column
Casema steelt van me

Verder gelden er nog twee regels voor wat betreft de inhoud. Je schrijft niet over writer's block, en je schrijft niet over je huisdier. Dat is al te vaak gedaan, en over het algemeen is het gewoon niet boeiend om te lezen. Een derde, veel minder strikt gehanteerde regel, is dat je niet zeikt over bedrijven die al oneindig veel vaker en beter afgezeken zijn. Een column over hoe kut de NS is? Nee, daar kun je anno 2007 echt niet meer mee aan komen.
Een uitzondering wil ik graag maken voor kabelaar Casema. Zo vaak is Casema ook nog niet het mikpunt van de spot geweest trouwens. In de overgrote meerderheid van de gevallen waarin een kabelaar afgezeken wordt, gaat het toch over UPC. Maar jaloers op al die gratis publiciteit, heeft Casema blijkbaar ook besloten om de service eens flink te verneuken.
Het begon allemaal ongeveer anderhalf jaar geleden, toen Casema een nieuw administratiesysteem ging gebruiken. Van het ene moment op het andere liepen de drie accounts op mijn adres hopeloos door elkaar. Het is natuurlijk ook lastig, drie verschillende abonnementhouders op één adres, maar je zou denken dat een nieuw systeem in 2005 toch wel wat kan hebben. Niet dus. Het correspondentieadres van de woningcorporatie is verdwenen, mijn accountnummer had nog wel een adres, maar stond op een blanco naam. En van het laatste account weet helemaal niemand waar het gebleven is.
Dus ik bel met Casema en krijg te horen dat de helpdesk een tikkeltje overbelast is, dat het geen zin heeft om te blijven wachten, en dat de verbinding verbroken gaat worden. Probeert u het later nog eens. Ik zit niet meer met wachttijden tot een half uur sinds ik een keer een probleem met de KPN heb gehad, maar na anderhalve week begon het me wel te vervelen dat ik niemand aan de lijn kon krijgen. Blijkbaar had het nieuwe systeem bij meer klanten wat foutjes veroorzaakt.
Uiteindelijk maar een klachtenformulier via internet ingevuld. Daar kreeg ik twee maanden later antwoord op, dat door een achterstand de behandeling van mijn klacht wat vertraging had opgelopen. Ze gingen er maar van uit dat het probleem ondertussen opgelost was. Als dat niet zo was, moest ik maar even een nieuw klachtenformulier invullen.
Goed, ondertussen was de telefonische helpdesk eindelijk weer bereikbaar, dus toch daar maar weer eens geprobeerd. Dat was een grote fout. Ik stel me voor dat het bij Casema ongeveer zo moet zijn gelopen:
"Meneer de supervisor, ik heb die lul uit Nieuwegein net aan de lijn gehad."
"Wat?! Hij wil het maar niet afleren, hè?"
"Nee, blijkbaar niet. Wat zal ik nu eens doen?"
"Maak maar een ghost account aan, met een automatisch incasso op zijn rekeningnummer. Dat zal hem wel leren."
Sindsdien is het probleem met de adressering nog niet opgelost, maar wordt er dus wel vrolijk iedere maand automatisch geld van mijn rekening afgeschreven, voor een mij onbekend accountnummer. Naïef als ik ben, ging ik er, toen ik het doorkreeg, van uit dat het een kwestie van grove onbekwaamheid was. Dat er sprake van kwade opzet zou kunnen zijn, had ik nog niet eens bedacht. Dus toen heb ik maar eens een brief gestuurd, met heel duidelijk alle accountnummers, tenaamstellingen en correspondentieadressen erin, met het vriendelijke verzoek om het ten onrechte afgeschreven geld terug te storten. Natuurlijk heb ik er ook nog even bij gezet dat als ze nog vragen hadden, ze me maar even moesten bellen.
Slechts enkele weken na het versturen van mijn brief kreeg ik een hele aardige meneer aan de lijn die alles in orde zou maken. Ach, het is maar wat je "in orde" noemt. De adressen staan nog steeds niet goed in het systeem, het abonnementsgeld van de ghost account is verhoogd van twintig euro per maand tot vijftig euro per maand, en de kabel is afgesloten omdat de woningcorporatie de rekeningen die ze nooit heeft gekregen, ook nooit heeft betaald.
Gefeliciteerd, Casema. Het zal nog even duren voor jullie de overweldigende reputatie van UPC kunnen overtreffen, maar het treiteren van deze columnist heeft jullie toch maar mooi wat gratis publiciteit opgeleverd. Ik ken trouwens nog wel meer mensen die wel wat stukjes over jullie kunnen publiceren. Ik kan de contactgegevens wel even doorgeven? Ik vraag er niet eens veel voor terug; alleen maar het geld dat jullie van me gestolen hebben en de correcte NAW gegevens bij de accounts op mijn adres.
Buiten de befaamde windmolens heeft Nederland ook patent op een ander fenomeen: papiermolens!!!!
Zie dit topic op 't forum: Casema
Inmiddels (na nog een keer te zijn afgesloten) is 't opgelost. Nee, dan toch liever UPC, waar ik ook een tijdje een abo van heb gehad. I.v.m. verhuizing moest dat abo opgezegd worden, maar omdat ik nog in 't eerste jaar zat, was dat een probleempje. Ik moest een kopie van mijn koopakte sturen als bewijs dat ik daadwerkelijk verhuist was. Na 2x een niet-aangetekende brief te sturen, die "niet ontvangen" was, maar een keer een aangetekende brief gestuurd. En jawel, afgelopen week kreeg ik een brief van UPC dat de openstaande rekening teniet gedaan werd. Dus, voordat je commentaar levert op UPC, kijk ook eens naar Casema foto
Krijg je de melding dat je teruggebeld word door de technische dienst. Niet dus. Na weer een week zelf terugbellen. Oh ja dan zijn ze U vergeten terug te bellen. Ik zal een notitie maken. weer niet teruggebeld.
Na 5 keer bellen heb ik de hoop opgegeven. En plots werkt opeens alles na behoren??? foto Erg vaag allemaal
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
Vorig jaar zijn wij verhuist en zijn wij over gestapt van UPC (waar wij overigens wél tevreden mee waren) naar Casema omdat UPC niet in onze buurt leverde. Ok alles ging prima..wij de hele boel aangevraagd en alles aangesloten.
Enkele maanden later (terwijl wij al maanden Internet, TV en telefoon hadden) krijgen wij een brief (die wij ook al lang hadden gekregen) binnen met welkom bij casema, met ons adres erop, ons rekening nummer maar de achternaam van het persoon die in ons oude huis is gaan wonen. Ondanks vele telefoontjes van onze kant hebben ze maanden lang het bedrag proberen af te schrijven (wat uiteraard gestorneerd werd door ons)
Ze hadden dus gewoon ons rekeningnummer en adres gekoppelt aan de nieuwe aanvraag van de nieuwe bewoners in ons oude huis.
Gelukkig nu wel opgelost.
Met flink wat verse stront aan je schoenen de klantenservice in Den Haag binnenlopen. foto
Wat schetst mijn verbazing: rekening februari incl. telefonie over november en december 2006 plus gesprekskosten. Gebeld en nieuwe factuur gevraagd.
Kon niet "trek het bedrag van telefonie er maar af" werd er gezegd. Moet echt niet gekker worden.
Ik heb op gegeven moment de perswoordvoerder gebeld (070 - 7783000, geen wachttijd foto ) met een korte samenvatting van mijn verhaal en de mededeling dat ik het helemaal zat was en ze voor de rechter wilde gaan slepen, tenzij ik diezelfde dag nog gebeld werd door de manager klantenservice en dat diegene direct aan de telefoon alles in orde zou maken.
Ik werd inderdaad nog die middag gebeld door de dagmanager (wat dat ook moge zijn) en bovendien is alles toen in orde gemaakt foto
Wat bij mij wel scheelde trouwens is dat ik al mijn post aangetekend verstuurd had, alle mail bewaard en ook de retour handtekeningen bij me had. Als ze dan zeggen dat je nooit post gestuurd hebt kun je vrij makkelijk het tegendeel bewijzen.
Vergeet verder niet dat de mensen die je normaliter aan de lijn krijgt niet mensen zijn die dingen in orde maken. Ze schrijven alleen op wat een ander uit moet voeren en dat gaat hopeloos fout.
Ze zijn óók goed in abbonementsgeld stelen over de maand(en) zonder dat je nog enig verbinding hebt bijvoorbeeld, en je rot loopt te bellen om een wijziging aan te brengen en het gaat wéér fout... daar gaat je telefoonrekening!! Want aan personeel komen ze blijkbaar ook te kort of mevrouw snapt de zaak niet en verbind je door, ja en dan zit je op het goede adres dan vertellen ze je ook even vrolijk dat er een monteur langs komt om "graafwerkzaamheden" te verichten want er liggen geen kabels in je nieuwbouw apartement stelletje idioten foto
Automatische incasso's kun je laten storneren tot een jaar na dato.
Binnen de eerste 30 dagen zullen ze dat bij de bank meteen doen.
Na die 30 dagen gaan ze aan de incasserende partij een machteging vragen.
De andere partij heeft hiervoor 6 - 8 weken de tijd. Kunnen ze die niet tonen, dan zal de bank het alsnog terugstorten.
Tevens kun je dan bij de bank aangeven dat dat bedrijf niet meer bij jou incasso's kan uitvoeren.
Zelfs vanaf dat moment werden niet alle problemen in één keer goed opgelost, maar was er wel aandacht en werd snel op vragen en opmerkingen reageerd. Ondertussen is alles opgelost (een paar zenders doen nog moeilijk, maar dat ligt waarschijnlijk aan de brakke bekabeling in mijn huis en niet aan Casema), en het geld schijnt onderweg te zijn. Ik wacht rustig af...
foto
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken