Nieuws
'Sneer van Verdonk naar Taida is dubieus'

Het CBP, dat toezicht houdt op de bescherming van de privacy, bracht vorig jaar een advies uit over het voornemen van Verdonk voortaan publicitair tegengas te geven aan asielzoekers die onwaarheden verkondigen in de media. Volgens Kohnstamm heeft Verdonk niet conform dat advies gehandeld, en zou informatie alleen openbaar mogen worden gemaakt indien een goede taakvervulling daadwerkelijk in gevaar wordt gebracht. De CBP-voorzitter zegt extra verbaasd te zijn over de opmerkingen omdat Pasic nog in een procedure zit.
Taida was 18 januari door de vreemdelingenpolitie van school gehaald en in een Rotterdams uitzettingscentrum achter slot en grendel geplaatst, nadat een aanvraag voor een voorlopige verblijfsvergunning was afgewezen. Een rechter bepaalde vrijdag dat het besluit niet zorgvuldig is genomen, en gelastte de onmiddellijke vrijlating van het meisje. Annelies Hoftijzer, de advocate van Taida, zegt verbaasd te zijn over de publieke aanval. Volgens haar was de zogenaamde fraude geen reden tot weigering van de verblijfsvergunning en is deze ook in de rechtszaak niet aan de orde geweest.
In het Algemeen Dagblad zegt de Kosovaarse scholiere opgebrand te zijn door de kwestie. "Ik heb altijd de waarheid verteld, volgens de regels gehandeld en niemand zwart gemaakt. Twee rechters, die over alle informatie beschikken, hebben beslist dat ik voorlopig mag blijven. Zij hebben toch het laatste woord? Of staat er straks weer een agent voor mijn neus?", vertelt Taida. De IND bekijkt momenteel opnieuw of ze in aanmerking komt voor een tijdelijke verblijfsvergunning. "Als het moet, ga ik wel weg. Maar die vier maandjes kunnen het probleem toch niet zijn?"
Het had een hoop gescheeld als Nederland met een normaal, waterdicht plan zou aankomen voor het asielzoekersbeleid.
Sommige mensen zitten hier inderdaad onterecht, maar ze uitzetten na een periode langer dan 5 jaar vind ik maar vreemd, als ze hier niet mogen zijn moeten ze er snel weer uit.
En andersom ook, als ze hier mogen blijven, laat ze dat weten...
Uberhaupt een rare situatie, heb je eindelijk een goed geintregeerde allochtoon, wil je haar zo snel mogelijk je land uit gooien...
offtopic: Doen die smilies bij iedereen zo raar? Ik zie letters in plaats van smilies...
Ik concludeer dus dat het dubieuze uitlatingen van Verdonk zijn, die het betreffende meisje nogal hard en vooral onnodig treffen.
Verder vind ik het ook dubieus: de rechter had al deze informatie en besloot dat deze irrelevant is. Wat Verdonk daarvan vindt is totaal irrelevant hierbij en ik vind het dan ook niet kunnen wat ze heeft gezegd en dat ze überhaupt Taida's privacy min of meer heeft geschonden foto
Bovendien heeft Taida toch niemand zwartgemaakt, of heb ik iets gemist? Alleen gezegd dat ze het erg oneerlijk vond etc. en gewoon algemene kritiek gehad foto
Verdonk mag best 'persoonlijke' kritiek hebben, maar doe dan ff normaal en ga niet het halve levensverhaal van dat meisje rondspuien...
Ze laat meer mensen binnen dan haar voorgangers dus eigenlijk is ze juist weker maar in de schrijnendste gevallen (die juist de publiciteit halen) stelt ze zich opeens hard op. Minderjarige kinderen die de taal van het land waar ze 'terug' naar moeten niet eens spreken, die hier op school zitten en alleen Nederlandse vrienden hebben.
Ook de zaak Kalou waar Verdonk acht keer in beroep gaat terwijl elke ghanese darter zonder problemen een paspoort in zijn handen krijgt gestopt. Niet dat ik vind dat Kalou een paspoort moet krijgen maar het laat wel weer zien dat het Verdonk alleen maar om het harde imago gaat, en niet om de inhoud van de zaak.
Ze was uitgezet en ze komt terug... vervolgens een neiuw juridisch steekspel.
Besluiten moeten zorgvuldig genomen worden... dus er moet voor elk argument eindeloos onderzoek gedaan worden. Oftewel die hele procedure wordt opgerekt voor zolang het kan en dan roepen ze schande dat we na die tijd uitgezet worden.
Ik ben voorstander van het afschaffen/inperken van de beroepsmogelijkheden. Scheelt gigantisch in de hoeveelheid werk voor het IND en dan kunnen de originele aanvragen ook vlotter worden afgehandeld.
legaal bezig?
Wat had ze dan gedacht waar die 7000 Euro voor waren? Een vakantie naar kosovo? Om
een frans visa te bemachtigen?
Ze had het voor de eerste uitzetting moeten aanvechten. Niet 7000 Euro vangen en
dan alsnog via de media/rechter het zielige meisje uit gaan hangen.
Tsja dat is toch net iets anders dan ze was al uitgezet, ze heeft een vergoeding gehad om haar leven elders te beginnen en ze kon haar opleiding terplekke afmaken...
Ondanks dat hebben 2 rechters toch besloten dat dat meisje mag blijven.
Haalt ze van alles in haar kop,,
Die hoort hier niet langer te zijn,,
D'r zal vast wel meer achter zitten.
Als die meid in het openbaar mag klagen mag V. ook openbaar reageren.
Er vanuitgaande dat het waar is moet ze imo vandaag nog de grens over worden gezet. En haar sympathisanten ook. foto
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
Heb je dat nodig om een beetje een fijn leven te hebben, dat is pas zielig
Het hele leven van dat kind staat op zijn kop, terwijl dat kind in een fase zit dat ze juist veel tijd nodig heeft voor haar school omdat deze tijd haar hele latere leven zal bepalen.
Daar mag je best wel eventjes rekening mee houden. Verdonk heeft ook de kans gehad om wat van haar leven te maken. Toen zij 18 was, werd ze aan alle kanten gesteund. Door haar familie, door de school, door haar vrienden.
Er was helemaal niks van Rita Verdonk terecht gekomen als ze op 18-jarige leeftijd publiekelijk voor leugenaar was uitgemaakt, van school geschopt was en door geen enkele andere school meer aangenomen was geworden.
Maar nee, Rita is in een invloedrijk gezin geboren, met genoeg geld, en nu denkt ze dat ze dus speciaal is.
Maar ja, dit kabinet heeft wel vaker lak aan uitspraken van rechters.
Ik weet de situatie niet goed zat en zal dus niet oordelen of ze nu mag blijven of uitgezet moet worden. Ik vind wel dat je geen uitzonderingen kan maken want bijna iedereen zit wel een verhaal achter.
Ja,wij zijn ons er eentje!
Verdonk houdt zich dus niet aan haar plichten. En een minister die zich niet aan haar plichten houdt is VELE malen erger dan wat dat meisje mogelijk doet.
Rita kan dan wel zeggen dat dat meisje klinkklare onzin zit te verkopen, maar als Rita daar geen bewijzen van heeft, dan is ze aan het lasteren. En dat kost haar haar baan...
Ik bedoel, een minister staat boven alles. Het is Rita's woord tegen het woord van dat meisje. De strijd is dus van het begin af aan al ongelijk. En dat mag niet, want een minister is een dienaar van het volk. Haar salaris wordt door dat volk betaald. Ze heeft beslissingsbevoegdheid, maar gaan beoordelingsbevoegdheid. Daar zijn de rechters voor.
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
Ja,wij zijn ons er eentje!
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
En die slachtofferrol van Taida past haar wel heel goed, misschien is een vervolg opleiding toneel iets voor haar?
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Het gaat hier tenslotte om een minderjarige scholiere die er publiekelijk flink van langs kreeg van een minister. Het getuigt niet echt van klasse van de minister om op deze manier uit te halen.
Het lijkt wel alsof alles tegenwoordig in termen van hard tegen hard gespeelt wordt. Persoonlijk verwachtte ik van een minister iets meer klasse.
Je hoeft niet meteen de barmhartige Samaritaan uit te hangen maar dit is haast onmenselijk.
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
De Telegraaf, de krant van gefrustreerd Nederland
Jou reacties hier lijken meer op frustratie dan die van Rita.
Zij heeft een tijd geleden aangekondigd dat als "zielige" asielzoekers de publiciteit gaan zoeken zij het ook krijgen van de kant van de IND.
Het feit dat er nog niks over bekend was is meer aan de journalistiek te danken. Ze hebben namelijk voortdurend een kant van het verhaal belicht.
Wees blij dat ze een streep trekt voor iedereen die de regels overtreed blank of zwart, slim of dom.
www.jihadwatch.org
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Nee, in andere landen is het echt niet beter; daarom komen die mensen juist hier naartoe. Maar ik schaam me zo voor mensen als Verdonk, Donner, Zalm, etc etc dat ik al enkele malen overwoog om te emigreren. (maar waarheen???).
We zijn altijd relatief tolerant geweest (misschien een beetje 'te'), en in dat klimaat ben ik opgegroeid. Ik ben opgegroeid in de tijd dat we allemaal verplicht op school moesten lezen over de 2e wereld oorlog, en hoe erg dat allemaal was. Het gaat me niet om 6.000.000 joden, maar om het individu. Zoals 1 jood het persoonlijk beleefd heeft. En dat is wel degelijk te vergelijken met hoe men tegenwoordig met bepaalde bevolkingsgroepen om denk te mogen gaan.
Maar intussen is de 2e wereld oorlog alweer heel lang geleden. De meeste emoties zijn weggeebt, omdat de generatie die het persoonlijk heeft meegemaakt begint uit te dunnen. We relativeren alles uit die tijd, en laten ons leiden door onderbuikgevoelens, gebaseerd op angst. Wellicht is een deel van deze angst terecht, maar de overheid maakt er dankbaar gebruik van. Op deze manier kunnen ze beslissingen doordrukken, die 20 jaar geleden ondenkbaar waren.
Ik schaam me diep nederlander te zijn, als wij als volk gekozen hebben voor deze onmenselijke regering.
ALLEEN of ze de beslissing in vrijheid mocht af wachten.
JIJ bent dus SLECHT op de hoogte.
www.jihadwatch.org
ALLEEN of ze de beslissing in vrijheid mocht af wachten.
JIJ bent dus SLECHT op de hoogte.
www.jihadwatch.org
Nederland is het meest bevolkste land van de WERELD
het is ongelofelijk dat de grenzen nog open staan en dan we nog niet al die criminelen eruit hebben gegooid
ja ik vind de natuur en mijn gezondheid belangrijker, ik wil niet dat over 10 jaar Nederland eruit ziet als 1 groot Rotterdam
En dat minister Zalm dan in een krant gaat uitleggen hoe deze persoon (met naam en toenaam) volgens hem aan het frauderen is.
Bovendien gaat het niet eens over goed of slecht op de hoogte zijn, het gaat over het feit dat wat Verdonk doet onmenselijk is. Mensen op zo'n manier uit de klas halen omdat ze zonodig consequent moet zijn slaat werkelijk nergens op. Of moet ik het misschien in HOOFDLETTERS schrijven zodat je het WEL begrijpt?
Voor mij reden genoeg om te zeggen, meteen oprotten, als je het zelf al niet netjes speelt en dat donders goed weet en dan nog onwaarheden verteld om het publiek achter je te krijgen zonder dat ze het hele verhaal weten.
Je moest weg, bent weggegaan en bent via een omweg onterecht weer hier terecht gekomen, dus meteen oprotten.
Benefit of the doubt, maak die opleiding af, de dag na de uitreiking moet je oprotten.
Wat een huil verhaal weer.
Heb je de afgelopen dagen gezien wat voor volk we hier hebben binnen gehaald dan?
NAZI's en dan ga jij je druk maken over verdonk.
Abu jahjah met zijn holocaust plaatjes.
Oplichting, uitkeringsfraude, mensensmokkel enz
Dit soort mensen verdienen het inderdaad hier niet zijn. Die zijn er hier inmiddels teveel.
Daar wordt nu eindelijk eens wat aan gedaan.
www.jihadwatch.org
Op welke manier uit de klas halen?
Was jij daarbij dan?
Ze heeft bewezen meerdere keren te hebben gelogen.
Waarom moet ik haar nu wel geloven?
www.jihadwatch.org
Volgens mij weet je echt 0.0 over deze zaak anders zou je deze hersenloze opmerkingen niet maken.
Je hebt het over nazi's, Abu Jahjah, mensensmokkelaars en weet ik veel wat voor tuig al niet meer. Als je het hebt over fraudeurs of oplichters, daar hoef je echt geen buitenlander voor te zijn hoor, die lopen er al genoeg rond onder de 'echte' Nederlanders. Er zijn meer dan genoeg mensen die niet verdienen hier te zijn, en dat zijn lang niet allemaal buitenlanders.
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
www.jihadwatch.org
Het ijzere gordijn a.k.a. Verdonk, is een mens die elke seconde te lang in dit kabinet zit. Het is werkelijk een schande dat wij als westers-land zulke praktijken toestaan en zelfs toe-JUICHEN. Ik weet niet of men het weet, maar over een aantal jaartjes is er enorme vergrijzing. En dan moeten we weer buitenlanders naar Nederland halen omdat wij een veels te lui en verwend volk zijn !!
Maar tot 2010, kinikkeren we er lekker iedereen uit. Vooral de mensen die volledig geintergreerd zijn met een onwijs goede opleiding. Ik snap de redenatie ja.
Ze komen allemaal onder valse voorwendselen hier en ze weten dat ze weer weg moeten als het weer veilig is.
Het is daar al 3 jaar veilig dus Taida is gewoon een ekonomische profiteur.
En met haar uiterlijk palmt ze natuurlijk iedereen in.
Ook een rechter.
In mijn ogen heb je 2 soorten mensen. Mensen die ok zijn, en mensen die niet ok zijn. Als jij pretendeert dat afkomst hoog correleert met het 'niet ok' zijn, dan ben ik op mijn beurt weer geneigd om jou als 'niet ok' te bestempelen.
Voor mij is er inderdaad geen verschil tussen een radicale moslim en een nazi. Dus deze mensen zijn niet OK. Maar er zijn ook genoeg mensen die hier niet aan voldoen.
In mijn leven -als autochtoon nederlander- heb ik extreem veel meer problemen gehad met nederanders dan met buitenlanders.
Mensen met een goede opleiding komen toch wel binnen.
Kijk naar die Turken en Marokkanen die hier zitten.
Die voeren toch ook geen flikker uit ?
Uitzonderingen daar gelaten.
Er is zat werk voor fraudeurs en oplichters, ja.
Straks gaan de grenzen voor oost-europa open dus maak je maar geen zrogen.
Nederland heeft allang z'n doodvonnis getekend.
Straks moet je als blanke nederlander emigreren, want de leefbaarheid houdt hier op.
Met de komst van allochtonen is het hier ook krimineler geworden.
Of ze hier haar opleiding af mag maken wordt besloten op 10 februari, over 3 dagen dus, door de rechter in Amsterdam.
Correct me if I'm wrong.
Of heeft ze dat helemaal niet aangekaart, maar alleen in de Telegraaf lopen bleren om simpele zieltjes te winnen?
Ze mochten eens kwaad worden he? foto
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
't Lijkt mij verder geen drama dat ze hier haar studie afmaakt als een soort exchange student of zoiets (hé, hoe meer hoog opgeleide mensen, hoe beter!), maar om daar nou met 7000 euro voor beloond te worden (mits ze die inderdaad heeft gekregen, en die nog niet is teruggestort) lijkt me wat overdreven...
EDIT
Pardon. Die 7000 Euro was dus voor de hele familie. Die dus, sans Taida, wèl in Kosovo zit.
Ik ga werken, genoeg onzin aangehoord hier
Als Verdonk zeker weet dat er gefraudeerd is, dan is ze VERPLICHT aangifte te doen.
Art. 161. WvS: Ieder die kennis draagt van van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen.
Je kan het haar inderdaad niet kwalijk nemen dat ze fraudeert, maar dat wil nog niet zeggen dat wij erin moeten trappen of dat we dat terzijde zouden moeten schuiven omdat ze toevallig vwo doet hier of omdat ze een leuk koppie heeft.
Als je je rijbewijs hebt, MOET je dan ook auto gaan rijden?
edit: even een linkje erbij gehaald:
De Hoge Raad neemt tot uitgangspunt dat iedereen bevoegd is (en dus niet verplicht) op basis van artikel 161 van het Wetboek van Strafvordering aangifte te doen van alle feiten die onder het bereik van dat artikel vallen.
Volgens de rechter heeft dat meisje (haar linkse vriendjes dan) argumenten naar voren gebracht waar minister Verdonk geen of te weinig respons op zou hebben gegeven. Weer typisch zo'n links geörriënteerde uitspraak dus, waar geen hond iets mee kan. Je kunt nog zoveel redenen aandragen waarom dat meisje niet zou mogen blijven, alls die rechter dat niet voldoende vindt IS dat niet voldoende.
Al met al een reden te meer om die rechterlijke macht nou eindelijk eens flink op de schop te gooien. Te vaak en te duidelijk hebben de Nederlandse rechters meer dan acceptabel is, aangegeven dat zij niet objectief kunnen zijn noch boven de partijen te kunnen staan. En waar de rechters dit niet kunnen moeten zij gewoon hun funktie ter beschikking stellen. Ofwel...Oprotten met die linkse kliek.
Daarnaast vraag ik mij af waarom een minister haar beleid niet zou mogen verdedigen door het misdadige gedrag van uitgeprocedeerden bekend te maken? Door dat "lieve onschuldige smoeltje" van die illigaal wordt de minister en haar beleid wel ten onrechte zwart gemaakt. En daar zou zij dan niets tegen mogen doen?
Op zich is het onzinnig om haar neit gewoon nog een paar maanden haar VWO af te laten maken, en op die manier veel meer kansen in het leven te hebben.
Aan de andere kant heeft minister Verdonk gelijk dat ze van zich afbijt.
Wanneer je meer van de zaak weet, is het een stuk logischer waarom ze bijvoorbeeld uit de klas werd gehaald.
Met hier komen op een touristenvisum, heeft ze gevaarlijk spel gespeeld. Ze is slim genoeg om te weten wat daar de eventueele consequenties van zijn.
Ik krijg de indruk dat Verdonk voor haar politieke voortbestaan aan het vechten is.
Sorry hoor maar als ik nou toestem met het krijgen van 7000 euro oprot premie dan is het toch niet meer dan normaal dat je dan ook weg blijft??? maar nee, mevrouw kwam thuis, is met 1 van de collega oplichters om de tafel gegaan en die hebben haar haarfijn uitgelegt van het nederlandse systeem... nu is ze weer terug en staat huilend op TV en Rita verdonk is hier weer de idioot.
tsss de enige die tenminste een duidelijk anti draaikonten beleid voert is verdonk. Helaas is het met een paar maanden over met dit kabinet... dan geven we alles weer weg PVDA met woutertje bos... daar krijg ik het pas koud van samen met mevrouw halsema van GL en de heer marijnissenvan de SP... maar ja daar hoor je niemand over, je kan het ook maar moeilijk fout doen als je alleen maar weg geeft... kortzichtige gedoe
Laten we vooral niet vergeten dat een rechter beslissingen moet nemen op grond van de klacht en het grootste belang moet laten gelden om een uitspraak te doen. In het geval van het 'niets gedaan hebben met de mogelijkheid van frauderen' is er wel degelijk wat mee gedaan: het is niet aan de rechter om te onderzoeken of er werkelijk fraude is gepleegd. Met de uitspraak dat de IND nog eens de hele zaak moet bezien is de rechter de IND zelfs nog tegemoet gekomen voor het niet volledig hebben van beschuldigingen. Met het nieuwe onderzoek heeft de IND de gelegenheid om het ook voor zichzelf beter aan te pakken en met concrete bewijzen te komen waarmee iemand veroordeeld kan worden.
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken