Nieuws
Onbekenden slopen trajectcontrole op A2
Onbekenden hebben in de nacht van dinsdag op woensdag de regelkasten van een trajectcontrole op de A2 gesloopt. De kasten, die vernield en uitgebrand zijn, stonden tussen Maarssen en Breukelen. Dat meldt de site Flitsservice.nl, die tevens foto's van de vernielde apparatuur plaatste.
De KLPD kon nog geen commentaar leveren. Flitsservice.nl werd volgens eigen zeggen getipt door een bezoeker van het forum van de site. Het trajectcontrolesysteem staat sinds eind vorig jaar op de desbetreffende plek. Ook het trajectverkeersbord was vernield.

De regelkasten werden uitgebrand aangetroffen
De dag begint al goed! foto
opknopen die handel !!
foto
zal wel een zielig gefrustreerd kereltje zijn geweest
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
flitspalen etc. worden beschoten verbrand altyd leuk om te lezen foto
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
Beter dan een boete van 100 euro lijkt mij foto
Als ze dit vaker doen dan dekt de verzekering het niet meer en kunnen ze geen trajectcontroles meer op dat punt plaatsen.
Vive la resistance! foto
Overheid, laat de automobilisten toch met rust en ga boeven vangen!
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Iedereen kent de regels, deal with it. Ik vind het een beetje kansloos om voor honderdduizenden euro's aan schade te veroorzaken...
Wie denk je dat die schade gaat betalen prutser foto
En ik heb al 6 jaar mijn rijbewijs, en ik krijg ook wel eens boetes omdat ik te hard rijdt, is gewoon het risico dat je neemt. Ik krijg ook vaak zat geen boete als ik veel te hard rijdt, vaker dan wel kan ik je zeggen.
Dit soort dingen slopen gebeurd door eencellige, die niet verder denken dan hun Tokkie neus lang is. ( sorry voor de generalisering foto )
If we value every moment we will never feel regret.
die flitspalen komen de verkeersveiligheid niet ten goede, ze staan er puur om geld in het laatje te brengen.
Wees een slechte burger, wees burgelijk gehoorzaam !!! foto
wat
dacht
je
van
de
boetes
en dan zeg jij: "ja maar dat is je eigen schuld moet je maar niet te hard rijden blablabla"
maar geef nou toe..120 is toch foto
Denk je dat die kasten verzekerd zijn, als ze worden gesloopt dan betaald de Nederlandse staat gewoon nieuwe. Geld moeten ze ergens vandaan halen.
Ze konden het geld beter ergens anders in steken dan mensen pakken die op dat stukje 10km/u te hard rijden. Want harder kan je daar toch vaak niet.
En vooral s'nachts is het wel lekker als je een beetje kan door rijden.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
zo nu jij weer foto
Er zijn regels. Wil je die overtreden? Prima, maar wees dan wel een vent en accepteer de consequenties, en ga niet als een klein kind zo'n ding vernielen.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Vandaar dat ik het niet vreemd vind dat flitspalen worden vernield. Voor de voorstanders van flitspalen, het vernielen van flitspalen (al dan niet trajectcontrole) is nog altijd tig keer beter dan het gooien van stenen van een viaduct. OK het terugplaatsen van de apparatuur kost geld (= ons belastinggeld), maar de overheid is nu wel aan het denken gezet en ziet nu wel in dat de miljoenen, zo niet miljarden euro's niet zomaar binnenkomen.
Daar staat tegenover dat er momenteel veel meer echte politie de snelheid controleert, wat ik weer toejuich, mits de intensiteit realistisch is. Diezelfde politie kan ook worden ingezet in het bestrijden en oplossen van misdrijven, wat in alle andere landen gebeurt.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
We hebben een cellentekort omdat er geen boeven maar alleen onschuldigen worden vcastgezet, sukkel!
If we value every moment we will never feel regret.
En voor wat betreft de moraalridders: nee, te hard rijden is niet goed, maar flitsinstallaties als dit komen de verkeersveiligheid nauwelijks ten goede. Er steken geen kleine kinderen de snelweg over. Ga eerst maar eens zorgen dat mensen binnen de bebouwde kom netjes 50 rijden door daar meer controle te plaatsen, maar nee... we gaan liever voor de enorm dure en geavanceerde apparatuur op snelwegen, want de verkeersveiligheid is niet belangrijk, maar dat we mensen voor 1 km te hard al mogen beboeten, DAT TELT !!!!
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
11-15 km te hard = 315 euro boete
26-30 km te hard = 788 euro boete foto
Hard aanpakken die kansloze apen!
We hebben wel de meest veilige wegen in de wereld was laatst op het nieuws, maar dat is zeker niet belangrijk?
If we value every moment we will never feel regret.
Heb het hier over herstel van de apperatuur en de misgelopen inkomsten. Loopt lekker op foto.
Ik ben het ook niet eens met die flitspalen, maar a) vind ik niet dat dat rechtvaardigd om die dingen te slopen en b) vind ik traject controle een heel fair alternatief voor flitspalen. Iedereen rijdt wel eens per ongeluk net ff te hard.
Net zoals in landen waar je binnen een x aantal keer je rijbewijs kwijt bent als je _structureel_ te hard blijft rijden.
Maar ze hebben wel een punt een hogere boete heeft een groter afschrikwekkend effect.
Omdat ik geen rijbewijs heb wil dat nog niet zeggen dat ik het maar eens moet zijn met alle stompzinnige, buitengewoon belachelijke vernielingen die, als jij even verder denkt, ook verhaalt gaan worden op mensen zonder rijbewijs Dus nogmaals... Wat een domme actie foto
Het zal wel een activist zijn van de TTC die hierachter zit.
Verder ben ik groot voorstander om de snelheid om snelwegen vrij te laten aan de gebruiker. Juist door een overvloed aan informatie wordt de automobilist afgeleid.
Tevens brengt dat een ander voordeel met zich mee, namelijk de financiele kant. Al de investeringen die nu gestoken worden om de te hard rijdende automobilist te flitsen kunnen gaan naar een ander potje.
Tevens levert dit extra benzine accijns op, want wie harder rijd, verbruikt ook meer brandstof.
Tevens zal men bij hogere snelheden meer geconcentreerd zijn, en dus allerter op wat de voorliggende en achterliggende automobilist doet. (zie Duitsland principe).
Verzekerings technisch kan men het zo aanpassen dat bij bv een ongeval waarbij de snelheid hoger was dan 130km/u de no-claim vervalt. Dit om de verzekerings maatschappijen weer in te dekken tegen evt hoge onkosten.
Dit geldt echter bij duidelijk zicht, en niet bij extreme gevallen zoals afgelopen weken waarbij er sneeuw in het spel is.
Gaat weer hetzelfde verder als het topic vanmorgen over die italiaan op de vluchtstrook...
ZE CONTROLEREN NIET VOOR NIETS!
Wij dus, de belastingbetalers. foto
Wees dan ook een vent ipv te huilen als er weer eens een boete wordt uitgedeeld! foto
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Als iedereen dezelfde snelheid zou rijden, zouden er een stuk minder/kortere files ontstaan!!! Das ook al tig keer in het nieuws geweest...
If we value every moment we will never feel regret.
Jammer van de apparatuur, maar goed deze trajectcontrole had zichzelf binnen 2 weken na in gebruikstelling al terugverdiend. Trajectcontrole op een recht stuk snelweg waar nooit ongelukken gebeuren (zie statistieken over dit stuk snelweg) was natuurlijk ook een verkapte vorm van belasting.
Wie denk je dat gaat opdraaien voor de geleden schade??
hint: het is niet de staat.
Daarnaast is trajectcontrole een uitstekend middel om snelheid te controleren. Je kan rustig een stukje wat harder rijden, alleen de personen die over een langer traject het snelheidsmaximum negeren worden gepakt. En terecht zij zorgen voor een hogere hoeveelheid aan ziekenhuiskosten laat staan de emotionele waarde.
Ik snap best dat t leuk is om hard te rijden, maar ik snap uberhaupt de enthausiaste reacties niet, dezelfde personen lopen in een onderwerp verderop zeker te klagen over het dalen van de normen en waarden in Nederland.
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725<;/a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
Dit heeft helemaal niks met verkeersveiligheid te maken maar is gewoon walgelijk zakkenvullerij.
En als je de knooppunten niet aanpakt blijf je files houden. It's as simple as that.
Koopkracht++!
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Kunnen ze weer lekker extra gaan flitsen om de geleden schade te dekken. foto
Dankjewel, stel randdebielen.
GREAT JOB...
opgerot met die tering snelheid controle rukkers
Overigens, als een vrachtauto de linkerbaan opschiet bevordert dat dan de doorstroming? Maw hanteren van eenzelfde snelheid op een baan heeft wel degelijk zin. Al zou meer asfalt ook niet echt verkeerd zijn.
Beste oplossing echter zou zijn om veel sterker te gaan controleren op het rijgedrag. Gros van de files onstaat inderdaad rond verkeersknooppunten en een deel van de oplossing zou al zijn als mensen hier normaal zouden rijden ipv eigen stukje asfalt verdedigen, in/uitvoegend verkeer geen ruimte geven, op elkaars bumper kruipen, snijden etc.
Ben zelf ook geen voorstander van alle snelheidscontroles, 't is te makkelijk cashen en het lost niets op.
En ook niet zeuren over 1 km/h te hard enzo, want er worden al zoveel (juridische) correcties gehanteerd dat je echt wel wat te hard moet rijden voordat je ook daadwerkelijk (en dus terecht) beboet wordt.
En waar hebben we het over? Die kleine kutstukjes die je in Nederland moet rijden? 150 km/h willen rijden als je verderop toch in de file staat? In 30 minuten op je bestemming wilt zijn i.p.v. 33 minuten? Binnen de bebouwde kom staan al zoveel verkeerslichten dat hardrijden al helemaal geen zin meer heeft.
En nog iets... hoe vaak rijd je zelf te hard elke week? En dan 1 of 2 keer per jaar betrapt worden? Risico van het autorijden.....
Man wat ben ik blij dat ik geleerd heb normale snelheden te hanteren. Moet je eens proberen, dat rijdt echt een stuk relaxter.
Just blame yourself once and move on.
Nederland staat dan ook in de wereld met stip op nummer 1 qua gemiddeld aantal snelheidscontroles per km. Zo wordt er een slordige driekwart miljard euro per jaar afhandig gemaakt van de automobilist, bovenop de talloze accijnzen en heffingen die men al betaalt.
Ik ben blij dat ik voor het detectorverbod 2 jaar met een radardetector rond heb kunnen rijden. Heeft me aardig wat euro's bespaard. En tsjah, ik geef mijn geld liever aan een fabrikant van radardetectoren dan aan Koossie Spee met zijn geniepige graaibrigade...
Voelt iemand zich ook drooggemolken? Ik wel!
De overheid cd die kutjuten moeten eens een keer ophouden met automobilistje pesten cq de schatkist vullen.
Er zijn andere manieren veel meer geld binnen te halen, aanpakken bouwfraude, corrupte ambtenaren enz enz.
Verder mag je me best zien als moraalridder hoor, dat vind ik niet erg. Ik rijd gewoon op de manier die de situatie EN de regels mogelijk maken, en als dat 100 is, rijd ik 100, en als dat 120 is rijd ik 120. Ik krijg echt geen erectie van te hard rijden, dus ik zie het nut er ook niet van in.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Dus indirect helpen trajectcontroles en andere snelheidscontolerende maatregelen mee aan de files.
Effe een tip voor de VVD, kunnen we de politie niet privatiseren en op provisie per gevangen boef zetten? Als we dat ook met de gevangenissen zouden doen zou het nog mooier kunnen worden, dan krijg je oppeens gevangenissen die wel goedkoop kunnen en die wel efficient zijn.... simpelweg omdat wanneer er weer eens een sukkel ontsnapt er geen brood op de plank komt om de directie zijn dikke nek te sponsoren....
Veiligheid yeah sure! eerder onveilig omdat mensen het te laat zien en op de rem trappen, echt onzin en hopelijk worden ze allemaal verbrand!
En ik heb al heeel lang een rijbewijs en krijg bijna nooit een boete voor te hard rijden. nog zoeits verbieden ze de stinger?????!! Een apparaat dat signalen opvangt?!???
Als de overheid ECHT wat aan snelheidsbeperking wil doen, dan zijn er legio andere middelen:
- alle auto's verplicht begrenzen op 120 Km/u. Je mag toch nergens harder ?
- puntenrijbewijs invoeren. 3 keer snelheidsovertreding -> rijbewijs kwijt.
Maar dat doen ze niet. Want dan valt er natuurlijk niks meer te innen !
Die dingen worden gewoon weer opnieuw neergezet en het kost op deze manier de belastingbetaler handen vol met geld.
Stelletje vandalen, hoop dat ze snel gepakt worden. foto
Dat Nederland er goed in is blijkt ook wel uit bv. de BPM op de cruisecontrol: tot 1 januari kreeg je ik dacht 1500 euro korting op de BPM van je auto: de cruisecontrol draagt bij in de veiligheid en vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen. Nu moet je wel flink BPM betalen over je cruisecontrol, waarschijnlijk omdat de overheid ontdekte dat het gebruik van de cruisecontrol ook voorkomt dat mensen te hard rijden: de verminderde inkomsten aan bonnen wordt zo via de BPM wel weer teruggehaald. Je bent als burger dus sowieso de lul.
(en aan diegene die zeggen 'als het je hier niet bevalt, dan sodemieter je maar op': ik ben idd bezig te kijken waar ik heen kan, maar in sommige andere landen is het niet veel beter dan hier, ook daar zitten zakkenvullende politici en ambtenaren. Maar er zijn wat interessante plekken te vinden).
Files onstaan bijvoorbeeld bij het invoegen, omdat er mensen zijn die zelfs dat niet kunnen.
"Ik ga invoegen. Ik ga naast een auto rijden die op de snelweg rijdt en dan exact dezelfde snelheid rijden. Help! Ik kan er niet op. Die auto naast mij gaat niet opzij. Oe, snel mijn richtingaanwijzer aandoen. Help. Remmen,Remmen! Ja, ik kan erachter met 40 km/h! "
Dit zie ik dagelijks gebeuren op de A1 en op dit punt ontstaan dus ook altijd files.
Trajectcontroles en flitsers helpen absoluut niet tegen files. Mensen gaan langzamer rijden en durven niet meer in te halen, maar ze blijven wel op de linker baan rijden. Dit zorgt voor enorme kluiten mensen. (Kijk maar eens wat er gebeurd als er een politie auto op de snelweg rijdt.)
Verder ach plaatje ziet er wel gek uit haha.... ken er verder niet wakker van liggen
Ze hebben zoveel bezittingen (panden etc) dat het goedkoper is om zelf alle schade te betalen dan dat er een verzekeraar tussen zit die ook winst moet maken.
Maar goed, lekker kromme reactie weer.
Zo'n kast kost al gauw een ton of meer (een flitspaal kost al zo'n 70k) wat nu dus vernield is.
Kennelijk vind jij het dus prima wanneer de overheid telkens een paar ton moet uitgeven om niets.
Denk toch eens na man.
Kijk als ze nou iets voor de lens geplakt zouden hebben als ludieke actie, zou ik het nog wel grappig vinden, maar dit is echt zo onnodig, overbodig, zielig, sneu, achterlijk, etc. dat ik echt hoop dat die lui persoonlijk die kast moeten vergoeden.
Dan zijn ze maar de komende 20 jaar bezig met afbetalen.
Waren zo te zien wel een stel aardige computers. Hadden ze beter mee kunnen nemen i.p.v. ze af te laten branden.
Hadden ze er tenminste nog wat aan gehad. foto
Het aantal jaarlijkse verkeersdoden is dan ook 50x keer hoger dan de doden die hun oorzaak vinden in de misdaad.
De prioriteiten liggen daarom ook niet verkeerd.
Nog iets: het 'even tanken' is helemaal bespottelijk dat dat kan, degene die de trajectcontrole op de A4 heeft bedacht met die pomp ertussen... dan heeft het helemaal geen effect. Geld als water, spoel maar weg!
Waarschijnlijk boeit het jou dan ook wel of de mensen eromheen staan te lachen of niet.
En kom nou niet aan met dat je niet voor 100'000 euro aan dingen in huis hebt, want zelfs 10k schade zal je niet leuk vinden vermoed ik.
Van mij mag iedere automobilist die tussen 8:00 en 17:00 te hard rijdt stevig beboet worden, dat heeft tenminste nog iets met verkeersveiligheid van doen. Zoals iemand anders echter al aangaf is het bij Breukelen niet eens mogelijk al zou je willen om overdag harder dan 120 te rijden, als je de 50 al een keer haalt. Daarvoor staat ie dan ook niet: hij staat daar om geld te kloppen van de mensen die te hard rijden als de drukte het wel toestaat.
Ik heb ooit een keer een bon gehad omdat ik om half 2 's nachts op de A2 welzeker 132 reed op een godverlates wegdek. Wat heeft dat met verkeersveiligheid van doen in godesnaam? Ik kan me niet herinneren ooit een mobiele flitser te hebben gezien bij de basisschool waar ik langs woon, ik heb er wel genoeg gezien op buitenwegen om 9 uur 's avonds stiekem achter de bosjes. Jaja, maar we doen het voor een veiliger Nederland! foto
Ik beschouw de paar snelheidsboetes die ik per jaar krijg gewoon als variabele wegenbelasting: als we ze niet als boetes zouden krijgen was het de volgende dag toch wel in de normale wegenbelasting weggecalculeerd tenslotte. Het gaat heden ten dage enkel om quota halen en dat budget moet nu eenmaal uit de lengte of de breedte komen. Ik onderschrijf het molesteren van de apparatuur niet, maar snap de frustraties goed.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken