Klachten over de NS ? Bel de directeur !

Treinreizigers kunnen hun klachten rechtstreeks doorgeven aan NS-directeur Huisinga. Amsterdams NS-personeel heeft namelijk zijn doorkiesnummer en persoonlijk e-mailadres bekendgemaakt op pamfletten op het station. De conducteurs en machinisten zijn het zat dat zij altijd worden aangesproken als er iets fout gaat bij de NS.

Overal in de omgeving van het Centraal Station zijn pamfletten opgehangen met het telefoonnummer en e-mailadres van Huisinga. Bovendien worden conducteurs opgeroepen deze ook om te roepen in de trein, om reizigers op te roepen tot actie over te gaan.

De conducteurs en machinisten zijn het zat en weten ook niet meer hoe ze woedende reizigers te woord moeten staan bij uitval van treinen en vertragingen. Als het spoorwegpersoneel het klachtennummer doorgeeft, komt ze dat op hoongelach van de passagiers te staan. Maar ook zij "kunnen niet anders dan beamen dat het een puinzooi is", zo staat op de pamfletten.

De conducteurs en machinisten vinden daarom dat de klachten rechtstreeks naar de directeur moeten gaan. Want niet hij, maar de conducteurs worden aangesproken of uitgescholden als er weer eens iets mis gaat bij de NS.