"Gamemaker moet zich meer richten op Europa"

De nieuwe topman van EA Sports, Peter Moore, heeft gezegd dat de gamefabrikant zich meer moet richten op de Europese sporten. Op dit moment zijn vooral Amerikaanse sporten zoals basketbal, ijshockey en NASCAR erg belangrijk, maar in de toekomst moet EA Sports dus ook andere sport-games gaan maken. Europa is hierbij één van de belangrijkste gebieden, samen met Azië.

Er wonen 300 miljoen mensen in Amerika en er zijn dus ongeveer vijf miljard andere toekomstige klanten. EA vergeet dit nog wel eens en Moore wil dit dus gaan verbeteren. Mensen in Europa denken bij EA Sports vooral aan FIFA, maar uiteindelijk zullen er dus ook games zoals cricket en Open Wheel-racing (zoals Formule 1) uitgebracht moeten worden om het merk EA Sports meer te globaliseren. "We zijn nog niet diep genoeg doorgedrongen in de Europese markt. Dat moeten we veranderen en dat moet snel gebeuren," aldus Peter Moore.

De licentie voor Formule 1-games is al een tijdje te koop, maar er waren nog geen echte kopers die openlijk interesse toonden. Deze uitspraak van Moore doet vermoeden dat EA, zoals verwacht, deze licentie zal opkopen.


Meer nieuws over (sport)games lees je op FOK!games!