Nieuws
NS presteert onder de maat

De staatssecretaris heeft de NS nu om opheldering gevraagd. In het prestatiecontract met de overheid staat dat de NS dit jaar 86,5 procent van de treinen op tijd moet laten rijden. Tot en met juni dit jaar lag dat percentage op 85,6 procent. De NS staat er niet bepaald bekend om treinen in de herfst en winter wel op tijd te kunnen laten rijden, dus Schultz maakt zich zorgen om dit percentage.
NS wijt de slechte cijfers aan het grote aantal rampdagen. Volgens president-directeur A. Veenman van NS wordt het een "forse uitdaging" om de beloofde punctualiteit te halen.
Misleidende TT"s
Mooie auto!
Het is maar goed dat mijn baas betaald foto
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Net of we dat nog niet wisten foto
Gaan ze er nu ook iets aan doen om het te verbeteren ?
de waarheid achterhaalt het wel.
Kan hier niks voor worden verzonnen ofzo? foto
Traject Eindhoven-Utrecht heeft laatste paar weken de 70% nog niet eens gehaald. Een paar keer (zelfs in één week) was de vertraging zelfs bijna een uur "omdat er een vertraagde stoptrein voor ons zit"...
Die stoptrein stopt mooi bij Geldermalsen, we rijden er bijna langs, MAAR! Dan ineens rijdt de stoptrein weg, gaat onze trein vol in de remmen en gaan we er weer lekker achter bungelen fotofoto
TIP aan de NS: huur mensen op WO-niveau in ipv HBO-niveau om de dienstregeling bij vertragingen e.d. realtime te wijzigen!
DUH!!!
NS is te duur rijd is weinig informatief en de klantenbehandeling stinkt
voorbeeld: vrijdag middag ik koop een retourtje hilversum ik ga zaterdagmiddag weer terug komt de conducteur ja je hebt geen weekendkaartje!!
het weekendretour kost PRECIES hetzelfde als een gewoon retour maar nee ik moest perse een nieuw kaartje kopen BELACHELIJK!!
Gameparty supporter
Contstant vermeldingen van treinen die uitvielen of vertraging hadden of storingen ergens, maar geen nieuws over mijn trein (die maar niet op kwam dagen).
Hele trein is uitgevallen zonder ook maar 1 miniscuul klein vermeldinkje van die omroepvent, terwijl hij voor de rest van de omstandigheden zijn mond niet dicht kon houden.
Gewoonik
Is 100% niet normaal?
Als ze om te beginnen hadden getracht om ruim boven de 86,5 % uit te komen, in plaats van te proberen exact op 86,5 % uit te komen, hadden ze nu gewoon nog op de norm gezeten.
Maar nee, alles boven de 86,5 % had betekend dat ze nog op de punctualiteit hadden kunnen bezuinigen, en dus was de doelstelling om zo krap mogelijk boven de 86,5 % uit te komen. Als het dan even tegenzit dan heb je het als NS dus gewoon niet goed gedaan.
Ik moet wel toegeven dat dit mijn eigen beeld is van de NS, misschien is het dus niet waar foto . Maar als ik gelijk heb, is het gewoon hun eigen schuld.
Het is alleen wel lullig dat je uiteindelijk altijd genaaid wordt als reiziger. Ofwel de prijzen mogen omhoog, omdat de NS goed presteren (hogere prijs voor een beter product), ofwel de prijzen moeten omhoog, omdat de NS anders de doelstellingen niet blijken te kunnen halen.
GOH... de ontdekking van de eeuw... welke knurft dat heeft ontdekt mogen ze de nobelprijs geven...| fotofoto
Dat is toch algemeen bekend dat de NS zijn zaken niet op orde heeft...
"NS wijt de slechte cijfers aan het grote aantal rampdagen"
Ja zo kan ik het ook, ik kan ook wel zeggen dat de brug open stond als ik naar mijn werk moet... maar daar trapt mijn baas ook niet in. ze moeten gewoon eens op tijd zijn en anders goed gas geven. stelletje NSukkelNS foto
als je niet weet waar je dan over praat kan je beter je mond dicht houden... foto
Van de week ook weer door die mafkees die over de rails reed bij oss..
Wat meer conducteurs e.d. aannemen lijkt me....
Ik vind wel dat er iets bij moet in die afspraken, namelijk dat wanneer de ns niet het percentage haalt dat ze het jaar daarop niet de prijzen mogen verhogen.
Wedje leggen dat het dan in 1 keer wel kan?
Een doelstelling is er om te halen (en bij voorkeur natuurlijk zo ruim mogelijk), niet om er zo kort mogelijk bij in de buurt te komen.
Alsof alle vertragingen veroorzaakt worden door De NS, enig idee misschien hoe vaak de oorzaak bij reizigers zelf gelegd kan worden misschien?
-Reizigers die allemaal zo nodig door 1 deur moeten in en uitstappen, omdat dat zo lekker dicht bij de trap is.
-Het openhouden van treindeuren, en het nog even snel instappen als deuren al gesloten worden, waardoor het veel langer duurt voordat deuren vergrendeld zijn
-Allemaal gezellig op het balkon blijven staan in een drukke trein waardoor het in- en uitstappen veel langer duurt
-Agressie door reizigers waardoor een trein niet kan vertrekken.
En daarnaast alle externe factoren zoals Infra, spoor lopen, vandalisme, aanrijdingen.
foto is allemaal de schuld van De NS
Maar je laatste opmerking klopt wel... het zijn bijna allemaal zaken waar je met goed plannen geen last van hebt of minimaal last...
Over de verbinding Tilburg -> Rotterdam, Rotterdam -> Tilburg hoeven we het helemaal niet te hebben, dat is werkelijk huilen met de pet op foto . Ik snap niet dat die lui het in hun hoofd halen om NOG meer geld te gaan vragen voor een kaartje; kan dit namelijk niet zien als promotie van het treinvervoer....
ik denk dat de situatie daar wel heel anders ligt als hier in nl.
Als hier bv de stoptrein vanuit Utrecht naar Leiden te laat vertrekt, heeft dat direkt invloed op de stoptrein naar Rotterdam, de intercity en sneltrein naar Den Haag-Rotterdam. Dit treed al op bij een vertraging van 4 minuten.
En natuurlijk is het antwoord hierop "beter plannen" zij het niet dat de rek er volkomen uit is. Het spoorwegnet in nederland is al zo druk, dat er vrijwel geen optie's meer zijn. En door bijvoorbeeld 1 trein te schrappen staat heel nederland weer op zijn achterste benen.
Het zijn smerige rotzakken. De overheid heeft hier nog de grootste schuld aan omdat ze dit gigantische bedrijf voor een schijntje van de hand hebben gedaan. En die "top"managers maar lachen foto
Facebook | Lexie @ Twitter | 026 forum
Als oplossing voor vertragingen op het station: plan dan van tevoren wat meer tijd in op de grotere stations. Daar moeten de meeste mensen in en is het verschil tussen vertrek en aankomsttijd dus gewoon groter. Op sommige trajecten is dag in dag uit vertraging, daar leer je toch van?
goh zou je niet denken..
bij mij reed er dit jaar wel een trein op tijd... vorig jaar was dat wel anders
een hele vooruitgang dacht ik zo foto
Nou heb ik persoonlijk de ervaring dat drukke treinen vaker vertraagd zijn dan minder gevulde treinen. Het lijkt dus niet onredelijk om te veronderstellen, dat er bij dat ene procent ook relatief meer volle treinen zaten dan lege treinen.
Ik denk dan ook dat de consumenten wel degelijk iets van dat ene procent gemerkt hebben, simpelweg omdat het, omgerekend naar vertragingen-per-consument, waarschijnlijk meer dan één procent was.
Ik geef echter toe dat ik hier veel annames maak die ik verre van hard kan maken.
Persoonlijk reis ik dagelijks met de trein, en op minstens 50% van die reizen heb ik last van vertraging. En dat is nu al jaren zo.
Ook mijn vriendin, die dagelijks op een ander traject rijdt, heeft ook minstens 50% vertraging...
....dus ik geloof er zowiezo geen bal van dat 85% van de treinen WEL op tijd rijdt. Misschien dat ze om die cijfers te halen ook de stoomlocomotief van Hoorn ofzo meerekenen ofzo, maar op de meeste grote routes is bijna dagelijks meerdere malen vertraging...
...en daarnaast mag je tegenwoordig ook al van geluk spreken als ze genoeg treinstellen inzetten, en je een plekje hebt om te zitten... wat uiteraard ook belachelijk is.
Maar goed, wat doe je eraan? Niks. Prijs van de kaartjes gaat strax toch gewoon weer omhoog, comfort gaat toch weer verder omlaag, er worden toch geen echte maatregelen door deze regering gemaakl om het OV beter te maken, dus ze doen maar...
Denk eens verder aan de volgende trein die ook op dat perron moet binnenkomen, een intercity die door een later vertrek halverwege achter een stoptrein, of goederentrein komt te rijden.
De ideeen zijn allemaal subliem, alleen in de praktijk niet inpasbaar.
er ligt 6500 km spoor en dagelijks rijden daar 5000 reizigerstreinen en 200 goederentreinen overheen.
Dat de NS niet op tijd rijdt is in 90% van de gevallen niet eens de schuld van de NS maar van Prorail die haar werk niet goed doet omdat door bezuinigingen daar alsmaar banen verdwijnen en met minder man meer werk gedaan moet worden. Door die besluiten wordt het niet bepaald veiliger op het spoor...
Toen het nog allemaal NS was had niet zo vaak als nu dat je langzaam rijd omdat er een goederentrein voor je rijd... Wie regelt het verkeer op het spoor, juist Prorail...
Dus gewoon terug de overheid in, oprotten Brussel jullie beleid werkt kennelijk voor ons niet, jammer concurrentiebeding en marktwerking (jeukwoorden die zowieso afgeschaft moeten worden!). Lekker een staatsbedrijf, geen gezeik meer, allemaal weer terug naar één NS. Geen mogelijkheid meer dat buitenlandse bedrijven ons OV over proberen te nemen (zoals bij busvervoer al grootschalig gebeurd is!).
daarnaast wordt veel van de aggressie in de trein veroorzaakt door o.a. de vertragingen of onbeleefde conducteurs. Niet dat ik het geweld goed praat, maar in sommige gevallen kan ik het zeker wel begrijpen. Als er dus vertraging is, dan moet er dus gewoon een uitleg gegeven worden, plus excuses voor het ongemak. beide gebeurt ZELDEN, wat ergernis en onbegrip veroorzaakt bij de reiziger.
Externe factoren kan ik in sommige gevallen begrip voor opbrengen, maar niet voor de gewone dingen als 'het is te koud' ' te glad' 'te heet' ' te nat'. daar had de NS dan aan moeten denken toen ze het materiaal aankochten, en anders gewoon meer mensen bezig houden met het onderhoud op probleem dagen. Of dacht je dat het in japan nooit regent of heet is?
De NS kan wel tig excuses hebben, maar we betalen ons scheel aan een treinkaartje waarvoor je nog van geluk kan spreken als je een zitplaats hebt kunnen bemachtigen, en dan mag je ook iets terugverwachten, zoals op tijd rijden. Dat is hun taak! Als ze dat niet kunnen, dan moet een ander, beter bedrijf het maar overnemen.
Stelletje prutsers.
edit MrTorture:
aangepast foto thnx
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
Niks tegen vrije concurrentie maar op het spoor is dat gewoon onmogelijk.
Ook de regering moet zich hier veel meer mee gaan bemoeien, en anders gewoon eisen dat een ander (GOED!) bedrijf de NS overneemt.
Daarnaast, als mijn internet verbinding niet werkt omdat mijn providers geen stroom krijgen aangeleverd, dan kan IK een andere provider nemen, en zij kunnen op een andere stroomleverancier overstappen... en in beide gevallen kun je dan de geleden schade terugverhalen op de schuldige partij.
Is ook wel kut, maar de betrokken bedrijven zorgen er door die concurrentie, en dus het gegeven dat de klant zal overstappen naar een ander wanneer de eigen service niet voldoet, dat het wel allemaal snel weer in orde is.
De problemen met NS en Pro Rail zijn al JAAAAREN aan de gang, en ze worden door niemand echt ter verantwoording geroepen, dus waarom zouden ze het oplossen?
Laatst moesten we nog rennen voor de sneltrein naar Den Haag, omdat de sneltrein naar Rotterdam voor onze neus stopte en het was maar op 1 bord aangegeven.
Het stuk naar Den Haag stond verderop bij een bord zonder mededeling.
Maar ja, op Utrecht is het altijd een zooitje.
De museumtrein hadden ze ook op een hoekje neergegooid en als je dat weet en je neemt de verkeerde trap dan kan dat nog een probleem worden.
Stond nergens aangegeven.
De kaartjes zijn de afgelopen 10 jaar wel degelijk fors duurder geworden, maar de kapaciteit is afgenomen en de storingen enorm toegenomen.
Maar aan ProRail kan de NS inderdaad niks aan doen.
Kijk liever eens over de grens naar België, waar de treinen erg stipt rijden (ik geloof boven de 90 procent), en waar de NMBS erg hoge tevredenheidscijfers krijgt van de klanten.
Fantastisch NS foto
Vanmorgen zomaar een trein uitgevallen, en wat krijg je als informatie? 'Deze trein zal helaas niet rijden, de eerstvolgende trein gaat om 9 uur. en dan die trein ook nog met vertraing.
En als er een trein uitvalt, wordt je helemaal niet verder geholpen. De NS is een achterlijke kut hoeren zooi, als ik een auto zou hebben dan zou ik echt de NS boycotten want je kan er gewoon niet van op aan. Ik neem express altijd een trein eerder omdat ik gewoon weet dat die DOMME STUMPERDS van de NS toch niet op tijd rijden en ik weer te laat op afspraken kom.
(daarnaast er zijn bijna nooit zitplaatsen, ook weer zo slecht geregeld!)
Ze voeren de prijs een beetje op. aan het einde van elk kwartaal kijken ze of ze geen groot klanten bestand hebben verloren.. hebben ze dat niet ? Hoppa volgend jaar weer een verhoging, als ze door een verhoging teveel klanten verliezen zullen de de prijs omlaag doen.. alsmede de olie prijs doen ze door te compenseren in WERKNEMERS Inplaats de kaartjes duurder maken..
(BIJV: automatisering kaartjes)
Daardoor gaat een groot stuk klanten service weg en komen ook veel treinen telaat door dat er vaak weinig aandacht besteed word aan de treinen ZELF
(Bijvoorbeeld WC's paar jaar geleden werden ze per rit wel schoon gemaakt.. moet je nu eens zien...)
aangepast, thnx foto
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
De treinkaartjes worden alsmaar duurder maar elke dag heb ik meer moeite om een fatsoenlijke zitplek te krijgen, en elke dag komt de trein wel wat later, variërend van 5 minuten tot 20 minuten, of zelfs helemaal niet en moet je maar wachten tot de trein van een half uur later aan komt.
maar de trein heerscht nogsteeds foto
foto
Heel goed gezien.... We worden langzaamaan ARM gemaakt door de NWO.... egaal welk bedrijf het nu weer is... Ze zitten er allemaal bij... (Bilderberg, Bohemian Grove) Via via zit de ene bij de andere "vast"......
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken