column
Treinen is uit de tijd

Ik kijk het ongeveer dertig seconden aan. Met een zeer binnensmonds gvd sta ik op als het jongetje op de stoel naast me gaat zitten stuiteren, de stoelen lenen zich daar uitstekend voor. Ik snap het jongetje ook wel hoor. Ik heb er geen zin in. De vibes die de ouders uitstralen zijn niet vriendelijk, ik kan me er werkelijk niet aan storen. De coupé naast mij wordt bevolkt door twee ruime vijftigers, dagblad 'de Limburger' steekt half uit de tas. Kijk, dan weet je waar je aan toe bent. Rustig op weg naar familie of een uitje in algemene zin. Prima volk om mijn eerste half uur reis mee te vullen. Want dat is het vervelende van de reis die ik maak. Totaal anderhalf uur, opgedeeld in drie etappes. Je moet wel een liefhebber zijn van het stadje, want er komen is lastig. De trein doet er ongeveer net zo lang over als de auto, als je de reistijd van station naar huis er niet bij rekent. Dat is iets wat je geregeld moet hebben. Gelukkig heb ik een fiets voor mijn thuisstad, en is de rest van de reis ook geregeld.
En nu? Tjah, vraag ik me ook af. Treinreizen, en dit stukje wat ik al tientallen keren gereden heb dus ook, is nauwelijks veranderd die jaren dat ik een auto bezat. Ik voel me groen. Niet in de betekenis van nieuweling, maar milieubewust. En dat terwijl mijn autoloosheid maar semi-bewust is. Ik heb mijn oog laten vallen op een vette en zeer oude BMW, dus alles wat ik bespaar door nu met de trein te rijden compenseer ik straks weer met gemak.
En dan is er dat kladblok, waar inmiddels meer losse flodders op staan dan ik tijd heb om te verwerken. Dat gaat me dagen vakantie en ijzeren discipline kosten om te verwerken. Als eerste heb ik een systeem nodig om mijn ideeën te ordenen. Nu ben ik een nucleaire testsite, waar de idee-fall-out terecht komt waar de wind het dragen wil. Als ik mezelf niet in houd schrijf ik riedeltjes en ideetjes op elk beschikbare stukje papier. Een idee-organizer dus. Plan ligt er al langer, uitwerking komt steeds dichter bij. Ik moet nu gaan nadenken over een datamodel. De interface is al klaar, in mock-up. Dus, datamodel, klassendiagram en coden maar. Ik weet precies wat ik wil, ik weet niet hoe. Interface los van de logica. Webservice? Misschien wel, kunnen er verschillende GUI's voor. Dan hoeft mijn webGUI niet meteen shiny te zijn.
*zucht* En dan stopt de trein op mijn overstapplaats. Ik haast me uit de trein. Als ik ga zitten in mijn volgende rit besef ik me dat ik dat allemaal had moeten opschrijven.
Het leest niet lekker. Je warrige taalgebruik neemt het leesplezier weg. En dat is natuurlijk nooit de bedoeling bij een column.
Joel: It's been suggested...
Nee, een column schrijven is niet je ding. Succes met het zoeken naar een nieuwe hobby.
foto
Ikzelf moet dagelijks met de trein omdat dat aftrekbaar is van de belastingen, en ik bijna geen reiskostenvergoeding krijg.
In 4 woorden samengevat: Ik haat de trein!
Ik zit er serieus over te denken om dan maar zelf 200 euro per maand aan benzine uit te gaan geven. Liever in een file staan dan met de trein reizen.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
Ik heb meer het idee dat je klaagt, dan dat je er iets leuks van probeert te maken.
-- TGW
Ik herken het inderdaad, pa, ma, zoon en dochter gaan in het weekend "lekker met de trein" en de rest van de mensen hebben er ongelofelijk last van. Ik stoor me er echt aan; "Papa, ik moet plassen!" en de hele rit maar rondlopen (het scheelt dat ik het hele traject af moest reizen). Ik zat toevallig in een LINT van Syntus, die zijn niet afgesloten met deuren dus iedereen kon meegenieten...
Of is het een situatieschets van treinreizen, dan moet ik zeggen dat ik me er idd wel in herken....
None but ourselves can free our minds.
Have no fear for atomic energy,
cause none of them can stop the time.
Er worden al zoveel punten gemaakt. Hetgeen aangeboden door mij wordt geleverd "as is", zonder handleiding of aanwijzing. Kijk maar wat je er mee doet als je er iets mee kan, basically.
Dank voor het compliment, ik ge zeker door, zeker zolang er nog mensen zijn die het graag lezen. foto
-- TGW
-- TGW
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken