Nieuws
Britten zoeken verdwenen moslimgeestelijke

Al-Garbuzi wordt gezien als de leider van de Marokkaanse Islamitische Strijdgroep (GICM), die verantwoordelijk wordt gehouden voor de aanslag in Casablanca in 2003 waarbij 45 doden vielen. In Marokko is hij bij verstek veroordeeld tot twintig jaar gevangenis. Het land heeft Groot-Brittannië meermalen vergeefs om uitlevering gevraagd.
Ondertussen is er opnieuw een groepering die via internet de verantwoordelijkheid heeft opgeëist voor de aanslagen. De 'Europese divisie' van de aan Al Qa'ida gelieerde Abu Hafs al-Masri Brigades liet weten dat 'een groep mujahedeen' van de organisatie 'de hoofdstad van de ongelovigen' getroffen hebben met doden en gewonden als gevolg. In 2004 waarschuwde deze groep voor aanslagen in Europa nadat de Europese landen het vredesaanbod van Osama Bin Laden afwezen. Donderdag meldde een onbekende beweging die zich de 'Geheime Organisatie van Al Qa'ida Jihad in Europa' noemt dat zij achter de terreurdaden zit.
'Al Qa'ida is een mythe'
De Belgische terrorisme-expert professor Rik Coolsaet beweert dat de aanslagen in Londen niet door Al Qa'ida zijn gepleegd. "Ik probeer al twee jaar duidelijk te maken dat van Al Qa'ida als gestructureerd netwerk geen sprake meer is", aldus Coolsaet. Volgens hem is er sprake van 'geatomiseerde' groepjes, die elk voor zich hun organisatie en financiering ter hand nemen, en werken op grond van lokale motieven. "De groepjes pleegden aanslagen op eigen gezag. Ze verwijzen alleen naar Al Qa'ida om zichzelf te rechtvaardigen, als een voorhoede die de ummah, de gemeenschap van gelovigen, gaat bevrijden", stelt de terrorisme-expert.
De hoogleraar internationale politiek aan de Universiteit Gent en directeur van het Koninklijk Instituut voor Internationale Betrekkingen weigert te spreken van moslimterrorisme. "Ik heb een bloedhekel aan dat woord! In Nederland wordt het altijd gebruikt. In België noemen we het jihad-extremisme. Het heeft niets te maken met moslim zijn. Dat woordgebruik, begonnen door Pim Fortuyn, is deel van het probleem, niet van de oplossing. Je insinueert iets wat je niet mag insinueren."
* Indonesië
* Jóuw website voor tickets in Indonesië!
* Doe mee met FOK! Whatpulse en typ FOK! naar de 1e plaats!!
En anders is Nederland wel een goede 2e optie foto
Jihad-extremisme..... ha ha ha, kostelijk.
Noem het dan radicaal-moslimterrorisme. Maar terrorisme op zich geeft al de radicaliteit aan, me dunkt!!!!!
Dit is duidelijk een naar alqaida geinspirereerde aanslag.
Het feit dat het niet van de hoogste baas in Afghanistan komt doet niet ter zaken.
Dat maakt het islamtisch terreur ook niet minder erg.
Daarbij komt dat de top zich niet bezig houd met dit soort aanslagjes, want laten wij eerlijk wezen dit is maar een kleine plaagstoot die alqaida uitdeelt.
De top van Alquada is vermoedelijk bezig met iets groters en laat dus het kruimelwerk over aan de stagiers, zo gezegd.
Het vele geld en de vele manuren die gaan zitten in een grote aanslag alá 911 is nog steeds onder leiding van de top.
Dat er nog niet een grote is geweest en daarbij dus denkende dat de top weg is is slechts schijn.
Terroristen hebben alle tijd en zijn geduldig, daarbij komt dat de wereld al bang is zelfs al doen ze nog niks, ook dat is terreur plegen zonder doelen te bombarderen.
Het komt allemaal neer op logisch denken ipv. blind geloven wat je hoort.
Hier een linkje:
http://funtrunk.com/XL/?ID=4451
Scroll naar beneden voor wat interresante info....
Je mag er wel niks van zeggen maar van de zoveel miljoenen moslims in de wereld is het toch weer een marokaan die op zulke manier in het nieuws komt. Begint n beetje voorspelbaar te worden, niet?
foto
Daarbij komt dat van alle volkeren door de eeuwen heen Europeanen nog altijd boven aan staan qua oorlog. Nergens is er zoveel oorlog geweest als op het Europese continent.
Ik zou het dus eerder geen overschatting noemen tot waar Europeanen toe in staat zijn.
Ontkennen, dat is een goede oplossing......... foto
Weinigen zijn scherp genoeg om door de propaganda control heen te breken.
De meesten lopen als makke lammetjes achter de fanfare van hypocriete politici en andere opportunisten aan.
Het is nog steeds niet moeilijk om anno 2005 de halve wereldbevolking op te hitsen.
Dream on suckers...............
http://www.daanspeak.com/AlQaida01.html
O, ja die geestelijke moslim zal wel ergens in Nederland zitten, het paradijs voor Moslim-extremisten.. foto
1 conclusie kunnen we wel trekken, dit hele gebeuren die war on terror en de hele mikmak levert hele leuke en sensationele real life televisie op. Dus boeie en helemaal nu de televisie in de zomer stil ligt.
Ongelooflijk toch, dat ze zo'n figuur willens en wetens binnen de eigen landsgrenzen houden foto
Volgens mij kunnen de slachtoffers en hun nabestaanden de regering nu verantwoordelijk houden voor de geleden schade.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
Beetje vergelijkbaar met geloven. Is het verhaal eenmaal in de wereld gebracht, dan gaat het er lastig uit.
Ps: ben het half met je eens.
En ozals gezegt 't zijn eigen groepjes die het doen niet een groot netwerk.
Het wordt met de dag erger! foto
Ik zal je uitleggen wat de ware gewapende Jihad inhoudt en de regels ervan.
g. Jihad al-Asghar of kleine jihad - gewapende strijd tegen aanval of bezetting - een "heilige oorlog?"
Tot dusver werden vreedzame vormen van jihad besproken. In sommige gevallen kan jihad -- de beste manier om God te dienen in hart en rede, woord en daad -- erin bestaan naar de wapens te grijpen. Dit is dan de 'jihad al-asghar' - een kleine jihad, in tegenstelling tot de jihad tegen het zelf (jihad an-nafs) die in Sufi-kringen omschreven wordt als de 'grote jihad' (jihad al-akbar). Daarbij wordt vaak naar volgende hadith verwezen:
Een groep Muslimsoldaten kwam bij de Heilige Profeet (van een veldslag). Hij zei: "welkom, jullie keren terug van de kleine Jihad naar de grote Jihad". Er werd gezegd: "wat is de grote Jihad"? Hij antwoordde: "het streven van een dienaar tegen zijn lage verlangens." (Al-Tasharraf, Part I, p. 70 )
Deze hadith komt in geen enkele van de grote hadithverzamelingen (Bukhari, Muslim enz.) voor, zodat er twijfels bestaan over de authenticiteit ervan. De achterliggende gedachte dat de innerlijke jihad belangrijker is dan gewapend verzet, heeft echter veel invloed gehad. De legitimiteit van de gewapende jihad wordt er overigens niet door in twijfel getrokken: in sommige omstandigheden is gewapend verzet toegestaan, en wordt het zelfs voorgeschreven of verplicht. Er bestaat in Muslimkringen een brede eensgezindheid over de voorwaarden waaraan deze gewapende jihad onderworpen is.
Islam staat geen offensieve oorlog toe. Enkel wanneer Muslims aangevallen worden, en wanneer alle andere mogelijkheden om de aanval af te slaan zoals het opstarten van vredesonderhandelingen op niets uitdraaien, mag men zich gewapenderwijze verzetten - en dan nog gelden zeer strikte regels. Geweld is de allerlaatste optie.
Volgend vers legt uit wanneer fysisch vechten toegestaan is - men spreekt hier van de 'jihad met het zwaard', om deze vorm van jihad te onderscheiden van de jihad met het woord, het hart, de pen, de waarheid, enz.
"Aan hen die bestreden worden is [de strijd] toegestaan omdat hun onrecht is aangedaan; God heeft de macht hen te helpen, die zonder recht uit hun woningen verdreven zijn, alleen maar omdat zij zeggen: "Onze Heer is God" - en als God de mensen elkaar niet had laten weerhouden dan waren kluizenaarsverblijven, kerken, synagogen en moskeeën waarin Gods naam vaak genoemd wordt zeker verwoest. Maar God zal hen die Hem helpen zeker helpen; God is krachtig en machtig." (Koran 22:39-40)
Dit vers geeft aan wanneer gewapend verzet mogelijk is:
1. De vijandigheden moeten door anderen gestart worden tegen de gelovige Muslims. Enkel Muslims die "bestreden worden", mogen zich verzetten. Het gaat dus om een defensieve oorlog, niet om een offensief. Wat hierbij betracht wordt is het beschermen van de rechtvaardige gematigde gemeenschap waarvan eerder al sprake was.
2. Er moet de Muslims onrecht aangedaan zijn. Hierbij wordt expliciet het onrechtmatig verdrijven uit woningen vermeld.
3. Het doel van de agressor moet de destructie van de Islam en de Muslims zijn. Het vers verwijst naar godsdienstvervolging, waarbij Muslims vervolgd worden enkel omdat zij zeggen dat ze in God geloven.
Een oorlog is dus enkel toegestaan als verdediging tegen het onrecht dat veroorzaakt is door een aanval of bezetting, verdrukking of godsdienstvervolging. Daarbuiten, is gewapend verzet niet gelegitimeerd.
Gewapende jihad moet daarenboven altijd getemperd worden door een jihad met het hart door het nastreven van vergevingsgezindheid, rechtvaardigheid en zo meer. Dit wordt duidelijk uit een tweede vers dat toelating geeft tot gewapend verzet maar er al onmiddellijk bijzegt dat men niet over de schreef mag gaan:
"En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar overtreedt de grenzen niet, God bemint de overtreders [van de grenzen] niet." (Koran 2:190).
Diezelfde toon vind men terug in een vers dat zegt dat men mild moet zijn ten aanzien van de vijand, want op een dag kan hij je vriend worden:
"Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, God is almachtig, en God is vergevend en barmhartig". (Koran 60:7)
Dit komt ook tot uiting in de hadith:
"Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (gemeld door al-Tirmidhi).
De 'jihad met het zwaard' is daarenboven onderworpen aan een hele reeks strikte voorschriften die gebaseerd zijn op de Koran en de Sunnah van Mohamed, alsook op de regels die de eerste Kalief, Abu Bakr, oplegde aan een leger dat hij naar het slagveld stuurde. Abu Bakr legde zijn metgezellen de volgende 10 regels van oorlogsvoering op (Al-Muwatta, Volume 21, Hadith 10) :
1. Dood geen vrouwen
2. Dood geen kinderen,
3. Dood geen bejaarden,
4. Dood geen zieken.
5. Hak geen bomen om of verbrand ze niet, vooral als het fruitdragende bomen zijn (ook de oogst mag niet vernield worden).
6. Verniel geen onbewoonde plaatsen.
7. Dood geen dieren behalve voor voedsel.
8. Verbrand geen bijen en drijf hen niet uiteen.
9. Steel niets van de zaken die in beslag genomen werden gedurende de strijd.
10. En handel niet laf.
Uit andere hadith blijkt dat Abu Bakr ook stelde dat priesters en kloosterlingen met rust gelaten moesten worden, en dat men hun gebedshuizen niet mocht vernielen. Ook burgerconstructies moeten gespaard blijven. Abu Bakr zei ook dat men zelfs de melk van de dieren niet mocht gebruiken tenzij men de toestemming had van de eigenaars van de dieren. Islam kent een zeer uitgebreid stelsel van dierenrechten. 5 Tijdens de oorlog mogen dieren niet gedood worden, tenzij voor voedsel, omdat een oorlog een zaak tussen mensen is en dieren daar niet het slachtoffer mogen van zijn.
Sommige Muslims wijzen erop dat als er sprake zou kunnen zijn van een 'heilige oorlog', dit enkel is in de zin van een oorlog waarin Muslims gebonden zijn aan zulke 'heilige' door de Koran en de Sunnah ingestelde hoogstaande principes. Het is echter helemaal geen heilige oorlog in de zin waarin dit in het Westen begrepen wordt, met name een oorlog om anderen met geweld te bekeren tot het eigen geloof. Zoals in 'jihad al-kuffar' gemotiveerd werd is het Muslims volstrekt verboden deel te nemen aan zulk een oorlog. De Koran garandeert immers godsdienstvrijheid en verbiedt uitdrukkelijk het gebruik van dwang in de godsdienst.
Van zodra de tegenpartij in een strijd vrede zoekt, moet men daarin meegaan:
“En als zij geneigd zijn tot vrede, wees daar dan ook toe geneigd en stel je vertrouwen op God." (Koran 8:61)
Ook wat er moet gebeuren in geval van een overwinning, wordt door de Koran gereguleerd. De eerder aangehaalde regels van godsdienstvrijheid dienen gerespecteerd te worden en er moet rechtvaardig gehandeld worden zodat een vrije, rechtvaardige samenleving ingesteld wordt waarin mensen vrij zijn zich al dan niet bij de Islam aan te sluiten:
"God beveelt jullie in bewaring gegeven goederen aan de rechthebbenden te overhandigen en, wanneer jullie tussen de mensen oordelen, dat jullie rechtvaardig oordelen..." (Koran 4:58 )
"Jullie die geloven! Wees standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Wees rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid." (Koran 5:8 )
"God gebiedt rechtvaardig te handelen, goed te doen en aan de verwanten giften te geven en Hij verbiedt wat gruwelijk, verwerpelijk en gewelddadig is...." (Koran 16:90)
De Islamitische gemeenschap wordt hierbij, zoals eerder gezegd, naar voor geschoven als een modelgemeenschap, een rechtvaardige gemeenschap die extremen schuwt, een gemeenschap van de middenweg. Jihad al-asghar is enkel toegstaan om deze rechtvaardige maatschappij te verdedigen en beschermen.
Epiloog
Jihad is geen synoniem met oorlog, zoveel is duidelijk. Het is een vertaling in gevoel en rede, in woord en daad, van het geloof. Het is de ultieme manier om God te vereren door het geloof daadwerkelijk te beleven. Het betekent niets anders dan zich inzetten om op elk moment van het leven God te dienen. In de meeste gevallen is geweld daarbij uitdrukkelijk verboden, en kunnen enkel vreedzame middelen als het woord aangewend worden. Zelfs in het ene geval van jihad al-asghar, waar geweld wel toegestaan is, bedoelen Muslims met 'heilige' oorlog, een oorlog die aan hoogstaande morele principes gebonden is - dat is een gans andere betekenis dan de in het Westen gangbare betekenis van een oorlog om het geloof te verspreiden, een onderneming waar Muslims overigens niet mogen aan deelnemen omdat de Koran voor iedereen godsdienstvrijheid garandeert en dwang in geloofszaken verbiedt.
bron:
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert9.htm
snotneus.. foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken