Nieuws
Onur Air mag niet meer landen in Nederland

Onur Air is daarmee de tweede maatschappij die een vliegverbod krijgt opgelegd. Eerder werden de landingsrechten voor Phuket Air al ingetrokken. Onur Air had al een laatste waarschuwing van de IVW gekregen. Bij nog een overtreding of tekortkoming zou de luchtvaartmaatschappij een vliegverbod krijgen. Twee dagen geleden vond een nieuw incident plaats, met een Airbus van de maatschappij die vanaf het vliegveld van Antalya naar Schiphol wilde vertrekken. Tijdens het starten kreeg de piloot een foutmelding over het straalomkeersysteem, een systeem dat wordt gebruikt om extra te remmen.
Het vliegverbod voor Onur Air geldt tot 12 juni 12.00 uur. Tot die tijd kan Onur Air proberen aan te tonen dat zij structurele aanpassingen heeft gedaan om de veiligheid van de passagiers te garanderen. Indien dit niet het geval is kan het vliegverbod worden verlengd. De IVW gaat ook contact opnemen met de Turkse luchtvaartautoriteiten om deze aan te sporen de controle in Turkije op orde te brengen.
ik vlieg dus met onur air... jezus wat een gezeur om niks
ik ben al vaak met onur air gevlogen, niets mis mee... als het om KLM gaat hoor je er neits van. nu met onur air wel.. belachelijk
Dit alles om de zielige turkjes te pesten, want oh oh oh, wat heeft de grote boze EU een hekel aan ze...
foto
Kreeg net nog een email van Correndon:
Het nieuws staat deze week vol met berichten over problemen rond vliegtuigmaatschappij Onur Air. Omdat wij veel gebruik maken van de diensten van Onur Air, worden er veel vragen aan ons gesteld over de betrouwbaarheid van deze luchtvaartmaatschappij. Wij willen u door middel van deze mailing op hoogte brengen dat wij Onur Air nog steeds als een betrouwbare airline beschouwen. Wij zullen onze klanten nooit onveilig op reis sturen en wij hebben het volste vertrouwen dat Onur Air de veiligheid kan waarborgen. De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.
Afgelopen weekeinde zijn er zeven toestellen van de maatschappij niet op tijd terug gekeerd van de periodieke onderhoudswerkzaamheden. Omdat de drukke mei vakantie voor de deur stond heeft de maatschappij toestellen gecharterd van andere maatschappijen. Waaronder de Tristar toestellen die onlangs in het nieuws waren. Onur Air heeft hier overigens geen Corendon passagiers mee vervoerd. De problemen die de luchtvaartmaatschappij nu heeft, zijn slechtst enkele incidenten die elke maatschappij had kunnen treffen.
Door alle berichten over Onur Air worden wij veel gebeld door klanten die vragen hebben over hun boeking. Dit is in de meeste gevallen niet nodig aangezien u tegenwoordig de status van uw boeking online kan zien. Met uw klantnummer en boekingsnummer kunt u op de website inloggen om uw boeking te achterhalen. Hiermee kunt u snel en makkelijk uw vluchttijden opvragen zonder daarbij de telefoon te gebruiken.
OffTopic: heb zel fook met ONUR AIR gevlogen en nog nooit zo beroerd gevlogen. 4 uur lang op een scheve stoel waarvan de zitting kapot was in een rammelend vliegtuig gezeten, was blij dat ik er weer heelhuids uit was
Trouwens, heeft Phuket air ook een deadline? foto
Ze heeft dikke billen, maar ze zit er niet mee.
Beroepskeuzeadvies: Word bokser, meer kans op slagen.
Ook leuk aan het vliegen met een turkse charter is het klappen dat iedereen doet als we weer geland zijn foto
mn pa vliegt volgende week trouwens met fly air, das de 3e maatschappij die onder toezicht staat en werd genoemd in het rtl nieuws van 19.30
PURE DEMOCRACY You have two cowsYour neighbors decide who gets the milk RUSSIAN COMMUNIS: You have two cows. You have to take care of them, but the government takes all
ben dus benieuwd of ze op je juiste datum wel terug komen
Ik snap dat niet. Die piloten doen gewoon hun werk.
Klappen doen ze trouwens ook bij MartinAir.
Vlieg gelukkig naar andere regios met de KLM. En op die vluchten klapt men nooit. men is blij om na 11 uur weer eruit te kunnen.
Maar klappen. Dat snap ik echt niet.
Dan heb je geen problemen van starten of niet.
foto
"Typisch" Nederlands. Dan zal ik vast ook een andere "typische" eigenschap bezitten. En dat is dat wanneer Nederlanders gaan klappen bij het landen ik mijzelf schaam om bij dat volk te horen dat klapt omdat iemand zijn werk goed doet, en daar redelijk voor betaald word.
lýve from turkey...
daar zýt je dan.. zonder vlýegtuýg hahaahha
ze zetten nu martýnaýr en klm ýn hoorde ýk hýer.. en het zou een paar uur tot 1 dag vertragýng opleveren...
we zýent allemaal wel..
Overigens ben ik een jaar of zeven geleden met Onur naar Turkije gevlogen, en op basis van mijn ervaringen toen verbaast het me dat het nog zo lang geduurd heeft voordat die maatschappij in opspraak kwam. In bijna honderd vluchten met hele diverse maatschappijen ben ik nog nooit zo ongerust geweest over het toestel of de bekwaamheid van het personeel als gedurende die twee vluchten met Onur. Het geheel maakte echt een hele slechte indruk op mij destijds.
IJsland?
En de A300 vloot zorgt voor wat probleempjes, tevens moeten ze veel subcharteren omdat ze wel de passagiers hebben maar niet de capaciteit.
En dan nog als je voor weinig geld wilt vliegen moet je wat kleinigheidjes maar accepteren.
Onur foto
OT: Its about F*ckin' time dat die vliegtuigen aan de grond blijven... Heb er 5 jaar geleden een keen mee gevlogen....nooooooit meer
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
daar zit je dan.. zonder vliegtuig hahaahha
ze zetten nu martinair en klm in hoorde ik hier.. en het zou een paar uur tot 1 dag vertraging opleveren...
we zient allemaal wel..
Vural Oger, eigenaar
van het grootste Turkse reisagentschap in Duitsland.
http://www.oeger.de/index.php
Ziezo probleem opgelost,en het zijn lijnvluchten na lufthansa de grootse luchtvaartmaatschappij in Duitsland en mijn landgenoot is eigenaar foto
Wat ben ik toch trots,als alternatief om Onur te vervangen (duurt maar 1 maand) kun je Oger inschakelen ,vertrekt uit de meeste luchthavens in Duitsland en is gespecialiseerd voor verre reizen foto
foto
Maar geen nood! ! :"...desnoods brengen we de passagiers naar een vliegveld in België, dáár mag Onur Air nog wel landen en opstijgen..." --aldus de woordvoerder van Correndon op Omroep Brabant foto
Mijn ouders zouden morgen vertrekken met Onur Air via Pasa Tours, en gaan nu zaterdag met Jet Air, hopelijk wat beter
http://photos.airliners.net/middle/1/6/0/615061.jpg
Vural Oger, eigenaar
van het grootste Turkse reisagentschap in Duitsland.
http://www.oeger.de/index.php
Ziezo probleem opgelost,en het zijn lijnvluchten na lufthansa de grootse luchtvaartmaatschappij in Duitsland en mijn landgenoot is eigenaar
Wat ben ik toch trots,als alternatief om Onur te vervangen (duurt maar 1 maand) kun je Oger inschakelen ,vertrekt uit de meeste luchthavens in Duitsland en is gespecialiseerd voor verre reizen
foto
daar zit toch wel een kern van waarheid in
(Ik had een x 24 uur vertraging foto )
1e vlucht eindigde nog net niet op de startbaan: Wel aardig van het personeel om al die extra klapstoeltjes in het gangpad te zetten voor al die extra illegaal meevliegende personen die in Maastricht weer een keertje extra gingen overstappen: LEVENSGEVAARLIJK, maar we blijven lachen.
2e vlucht in een riante A380 met heerlijk veel beenruimte en legio vrije plaatsen in de 1e klasse. De machine vloog ook prachtig.
Twee keer Onur: Een keer een hel, een keer een hemel.
Nederland is al enorm dichtbevolkt en we wachten echt niet op nog meer van die berggekken.
iedereen wil mooi goed koop vliegen maar dan moet je ook genoegen nemen als je een keer dikke vertraging hebt door problemen.
ik zou gewoon zeggen een paar euro er bij en dan gewoon met KLM , Transavia of martinair vliegen. daar kan je ook wel vertraging op lopen maar die vliegtuigen zijn tenminste ok en je hebt er vaak ook nog meer been ruimte foto
vorig jaar met FLYAIR (sultanreizen charterde dat, is failliet ook nu) gegaan.
wat een BRAK ding!! Als je klappen dom vind tijdens de landing, ga je het zelfs spontaan doen!!! KIT!!! Bij de ramen! Gare stoelen, ongemotiveerde steward(essen)s
TAKKE HERRIE! Trillen, geen airco overdag , terug vlucht wel airco veeeeeel te koud snachts, kon je dus niet slapen. Vliegtuig stond 10min van het vliegveld vandaan, leek wel alsof ze dat ding niet dichtbij de bebouwing wilden hebben, knaken bende, nu mooi voor 30euro pp meer met transavia.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
maar goed dat er gecontroleerd word, en ze geven onur air netjes de tijd om te bewijzen dat er niks mis met hun vloot is.
Hoe hij terug moet weet hij nog niet maar net zoals vele anderen moet hij toch weer aan het werk volgende week. Zijn vakantie is dis ook volledig in het water gevallen.
Het is allemaal wat tegenstrijdig.. KLM heeft blokerende remmen tijdens de start, maar daar wordt niks van gezegd. Een vogel in een motor geeft nou eenmaal een steekvlam. Risico van vliegtuigen.
Natuurlijk het zekere voor het onzekere, en als er vaker wat achter elkaar gebeurd moet het onderzocht worden. Echter zijn de incidenten gebeurd met leen toestellen en mocht daar al niet meer mee gevlogen worden na 10 mei. Hun eigen vliegtuigen (aldus een meneer van het IVW) zijn 100% in orde... Alleen dat was op woesndag... toen op donderdag.. Hoor je het nieuws dat ze een vliegverbod hebben. Ik denk dat het allemaal sterk overtrokken is.
1) Onur Air heeft allerlei awards gekregen, oa. van de IATA, Boeing en Airbus voor goede onderhoud!!!
2) Heb zelf met Onur Air ooit gevlogen en met elke maatschappij is er wel iets aan de hand. Laat de IVW maar eens Transmaffia... eh Transavia.. en MartinAir nakijken... die doen precies hetzelfde als Onur Air
3) Problemen met de toestellen van Onur Air waren allemaal geleased en worden dus onderhouden door derden. Typisch is dat enkele toestellen zelfs werden geleased vanuit Nederland. Nu doen ze dat niet meer omdat ze bijna een geheel nieuwe vloot hebben. Ze zijn sterker gegroeid dan ze vooraf konden inschatten en daarom moesten er snel allerlei kisten worden geleased.
4) Weer een poging om van de gevestigde luchtvaartmaatschappijen in Nederland en Europa, de prijsvechters kapot te maken zodat zij hun hoge tarieven kunnen blijven vragen. Het is typisch dat je altijd iets hoort over RyanAir, Phuket Air of een Onur Air en nooit een KLM of Lufthansa...
Gewoon een overtrokken vies spelletje van de Nederlandse luchtvaart...
fotofotofotofotofotofoto
foto
Piloten worden eindeloos getraind dat ze blindelings elke keer weer een perfecte ILS landing maken. ILS landingen worden ook gebruikt tijdens dikke mist en ben je helemaal afhankelijk van het systeem, dat noemen ze een ILS CAT-III landing.
Verder zal je gelijk hebben, Onur is in elkaar gezet door een stelletje banken en financiers met forse subsidie van de Turkse overheid, en dat geldt voor meer van die vliegerijen. Als er nu een groot probleem komt dan nemen ze wel een nieuwe naam of een compleet nieuw uithangbord.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken