GDC: Levine: 'BioShock heeft inderdaad een slap einde'

Ken Levine, de creative director van 2K Boston, heeft in een speech
op de Game Developers Conference toegegeven, dat BioShock inderdaad een slap en teleurstellende einde heeft.

Het hoogtepunt volgens Levine was rond driekwart van de game. Hij gaf aan dat de laatste paar levels hetzelfde qua gameplay waren, maar dat het verhaal daar niet meer goed werd onderhouden, waardoor het uitliep op een anti-climax.

In zijn speech over 'storytelling' in games, gaf hij aan dat het belangerijk is om een speler in het duister te laten tasten over het verhaal om zo de nieuwsgierigheid op te wekken. Daardoor raken gamers sneller onder de indruk van belangrijke of schokkende gebeurtenissen in de game.
Als er geen spanning continu wordt opgebouwd in het verhaal, dan gaat het fout.

Na deze uitspraak van Ken Levine, kunnen we dus verwachten dat 2K Boston voortaan bij toekomstige games op het einde zal letten.



...Wat vind jij ervan?...