Mortal Kombat Unchained

In het hoofdmenu heb je negen mogelijkheden die we afzonderlijk zullen behandelen:

Kombat

<\/center>

In Kombat mode vecht je er op los met één van de dertig verschillende vechters. Deze mode is weer onderverdeeld in arcade, endurace en practice. Bij arcade is het de bedoeling verschillende computergestuurde vechters en als laatste de drakenkoning Onaga te verslaan. De besturing van je geselecteerde personage gaat soepel. Met L kies je één van de twee verschillende vechtstijlen of het wapen van de character. Met R verdedig je jezelf en met de pijltjestoetsen of de joystick beweeg je door het level. Klappen uitdelen gaat met de symbooltoetsen. MK Unchained is gebaseerd op het vroegere Deception en biedt dezelfde content, zij het dat er voor de PSP een paar extra characters zijn toegevoegd. De graphics zijn prima in orde. Sommige levels veranderen zelfs van uiterlijk tijdens het spelen. De achtergrondmuziek steekt er niet met kop en schouders bovenuit, maar geeft wel een leuk tintje aan de levels die je speelt.

<\/center>

In de endurance mode is het de bedoeling om zo lang mogelijk te blijven overleven. Elke keer als je een tegenstander hebt verslagen krijg je automatisch weer een nieuwe. Het enige dat hier een beetje stoort is het inladen van het nieuwe personage, wat eventjes duurt. Voor de rest is de actie net zo snel en effectief als bij de arcade mode.

<\/center>

Chess Kombat

Bij Chess Kombat selecteer je een aantal characters als schaakstukken. Hierna zet je een paar vallen en het schaken kan beginnen. Je kunt het driedimensionale bord alle kanten op draaien. Komt een tegenstander op een vlak waar al iemand staat dan zal, na weer wat laden, een gevecht tussen die twee beginnen. De gezondheidsmeter herstelt zich niet, dus je dient goed in de gaten te houden of je de gevechten met deze stukken wel gaat halen. Ondertussen moet je uitkijken voor de vallen of juist op een health-boost gaan staan zodat je de tegenstanderd wat beter te lijf kunt gaan.

<\/center>

Puzzle Kombat

Puzzle Kombat bestaat uit twee soort van Tetris levels. Eén voor jou en één voor je tegenstander. Weet je blokken weg te spelen dan kunnen die in het level van de tegenstander terechtkomen. Diegene die de bovenkant van het level bereikt is af. Tijdens het spelen zie je onder in beeld de twee gekozen personages in mini-formaat tegen elkaar vechten. Deze mode biedt niet veel diepgang, maar is erg leuk om onderweg te spelen.

Konquest

In Konquest mode ga je op avontuur. Je krijgt een introductie te zien waarin een stel kinderen een toneelstukje opvoert. Scholier Shujinko mag even oefenen tegen Bo\\\'Rai Cho. Hier wordt duidelijk aangegeven welke toetsencombinaties je moet bedienen. Elke keer leer je weer nieuwe combo\\\'s en ga je op avontuur. Tijdens het rondwandelen zie je linksonder op een kompas waar je naar toe moet. Je krijgt steeds nieuwe missies en naarmate je verder komt unlock je niet alleen koins, maar ook speciale tombes in The Krypt.

<\/center>

MK Wireless

<\/center>