Film: Bad Teacher

Actrice Cameron Diaz zag eerst de rol als Elizabeth Halsey in de komedie Bad Teacher niet zitten. "Mijn eerste indruk na het lezen van de eerste 30 pagina's van het script was dat ik deze rol met geen mogelijkheid kon spelen. Het karakter is vreselijk, maar tien pagina's verder dacht ik: er is iets heel grappigs aan dit vreselijke karakter. Aan het einde van het script wist ik dat ik deze rol moest spelen", aldus de ex-geliefde van Justin Timberlake. Toevalligerwijs speelt de laatste ook een rol in de film van regisseur Jake Kasdan (Orange County).

Elizabeth Halsey (Diaz) is meedogenloos, onaangepast en vloekt erop los. Ze drinkt, blowt regelmatig en wil niets liever dan een rijke man aan de haak slaan. Maar ze is ook docent. Als ze gedumpt wordt door haar verloofde, zet ze alles op alles om een rijke vervanger voor hem te vinden. Die lijkt ze te vinden in haar nieuwe collega (Justin Timberlake), maar ze wordt hierbij tegengewerkt door de overenthousiaste Amy (Lucy Punch).

Cameron Diaz lijkt de aangewezen persoon om de rol te spelen van Elizabeth Halsey en dat doet ze erg goed. Haar losbandige gedrag zorgt voor een aantal lachwekkende scènes. Helaas zijn de echt hilarische scènes vrij schaars. Vooral Cameron Diaz en Jason Segel zorgen voor de meeste humor. Helaas krijgt de laatste veel te weinig aandacht en wordt er vooral aandacht besteed aan Scott Delacorte, gespeeld door Timberlake. De zanger speelt zijn rol goed, maar zijn personage heeft weinig in te brengen in het verhaal.

Ook Lucy Punch, die de hysterische Amy speelt, zet haar rol goed neer. Tijdens het kijken zul je je vaak ergeren aan haar gedrag, wat het acteerspel juist sterk maakt. De film bevat sterke acteurs en actrices, maar helaas zijn de personages wat vlak. Alleen Elizabeth is een sterk personage. Amy en Scott zijn nogal vlakke personages en Russell (Segel) krijgt dan weer te weinig aandacht.

Helaas is Bad Teacher niet een komedie geworden die in de jaarlijstjes terecht zal komen. Waar Diaz' What Happens in Vegas nog een goede komedie was met een geloofwaardige chemie met Ashton Kutcher, daar laat hier vooral het verhaal wat te wensen over. Bad Teacher heeft een leuk personage, Elizabeth, maar doet helaas veel te weinig met het personage Russell. Gelukkig heeft de film nog Cameron Diaz, anders viel er weinig te lachen.