Nieuws
Vliegverbod dreigt voor Turkse Onur Air

De Turkse chartermaatschappij staat al een jaar onder verscherpt toezicht van de IVW. Afgelopen dinsdag moest een toestel van Onur Air wegens motorproblemen nog terugkeren naar Schiphol.
De IVW maakt zich al een tijdje grote zorgen over kleine buitenlandse prijsvechters als Onur Air en Fly-Air uit Turkije of het Thaise Phuket Air. Toestellen van die maatschappijen vertonen te veel gebreken en daarom staan dergelijke vervoerders onder verscherpt toezicht. Een week geleden heeft de IVW zelfs de landingsrechten van Phuket Air al ingetrokken.
Dat er nog mensen zijn die daarmee durven vliegen! foto
zo goedkoop mogelijk vliegen
Laatst hadden ze nog ouwe russhische kisten op naam van een of ander vaag midden Afrikaans land.
Ik hoop dat onurair een uitzondering is maar een vriend van mij, werkzaam in als vliegtuigmonteur, zegt dat 'alle' Turkse kisten loten zijn uit een loterij.
gewoon verbieden die zooi en niet alleen de vliegtuigen.
anderszijds is wel betaalbaar ;-) en dat kan je van de KLM niet zeggen...
Dusj wat heb je liever paar 100 eu of maaltijd/film/service/motor
THY (Turkish Airlines) heeft al airbussen besteld, volgende x maar daarmee vliegen. foto
De bemannings spreekt soms nauwelijk engels
Airbus A-320 2 stuks
Airbus A-321 8 stuks
Airbus A-300 5 stuks
Airbus A300-600 4 stuks
McDonnel Douglas MD-88 5 stuks
Wat nou met die oude Ruski-bakken?
Het is allemaal weer opgeblazen door de media foto
Ik zeg overigens niet dat Onur Air het goed doet, maar om nou gelijk te schreeuwen dat het door slecht onderhoud van oude Russische kisten komt, wat ook helemaal niet waar is, gaat wel erg ver..... De omstreden Tristar is nog altijd een Amerikaanse kist
Die zogenaamde luchtvaart journalist van een Arnold Burlage van de Telegraaf foto bakt er ook geen flikker van..... foto
De roestbakken worden mooi ingezet voor de toeristen op korte vluchtjes (vanuit europa).
Of is Tobbes nou een kloon van mij? :?
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=98581
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
Om te beginnen 8 uur vertraging en verder was het vliegtuig zoooo oud... Tijdens de vlucht was er een soort van ventiel kapot, dus hoorde je de hele weg lang verschikkelijk hard suizen.
Van mij mogen ze de complete Onur Air verbieden/opdoeken
stelletje randdebielen zeg!!!.... foto
Het is maar goed dat de Nederlanders niet weten hoe het toegaat bij maatschappijen als MartinAir... is geen haar beter. Ken een piloot die bij ze vliegt op een MD11 (is zelfs Captain) en zuipt de avond ervoor gewoon nog enkele pilsjes. Denk je dat bier uit zijn lichaam is de volgende ochtend toen hij vertrok naar Mexico????
Het is heel simpel, diverse grote Nederlandse luchtvaartmaatschappijen zijn die prijsvechters meer dan spuurgzat en verliezen veel inkomsten. Door die bedrijven flink door het slijk te halen proberen ze hun aandeel weer terug te krijgen. Niet alleen in Nederland gebeurt dat, in de rest van Europa ook. RyanAir is hier een heel goed voorbeeld van. Daarom geloof ik veel van die geruchten niet...
Als een piloot een doorstart moet maken betuigd het alleen dat de piloot zijn eigen fouten durft te erkenen. Willen jullie dan zo'n malloot die als macho die kist op de grond wilt neerplanten. Heb ik toch liever de eerste die liever een keertje rond vliegt om zeker van zijn zaak te zijn. Ze hebben wel te maken met honderden mensenlevens achterin....
Meeste mensen die naar Turkije vliegen kiezen voor deze maatschappijen omdat ze een heel stuk goedkoper zijn dan bijvoorbeeld ''Turkish Airlines''. De Onur air en Fly Air is niet te vergelijken met Turkish airlines, Turkish Airlines is één van de wereld's beste maatschappijen.
Als Onur air p.p € 350,- (retour), kost Turkish arilines min. p.p al gauw € 600,-.
Voor de meeste mensen is de keuze dan snel gemaakt. Als je het mij vraagt kies ik altijd voor Turkish Airlines, ik hoef die stink vliegtuigen van Onur air en Fly air niet.
P.S: Onur Air is gevestigd in Duitsland.
De laatste keer, echter had ik ook een slechte ervaring. Bij het landen op Schiphol had het toestel een klapband gekregen en bleken er aan die kant van het landingsgestel nog 3 andere banden niet goed genoeg meer te zijn om te vertrekken. Dit leverde ons helaas 4 uur vertraging op. Het bleek dat deze banden allang vervangen hadden moeten zijn, maar in Turkije nemen ze het niet zo nou met dat soort regeltjes. Het reguliere onderhoud laten ze overigens bij Lufthansa doen.
Ik heb persoonlijk het idee dat je vakantie wat eerder begint als je met een Turkse Maatschapij vliegt. Dit jaar dachten we ook met een Turkse Maatschappij te vliegen, maar het werd Transavia. Ik heb nog nooit zo slecht gezeten in een vliegtuig, ik was na 2 uur totaal brak... Eten moest je zelf betalen net als het drinken. Ook was er 3 uur vertraging. Ook met een Nederlandse maatschappij hebben we wel eens een storing gehad aan het vliegtuig waardoor hij niet meer weg mocht en met Martinair hebben we twee jaar geleden gevlogen met Boeing 757, een vliegtuig waar nog echt bolle tv's in zaten. Volgens mij was deze echt al 30 jaar oud.
Ik keur het gedrag niet goed van Onur Air, en als ze echt niet voldoen aan de veiligheid dan moeten ze de landingsrechten ontnemen. Het is echter geen garantie dat het dan wel goed gaat met een andere maatschappij.
Het tweede stukje is onzin. Er zijn wel degelijk voorvallen geweest. Het onderhoud mogen ze wel in Duitsland doen, maar een vliegtuigband gaat maar 20x ofzo mee. Die moeten ze dus vaker vervangen en dat doen ze niet altijd even netjes...
BERLIJN - Turkish Airlines heeft bij de Europese vliegtuigbouwer Airbus 36 vliegtuigen besteld. De order is 2,2 miljard euro waard. De handtekeningen onder het contract met de Turkse luchtvaartmaatschappij werden dinsdag gezet in Berlijn, in aanwezigheid van de Franse president Jacques Chirac en de Duitse bondskanselier Gerhard Schröder. De twee staatsmannen waren in Berlijn voor de jaarlijkse economische topontmoeting van Frankrijk en Duitsland. De order geldt negentien vliegtuigen van het type A320, twaalf van het type A321 en vijf van het type A330-200. Turkish Airlines beschikt op het ogenblik over een verouderde vloot van 65 toestellen. De maatschappij, die de regering wil privatiseren, vliegt op 103 bestemmingen in binnen- en buitenland.
Bron "Turkije koopt 36 Airbussen" : nu.nl
Wedden dat de Turkse vloot in de nabije toekomst veel beter gaat zijn dan de Nederlandse fotofoto
klm heeft ook vliegtuigen van 30 jaar hoor maar wel in pefeckte staat
overigens is de boeing 757 in 1982 in gebruik genomen foto
Allemaal prijsvechters...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken