlaatste moment besluiten toch van links helemaal naar rechts te vliegen foto
Als het openbaar vervoer a) goedkoper was en b) meer beschikbaar zou zijn zou ik 't nog overwegen; maar de prijs van een 5* OV-jaarkaart wordt je niet vrolijk van plus de reistijd scheelt gewoon soms een uur tussen auto<>OV!
dit nieuwe systeem heeft alleen maar voordelen joh! foto
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
120 naar 150 op sommige wegen en 130 op overige wegen
100 naar 120 op sommige wegen
80 naar 90 op sommige wegen
50 naar 40 op bepaalde stadswegen waar het onveilig is
50 naar 60 op plekken waar het mogelijk is
30 naar 40 op plekken waar het mogelijk is
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
if I die before I wake, I pray the Lord my soul to take.
[Simon de la Court Photography]
160 rijden is meer toeren dan 120 rijden.
Hoe hoger de toeren hoe hoger het verbruik.
Dus dan zou je toch zeggen dat het helemaal niet zuinig is?
De lichtere auto's die net 160 halen en dergelijke lijkt me dat die juist behoorlijk veel verbruiken en dus slechter voor het milieu
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken