Nieuws
Otto-klanten eisen goedkope breedbeeld-tv

De klanten vinden dat Otto zich niet kan beroepen op de algemene leveringsvoorwaarden. Daarin worden "druk-, zet- of programmeerfouten voorbehouden". De klanten vinden het echter geen typefout meer, omdat de verkeerde prijs bijna een week op de website stond. Het duurde zelfs enkele dagen voordat Otto de prijs veranderde, terwijl het bedrijf allang op de hoogte was van de typefout. Bovendien kregen de klanten die de televisie besteld hadden een bevestiging per e-mail.
Initiatiefnemer Natasja van Gool-Westmaas stelt dat Otto de fout veel sneller had kunnen herstellen. "Zo'n verkeerde prijs kan binnen vijf minuten van de site gehaald worden", stelt zij. Van Gool-Westmaas heeft de televisie besteld op donderdag, vlak voordat de fout breed in de media werd uitgemeten. Ze was op de "aanbieding" gewezen door een collega. Ze werd een beetje achterdochtig van de lage prijs, maar dacht niet dat het onmogelijk zou zijn. "Als je tegenwoordig een mobieltje koopt, krijg je er vaak een hele computer of een lcd-scherm bij cadeau", aldus van Gool-Westmaas.
De typefout is veroorzaakt doordat een breedbeeldtelevisie van 1200 euro in het systeem per ongeluk werd verwisseld met een wandsteun van 99 euro. Sommige mensen hebben dan ook een wandsteun thuisbezorgd gekregen. Ze krijgen hun geld terug als ze de wandsteun terugsturen naar Otto.

Otto wilde eerst de gedupeerden naast excuses een "pleister op de wonde" aanbieden, maar toen de fout in de publiciteit kwam en deze nog op de website stond, wilden honderden mensen daarvan profiteren. Volgens Severijn had één klant zelfs 93 televisies besteld om 93 keer een financiële compensatie te krijgen. Het bedrijf besloot af te zien van het goedmakertje om dat soort profiteurs niet te belonen.
Van Gool-Maas heeft een jurist ingeschakeld voor het geval Otto de televisies niet levert. "We zijn er echt niet op uit om Otto failliet te laten verklaren". Maar ze wil wel een tegemoetkoming van het bedrijf. "Eerst beloven ze een 'pleister op de wonde', en dan komen ze daar op terug. Otto stapelt blunder op blunder. Ze zijn gewoon niet professioneel". Severijn begrijpt de woede van de klanten, maar Otto zal de televisies niet leveren. Volgens juristen binnen het bedrijf valt de vergissing wel degelijk onder de algemene voorwaarden.
Met dank aan Shirin, R_Style, MarkyMarx en Its_Muppet voor de submit.
Het was een drukfout de klanten hebben geen poot om op te staan foto
Wat als je die nu net hebt aangeschaft? Krijg je dan een deel van je geld terug of zal Otto dan ineens wél roepen dat het geen type-fout was en dat de gebruiker er zelf bewust voor heeft gekozen?
Gaat echt niet lukken, rechter veegt zo'n eis echt wel van tafel omdat die mensen echt wil wisten of hadden kunnen weten dat dit niet klopte.
Jammerrrrrrrrr.
en otto krijgt zo wél gratis reclame...
En daarbij, je mag er toch wel vanuit gaan dat wanneer er ook op de orderbon het bedrag nogmaals zwart-op-wit staat dat het dan wel klopt. Dus wel ter goeder trouw.
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Alhoewel ze wel een punt hebben dat de verkeerde prijs zolang op de internetsite stond als verkoopprijs. Ben benieuwd!
Er is jurisprudentie over die de kopers in het ongelijk stelt.
lol, al laat de otto het een jaar staan dan nog staan ze in hun recht.
Maar het blijft erg slordig natuurlijk.
En die Natasja van Gool-Westmaas weet vast precies hoe het database systeem van Otto in elkaar steekt.
Het is hier niet The US of A.
Zoals het topic in het forum al liet zien (en heb ik zelf ondervonden) kreeg je iedere keer andere klantgegevens als je op de link klikte.
Een bestelling voor een ander was dus zo gemaakt aangezien je vervolgens als die klant was ingelogd.
onbegonnen zaak, wat ze nu gaan doen.
Zou zwaar kunnen wegen.
Die algemene voorwaarden zijn niet sluitend genoeg helaas voor otto.
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
Dat je het probeert om zo een tv te bestellen voor 99 euro; ok. Kun je een beetje profiteren van een foutje, dan is dat leuk. Maar om nu als een stel jankerds moeite te gaan doen om alsnog een tv te krijgen.. dat gaat echt tegen elke moraal in.
Zelfde mensen die zeuren dat iedereen zo egoistisch is tegenwoordig zeker
PSN ID: Cheironnl
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
Ik denk alleen niet dat ik hetzelfde zou proberen met de mensen die hun bestelling geplaatst hebben voordat Otto gewezen werd op de drukfout. Als klant heb je de plicht om te onderzoeken of een gevraagde prijs wel redelijk is (en dat is dit duidelijk niet). De uitzondering hierop is als een prijs gevraagd wordt die aannemelijk is als aanbiedingsprijs (bijvoorbeeld van ¤999 voor ¤899).
1 verkeerde prijs + titel + beschrijving bij artikel
2 dit weten ze binnen enkele dagen echter duurt het ruim een week voordat ze het aanpassen
3 ze nemen geen maatregelen om meer foutieve bestellingen te voorkomen...
4 te zeggen een pleister op de wonde toe en trekken dat vervolgens weer in foto
aanpassen of artikel van de site halen
Maar goed. Kijk maar hoe ver je het kan spelen. Veel plezier hoor.
Shit happens en die klanten hebben gewoon pech, aangezien 99 Euro geen aannemlijk bedrag is voor een product van deze klasse... mocht het om een DVD recorder gaan dan zouden ze dit nog bij de rechter kunnen uitvechten, maar nu bijten ze in het stof.
Wat een stelletje opportunistische rukkers zijn dat die nu alsnog een tv voor dat bedrag willen zien. Ik durf te wedden dat dat van die gasten zijn die te lui zijn om hun kont te keren, maar voor dit soort gevalletjes een uitzondering maken foto
En ondertussen ook nog schijnheilig beweren dat ze er niet op uit zijn om Otto failliet te krijgen foto
Ik heb dat meerdere malen meegemaakt iig.
Iedereen met een IQ van boven de 70 weet dat 99euro alleen maar een fout kan zijn. altijd dat eeuwige egoistische gejank en voor een dubbeltje op de eerste rij moeten zitten kost ons onze hele economie. Zet er allemaal even de schouders onder en werk wat harder in plaats van dat eeuwige gemekker. Op basis waarvan willen ze in vredesnaam een 'schadevergoeding' krijgen foto
Malibu-06
gezellig gesprek
Die mogen ze voor een deel van de breedbeeldbestellers wel kwijtschelden dan, want die verwachten geen ophangstangetje.
Die latere bestellers zijn natuurlijk gewoon sukkels die het risico bewust zijn aangegaan.
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
Dus jammer, maar geen tv voor een schijtprijs.
Ik was er ook op gewezen en heb het niet besteld, want dan krijg je dus idd alleen maar een lomp pakket toegestuurd die je zelf weer moet gaan terugsturen.
Een jurist inschakelen is echt te kansloos.
Al die mensen die nu proberen 'hun recht' te halen staan symbool voor het kankergezwel van egoïsme en asociaal gedrag dat zich afspeelt in Nederland imo foto
Er is nogal een verschil of je een mobiel abonnement ergens bij neemt of niet.
En de geautomatiseerde bevestiging zal heus niet zwaar wegen.
Als de rechter de wet naar de letter toe wilt passen zal hij een afweging moeten maken of het 'gerechtvaardigd vertrouwen' aan de hand van de prijs verondersteld mocht worden aan de hand van:
De bevestiging die per mail verzonden is en;
De lange tijd dat de prijs er stond.
Dit soort zaken via het Internet is nog een vrij 'nieuw' gebied voor het recht.
De gevolgen van een foute prijs in de database zijn enorm. De geautomatiseerde bevestiging bevat de verkeerde prijs, de check op de bankrekening van het bedrijf checked op het verkeerde bedrag. Gezien de grote gevolgen die dit soort fouten kunnen hebben en er met de huidige stand van de techniek hier reeel gezien geen oplossing voor te bedenken valt dient - mijns inziens - de 'koper' maar te moeten bewijzen dat de foutieve prijs op voorhand niet irreeel was.
Als Otto niet "gestraft" wordt krijg je zulke trukjes nog vaker,
Na een reis van 25km:
>Ik kom voor die 2gb mp3spelert die gister in de folder stond foto
<Dat is dan 30euro alstublieft
>Maar in jullie krantje staat 20euro foto
<Jamaar dat is een drukfout, je kan lekker nu naar huis gaan en 50km voor niets gereden hebben of je hoest die 30euro op
(hoewel bovenstaande niet zo duur is als die lcd-tv, is het exact hetzelfde voorbeeld en gewoon pure manipulatie vanuit het bedrijf)
De verkoper treft blaam en behoort een redelijk compensatie aanbod te bieden aan de kopers.
Dat horen verkopers zowiezo te doen als aanbiedingen achteraf niet blijken te stroken met wat de verkoper zou willen. Verschuilen achter druk en tikfouten of aanlevering door derden mogen verkopers niet. Verkopers zijn altijd volledig aansprakelijk voor het correct informeren van klanten en dus ook voor fouten in verkoopprijzen. Helaas doen heel wat (web)winkels alsof ze zich kunnen verschuilen achter zelfbedachte voorwaarden.
Dat en de bevestiging... zal erom hangen voor Otto...
Vaak misbruiken bedrijven algemene voorwaarden om zichzelf rechten toe te kennen die ze niet hebben. Zo is al eens en temeer gebleken dat een bedrijf zich niet zondermeer kan verschuilen achter drukfouten of levering door derden. Bedrijven hebben de plicht verantwoordelijkheid te dragen voor correcte informatie. Ook als ze derden hun informatie zoals prijzen laten verzorgen. Daarom komt het ook maar zelden voor dat een bedrijf als verkoper in het gelijk wordt gesteld dat ze simpelweg niet hoeven te leveren als een foute prijs ze niet uitkomt of het product bij hun al is uitverkocht. Een rechter zal dan vaak verplichten dat het bedrijf moet compenseren voor de gemaakte fouten door bijvoorbeeld een redelijke korting te geven of een andere aanbieding te doen.
What?!
It's an inanimate fucking object.
You're an inanimate fucking object!!!
En je ben pas dom als je iets niet probeert.... het welbekende spreekwoord: nooit geschoten, altijd mis!!!!
Otto heeft namelijk een week die prijs online gehouden aldaar niet bewust... dus moeten ze ook bewust zijn van de effecten die ze hiermee op hun hals hebben gehaald
Stelletje kinderen allemaal die nu lopen te meuten dat Natasja iets verkeerd doet. Ze doet wat zei denkt waar ze het recht voor heeft
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
foto
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
punt.
En nee we zullen NOOIT de tv krijgen voor 99 euro!
Maar misschien wel een korting! Wie niet waagt wie niet wint!
het is geen setfout maar express als lokkertje en publicitijd
die uit de hand gelopen is
en het gelul over een muurbeugel klopt niet
er staat een beschrijving en alles bij
maar die lcd voor 99 krijgen ze nooit niet
omdat je kan aanvoelen dat de prijs niet klopt
maar: niet geschoten is altijd mis
Besluit, een TV gaan ze niet krijgen maar mss wel een schadevergoeding voor de misleidende reclame.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
niet geschoten is altijd mis, zuig ze maar lekker uit daar bij otto met hun brakke kutsite
Een half uur heeft op de hi-site een aanbieding van een mobieltje gestaan met 50 euro beltegoed. dit koste 35 euro
In dat half uur waren er 2000 bestellingen en dan voornamelijk Kpners die hem bestelden.
Kpn heeft de mobieltjes gewoon geleverd.
3 voor mij foto
We draaien het hier ook even om: jij bent Otto: je maakt een fout en vervolgens word je aangeklaagd door volk dat nog te dom is om het einde van een varken te herkennen. Hoe voel je je? In jouw leven wil ik graag een nieuw spreekwoord introduceren: "behandelen anderen zoals je zelf behandeld wilt worden"....
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
Je hebt gelijk Fen.
Het wereldje is klein.
In Mekka
Dat is pas leuk
Voor een groot en complex bedrijf zoals Otto zal het weinig moeite kosten om de rechter ervan te overtuigen dat een week een redelijke termijn is.
Daarentegen zal de bakker op de hoek die zijn handgeschreven plakaat met schrijffout willens en wetens een week in de etalage laat staan zich niet op redelijkheid kunnen beroepen.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken