Nieuws
'KLM geraakt door vliegtaks'
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft last van de zogenoemde vliegtaks, de extra belasting die passagiers sinds 1 juli moeten betalen als ze vanaf Schiphol vliegen. KLM ondervindt hiervan ''zeer nadelige gevolgen'', aldus KLM-directeur Peter Hartman vandaag in de Volkskrant.
Hartman stelt dat het aantal boekingen bij KLM ''schrikbarend'' snel afneemt. ''Het kost ons dit jaar een half miljoen tot een miljoen passagiers'', aldus de topman.
Met name KLM-dochter Transavia, een budgetmaatschappij, is volgens Hartman hard getroffen. ''Prijsbewuste klanten kiezen massaal voor alternatieven in het buitenland. Wij hebben hier altijd voor gewaarschuwd, maar het wordt nu door de feiten bewaarheid'', aldus Hartman tegen de krant.

Onvoorstelbaar hoe er beleid wordt gevoerd in dit land.
Denk dat het kabinet na hun ''vakantie'' toch maar even een paar drastische maatregelen moet doorvoeren die wel effectief zijn en niet zoals deze vliegtax bullshit belastingen zijn die alleen maar geld kosten.
En zo erg vind ik het niet, met Air France heb ik niet veel.
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
Microsoft Technical Support Engineer
Microsoft Product Support Services
Microsoft Nederland :+31 (0)20 5001500
"Vliegtaks is beter voor het milieu"
Wij :
Fuck het milieu, ik ga voor een paar tientjes minder wel naar duitsland
Conclusie : Overheid faalt en loopt zo vele euros mis terwijl het juist de staatskas zou moeten spekken..
Dus kwam er een lagere vliegtax voor polpulaire vakantiebestemmingen zoals Turkije.
Maar ze doen er marokko meteen ook even bij :s is namelijk ook een populair vakantieland?????
Ik ga niet naar zo een stinksahara waar ze niet eens bier hebben.
marokko is GEEN vakantieland plus die geurvreters die er wel naar toe gaan pakken meestal hun Peugeot dieseltje.
Je kunt beter ons geld uitgeven aan wijken met paria's en tokkies.
I still hesitate to use spaces
in file names.
Vliegen vervuilt te veel, dus moet het minder, en blijkbaar helpt dit
Maar goed, voor de meesten smelten te poolkappen kennelijk nog niet snel genoeg, dus oogkleppen op en klagen maar.
foto
Ze hadden sowieso eerder met energiezuinige vliegtuigen moeten komen. Nu zijn ze de dupe van hun eigen kortzichtige beleid.
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Of je kan het laten doen.
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
Het is namelijk geen exacte wetenschap en gevolgen zijn niet altijd te overzien. Daarbij zitten de rekenbureau's er ook wel eens totaal naast.
In dit geval denk ik dat Den Haag de uitwijk mogelijkheden en de wil om uit te wijken naar buitenlandse vliegvelden van de burger behoorlijk heeft onderschat. Ik geef deze maatregel dan ook 1 jaar, voor het volgende vakantieseizoen, zullen er al wijzigen gaan plaatsvinden.
Deze wetgeving heeft dan ook totaal geen zin om als individueel land door te voeren, enkel op Europees niveau zal het enigsinds effect hebben.
Hoe dan ook zijn politici zo nu en dan wel behoorlijk naief en heel soms zijn ze ronduit dom bezig en een enkele keer laten ze zich beinvloeden door organisaties die niet geheel het welzijn van de kiezer voor ogen hebben. Nee, ook politici zijn niet altijd rationeel.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
En dat sommigen nu wegvluchten naar buitenlandse havens is een tijdelijke zaak. Ik denk trouwens dat veel mensen ervoor kiezen om gewoon niet meer te vliegen.
Aan de andere kant: er is wel een positief punt: Als KLM een miljoen minder klanten heeft en KLM vliegt meestal vanaf Schiphol, dan groeit Schiphol dus niet zo snel als gedacht en hoeven er dus geen alternatieven bedacht te worden (nog een landingsbaan, eiland met luchthaven in zee, vliegveld Lelystad uitbreiden).
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Er is een hele boel mis met de bus naar Spanje.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
Ben ik slecht voor het milieu? So be it. Autorijden is ook slecht voor het milieu, en dat doe ik niet, dus dat compenseert weer.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
KLM doet lijnvluchten en kan minder passagier aanbod dus niet zomaar vertalen in minder vluchten.
Ik ben bang dat je toch wel wat naief bent hoor.
Sterker nog ik verwacht dat de buitenlandse luchthavens het nog gemakkelijker gaan maken voor Nederlanders om van hun diensten gebruik te maken, waardoor er steeds meer mensen gaan uitwijken.
Vliegtax idd FTW, maar ook enkel maar voor de buitenlandse luchthavens.
Het is me echt een totale raadsel dat er nog mensen zijn die deze totaal zinloze tax nog kunnen verdedigen. Het is toch duidelijk dat het z'n doel mijlen ver mist?
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
Het is ergens wel vreemd dat kerosine niet wordt belast in Nederland, dat soort oneerlijke steun moet verdwijnen. Maar een extra opwerping oproepen is absoluut te dom voor woorden met de huidige mobiliteit van de reiziger.
Als ik de Duitse regering zou zijn, dan zou ik lekker alle Europese maatregelen m.b.t. de luchtvaart dwars zitten, om zo veel mogelijk geld ermee te verdienen. Dat gezeik over het milieu ben ik nu wel eens flink zat, kutreden om diepe insnede
Als je 144 euro betaald voor de vlucht betaal je nog eens 190 euro voor de belastingen. ............
what is going wrong here??
Kortom, slechter voor het milieu. Althans, zo zie ik het
what if we don't get caught...
Engeland, Malta en Denemarken en daarnaast in vele landen
buiten Europa. Oftewel Nederland is niet het eerste of enige land. Net zoals vele maatregelen die al jaren gewoon zijn in het buitenland.(rookverbod horeca ect ect)
Krijg de vinketering, kan daar echt pissig om worden. Je betaalt je scheel aan zulk soort dingen, en waarom? Omdat ze euro's willen verdienen, niet omdat je het broeikaseffect ermee gaat stoppen. Dat stop je niet d.m.v. meer te betalen, dat stopt de KLM door te investeren in bio-brandstof, een vliegtuig met zonnecellen of weet ik veel wat.
Neuh, vooral onszelf scheel betalen aan de overheid.
Leuk begin van je vakantie :s.
Ik vertrek straks in september naar Rodos. Ben benieuwd
Met de bus, lol!
Welke middelen heb je als burger om op te treden tegen het mismanagement wat er hier plaatsvindt? Ik zie een boycot als enige optie. Hoewel ook dat waarschijnlijk niet zoveel nut heeft, aangezien de ambtenaren er geen last van hebben.
Het is werkelijk compleet debiel waar de overheid mee bezig is. Belasting over belasting, accijns, toeslagen die hun doel compleet voorbijschieten. En wat gebeurd er met dat geld? Er worden projecten opgezet (A73, OV-chipkaart, betuwelijn) die voor geen meter werken en bakken met geld kosten. Maar het mooie (voor de ambtenaren) is dat ze nergens verantwoordelijk voor zijn.
De reden dat men dat in de toekomst niet meer doet, is natuurlijk dat de ons omringende landen vroeg of laat ook een vliegtaks gaan invoeren.
Daarna bestaat de kans dat ze niet meer terug komen, dus ze moeten binnen die 4 jaar scoren, anders zijn ze nutteloos geweest en dat kan natuurlijk niet.
Zolang de vliegtax in Nederland hoog blijf, ga ik in Duitsland vliegen.
Als je ten oosten van de veluwe woont, waarom ging je dan in de eerste plaats al niet van Dusseldorp?
Ach, voor mij heeft Schiphol toch allang afgedaan als vertrek en vooral als aankomsthaven, en KLM was ook sowieso nooit een optie... dus het boeit me verder geen fuck.
De zoveelste maatregel van de overheid waarbij iedereen met een halve hersencel al had kunnen voorspellen dat dit nadelige gevolgen zou hebben, maar die ze toch gewoon lekker doorvoeren om even een financieel succesje voor de schatkist op korte termijn te boeken, terwijl het op d elange termijn zo ontzettend veel MEER kost...
Lekker met mijn vervuilende TDI naar DLD rijden. Dat wil het kabinet toch?
het gaat in deze trouwens totaal NIET om het millieu maar puur om de staatskas.
Aan dit soort praktijken werk ik niet mee, ik voel me al genoeg genaait in dit land.
Bos
Er was maar 1 politicus die nog nooit heeft gepleit voor belastingen verhogingen maar voor optimalisatie en terug dringen van bureaucratie.. en die is helaas dood.
Nederlandse politiek.. voor welke belastingen/taksen stem jij?
Ga toch weg met het milieu. Iemand anders vervuilt 2 keer zo hard als dat wij doen. Alsof 1 benzinetank meer of minder daar wat aan veranderd.
To keep up with me, you got to me sharp.
To be me, you got to be joking!!
Met vriendelijke groeten,
koning_Astyages
PS, u kun dit ook in boekvorm kopen bij de Dirk van den Broek. Nu in de aanbieding voor maar 3,95. Dus kopen die handel, kopen maar.
volgens mij met de achterliggende gedachte dat iedereen tegenwoordig maar een minima moet zijn met alle extra belastingen en heffingen...
ik hou van Fisher o/
Over een paar jaar wordt er een adem-meter bij de Nederlanders geimplanteerd op basis waarvan we belasting gaan betalen over elke keer dat we uitademen. Bij elke uitademing stoten we namelijk CO2 uit, en door belasting te heffen op uitademen hopen ze deze uitstoot te verminderen...
onbegrijpelijk dat het kabinet dergelijke zaken niet aan ziet komen...
Vraag me trouwens af met welke maatschappij Bos nu zelf vliegt...
Voor elk ander zijn dit namelijk aanzienlijke bedragen.
Uiteindelijk vlieg je dan toch nog zonder de taks te betalen.
En daar bovenop rij je nog eens om naar Duitsland.
Goed voor het milieu, die regeling
Sorry, ik laat me even gaan maar ik ben dan ook woest op dat stelletje gristenhonden en rooie fundamentalisten die ons HUN democratie proberen op te leggen. Nog maar eens een referendum organiseren, ik weet de uitslag al!
Allemaal ongezien de tiefus!
ot:
Tja dit had je aan zien kunnen komen. Beide kanten. NL is te klein als je dit wilt doorvoeren en landen zoals Belgie en Duitsland doen dat niet. Zelfde met net over de grens tanken (vroeger, zal nu ook wel zo nog zijn)
Live like you'll die today...
JD
Het werkt goed want er wordt inderdaad minder gevlogen dus minder uitstoot in Nederland.
Gewoon een voorbeeld van een regeling die z'n werkt uitermate goed doet.
Duitsland gaat zich iets later zorgen maken over het verdrag en krijgt straks een veel grotere klap te voorduren. Maar dat is hun probleem.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken