Noor klaagt over linke kruk van Ikea
De Noorse fotograaf Claus Jørstad heeft geklaagd over een kruk van Ikea die hij onder de douche gebruikte. Een week geleden schreef hij een lange gedetailleerde post op de Noorse Facebook-pagina van Ikea, waarin hij beschreef dat hij een Køtkrøk Marius had gekocht omdat hij vanwege een probleem met zijn knie moeilijk kon staan. De kruk leek hem een ideale oplossing nadat hij hem, uiteraard gekleed, in de winkel had getest.
Maar toen de 45-jarige Jørstad hem voor de eerste keer probeerde te gebruiken bemerkte hij een onverwacht probleem. "Ik zat daar en merkte dat er iets mis was. Ik boog naar beneden om te zien wat het probleem was en zag dat een testikel klem zat," zo verklaarde hij. Volgens de krant Daily Mail beschreef hij zijn zaakje als "de schipper en 2 matrozen" en dat dan in het Noors. In elk geval, hij had een probleem. En aangezien het warme water zijn lichaamstemperatuur verhoogde werden de 2 matrozen daardoor ook groter en zat hij dus goed klem op die krøk.
"Aangezien ik niet kon bewegen, peinsde ik hoe ik eruit moest komen. Na een tijd nadenken was ik erachter: ik had geen idee", volgens de Daily mail die de Noorse Facebook-post door Google Translate heeft gehaald.
Gelukkig kwam er bevrijding. Het water werd vanzelf koud, waardoor ik het ook koud kreeg. Het water werd echt heel erg koud. Nog kouder dan de blik van mijn schoonmoeder toen ik met haar dochter trouwde". Met het koude water begonnen de 2 matrozen ook weer te krimpen en was Jørstad weer vrij.
Ikea reageerde ook nautisch: "Hallo Claus. We raden je aan de stoel niet meer te gebruiken. En als je besluit om 'm toch te blijven gebruiken dan raden we je aan om je passend te kleden voor je volgende zeereis". Claus had een betere oplossing: een handdoek over de gaten.
Na een lang verhaal over het ondraaglijk testikulair lijden, had de Noor nog 1 vraag voor de Zweedse meubelgigant: "is de kruk er ook in geel?"
Noor zit met testikels vast in Køtkrøk van Ikea. En lost het probleem eenvoudig op. pic.twitter.com/UpY1uKGvpz
— Nieuwskoerier bv (@NieuwskoerierBV) 7 september 2016
Voor de mensen die de taal machtig zijn; hieronder het facebookbericht met de originele klacht.