Game Review: Kill Switch

Grafisch saai maar speelt wel lekker
Grafisch gezien is Kill Switch geen hoogstaand succes. Door de saaie en soms wat bokkerige omgevingen heb je niet echt het gevoel een topgame in je handen te hebben.

De speelbaarheid is gelukkig wel goed in dit spel. Doordat je lekker soepel beweegt en de besturing snel onder controle hebt zul je het grafische minpunt snel vergeten omdat het niet belangrijjk meer is. Het wapenarsenaal wat tot je beschikking staat is niet geweldig maar het doet z'n werk. Je kunt uit wat verschillende machinegeweren kiezen, een shotgun en een scherpschutgeweer. Ook heb je de mogelijkheid om achter machinegeweren op standaards te gaan staan die op bepaalde plekken in het veld staan.

Er is alleen wel een nadeel met deze geweren. Zodra je bij een gedeelte aankomt waar deze geweren staan duurt het even voor je deze ook echt kan gebruiken. Zodra je de kans hebt om er achter te staan heb je bijna altijd iedereen al dood geschoten en is er niks meer over. Ik heb in het hele spel totaal 3 mensen neer geschoten met dit geweer.

Dom en toch slim!
Iets wat een hoop gamers erg belangrijk vinden in dit soort type games is de moeilijkheidsgraad van de AI (je tegenstanders in het spel bestuurd door de computer). In Kill Switch vind ik de AI zowel slim als heel erg dom. Het slimme van de AI is, dat als je een granaat gooit, je hun hard hoort schreeuwen “grenade”. Vervolgens zal iedere tegenstander in de buurt wegduiken om maar niet geraakt te worden.

Ook de manier waarop zij je besluipen wanneer jij achter je dekking zit is slim gedaan. De AI zullen je proberen uit je tent te lokken want sommigen hebben extreem veel geduld. Maar helaas, het is niet allemaal goed nieuws. Want het lijkt er wel op in dit spel: hoe beter je speelt hoe beter de AI wordt. Als een test liep ik zonder te schieten een kamer in waar 10 soldaten achter een dekking zaten om mijn proberen neer te knallen. Vreemd genoeg lukte het niet binnen 20 seconde om mij neer te knallen. Alle kogels vlogen langs mij lichaam maar ik denk dat 1 op de 10 raak was. Dus zolang je gewoon je best doet zullen zij dat ook doen.