De topwedstrijden in de Nederlandse Eredivisie gaan dit weekend waarschijnlijk toch niet door. De Amsterdamse rechtbank heeft vanavond de politie toestemming gegeven om actie te gaan voeren tijdens de wedstrijden tussen Feyenoord en AZ, die voor zaterdagavond op het programma staat, en tussen Ajax en PSV van zondagmiddag.
De gemeenten Amsterdam en Rotterdam vinden het een onaanvaardbaar risico om de wedstrijden doorgang te laten vinden terwijl de politie met minder mankracht aanwezig is. De politievakbonden voeren dit weekend actie vanwege vastgelopen cao-onderhandelingen.
Mochten de wedstrijden worden afgelast, dan houden de twee vakbonden ook geen acties. Problemen met gefrustreerde supporters kunnen in dat geval met de volledige mankracht worden bestreden.
Had sowieso al geen respect voor de blauwe ratten, maar nu is dat toch een stuk meer gegaan naar niveau "ik hoop dat je nog minder gaat verdienen dan je nu al doet'. Dat de agent een laag hongerloon beneden Jan Modaal mag verdienen en er jaarlijks op achteruit gaat qua ziektekosten!
weer die typhus smerissen he..... schijt politie... je kan toch ook gewoon een andere keer gaan staken? niet iedere voetbal liefhebber hoeft hier toch de dupe van te worden
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:27 schreef Wipwap het volgende: weer die typhus joden he..... schijt politie... je kan toch ook gewoon een andere keer gaan staken? niet iedere voetbal liefhebber hoeft hier toch de dupe van te worden
KUT POLITIE
Wat hebben joden daar nou weer mee te maken? Simpele ziel foto
'Wish I was old and a little sentimental' Porcupine Tee - Normal
Afgelasting van de twee wedstrijden in de Eredivisie is volgens Den Hertog geen optie, omdat de kans bestaat dat supporters dan alsnog voor onrust zorgen. “Mijn conclusie is dat de politie niet gemist kan worden. Niet als de wedstrijden doorgaan, maar ook niet als ze worden afgelast.'
Hoezo is FEyenoord - AZ een topwedstrijd. AZ is niks anders dan een middenmoot. Omdat ze het een paar seizoenen aardig hebben gedaan is het ineens een topclub? foto
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:30 schreef thedeedster het volgende: Als die zich supporter noemende mafketels zich gewoon altijd hadden gedragen, zou de politie niet eens nodig zijn....
Kutkneus, zeg dan niets foto Bij elk groot evenement is standaard politie-inzet, al zouden het 50.000 boekenverzamelaars zijn.
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:30 schreef GatussoBM het volgende: Op voetbalzone staat
Afgelasting van de twee wedstrijden in de Eredivisie is volgens Den Hertog geen optie, omdat de kans bestaat dat supporters dan alsnog voor onrust zorgen. “Mijn conclusie is dat de politie niet gemist kan worden. Niet als de wedstrijden doorgaan, maar ook niet als ze worden afgelast.'
Dus er is goede hoop dat het alsnog doorgaat!
Dat is volgens het KLPD, maar de burgemeesters durven het risico niet aan denk ik.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:29 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Wat hebben joden daar nou weer mee te maken? Simpele ziel foto
zo noemen we de politie tegenwoordig, vertel me niet dat je dat niet wist.. ik snap wel dat je het even nodig vond om te reageren (aangezien je ajacied bent en het gebruik van de term 'joden' een gevoelig punt is voor je)
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:31 schreef Jeweet het volgende: Hoezo is FEyenoord - AZ een topwedstrijd. AZ is niks anders dan een middenmoot. Omdat ze het een paar seizoenen aardig hebben gedaan is het ineens een topclub? foto
AZ is zeker wel een (sub)topper.
Dat Feyenooit vorig seizoen 7e(?) stond betekent toch ook niet dat Feyenooit een middenmoter is?
Maar iedereen mag wel meebetalen aan de kosten voor de politieinzet die bij al die wedstrijden nodig is. Als een kroeg maar een 1% van de problemen veroorzaakte die een voetbalclub veroorzaakt dan was hij al lang gesloten.
Top actie. foto Laat maar eens lekker duidelijk zien dat het bataald voetbal structureel onmogelijk gemaakt wordt door die mongolen. Het moet maar eens afgelopen zijn met het peperduur beveiligen van wedstrijden omdat een klein groepje weekbreinen geen leven heeft en het verziekt voor de rest.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling. WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:41 schreef nuffniet het volgende: Top actie. foto Laat maar eens lekker duidelijk zien dat het bataald voetbal structureel onmogelijk gemaakt wordt door die mongolen. Het moet maar eens afgelopen zijn met het peperduur beveiligen van wedstrijden omdat een klein groepje weekbreinen geen leven heeft en het verziekt voor de rest.
Ja, laat maar zien idd, laat maar zien dat het zonder die lutsers heel goed kan! Wedstrijden door laten gaan, kan ik morgen weer naar het stadion, en gebeurt er helemaal niets, zoals zo goed als elke week, en dat is niet *dankzij* hun, maar *ondanks!*.
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:34 schreef DirkZz het volgende:
[..]
AZ is zeker wel een (sub)topper.
Dat Feyenooit vorig seizoen 7e(?) stond betekent toch ook niet dat Feyenooit een middenmoter is?
Ja, een seizoen buiten de top 3 en je bent meteen geen topclub meer... foto AZ doet het even (Ja, even) goed en wordt meteen tot topclub gebombardeerd. Als ze dit jaar de titel pakken, dán zijn ze mss die naam waardig...
Wat een k*t kneuzen zijn die agentjes ook.. ga lekker staken op prinsjesdag ofzo... wat is er nou belangrijker dan voetbal?????????????,, (Ey wr bn j nou me bsg ga boevn vange)...
Op Friday 14 December 2007 @ 20:31 schreef Jeweet het volgende: Hoezo is FEyenoord - AZ een topwedstrijd. AZ is niks anders dan een middenmoot. Omdat ze het een paar seizoenen aardig hebben gedaan is het ineens een topclub? foto
neen ei, feyenoord heeft zich in het verleden al bewezen, prijzen gepakt etc. AZ heeft ook wel ooit een keer een prijs gepakt, maar dat was een uitzondering foto en dat willen we graag zo houden
sja slippertjes komen voor. ook bij ons aller Ajax. Toch triest als je seizoen pas geslaagd is na een overwinning op Ajax foto Als dat het enige doel is...
ik vind het een beetje jammer ze brengen gewoon de suporters in gevaar met hun acties laat ze gewoon een week geen boetes uitdelen en flitspalen uitzetten zo komt de regering er nog harder achter dan hun achterlijke acties. en de burgers hebben er meer respect voor.
Op vrijdag 14 december 2007 @ 21:05 schreef hardcorefoto.nl het volgende: kanker politie bonden.
ik vind het een beetje jammer ze brengen gewoon de suporters in gevaar met hun acties laat ze gewoon een week geen boetes uitdelen en flitspalen uitzetten zo komt de regering er nog harder achter dan hun achterlijke acties. en de burgers hebben er meer respect voor.
of gewoon het vrouwenvoetbal geen politie geven... foto
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:53 schreef echinococcus het volgende:
[..]
sja slippertjes komen voor. ook bij ons aller Ajax. Toch triest als je seizoen pas geslaagd is na een overwinning op Ajax foto Als dat het enige doel is...
waar heb ik dat gezegd? enige doel? jij ziet spoken volgens mij...
ow ja, je bent natuurlijk een ajax-sukkel, die zien wel vaker spoken na de 60e minuut als ze weer eens achter staan met 0-4 in hun eigen arena foto
Op vrijdag 14 december 2007 @ 21:21 schreef cheqy het volgende: Kunnen die tyfus smerissen geen ander soort aktie houden? foto Laat ze bijvoorbeeld op een werkdag eens geen boetes uitschrijven of zo. Dat lijkt mij een publieksvriendelijkere aktie als dat ze nu doen. Stelletje bloedlijers. foto
Je doet net alsof de politie er voor de burgers is. Dat is misschien in sommige andere landen zo, maar hier is de politie er alleen maar om de staatskas te spekken. Dus dan gaan ze heus niet even staken met boetes schrijven...
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:29 schreef Malibu-06 het volgende: Kutpolitie, sterf! foto Nu hopen op stevige rellen, en dan de politie als verantwoordelijke aanwijzen.
weer zo'n leeghoofd... je mag jezelf hardop afvragen waarom d'r zonder politie begeleiding niet een potje voetbal georganiseerd KAN worden... Voetbal is een super gave sport, jammer dat het een grote aantrekkings kracht heeft op mongooltjes
Ik begrijp niet waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan. Iedereen (dus ook de politie) heeft het recht om te staken. Een grondrecht (want dat is het stakingsrecht volgens internationale verdragen waar ook Nederland partij bij is) is nog altijd belangrijker dan een paar potjes voetbal. Als leraren staken voor een betere CAO heeft niemand daar problemen mee, nou is het de politie en nou zijn ze egoïstisch omdat een deel van het volk voetbal wil kijken. Wie is er hier egoïstisch? Niet de stakende politieagenten in ieder geval, want die moeten namelijk vaak genoeg veel risico nemen voor een relatief laag salaris.
Zoals al eerder gezegd: als de simpele zielen die hooligans genoemd worden zich nou eens gewoon zouden gedragen zou er niets aan de hand zijn, al is het maar omdat niet elke politievakbond staakt en er wel genoeg politie zou zijn als iedereen zich normaal zou gedragen in plaats van zich te gedragen als een holbewoner.
Het is vooral triest dat er überhaupt zoveel politiemankracht nodig is, enkel en alleen omdat een stel hersenlozen steeds een wedstrijd als excuus gebruikt om lekker de Neanderthaler uit te hangen. foto
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, laat maar zien idd, laat maar zien dat het zonder die lutsers heel goed kan! Wedstrijden door laten gaan, kan ik morgen weer naar het stadion, en gebeurt er helemaal niets, zoals zo goed als elke week, en dat is niet *dankzij* hun, maar *ondanks!*.
In de Fabeltjeskrant zou dat misschien kunnen ja foto
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling. WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Op vrijdag 14 december 2007 @ 22:14 schreef nuffniet het volgende:
[..]
In de Fabeltjeskrant zou dat misschien kunnen ja foto
Ga jij vaak naar het stadion? Vast niet.
Ik wel, dus ik weet waar ik over praat, zit zelfs op de noordzijde, dat is waar elke wedstrijd al die rellen zijn. Nou, er gebeurt nooit wat, en vooral niet tegen AZ.
Op vrijdag 14 december 2007 @ 22:05 schreef Ice84 het volgende: Ik begrijp niet waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan. Iedereen (dus ook de politie) heeft het recht om te staken. Een grondrecht (want dat is het stakingsrecht volgens internationale verdragen waar ook Nederland partij bij is) is nog altijd belangrijker dan een paar potjes voetbal. Als leraren staken voor een betere CAO heeft niemand daar problemen mee, nou is het de politie en nou zijn ze egoïstisch omdat een deel van het volk voetbal wil kijken. Wie is er hier egoïstisch? Niet de stakende politieagenten in ieder geval, want die moeten namelijk vaak genoeg veel risico nemen voor een relatief laag salaris.
Zoals al eerder gezegd: als de simpele zielen die hooligans genoemd worden zich nou eens gewoon zouden gedragen zou er niets aan de hand zijn, al is het maar omdat niet elke politievakbond staakt en er wel genoeg politie zou zijn als iedereen zich normaal zou gedragen in plaats van zich te gedragen als een holbewoner.
laat ze maar in hun eigen tijd staken. Dit is gewoon door en door triest om op superzondag te gaan staken. Staan ze daar lekker in hun handjes te wrijven en te gniffelen: "Zo hebben wij even de zondag van heel voetballievend nederland verpest"
Lekker belangrijk, de wedstrijden zullen toch op een later tijdstip gespeeld en worden, en de politie naait alleen zichzelf. Ik voorspel een grote chaos komende zondag als er geen voetbal is. Wordt lachuh, tenminste een goeie reden ook om te relleuh :p
Als ze actie voeren, moeten ze dat op deze manier doen. Die komt het hardste aan namelijk... Die loonsverhoging moet er door komen, en het gaat niet over de rug van het voetbal zoals men zegt. Pak de zwakste plek aan en dat ligt hier, tactisch goed gedaan... Laat de politie zelfs maar zeggen dat ze niet in actie komen meer bij risicowedstrijden, dan hebben de ploegen wat over na te denken...
Een weekend 2 wedstrijden niet, wat geeft dat nu weer, zodra de voetbalploegen voor de kosten gaan betalen die nodig zijn is het goed, maar ze kunnen hun eigen supporters niet in toom houden. Anders spelen zonder publiek, is ook een optie. Speel voortaan de risicowedstrijden zonder publiek....
Op vrijdag 14 december 2007 @ 22:06 schreef Ferdo het volgende: Het is vooral triest dat er überhaupt zoveel politiemankracht nodig is, enkel en alleen omdat een stel hersenlozen steeds een wedstrijd als excuus gebruikt om lekker de Neanderthaler uit te hangen. foto
Idd foto Als ze op maandagochtend de A2 twee uurtjes dichtzetten is het ook niet goed, dan loopt er weer een andere 'doelgroep' te jammeren en te piepen. foto
Op vrijdag 14 december 2007 @ 22:37 schreef DaKKiE1984 het volgende: Lekker belangrijk, de wedstrijden zullen toch op een later tijdstip gespeeld en worden, en de politie naait alleen zichzelf. Ik voorspel een grote chaos komende zondag als er geen voetbal is. Wordt lachuh, tenminste een goeie reden ook om te relleuh :p
Ben je d'r dan zelf ook bij of ben je zo'n InternetHoolie foto
Op vrijdag 14 december 2007 @ 21:24 schreef Yi-Long het volgende: Een goed excuus voor de hooligans om er volgende keer dubbel zo hard op te slaan wanneer ze een paar van die laffe kut agentjes voor zich hebben...
Op vrijdag 14 december 2007 @ 22:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ga jij vaak naar het stadion? Vast niet.
Ik wel, dus ik weet waar ik over praat, zit zelfs op de noordzijde, dat is waar elke wedstrijd al die rellen zijn. Nou, er gebeurt nooit wat, en vooral niet tegen AZ.
Men moet er ook nog naar toe en naar huis.
En ja ik kom wel eens in het stadion. Maar niet heel vaak.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling. WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Mochten de wedstrijden worden afgelast, dan houden de twee vakbonden ook geen acties. Problemen met gefrustreerde supporters kunnen in dat geval met de volledige mankracht worden bestreden.
Op vrijdag 14 december 2007 @ 23:34 schreef devv05 het volgende:
[..]
Gewoon burgertje pesten dus, klootzakken.
Zeldzaam kortzichtig.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling. WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:36 schreef Sirblade het volgende:
[..]
Maar iedereen mag wel meebetalen aan de kosten voor de politieinzet die bij al die wedstrijden nodig is. Als een kroeg maar een 1% van de problemen veroorzaakte die een voetbalclub veroorzaakt dan was hij al lang gesloten.
Vergeet voor het gemak even dat voetbalclubs de staat veel meer opleveren dan ze de staat kosten. Vorig jaar is dit nog uit onderzoek gebleken. Het betaald voetbal levert de staat dus zelfs geld op.
Op vrijdag 14 december 2007 @ 23:04 schreef xxmisterxx het volgende:
Een weekend 2 wedstrijden niet, wat geeft dat nu weer, zodra de voetbalploegen voor de kosten gaan betalen die nodig zijn is het goed, maar ze kunnen hun eigen supporters niet in toom houden. Anders spelen zonder publiek, is ook een optie. Speel voortaan de risicowedstrijden zonder publiek....
Ik ga niet in op je zonder publiek verhaaltje want als je zoiets zegt begrijp je er niets van. Maar wel even een sidenote:
Feyenoord - AZ is niet eens een risico wedstrijd..
Op vrijdag 14 december 2007 @ 23:04 schreef xxmisterxx het volgende: Als ze actie voeren, moeten ze dat op deze manier doen. Die komt het hardste aan namelijk... Die loonsverhoging moet er door komen, en het gaat niet over de rug van het voetbal zoals men zegt. Pak de zwakste plek aan en dat ligt hier, tactisch goed gedaan... Laat de politie zelfs maar zeggen dat ze niet in actie komen meer bij risicowedstrijden, dan hebben de ploegen wat over na te denken...
Een weekend 2 wedstrijden niet, wat geeft dat nu weer, zodra de voetbalploegen voor de kosten gaan betalen die nodig zijn is het goed, maar ze kunnen hun eigen supporters niet in toom houden. Anders spelen zonder publiek, is ook een optie. Speel voortaan de risicowedstrijden zonder publiek....
Ja heel slim bedacht van je hoor einstein, zonder publiek. Kan ook prima hoor, gewoon de deuren gesloten houden. Wat denk je dat er dan buiten het stadion gebeurt? Idd ja, rellen. En wie moet er dan alsnog komen opdraven? Idd ja, de politie.....
Op vrijdag 14 december 2007 @ 22:32 schreef Viper88 het volgende:
[..]
laat ze maar in hun eigen tijd staken. Dit is gewoon door en door triest om op superzondag te gaan staken. Staan ze daar lekker in hun handjes te wrijven en te gniffelen: "Zo hebben wij even de zondag van heel voetballievend nederland verpest"
Ik zie niet in waarom dit triest zou zijn. Iedereen heeft het recht te staken, dus ook de politie. Even voor de duidelijkheid: niemand staakt in zijn eigen tijd, dat is nou juist de kern van staken: je staakt in de baas zijn tijd, dus als je eigenlijk aan het werk zou zijn. Zou je dat niet doen dan heeft staken geen enkele zin.
Je zegt dat het triest is dat de politie op het moment dat er eigenlijk een voetbalwedstrijd zou zijn gaat staken. Wat triest is, is dat er politie nodig is bij voetbalwedstrijden. Zoals ik al eerder zei: als iedereen zich nou eens zou gedragen als een normaal persoon in plaats van als een holbewoner zou er geen politie nodig zijn en zouden we deze discussie niet hoeven te voeren. Ik begrijp heus wel dat voetballievend Nederland het hier niet mee eens is, maar dan moet voetballievend Nederland zich maar eens normaal gedragen in plaats van als een holbewoner. Ik zou ook liever zien dat de wedstrijden dit weekend gewoon gespeeld worden, maar als dat niet kan omdat een bepaalde groep 'mensen' zich niet normaal kan gedragen dan is dat zo.
We moeten eens ophouden met de politie de schuld geven van het eventueel afgelasten van de wedstrijden en degenen die zich niet kunnen gedragen aanwijzen als degenen die hier schuld aan hebben. Nogmaals: als iedereen zich nou eens normaal zou gedragen dan zou er geen politie nodig zijn bij voetbalwedstrijden en dan zouden alle wedstrijden dit weekend gewoon door kunnen gaan ondanks de staking bij de politie. Dit is niet de schuld van de politie, maar van een kleine groep personen die zichzelf voetbalfans noemen en die door de maatschappij voetbalhooligans genoemd worden en die ervoor zorgen dat er politie nodig is.
Realiseer je nou eindelijk eens dat het de hooligans zijn die de boel verpesten voor alle voetbalfans en niet de politie. Ik begrijp echt niet waarom de politie hier als de schuldige wordt neergezet in plaats van degenen die strafbare feiten plegen, namelijk de voetbalhooligans.
Mijn respect voor de politie was al tot op een dieptepunt gezakt, maar het kan blijkbaar nog lager. Alhoewel gezegt moet worden dat de politie moeilijk kan staken op een doordeweekse dag, sterker nog dat mogen ze niet eens omdat men verantwoordelijk is voor de veiligheid van mensen. Een paar voetbalwedstrijden is dan uiteraard een goed doelwit..
Maar de politie heeft geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Het beetje respect wat men nog voor deze dienders heeft gaat door dit soort acties heel erg omlaag !
De politie is er om ons te beschermen tegen geweld, fietsers bekeuren, auto's flitsen voor 3 km te hard, daar zijn ze goed in. Maar bel ze eens als je last heb van je buren en je er niet meer uitkomt waardoor je eigenlijk wel verplicht bent de politie te bellen, dan zal je zien dat ze "niet thuis" geven. Allereerst gaan ze je tips geven wat je het beste kan doen (alsof je dat al niet had geprobeerd, praten met je buren) en vervolgens komen ze gewoon niet opdagen. Dan vlucht je je huis maar uit om een biertje te pakken en vergeet je verlichting aan te zetten dan staan er ineens 4 dienders bij het stoplicht bekeuringen uit te delen... Mij bekruipt het gevoel dat de politie's eerste prioriteit is om hun salaris terug te verdienen in bekeuringen, en dan vervolgens als ze nog tijd over hebben eens naar echte problemen gaan kijken.
Zo, en nou ga ik maar eens wat lui afknallen in een online shooter, dat gaat vast opluchten foto
Op zaterdag 15 december 2007 @ 00:55 schreef Imurderu het volgende: Mijn respect voor de politie was al tot op een dieptepunt gezakt, maar het kan blijkbaar nog lager. Alhoewel gezegt moet worden dat de politie moeilijk kan staken op een doordeweekse dag, sterker nog dat mogen ze niet eens omdat men verantwoordelijk is voor de veiligheid van mensen. Een paar voetbalwedstrijden is dan uiteraard een goed doelwit..
Maar de politie heeft geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Het beetje respect wat men nog voor deze dienders heeft gaat door dit soort acties heel erg omlaag !
De politie is er om ons te beschermen tegen geweld, fietsers bekeuren, auto's flitsen voor 3 km te hard, daar zijn ze goed in. Maar bel ze eens als je last heb van je buren en je er niet meer uitkomt waardoor je eigenlijk wel verplicht bent de politie te bellen, dan zal je zien dat ze "niet thuis" geven. Allereerst gaan ze je tips geven wat je het beste kan doen (alsof je dat al niet had geprobeerd, praten met je buren) en vervolgens komen ze gewoon niet opdagen. Dan vlucht je je huis maar uit om een biertje te pakken en vergeet je verlichting aan te zetten dan staan er ineens 4 dienders bij het stoplicht bekeuringen uit te delen... Mij bekruipt het gevoel dat de politie's eerste prioriteit is om hun salaris terug te verdienen in bekeuringen, en dan vervolgens als ze nog tijd over hebben eens naar echte problemen gaan kijken.
Zo, en nou ga ik maar eens wat lui afknallen in een online shooter, dat gaat vast opluchten foto
En dit moet inhoudelijk iets aan de discussie toevoegen? Dit komt op mij over als een hoop geklaag wat jezelf is overkomen. Wat heeft dit nou te maken met een staking van de politie? Als jij een boete krijgt voor 3 KM te hard rijden dan heb je meer dan 3 KM te hard gereden, er gaat namelijk een wettelijke correctie af maar goed, heeft niets te maken met deze discussie. De discussie gaat over of de politie wel of niet het recht heeft te staken op het moment dat er voetbalwedstrijden gespeeld zouden worden. Antwoord: ja dat recht heeft de politie, dat is namelijk een grondrecht dat iedereen heeft (zie internationale verdragen waar Nederland partij bij is, met name EVRM).
Nogmaals: dit is niet een probleem dat veroorzaakt is door de politie, het is de schuld van de zogenaamde voetbalfans die voor problemen zorgen (namelijk de voetbalhooligans) die ervoor gezorgd hebben dat deze discussie is ontstaan. Als alle voetbalfans en zogenaamde voetbalfans zich eens normaal zouden gedragen in plaats van als holbewoners dan zou er geen politie nodig zijn bij voetbalwedstrijden en zouden de wedstrijden dit weekend zonder problemen gespeeld kunnen worden.
Op vrijdag 14 december 2007 @ 20:22 schreef Muta het volgende: en terrecht, kut voetbal toch geen zak aan. oranje okey, maar clubvoetbal heb ik allang opgegeven foto
Wat ben jij een slappe zak!
Als je niks om voetbal geeft zeg dan niks. oranje is allang afgelopen met van Basten als coach
Op zaterdag 15 december 2007 @ 00:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja heel slim bedacht van je hoor einstein, zonder publiek. Kan ook prima hoor, gewoon de deuren gesloten houden. Wat denk je dat er dan buiten het stadion gebeurt? Idd ja, rellen. En wie moet er dan alsnog komen opdraven? Idd ja, de politie.....
De voetbalploegen moeten hun supporters in de hand kunnen houden, daar moet de politie niet bij nodig zijn, de fout ligt geheel bij het voetbal en het niet in de hand kunnen houden van hun supporters. Juist die supporters moeten beseffen dat ze het zelf in de hand hebben, maar dat bedenk jij jezelf niet blijkbaar... Als er dan schade ontstaat door toedoen van de supporters moet dat verhaald kunnen worden op de ploegen, wettelijk moet dat mogelijk gemaakt worden, verder moet dan het politieingrijpen ook door de ploegen betaald worden.
De politie heeft het recht te staken, ze pakken het weekend en wat is daar mis mee, omdat een paar voetbalploegen hun supporters niet in de hand kunnen houden, mag de politie niet staken... Doordeweeks is het veel moeilijker om te gaan staken, wettelijk gezien, maar daar staan types zoals jij niet bij stil. Het recht hebben ze, maar ze mogen het niet, want o jee het voetbal loopt schade op dan...
Ik denk dat de politie voor een keer gelijk heeft. Als je weet wat die gasten netto in de maand over houden INCLUSIEF toeslagen, dat is gewoon huilen met de pet op. Tussen de 1.500 en 1.800 Euro netto in de maand is ronduit schandalig laag. Probeer er maar eens een gezin van te onderhouden. Heb je aan het eind van je banksaldo nog 2 weken te gaan... Wat mij betreft mogen ze er per man 400 euro netto in de maand er op vooruit gaan. Om aandacht voor dit probleem te krijgen is het een van de betere methodes moet ik zeggen.
Op zaterdag 15 december 2007 @ 00:48 schreef Ice84 het volgende:
[..] Ik begrijp echt niet waarom de politie hier als de schuldige wordt neergezet in plaats van degenen die strafbare feiten plegen, namelijk de voetbalhooligans.
Sim-pel. Omdat er blijkbaar niet al te veel nagedacht wordt door de mensen die menen hier iets over te moeten zeggen. Ik gok dan ook dat een aantal tot de groep behoort die poilitie-inzet steeds noodzakelijk maakt. foto
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling. WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
't is wel hypocriet, eerst slaan ze stakende scholieren in elkaar en nu gaan ze zelf staken, wie moet hun dan in elkaar slaan? het leger zeker, zie ik nog niet gebeuren.de politie zou wat minder anti-burgers moeten zijn
Op zaterdag 15 december 2007 @ 03:52 schreef xxmisterxx het volgende:
[..]
De voetbalploegen moeten hun supporters in de hand kunnen houden, daar moet de politie niet bij nodig zijn, de fout ligt geheel bij het voetbal en het niet in de hand kunnen houden van hun supporters. Juist die supporters moeten beseffen dat ze het zelf in de hand hebben, maar dat bedenk jij jezelf niet blijkbaar... Als er dan schade ontstaat door toedoen van de supporters moet dat verhaald kunnen worden op de ploegen, wettelijk moet dat mogelijk gemaakt worden, verder moet dan het politieingrijpen ook door de ploegen betaald worden.
De politie heeft het recht te staken, ze pakken het weekend en wat is daar mis mee, omdat een paar voetbalploegen hun supporters niet in de hand kunnen houden, mag de politie niet staken... Doordeweeks is het veel moeilijker om te gaan staken, wettelijk gezien, maar daar staan types zoals jij niet bij stil. Het recht hebben ze, maar ze mogen het niet, want o jee het voetbal loopt schade op dan...
Waarom is het nou doordeweeks moeilijker om te gaan staken dan? Voor de politie is zaterdag of zondag net zo goed een werkdag als maandag of dinsdag. Of moeten ze doordeweeks zonodig nog meer het verkeer handhaven als in het weekend? Want ja, kunnen een hoop bonnen geschreven worden weer natuurlijk aan jan de arbeider die op weg is naar zijn werk.
Juist in het weekend is er meer politie nodig, alleen al in het uitgaansleven gebeurd er altijd wel iets. Verder zijn de meeste evenementen ook in het weekend, dus ik zou zeggen ga lekker doordeweeks staken en schrijf dan een dagje geen bonnen uit ofzo.
Op zaterdag 15 december 2007 @ 09:35 schreef Aveon het volgende: 't is wel hypocriet, eerst slaan ze stakende scholieren in elkaar en nu gaan ze zelf staken, wie moet hun dan in elkaar slaan? het leger zeker, zie ik nog niet gebeuren.de politie zou wat minder anti-burgers moeten zijn
Ach, als die lieve scholiertjes zich allemaal netjes hadden gedragen, hadden ze geen last gehad van de politie.
Anti-burgers? Als je je normaal aan de (fatsoens)regels houdt die we hier in dit land hebben, zul je weinig van de politie merken.
Beetje de boel omdraaien... Mensen houden zich niet aan de regels en vervolgens heeft de politie het gedaan. Over hypocriet gesproken.
Word een beetje moe van het gezeik op de politie de hele tijd (en nee, ik ben zelf geen politieagent). Zijn ook gewoon mensen die hun werk doen en na het werk rustig (en ongeschonden) thuis bij vrouw en kinderen willen zijn. Dat de prioriteiten die er worden gesteld in het politiewerk soms wel wat anders zouden mogen liggen ben ik het mee eens, maar de politieagent kan daar zelf ook weinig aan doen - dank daar de politiek maar voor met haar alsmaar verdergaande bezuinigingen en opgelegde bonnenquota (remember 'Agenten balen van verplicht boetes uitdelen' ? ).
Ik loop al ruim dertig jaar rond op deze aardkloot, rij zo'n 20000 km per jaar met de auto, heb zowel 'in de provincie' als in de randstad gewoond, maar heb nog nooit 'last' van de politie gehad (wel twee keer een bonnetje gehad voor een overschrijding van de toegestane snelheid met minder dan 10 km/u , maar dat deed ik toch echt helemaal zelf).
Alles en iedereen heeft van mij bij voorbaat al alle respect en er moet echt wel wat gebeuren voor men deze kwijtraakt. Kinderverkrachters, terroristen en ander crimineel tuig zijn het bij mij wel kwijt, maar niet mensen die gewoon (onder vervelende omstandigheden) hun werk doen. En natuurlijk zitten er onder de politieagenten ook rotte appels zoals je die overal vindt, maar daarmee kun je niet alle agenten (en wat is dé agent ? - er zijn zoveel verschillende zaken waar zoveel verschillende 'soorten' agenten zich mee bezigheden houden) over één kam scheren.
Klagen over wat er allemaal niet goed is aan de politie is natuurlijk lekker makkelijk, maar nadenken over waaróm dingen gaan zoals ze gaan, over wat er allemaal wel goed gaat en onder welke omstandigheden deze mensen hun werk moeten doen is natuurlijk teveel gevraagd voor het gros van de mensen. Laat staan dat er bij de mensen die 'last' hebben van de politie enige zelfreflectie plaatsvindt.
En die voetbalwedstrijden? Die worden heus wel gespeeld - is het niet dit weekend, dan wel een andere keer (en ja ik ben voetbalsupporter en ik zit in ieder geval een keer in de twee weken in het Philipsstadion - ik zou dit weekend ook eventueel 'getroffen worden' door een staking ; keek er al naar uit om zondagochtend op de trein naar Amsterdam te stappen, maar als dat dan eventueel een andere keer zou moeten, so be it).
even een nieuwtje: er is leven NA voetbal foto En al die helden die de politie lopen af te kammen: Ze worden van belastingcenten betaald en ik geloof niet dat jullie, gezien je vele intelligente uitspraken, ooit belasting betaald hebben. Dus hoezo hebben jullie recht van spreken?!? foto
Op zaterdag 15 december 2007 @ 10:51 schreef BrianS het volgende: even een nieuwtje: er is leven NA voetbal foto En al die helden die de politie lopen af te kammen: Ze worden van belastingcenten betaald en ik geloof niet dat jullie, gezien je vele intelligente uitspraken, ooit belasting betaald hebben. Dus hoezo hebben jullie recht van spreken?!? foto
Nou, als je het voor mekaar krijgt om in dit land jarenlang geen belasting te hoeven betalen zonder dat je problemen krijgt dan moet je toch vrij intelligent zijn. (of een tikfout maken in je aangifte, wil ook wel eens helpen..)
Maar aangezien ze worden betaald van onze belastingcenten hebben ze maar gewoon te werken. Denken ze wel niet? Beetje onder werktijd gaan staken terwijl wij ze betalen....
En echt waar, ik vind echt dat een politie-agent onderbetaald wordt, zal ook nooit bij de politie gaan, alleen al om die reden (en meerdere..), maar de manier waarop ze dit nu doen vind ik verkeerd. Hypocriet eigenlijk...
Ik wacht met smart op het moment dat de nederlandse burger dat gekloot en gegraai van de overheid niet meer pikt en massaal gaat staken. Kijken wat er dan gebeurd, maar weet in ieder geval zeker dat de nederlandse economie een enorme klap krijgt dan....
Wat jij nou zegt slaat echt nergens op, ze mogen van jou niet staken onder werktijd omdat wij hun salaris betalen.... wat voor zin heeft het staken dan? Het idee achter een staking is juist om onder werktijd je werk niet te doen en daarmee je werkgever enigszins met een probleem op te zadelen zodat hij/zij misschien buigt voor de gestelde cao looneis. Dat ze juist dingen zoals een voetbalwedstrijd uitkiezen, doen ze echt geweldig, ten eerste omdat het gezien de reacties hier wel inslaat als een bom en hoe harder zo'n staking aankomt hoe effectiever die staking uiteindelijk meestal wordt. Als ze gestaakt hadden door bijvoorbeeld een paar dagen geen boetes uit te schrijven, had je er waarschijnlijk geen haan naar horen kraaien en anders wel een helehoop randdebielen gehad die die dag eens aangrepen om bijvoorbeeld een lekker te gaan scheuren.
En zoals vaker gezegt, als iedereen in zo'n stadion zich nou eens normaal zou gedragen, waren grote politieinzetten niet eens nodig bij wedstrijden en hadden deze wedstrijden gewoon door kunnen gaanEn die wedstrijden worden heus nog wel gespeelt, alleen waarschijnlijk niet dit weekend.
Humanity is just a collection of insignificant lifeforms..
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
Dat zal ze leren, vuile blauwe ratten.
nouja dan maar hopen dat er gewoon 50.000 man naar Amsterdam en Rotterdam komen zodat de politie alsnog uit mag rukken! foto
edit: (naar de Kuip en de ArenA dus.....)
Liverpool - Manchester utd.
Arsenal - Chelsea
Dat zijn topwedstrijden foto
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
KUT POLITIE
Porcupine Tee - Normal
Nu hopen op stevige rellen, en dan de politie als verantwoordelijke aanwijzen.
http://www.nopeisdope.com/
Afgelasting van de twee wedstrijden in de Eredivisie is volgens Den Hertog geen optie, omdat de kans bestaat dat supporters dan alsnog voor onrust zorgen. “Mijn conclusie is dat de politie niet gemist kan worden. Niet als de wedstrijden doorgaan, maar ook niet als ze worden afgelast.'
Dus er is goede hoop dat het alsnog doorgaat!
Kunnen ze niet beter een tijdje geen boetes uitchrijven of zo?
http://www.nopeisdope.com/
ik zal het toch maar even aanpassen voor je!
maar euh, het zal me me reet roesten of er nu gevoetbald word of niet!
Dat Feyenooit vorig seizoen 7e(?) stond betekent toch ook niet dat Feyenooit een middenmoter is?
Laat maar eens lekker duidelijk zien dat het bataald voetbal structureel onmogelijk gemaakt wordt door die mongolen. Het moet maar eens afgelopen zijn met het peperduur beveiligen van wedstrijden omdat een klein groepje weekbreinen geen leven heeft en het verziekt voor de rest.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
AZ doet het even (Ja, even) goed en wordt meteen tot topclub gebombardeerd.
Als ze dit jaar de titel pakken, dán zijn ze mss die naam waardig...
Er wordt altijd geklaagd hier in Nederland. Ga gewoon werken stelletje verwende sukkels.
vooral 3 jaar terug was erg gezellig foto
Ik zeg; afmaken die handel!
ik vind het een beetje jammer ze brengen gewoon de suporters in gevaar met hun acties laat ze gewoon een week geen boetes uitdelen en flitspalen uitzetten zo komt de regering er nog harder achter dan hun achterlijke acties.
en de burgers hebben er meer respect voor.
ow ja, je bent natuurlijk een ajax-sukkel, die zien wel vaker spoken na de 60e minuut als ze weer eens achter staan met 0-4 in hun eigen arena foto
Voetbal is een super gave sport, jammer dat het een grote aantrekkings kracht heeft op mongooltjes
Zoals al eerder gezegd: als de simpele zielen die hooligans genoemd worden zich nou eens gewoon zouden gedragen zou er niets aan de hand zijn, al is het maar omdat niet elke politievakbond staakt en er wel genoeg politie zou zijn als iedereen zich normaal zou gedragen in plaats van zich te gedragen als een holbewoner.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Ik wel, dus ik weet waar ik over praat, zit zelfs op de noordzijde, dat is waar elke wedstrijd al die rellen zijn. Nou, er gebeurt nooit wat, en vooral niet tegen AZ.
Ik voorspel een grote chaos komende zondag als er geen voetbal is.
Wordt lachuh, tenminste een goeie reden ook om te relleuh :p
Een weekend 2 wedstrijden niet, wat geeft dat nu weer, zodra de voetbalploegen voor de kosten gaan betalen die nodig zijn is het goed, maar ze kunnen hun eigen supporters niet in toom houden. Anders spelen zonder publiek, is ook een optie. Speel voortaan de risicowedstrijden zonder publiek....
En ja ik kom wel eens in het stadion. Maar niet heel vaak.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Feyenoord - AZ is niet eens een risico wedstrijd..
Je zegt dat het triest is dat de politie op het moment dat er eigenlijk een voetbalwedstrijd zou zijn gaat staken. Wat triest is, is dat er politie nodig is bij voetbalwedstrijden. Zoals ik al eerder zei: als iedereen zich nou eens zou gedragen als een normaal persoon in plaats van als een holbewoner zou er geen politie nodig zijn en zouden we deze discussie niet hoeven te voeren. Ik begrijp heus wel dat voetballievend Nederland het hier niet mee eens is, maar dan moet voetballievend Nederland zich maar eens normaal gedragen in plaats van als een holbewoner. Ik zou ook liever zien dat de wedstrijden dit weekend gewoon gespeeld worden, maar als dat niet kan omdat een bepaalde groep 'mensen' zich niet normaal kan gedragen dan is dat zo.
We moeten eens ophouden met de politie de schuld geven van het eventueel afgelasten van de wedstrijden en degenen die zich niet kunnen gedragen aanwijzen als degenen die hier schuld aan hebben. Nogmaals: als iedereen zich nou eens normaal zou gedragen dan zou er geen politie nodig zijn bij voetbalwedstrijden en dan zouden alle wedstrijden dit weekend gewoon door kunnen gaan ondanks de staking bij de politie. Dit is niet de schuld van de politie, maar van een kleine groep personen die zichzelf voetbalfans noemen en die door de maatschappij voetbalhooligans genoemd worden en die ervoor zorgen dat er politie nodig is.
Realiseer je nou eindelijk eens dat het de hooligans zijn die de boel verpesten voor alle voetbalfans en niet de politie. Ik begrijp echt niet waarom de politie hier als de schuldige wordt neergezet in plaats van degenen die strafbare feiten plegen, namelijk de voetbalhooligans.
Alhoewel gezegt moet worden dat de politie moeilijk kan staken op een doordeweekse dag, sterker nog dat mogen ze niet eens omdat men verantwoordelijk is voor de veiligheid van mensen. Een paar voetbalwedstrijden is dan uiteraard een goed doelwit..
Maar de politie heeft geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Het beetje respect wat men nog voor deze dienders heeft gaat door dit soort acties heel erg omlaag !
De politie is er om ons te beschermen tegen geweld, fietsers bekeuren, auto's flitsen voor 3 km te hard, daar zijn ze goed in. Maar bel ze eens als je last heb van je buren en je er niet meer uitkomt waardoor je eigenlijk wel verplicht bent de politie te bellen, dan zal je zien dat ze "niet thuis" geven. Allereerst gaan ze je tips geven wat je het beste kan doen (alsof je dat al niet had geprobeerd, praten met je buren) en vervolgens komen ze gewoon niet opdagen.
Dan vlucht je je huis maar uit om een biertje te pakken en vergeet je verlichting aan te zetten dan staan er ineens 4 dienders bij het stoplicht bekeuringen uit te delen...
Mij bekruipt het gevoel dat de politie's eerste prioriteit is om hun salaris terug te verdienen in bekeuringen, en dan vervolgens als ze nog tijd over hebben eens naar echte problemen gaan kijken.
Zo, en nou ga ik maar eens wat lui afknallen in een online shooter, dat gaat vast opluchten foto
Nogmaals: dit is niet een probleem dat veroorzaakt is door de politie, het is de schuld van de zogenaamde voetbalfans die voor problemen zorgen (namelijk de voetbalhooligans) die ervoor gezorgd hebben dat deze discussie is ontstaan. Als alle voetbalfans en zogenaamde voetbalfans zich eens normaal zouden gedragen in plaats van als holbewoners dan zou er geen politie nodig zijn bij voetbalwedstrijden en zouden de wedstrijden dit weekend zonder problemen gespeeld kunnen worden.
Ik vind het goed hoor, laat de regering en de grote steden het maar voelen, ookal is het om zoiets als voetbal
Als je niks om voetbal geeft zeg dan niks.
oranje is allang afgelopen met van Basten als coach
De politie heeft het recht te staken, ze pakken het weekend en wat is daar mis mee, omdat een paar voetbalploegen hun supporters niet in de hand kunnen houden, mag de politie niet staken... Doordeweeks is het veel moeilijker om te gaan staken, wettelijk gezien, maar daar staan types zoals jij niet bij stil. Het recht hebben ze, maar ze mogen het niet, want o jee het voetbal loopt schade op dan...
Als je weet wat die gasten netto in de maand over houden INCLUSIEF toeslagen, dat is gewoon huilen met de pet op. Tussen de 1.500 en 1.800 Euro netto in de maand is ronduit schandalig laag. Probeer er maar eens een gezin van te onderhouden. Heb je aan het eind van je banksaldo nog 2 weken te gaan...
Wat mij betreft mogen ze er per man 400 euro netto in de maand er op vooruit gaan.
Om aandacht voor dit probleem te krijgen is het een van de betere methodes moet ik zeggen.
We betalen er anders wel ALLEMAAL voor.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
wil niet mijn weekend om hoeven gooien foto
Juist in het weekend is er meer politie nodig, alleen al in het uitgaansleven gebeurd er altijd wel iets. Verder zijn de meeste evenementen ook in het weekend, dus ik zou zeggen ga lekker doordeweeks staken en schrijf dan een dagje geen bonnen uit ofzo.
Anti-burgers? Als je je normaal aan de (fatsoens)regels houdt die we hier in dit land hebben, zul je weinig van de politie merken.
Beetje de boel omdraaien... Mensen houden zich niet aan de regels en vervolgens heeft de politie het gedaan. Over hypocriet gesproken.
Word een beetje moe van het gezeik op de politie de hele tijd (en nee, ik ben zelf geen politieagent). Zijn ook gewoon mensen die hun werk doen en na het werk rustig (en ongeschonden) thuis bij vrouw en kinderen willen zijn.
Dat de prioriteiten die er worden gesteld in het politiewerk soms wel wat anders zouden mogen liggen ben ik het mee eens, maar de politieagent kan daar zelf ook weinig aan doen - dank daar de politiek maar voor met haar alsmaar verdergaande bezuinigingen en opgelegde bonnenquota (remember 'Agenten balen van verplicht boetes uitdelen' ? ).
Ik loop al ruim dertig jaar rond op deze aardkloot, rij zo'n 20000 km per jaar met de auto, heb zowel 'in de provincie' als in de randstad gewoond, maar heb nog nooit 'last' van de politie gehad (wel twee keer een bonnetje gehad voor een overschrijding van de toegestane snelheid met minder dan 10 km/u , maar dat deed ik toch echt helemaal zelf).
Alles en iedereen heeft van mij bij voorbaat al alle respect en er moet echt wel wat gebeuren voor men deze kwijtraakt. Kinderverkrachters, terroristen en ander crimineel tuig zijn het bij mij wel kwijt, maar niet mensen die gewoon (onder vervelende omstandigheden) hun werk doen. En natuurlijk zitten er onder de politieagenten ook rotte appels zoals je die overal vindt, maar daarmee kun je niet alle agenten (en wat is dé agent ? - er zijn zoveel verschillende zaken waar zoveel verschillende 'soorten' agenten zich mee bezigheden houden) over één kam scheren.
Klagen over wat er allemaal niet goed is aan de politie is natuurlijk lekker makkelijk, maar nadenken over waaróm dingen gaan zoals ze gaan, over wat er allemaal wel goed gaat en onder welke omstandigheden deze mensen hun werk moeten doen is natuurlijk teveel gevraagd voor het gros van de mensen. Laat staan dat er bij de mensen die 'last' hebben van de politie enige zelfreflectie plaatsvindt.
En die voetbalwedstrijden? Die worden heus wel gespeeld - is het niet dit weekend, dan wel een andere keer (en ja ik ben voetbalsupporter en ik zit in ieder geval een keer in de twee weken in het Philipsstadion - ik zou dit weekend ook eventueel 'getroffen worden' door een staking ; keek er al naar uit om zondagochtend op de trein naar Amsterdam te stappen, maar als dat dan eventueel een andere keer zou moeten, so be it).
edit: typo
Maar aangezien ze worden betaald van onze belastingcenten hebben ze maar gewoon te werken. Denken ze wel niet? Beetje onder werktijd gaan staken terwijl wij ze betalen....
En echt waar, ik vind echt dat een politie-agent onderbetaald wordt, zal ook nooit bij de politie gaan, alleen al om die reden (en meerdere..), maar de manier waarop ze dit nu doen vind ik verkeerd. Hypocriet eigenlijk...
Ik wacht met smart op het moment dat de nederlandse burger dat gekloot en gegraai van de overheid niet meer pikt en massaal gaat staken. Kijken wat er dan gebeurd, maar weet in ieder geval zeker dat de nederlandse economie een enorme klap krijgt dan....
Het idee achter een staking is juist om onder werktijd je werk niet te doen en daarmee je werkgever enigszins met een probleem op te zadelen zodat hij/zij misschien buigt voor de gestelde cao looneis.
Dat ze juist dingen zoals een voetbalwedstrijd uitkiezen, doen ze echt geweldig, ten eerste omdat het gezien de reacties hier wel inslaat als een bom en hoe harder zo'n staking aankomt hoe effectiever die staking uiteindelijk meestal wordt.
Als ze gestaakt hadden door bijvoorbeeld een paar dagen geen boetes uit te schrijven, had je er waarschijnlijk geen haan naar horen kraaien en anders wel een helehoop randdebielen gehad die die dag eens aangrepen om bijvoorbeeld een lekker te gaan scheuren.
En zoals vaker gezegt, als iedereen in zo'n stadion zich nou eens normaal zou gedragen, waren grote politieinzetten niet eens nodig bij wedstrijden en hadden deze wedstrijden gewoon door kunnen gaanEn die wedstrijden worden heus nog wel gespeelt, alleen waarschijnlijk niet dit weekend.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken