[update] Microsoft verstoort PS3-introductie
Sony had een boot gehuurd om vanuit daar 's nachts de eerste PlayStation 3-consoles te verkopen. Microsoft besloot de komst van Sony's nieuwe console eveneens te verwelkomen door zelf ook een boot te huren. Microsofts boot besloot constant rondjes te varen om de boot van Sony. Op Microsofts boot stonden gigantische reclamezuilen voor de XBOX 360 met de tekst "XBOX 360 YOU". Bovendien zouden medewerkers van Microsoft sms'jes gestuurd hebben naar persmensen en Sony's PR-team uitgeblazen hebben met fluitjes.
Microsoft pakt uit met showboot. Grote versie.
In Londen pakte Sony groots uit door gratis HD-televisies uit te delen aan mensen in de wachtrij. De mensen waren blij verrast. Deze stunt heeft Sony maar liefst 400.000 euro gekost. Microsoft zette daar stoelen neer met het internetadres www.shkyw.org. Microsoft laat op die site een ludiek bericht achter voor Sony, namelijk dat de console bijna anderhalf jaar later op de markt kwam dan Microsofts console.
De Microsoft-stoeltjes op PS3-launch
Het PR-team van Sony staat berucht om het uitdagen van de concurrentie. Ken Kutaragi, CEO van Sony's entertainmentdivisie, heeft vreemde uitlatingen gedaan over de concurrerende consoles. Zo noemde hij de XBOX 360 "slechts een XBOX 1,5" en zou deze "net na de PlayStation 2 eindigen" qua prestaties. Ook gaf hij vaak verkeerde informatie over de PS3. Zo zou de PS3 "4D en live" zijn en zou deze zeven controllers meeleveren.
Er was meer nieuws omtrent de PlayStation 3. In Berlijn hield de Saturn Electronics Store een speciale actie. Vijftig gamers kregen een gratis PS3 toen zij hun XBOX 360 tegen een muur kapot gooiden.
Zo werd een trotse eigenaar van de nieuwe console in Londen aangevallen. Een dief probeerde de console te stelen, maar de eigenaar bleef stug vasthouden aan de doos. Uiteindelijk besloot de dief zonder buit te vluchten.
Update 03.18 uur
Ook in Australië en Nieuw Zeeland kwam de PlayStation 3 voor het eerst in de schappen. Microsoft zou Microsoft niet zijn als het niet hier ook een grap zou uithalen.
Microsoft stelt dat een XBOX 360 gelijk staat aan een PS3 plus geld voor heel veel bier. Uiteraard moest Microsoft dit visueel aan het publiek laten zien. Daarom stuurde Microsoft aan de redacties van twee gametijdschriften een XBOX 360 + bier ter waarde van 600 euro. Daar tegenover verstuurde het een PS3 van dezelfde waarde met één lullig biertje. Microsoft wil hiermee laten zien dat de PS3 vergeleken met de XBOX 360 veel te duur is.
Wat koop je voor 600 euro?
Een XBOX 360 met veel bier of een PS3 met één lullig flesje?
Meer gamenieuws op FOK!games