Een vermoedelijk twintig-jarige automobilist uit Duitsland is vanmiddag overleden aan de gevolgen van een botsing met een trein. De man reed om ongeveer 12.45 uur hard een onbewaakte spoorwegovergang over maar zag de stoptrein uit Zwolle over het hoofd. Hij raakte zwaargewond en is in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Enschede vervoerd. Daar is hij later op de middag overleden. Het hele gebeuren vond plaats tussen Hengelo en Enschede.
Het was nog niet duidelijk hoe lang de vertraging nog kon gaan duren maar om 19.30 uur moest men nog rekening houden met een half uur.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Ja vervelend man, ik was om 14:00 bij station enschede, toen bleek dat er een botsing met een auto was geweest en dat we met de bus moesten, en de NS had geen zin om extra bussen te regelen op dat moment :S
je botst er toch niet mee je wordt er de vernieling door ingereden
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Ik zat zelf in die stoptrein, vlak voor de botsing toeterde de machinist nog, maar 2 seconde later knalden we er al op en vlogen onderdelen van de auto langs het raam, plus grind van naast de rails.
De brandweer had (na mijn mening) de man redelijk snel uit de auto (hoewel, ik zat in de trein dus kon het niet zo goed zien), maar helaas heeft hij het dus niet gered foto (eigen schuld, ik weet het, maar het blijft spijtig). Als je overigens het paadje (meer was het eigenlijk niet) zag dan had hij nog een behoorlijke snelheid daarvoor..
Op donderdag 7 juli 2005 20:38 schreef linuxje het volgende: Ja vervelend man, ik was om 14:00 bij station enschede, toen bleek dat er een botsing met een auto was geweest en dat we met de bus moesten, en de NS had geen zin om extra bussen te regelen op dat moment :S
Ik stond om die tijd in Hengelo, uur op bussen gewacht niet gekomen. Kon het nog een uur duren. Toen maar eens tegen mijn priciepes in een buskaartje gekocht naar Enschede....
Hoe kan je een stoptrein eigenlijk over 't hoofd zien?
heyyyyyyyy het viel me gewoon op het was niet als miereneukerij bedoeld treinen rijden heel erg snel... betekent onbewaakt dat er geen slagbomen en stoplicht stonden...?
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
[..]
Juistem! Zonder enig waarschuwingsmiddelen behalve borden die aangeven dat het een overgang is!
Bestaat dat dan?? Ik dacht dat (hier in belgië toch) elke overgang bewaakt was. Waarom in godsnaam zou je dat doen? Er geen slagbomen zetten? Zelfs al rijden er maar 10 treinen per dag langs, op dat moment kunnen er toch geen auto's door dus mogen er best slagbomen naar beneden? Damn.. Ik kan het me goed inbeelden dat de combinatie geen slagbomen / snelrijdende trein / slecht zicht ertoe kan leiden dat je erover rijdt en dat die trein je vol in je zij pakt. Pfoeh ik zou wel hééél voorzichtig zijn daar. Een trein is echt razend groot en hard. Kan je echt niet chicken-uitdagen foto
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Op donderdag 7 juli 2005 20:46 schreef Kinz het volgende: Hoe kan je een stoptrein eigenlijk over 't hoofd zien?
Het gras in de berm was dusdanig hoog dat je eigenlijk vanuit je auto het spoor niet op kon kijken. En als je dan geen snelheid minderd bij de inderdaad slechts met waarschuwingsbordjes uitgeruste overgang (maar het was niet veel meer dan een gravelpad, vandaar ook het gebrek aan spoorbomen), sja, daar ging ie.
Op donderdag 7 juli 2005 20:38 schreef linuxje het volgende: Ja vervelend man, ik was om 14:00 bij station enschede, toen bleek dat er een botsing met een auto was geweest en dat we met de bus moesten, en de NS had geen zin om extra bussen te regelen op dat moment :S
Alsof ze zomaar ff een blik bussen kunnen opentrekken!!! Eerst situatie inschatten (hoe lang het zou kunnen gaan duren), dan moet de busonderneming gebeld worden, die moet chaufeurs optrommelen, die moeten bus halen, naar lokatie gaan. Ben je toch al ff snel een uur of 2 verder!!!! En er moeten natuurlijk ook net ff bussen beschikbaar zijn.
Op donderdag 7 juli 2005 21:30 schreef Florint het volgende:
[..]
Alsof ze zomaar ff een blik bussen kunnen opentrekken!!! Eerst situatie inschatten (hoe lang het zou kunnen gaan duren), dan moet de busonderneming gebeld worden, die moet chaufeurs optrommelen, die moeten bus halen, naar lokatie gaan. Ben je toch al ff snel een uur of 2 verder!!!! En er moeten natuurlijk ook net ff bussen beschikbaar zijn.
Iedereen kan altijd zo lkkr makkelijk praten.
wij praten net zoals de ns. als de ns zecht we zetten bussen in betekent het dus, er wordt over gedacht om naar een busmaatschapij te bellen of er nog 1 bus beschikbaar is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script. Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist. If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Op donderdag 7 juli 2005 21:30 schreef Florint het volgende:
[..]
Alsof ze zomaar ff een blik bussen kunnen opentrekken!!! Eerst situatie inschatten (hoe lang het zou kunnen gaan duren), dan moet de busonderneming gebeld worden, die moet chaufeurs optrommelen, die moeten bus halen, naar lokatie gaan. Ben je toch al ff snel een uur of 2 verder!!!! En er moeten natuurlijk ook net ff bussen beschikbaar zijn.
Iedereen kan altijd zo lkkr makkelijk praten.
maar het was al bekend dat het nog lang zou duren, maar ze wilden gewoon niet bellen het was fokking druk man.
Ik zat toevallig ook in die trein, en wel in de eerste coupé met m'n gezicht gericht naar Hengelo (rijrichting), dus heb het redelijk goed kunnen zien. Opeens een getoeter waarna een beste knal volgde, waarbij vanalles en nog wat in de rondte vloog. Het verbaasde me eigenlijk nog dat die man nog leefde en alle ledematen nog aan z'n lichaam vastzaten zonder dat er grote wonden waren te zien. Alleen z'n hoofd was zwaar bebloed. Wanneer je het wrak van de auto zag (oude Ford Escort) zou je niet direct geloven dat ie het er levend vanaf zou brengen. Maar al met al toch spijtig dat hij het niet heeft mogen halen...
Btw; volgens RTV Oost is het gebeurd bij de Belderweg, iets na Cinestar.
Op donderdag 7 juli 2005 22:16 schreef Cuckoo het volgende: Ik zat toevallig ook in die trein, en wel in de eerste coupé met m'n gezicht gericht naar Hengelo (rijrichting), dus heb het redelijk goed kunnen zien. Opeens een getoeter waarna een beste knal volgde, waarbij vanalles en nog wat in de rondte vloog. Het verbaasde me eigenlijk nog dat die man nog leefde en alle ledematen nog aan z'n lichaam vastzaten zonder dat er grote wonden waren te zien. Alleen z'n hoofd was zwaar bebloed. Wanneer je het wrak van de auto zag (oude Ford Escort) zou je niet direct geloven dat ie het er levend vanaf zou brengen. Maar al met al toch spijtig dat hij het niet heeft mogen halen...
Btw; volgens RTV Oost is het gebeurd bij de Belderweg, iets na Cinestar.
Ik vind het heel vervelend voor je en voor de rest die dit heeft moeten aanschouwen.... zo'n beeld raak je niet kwijt! Respect!
Op donderdag 7 juli 2005 22:21 schreef NuX_NuFF het volgende:
[..]
Ik vind het heel vervelend voor je en voor de rest die dit heeft moeten aanschouwen.... zo'n beeld raak je niet kwijt! Respect!
Pff, respect is wel een groot woord! De meesten, inclusief mij, waren gewoon 'nieuwsgierig' naar wat er was gebeurd en hoe de toestand voor de trein eruit zag. Dan ga je al gauw ff kijken. Ik heb er zelf geen moeite mee om zulke tafarelen te zien. Ik denk dat de machinist er meer last van heeft...
Btw; volgens RTV Oost is het gebeurd bij de Belderweg, iets na Cinestar.
Is dit niet die zandweg die uitkomt op de weg van hengelo naar enschede? Zo'n beetje alle overwegen in Hengelo zijn afgesloten, dus kan zijn dat die kerel een hele tijd heeft gezocht hoe aan de andere kant te komen, en vervolgens zo pissig is geworden dat hij veel te hard erover is gereden.
Op donderdag 7 juli 2005 22:25 schreef bop het volgende:
[..]
Is dit niet die zandweg die uitkomt op de weg van hengelo naar enschede? Zo'n beetje alle overwegen in Hengelo zijn afgesloten, dus kan zijn dat die kerel een hele tijd heeft gezocht hoe aan de andere kant te komen, en vervolgens zo pissig is geworden dat hij veel te hard erover is gereden.
Yep, dat is idd één van die zand/grindwegen die daar uitkomen op de grote weg van Hengelo naar Enschede. Dat zijn daar allemaal van die onbewaakte overgangen. Bij deze stond het riet ook nog eens vrij hoog waardoor ie misschien geen goed uitzicht had en de gok maar heeft genomen...
Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Bestaat dat dan?? Ik dacht dat (hier in belgië toch) elke overgang bewaakt was. Waarom in godsnaam zou je dat doen? Er geen slagbomen zetten? Zelfs al rijden er maar 10 treinen per dag langs, op dat moment kunnen er toch geen auto's door dus mogen er best slagbomen naar beneden? Damn.. Ik kan het me goed inbeelden dat de combinatie geen slagbomen / snelrijdende trein / slecht zicht ertoe kan leiden dat je erover rijdt en dat die trein je vol in je zij pakt. Pfoeh ik zou wel hééél voorzichtig zijn daar. Een trein is echt razend groot en hard. Kan je echt niet chicken-uitdagen foto
Ja, dat is in België dan waarschijnlijk beter geregeld dan hier. Hier komen op het platteland veel onbewaakte overwegen voor, of dan nog met borden en lichten maar geen spoorbomen. En dan kunnen zulke ongelukken makkelijker voorkomen, vooral als iemand de omgeving niet kent.
Maar het is nergens perfect. België mag wel wat aan wegbewijzering doen foto Laatst verdwaald in f*cking Luik, foto
Op donderdag 7 juli 2005 22:09 schreef linuxje het volgende:
[..]
ja de NS op het station wilde niet bellen
die doen dat dus ook niet, dat wordt vanuit een regelcentrum gedaan. en dat gebeurd op het moment dat duidelijk is hoe de situatie is en wat de prognose is.dus het is geen kwestie van niet WILLEN maar niet KUNNEN van die medewerkers op het station. (al hadden ze wel even kunnen zeggen dat die procedure al in gang was gezet)
Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Bestaat dat dan?? Ik dacht dat (hier in belgië toch) elke overgang bewaakt was. Waarom in godsnaam zou je dat doen? Er geen slagbomen zetten? Zelfs al rijden er maar 10 treinen per dag langs, op dat moment kunnen er toch geen auto's door dus mogen er best slagbomen naar beneden? Damn.. Ik kan het me goed inbeelden dat de combinatie geen slagbomen / snelrijdende trein / slecht zicht ertoe kan leiden dat je erover rijdt en dat die trein je vol in je zij pakt. Pfoeh ik zou wel hééél voorzichtig zijn daar. Een trein is echt razend groot en hard. Kan je echt niet chicken-uitdagen foto
Er komen daar 8 treinen per uur langs (2 intercity's en 2 stoptreinen per richting per uur), maar ik denk dat het aantal mensen dat gebruik maakt van die overgang heel klein is. Simpelste oplossing voor de veiligheid is natuurlijk die overgang helemaal sluiten.
quote]Op donderdag 7 juli 2005 20:58 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Het gras in de berm was dusdanig hoog dat je eigenlijk vanuit je auto het spoor niet op kon kijken. En als je dan geen snelheid minderd bij de inderdaad slechts met waarschuwingsbordjes uitgeruste overgang (maar het was niet veel meer dan een gravelpad, vandaar ook het gebrek aan spoorbomen), sja, daar ging ie. [/quote]
Ik wil wel es weten wat twee slagbomen kosten, en waarom de NS die nog steeds niet geplaatst heeft daar. Dit is niet voor het eerst dat het daar misgaat. Jaren geleden kwamen twee jongens die ik kende er onder de trein met de brommer. De een was dood, de ander heeft jarenlang moeten revalideren, maar leefde gelukkig ( alhoewel, gelukkig..Ik denk dat je zoiets nooit meer vergeet, en toen we hoorden hoe zijn maat erbij lag..dat vergeet je nooit ) Onoverzichtelijke overweg waar nodig iets aan gedaan moet worden!!! Maar jah dat kost geld he? Belachelijk gewoon dat dit anno 2005 nog steeds kan gebeuren. Iedereen is met veiligheid bezig wanneer je het gekeuvel volgt, en voor het gemak worden onbewaakte overwegen gewoon zo gelaten, omdat iedereen die er tig x per dag komt wel weet dat er een spoorwegovergang is, en ach, af en toe die ene die het niet weet komt er vaak op het verkeerde moment achter, maar zo sparen ze wel twee slagbomen uit..Ze moeten zich doodschamen daar, iedere dode is er een teveel. Veiligheid lamenielachen foto
Op donderdag 7 juli 2005 23:26 schreef Tokse het volgende: Ik wil wel es weten wat twee slagbomen kosten, en waarom de NS die nog steeds niet geplaatst heeft daar. Dit is niet voor het eerst dat het daar misgaat. Jaren geleden kwamen twee jongens die ik kende er onder de trein met de brommer. De een was dood, de ander heeft jarenlang moeten revalideren, maar leefde gelukkig ( alhoewel, gelukkig..Ik denk dat je zoiets nooit meer vergeet, en toen we hoorden hoe zijn maat erbij lag..dat vergeet je nooit ) Onoverzichtelijke overweg waar nodig iets aan gedaan moet worden!!! Maar jah dat kost geld he? Belachelijk gewoon dat dit anno 2005 nog steeds kan gebeuren. Iedereen is met veiligheid bezig wanneer je het gekeuvel volgt, en voor het gemak worden onbewaakte overwegen gewoon zo gelaten, omdat iedereen die er tig x per dag komt wel weet dat er een spoorwegovergang is, en ach, af en toe die ene die het niet weet komt er vaak op het verkeerde moment achter, maar zo sparen ze wel twee slagbomen uit..Ze moeten zich doodschamen daar, iedere dode is er een teveel. Veiligheid lamenielachen foto
Als je de actualiteiten zou volgen dan wist je dat er in Nederland heel erg veel overgangen waren die onbewaakt waren. Sinds enkele jaren is er veel meer geld beschikbaar (Ik meen een miljoen of 250-300, dat weet ik niet uit m'n hoofd))voor het versneld ombouwen van deze overwegen. Een groot deel is ervan verdwenen en gaat nog verdwijnen, een groot deel is al voorzien van zgn AHOBs, de Automatische Halve Overweg Bomen en een ander deel wordt nog voor het einde van dit jaar voorzien van zulke bomen. Er is dus wel degelijk aandacht voor, maar wanneer gaan mensen eens inzien dat niet alles beveiligd kan worden. Alleen al voor het spoor zou dat onbetaalbaar en godsonmogelijk zijn. Overigens heeft de NS hier niet veel mee te maken, behalve dat het een trein van de NS was. Prutsrail heeft de opdracht die overwegen te beheren.
hmm nog 2 fokkers dus die in die trein zaten, ik zat er ook in... Echt helemaal niet leuk, best vreemd eigenlijk omdat je er helemaal niet zo heel veel van voelde. Wel een gigantische stank van benzine en ik zag wat onderdelen voorbij vliegen. Ik hoorde dat er een vrouw in zat en dat ze nog leefde. Maar dat bleek dus een man te zijn. Ongeloofelijk dat hij nog leefde trouwens want de auto was wel minimaal 200 meter meegenomen over het spoor... van de auto was niets meer over en ze moesten hem er ook uitzagen. Echt verschrikkelijk voor zo'n jongen met zo'n leeftijd, ook voor zn familie... foto
Op vrijdag 8 juli 2005 00:21 schreef en_door_slecht het volgende: [..]Als je de actualiteiten zou volgen dan wist je dat er in Nederland heel erg veel overgangen waren die onbewaakt waren. Sinds enkele jaren is er veel meer geld beschikbaar (Ik meen een miljoen of 250-300, dat weet ik niet uit m'n hoofd))voor het versneld ombouwen van deze overwegen. Een groot deel is ervan verdwenen en gaat nog verdwijnen, een groot deel is al voorzien van zgn AHOBs, de Automatische Halve Overweg Bomen en een ander deel wordt nog voor het einde van dit jaar voorzien van zulke bomen. Er is dus wel degelijk aandacht voor, maar wanneer gaan mensen eens inzien dat niet alles beveiligd kan worden. Alleen al voor het spoor zou dat onbetaalbaar en godsonmogelijk zijn. Overigens heeft de NS hier niet veel mee te maken, behalve dat het een trein van de NS was. Prutsrail heeft de opdracht die overwegen te beheren.
Ik begrijp ook niet waarom al die overwegen beveiligd moeten worden. We hebben toch ook niet op alle kruisingen stoplichten staan? Hoe erg zoiets ook is, als je te stom bent te stoppen voor kruisend verkeer - trein of auto maakt dan niet zoveel uit - dan ben je gewoon geen geschikte deelnemer aan het verkeer. Dat ligt niet aan het verkeer, maar aan jezelf.
"botsing met trein"
je botst er toch niet mee je wordt er de vernieling door ingereden
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
De brandweer had (na mijn mening) de man redelijk snel uit de auto (hoewel, ik zat in de trein dus kon het niet zo goed zien), maar helaas heeft hij het dus niet gered foto (eigen schuld, ik weet het, maar het blijft spijtig). Als je overigens het paadje (meer was het eigenlijk niet) zag dan had hij nog een behoorlijke snelheid daarvoor..
het viel me gewoon op het was niet als miereneukerij bedoeld
treinen rijden heel erg snel...
betekent onbewaakt dat er geen slagbomen en stoplicht stonden...?
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
Damn.. Ik kan het me goed inbeelden dat de combinatie geen slagbomen / snelrijdende trein / slecht zicht ertoe kan leiden dat je erover rijdt en dat die trein je vol in je zij pakt.
Pfoeh ik zou wel hééél voorzichtig zijn daar. Een trein is echt razend groot en hard. Kan je echt niet chicken-uitdagen foto
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Iedereen kan altijd zo lkkr makkelijk praten.
als de ns zecht we zetten bussen in betekent het dus,
er wordt over gedacht om naar een busmaatschapij te bellen of er nog 1 bus beschikbaar is.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
sorry moet je als offtopic zetten maar ja ik kom uit Oldenzaal
Btw; volgens RTV Oost is het gebeurd bij de Belderweg, iets na Cinestar.
Maar het is nergens perfect. België mag wel wat aan wegbewijzering doen foto Laatst verdwaald in f*cking Luik, foto
Maar diep triest hoor, nog zo'n jonge vent.
[..]
Het gras in de berm was dusdanig hoog dat je eigenlijk vanuit je auto het spoor niet op kon kijken. En als je dan geen snelheid minderd bij de inderdaad slechts met waarschuwingsbordjes uitgeruste overgang (maar het was niet veel meer dan een gravelpad, vandaar ook het gebrek aan spoorbomen), sja, daar ging ie.
[/quote]
Ik wil wel es weten wat twee slagbomen kosten, en waarom de NS die nog steeds niet geplaatst heeft daar. Dit is niet voor het eerst dat het daar misgaat. Jaren geleden kwamen twee jongens die ik kende er onder de trein met de brommer. De een was dood, de ander heeft jarenlang moeten revalideren, maar leefde gelukkig ( alhoewel, gelukkig..Ik denk dat je zoiets nooit meer vergeet, en toen we hoorden hoe zijn maat erbij lag..dat vergeet je nooit ) Onoverzichtelijke overweg waar nodig iets aan gedaan moet worden!!! Maar jah dat kost geld he? Belachelijk gewoon dat dit anno 2005 nog steeds kan gebeuren. Iedereen is met veiligheid bezig wanneer je het gekeuvel volgt, en voor het gemak worden onbewaakte overwegen gewoon zo gelaten, omdat iedereen die er tig x per dag komt wel weet dat er een spoorwegovergang is, en ach, af en toe die ene die het niet weet komt er vaak op het verkeerde moment achter, maar zo sparen ze wel twee slagbomen uit..Ze moeten zich doodschamen daar, iedere dode is er een teveel. Veiligheid lamenielachen
foto
En voor het slachtoffer en nabestaanden ook, dat jij zo een vertraging hebt gehad.... foto sewen dan maar?
En ik was net onderweg naar een bruiloft :'(
ik ben blij dat hier in de buurt alle overgangen slagbomen hebben.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
Mja, t zal je maar gebeuren, nie leuk voor nabestaande
hoe kun je nou zo'n trein niet horen/zien aankomen ?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken