Vertragingen rond Utrecht
De stad Utrecht is per spoor moeilijk bereikbaar. Er rijden wel treinen, maar dat is minimaal. Het advies van ProRail en de NS aan de reizigers is dan ook om niet via Utrecht te reizen. De verwachting is dat de situatie in ieder geval tot half één ’s middags duurt.
Dat zegt een woordvoerder van ProRail zondag. In andere delen van het land rijden de treinen met vertraging. "Het is van belang dat mensen, voordat ze op reis gaan, internet en/of teletekst goed in de gaten houden. Daarop geven wij de actuele verkeersinformatie", aldus de woordvoerder.
Update 14.37 uur
De NS meldde om 14.00 uur dat de problemen nog niet zijn opgelost. De huidige verwachting is dat 'in de loop van de middag weer treinen zullen vertrekken'. ProRail en de NS zijn drukdoende de problemen door het winterse weer op te lossen.
Update 16.38 uur
De NS meldt door middel van een update op hun site dat de treinen weer beginnen te rijden. Stoptreinen rijden in 'alle richtingen' en 'af en toe' rijdt er een intercity. Reizigers moeten uiteraard rekening houden met vertraging.
Utrecht CS vrijwel onbereikbaar (foto: ANP)
wat denken die ellendige reizigers wel niet, beetje lastig gaan doen als de heren druk met treintjes spelen
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
Nieuwegein: bussen rijden niet , tram met vertraging
Schoonhoven: bussen rijden niet
Utrecht: een aantal streekbussen rijdt niet (zie ook Zeist) , GVU gaat v.a. ca. 11.00u. rijden
Woerden: gaat rijden v.a. ca.11.00u.
Wageningen: bussen rijden niet
Wijk bij Duurstede: gaat rijden v.a. ca. 11.00u.
Zeist: bussen rijden niet
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
Abusing semicolons since 1987.
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
Echt te schandalig voor woorden, de hoeveelheid overlast momenteel door hooguit 30cm sneeuw
Het gevolg van jarenlang incompetent wanbeleid.
Je moet er niet aan denken dat ze daar een 24uurs-staking houden, je zit zomaar een week zonder railvervoer.
Ik ga straks aan den lijve ondervinden of de NS haar zaakjes op orde heeft, dus ben benieuwd.
Allemaal teringveel extra investeringen doen voor die paar keer dat het sneeuwt. Dan neem je gewoon voor lief dat het even plat ligt. Mooi zo'n extra vrij dagje in de week.
De keren dat ik met het OV ga, rijdt het allemaal wél. Ik klaag er dan ook niet over.
Morgen maar een paar uur eerder van huis, just in case.
Zo blijft het hier tenminste lekker rustig.
hoe krijgen ze het klaar? als nu enkele afgelegen stationnetjes in Limburg, de achterhoek en Groningen onbereikbaar waren alez. Maar fucking Utrecht.
Ik neem aan dat we toch van enige mensen binnen ProRail en NS mogen verwachten dat ze Harakiri gaan plegen op een willekeurig perron op Utrecht ? Het is nu toch rustig.
En ik denk niet dat wanbeleid er mee te maken heeft dat ze hun werk niet uit kunnen voeren onder extreme weersomstandigheden. Zoveel als vandaag heeft het de afgelopen 15 jaar echt niet gesneeuwd. Misschien was vorig jaar vergelijkbaar, maar dit is wel echt extreem.
Die treinen geloof ik wel, daar komt nooit iets van terecht. (Misschien een idee om er naast de wissels een brander met gastank te leggen die om het half uur de boel even laat smelten? Wat is daar niet praktisch uitvoerbaar aan dan, behalve dat de NS/Prorail het niet wil?)
Overigens kan het wel......:
http://www.youtube.com/watch?v=MlA2INOpT78
Zie hier het resultaat.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat wisselverwarming pas gaat branden bij een bepaalde luchtvochtigheid - temperatuur verhouding. Bv. ijzel achtige toestanden. Bij gewone sneeuwval en droge vorst kan het zijn dat ze niet aanspringen en moeten ze handmatig ontstoken worden.
http://buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
Nederland vol leggen met gastanks, nou dan weet ik wel wat ik ga doen met oud en nieuw. Maar goed ook die ventielen, kleppen en tijd regelingen gaan gewoon kapot van tijd tot tijd.
Het beste is nog steeds de infra rood verwarming zoals nu gebeurt, maar helaas is daar achterstallige preventieve vervanging opgetreden.
I still hesitate to use spaces
in file names.
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
bron: connexxion.nl
We zijn gewoon jarenlang geen (normale) winters meer gewend en er is dan ook keihard gefaald in het investeren in het materieel. Sterker nog, als we dit al een strenge winter noemen, hoe noemen we een winter dan waarin de Elfstedentocht gereden kan worden?
http://buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
oOoO - Radio On Tour: KINK voor No Guts No Glory - OoOo
Doe niet zo achterlijk en denk niet dat ze in het buitenland een wondermiddeltje hebben tegen sneeuw. Ook daar vriest het vast en zorgt het voor problemen. Misschien hebben ze iets meer ervaring en iets meer materieel om het op te lossen, maar ze hebben er dan ook veel vaker last van. En dan nog: alle luchthavens zijn praktisch dicht, alle wegen blijven overal spekglad, en ook zullen treinen blijven uitvallen.
Sneeuw verneukt gewoon binnen no time praktisch al het transport, waarom is dat zo moeilijk te bevatten voor mensen? Kijkt men dan nooit naar het journaal? want die bende en sneeuwval stopt gek genoeg niet bij onze landgrenzen....
De spoorwegen overdekken!
Zo kan er geen regen of blaadje of vlokje sneeuw op de rails komen.
Maar dán kan de stroom nog even goed uitvallen, en wissel-regelcentrales zonder backup kunnen weer eens lekker lang uitvallen wegens brand.
Of er zijn weer eens onvoldoende machinistjes.
Dus dan kan er nog van alles misgaan.
Je komt gewoon nergens met het ov in dit weer. Aan iedereen voor wie het OV de enige manier van vervoer die mensen wens ik echt sterkte toe in deze periode. Maar wat ben ik blij dat ik een auto heb (weliswaar van mama) en voor de zomer de motor. Want wat is het weer triest gesteld met het OV. En weer de kaartjes duurder en die ov chipkaart door je strot gedouwd(nee hoor het word niet duurder :p ) Van mij mag het OV echt afgeschaft worden. denk dat je de mensen die niet mogen kunnen of willen autorijden dan nog goedkoper en sneller met een goed taxibus systeem kan vervoeren.!
En niet oh we stoppen maar met rijden want we krijgen de wissels niet ontdooit!
Wat staan er maar 5000 mensen te wachten om naar huis/familie/geliefdes te komen oh schijt we zetten wel een veldbedje voor ze neer dan kunnen de mensen die al rugklachten hebben morgen tenminste niet meer lopen.
Toen die brand in het wisselhuis was vorige maand hebben de gedupeerde massaal aan automobilisten gevraagd om ze te halen en daar hebben ze ook massaal op gereageerd! Die mensen zijn allemaal door de oh zo gehate automobilist gered! niet door personeel van Prorail/NS/GVB/arriva connexion en weet ik veel wat er nog meer rijd.
Zo steek die maar in je zak!
En uiteindelijk moet de getergde automobilist wel die mensen helpen ik geef alleen aan dat er gewoon teveel mis is met het OV om het ook maar lichtelijk te verheerlijken. elk jaar de prijzen van kaartjes omhoog de benzineprijs staat nu toch al bijna 2 jaar gelijk.
De wegenbelasting word ook niet elk jaar met 10% verhoogd.
Dat is hetgene wat ik wil aangeven. Zeg ook niet dat alle treinreizigers automobilisten haten alleen de overheid moet eens ophouden met mensen hun auto uitdwingen want het OV is geen goed alternatief.
Precieze aantaqllen in dagen van de andere ben ik niet zeker over maar een feit blijft het!
oeps.... niet gaan wijzen als je de feiten niet precies weet.
Buiten dat zit ik liever warm in me auto dan dat ik in de kou sta te wachten op iets wat dwe volgende mischien weer eens zou kunnen gaan komen.
En voordat de chauffeurs gaan bashen hier ik weet dat het niet jullie beslissing of fout was/is maar beslissing van bovenaf.
Het is dus in het buitenland ook kommer en kwel, maar hier in Nederland moeten we altijd wat te zeiken hebben.....
En het wegennet is ook van alles mis mee. Maar ik kan tenminste nog zelf proberen of ik ergens kan komen. Bovendien is er op dit moment gewoon goed te rijden.
Ik bedoel als een landelijke vervoerder zijn inkomstenbron vertelt dat ze beter niet kunnen komen want ze rijden waarschijnlijk toch niet sorry hoor.!
En schelden? waar zie je schelden? Ik snap mensen die nu nog steeds het OV verdedigen gewoon niet. Stelletje makke lammetjes.
Elke keer weer wachten op een trein met vertraging elke keer weer duurdere kaartjes betalen zonder dat er aan een probleem word gewerkt. Sorry ik snap de vrijwillige OV reiziger gewoon niet denk ik.
Met het OV kan je bijna overal komen, sneller en veiliger dan met de auto. Alleen als je voor je werk veel weg moet is het de moeite om met de auto te gaan. Hoewel de prijs van kaartjes in het OV het enige is wat eigenlijk niet erg fijn is wat mij betreft.
De trein naar zandvoort snikheet en compleet volgestouwd en ik kan lekker uitwaaien en overal langs. Lijkt me een leuke uitdaging.
Snap je reactie aan de ene kant maar aan de andere kant vind ik hem ook overdreven. Net alsof er elke dag duizend doden vallen op de weg in Nederland. Maar iedereen ze eigen mening.
Als ik naar Zandvoort ga doe ik het wel op de fiets, dat is 2,5 uur fietsen. Nog een reden om niet met de auto te gaan, namelijk je wordt er slap van. En ik moet dagelijks minstens een uur hardlopen of fietsen anders ben ik te onrustig. Ik zou compleet flippen van in de file staan.
Ik ben wel héél erg blij dat ik momenteel niet met de trein of de bus hoef want het is ronduit vervelend, die situatie. Ik kan me nog wel herinneren dat ik gvd vorig jaar vakantiedagen moest opnemen door het gekloot van NS. Echt een aanfluiting.
Verder vallen de klagers natuurlijk meer op dan de grote hoeveelheid mensen die blij zijn met het OV. En op jou na zit er niemand op te wachten dat het OV wordt afgeschaft en iedereen met de auto gaat. Dan zou je wel anders piepen, met de verwachte forse toename van het aantal files.
Bij mijn werk rijden dus ook totaal geen bussen dichtsbijzijnde halte is bijna 25 minuten lopen door 30cm sneeuw en hier rijden nu geen bussen. Amsterdam Sloterdijk heb ik het over. Dus ben blij met dat autootje.
Mij zal je ook niet zien parachutespringen of bungeejumpen.
Ik hou wel erg van snelheid maar doe dat dan ook op afgelegen wegen of s'avonds laat als ik er niemand mee lastig val. Ik rij ook niet met 120km/u tussen de file door zoals sommige van mijn medemotorrijders helaas wel doen.
Vakantiedagen opnemen ja als je op schiphol werkt in de beveiliging en het overkomt je drie keer dat je niet kan komen ben je gewoon je baan kwijt. Door iets wat buiten jou schuld om gebeurt.
Kijk daarom word ik om dit soort berichten dus zo boos.
Zo niet, dan ben je de zoveelste faalhaas hier die alleen maar kan lopen bashen zonder er iets van af te weten.
Gewoonik
Maar OT het is ook wel triest ook he, of het is te warm, te koud, te bladerig.. en dan sta je daar op utrecht Centraal met 1000000en mensen, kan geen kant op, weet niet waar je aan toe bent...
Volgende x wil ik gratis koffie EN een gratis broodje ! en daarna nog gratis naar de WC ook! beetje gratis koffie uitdelen zodat we moeten plassen en 50 cent moeten dokken! smiegten !
PvdA 5970, CDA 4755, VVD 4567, D66 4028 dagen.
Een goed alternatief ja dat kan zijn maar ik snap gewoon niet dat al die mensen die er gebruik van maken het zomaar allemaal slikken.
Als ze er staan klagen ze steen en been over een trein die 10 minuten te laat is om de volgende het zelfde dure kaartje te kopen om weer te lagen over die vertraagde trein.
Groei een ruggegraat en laat merken dat je het zat bent.
Of vind je de prijzen voor OV normaal en in proportie? Met het OV ben je echt niet sneller dan met de auto. Onder normale omstandigheden zelfs.
De tijden komen ongeveer gelijk uit. en dan ligt de gemiddelde prijs van een kaartje zelfs voor een enkeltje al hoger dan de benzineprijs die je met een gemiddelde auto kwijt bent voor dezelfde afstand.
Kijk dat zijn de dingen die ik niet snap maar ben er wel klaar mee.
Als jullie het willen blijven verheerlijken ga je gang maar lekker. Maar ik snap het niet!
Een land, waar ieder jaar sneeuw ligt en waar de investeringen in maatregelen dus ook veel beter te verantwoorden zijn, gaan vergelijken met een landje waar het eens in de zo veel tijd een paar dagen wit is.
Bovendien rijden er in de meeste gebieden van zulke landen hoogstens 2 treinen per uur over 1 stuk spoor waardoor je het tussendoor best schoon kan maken als er problemen zijn.
Hier zijn de sporen, zeker in de randstad, veel drukker en moet er veel meer gewisseld worden.
Maar ach... het begint te wennen... al die figuurtjes hier die lopen te blaten
Gisteravond om 22.00 vertrokken om 22.10 thuis met de motor normaal om 22.06 dus ik zie het probleem niet op de weg.
En ik rij over wegen waar niet gestrooid of geveegd word.
En ik rij helaas nog met zomerbanden.
En ik heb geen traction control ESP of stability control
en nee ook geen 4x4 maar gewoon fwd.
De laatste jaren zijn de vervoerders wel wat bezig geweest met hun imago. De aanbesteding heeft in geval van bv. Connexxion toch tot een heel redelijke of zelfs overmatige kwaliteit van vervoer geleid.
Door de regelingen die er gemaakt zijn zie je dat het vervoer klantvriendelijk is, dat er bijvoorbeeld veel bussen rijden ondanks dat er over het gehele traject maar enkele passagiers meegaan.
Het is klantvriendelijker gebleven dan je zou denken van een geprivatiseerd monopolistisch vervoersbedrijf. Vind ikzelf althans. Het stellen van kwaliteitseisen is misschien juist wel een vooruitgang in vergelijking met de situatie van weleer. Je moet ook niet vergeten dat er veel meer mensen met de trein/bus gaan tegenwoordig hé?
Trouwens het is zelfs nu nog steeds herfst dus de winter moet nog beginnen.
Eigenlijk zou dus alleen in de lente het treinverkeer optimaal moeten zijn.
Iemand enige wanneer de laatste lente was dat gedurende de gehele lente alle treinen reden en alle treinen ook stipt op tijd reden?
Oh wacht ik heb het antwoord die lente is er nooit geweest
hahahahahahaha
De laatste keer had ik het 'geluk' dat ik met een trein propvol Ajax-supporters kon meerijden. Ze waren wel zo slim om die niet uren te laten vertragen. Dan vraag je je ook wel af waarom nou eigenlijk het hele spoor plat ligt en of ze toch niet hier en daar wel een treintje kunnen laten rijden...
Ik rij wel heel vaak met de trein langs de ring A10 en dan zucht ik altijd omdat ik erg blij ben dat ik daar niet vaststa net zoals al die arme zielen daar.
Zie Wikipedia, ik was ook verbaasd hoor.
Edit:
PvdA was inderdaad uit de regering sinds februari, maar dat demissionaire kabinet van CDA/CU stelde natuurlijk ook weinig meer voor.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken