Benzineprijs op weg naar record

AlgemeenEconomieNederlandNieuwsoverzicht • Geschreven door Bram (vulli) op 07-04-2010 @ 17:12
print 

De benzineprijzen zijn weer tot recordhoogte aan het stijgen. De prijs van het brandbare goedje is nog maar tien cent verwijderd van de hoogste benzineprijs ooit, namelijk 1,69 euro per liter. Dit bedrag werd gehaald in 2008. Deze gegevens komen van het consumentencollectief UnitedConsumers. Zij registreren dagelijks de benzineprijzen.

De prijs van lpg heeft inmiddels al een record bereikt. Enkele dagen geleden werd de prijs van 0,74 euro behaald, wat het hoogste ooit is. Dit is een stijging van bijna vijftig procent in anderhalf jaar tijd.

De prijs voor een liter ongelode benzine stond vandaag op 1,59 euro. Dit is een landelijke gemiddelde adviesprijs. "Een benzineprijs onder de 1,50 euro per liter, het niveau van 2009, is voorlopig ver weg," zo zegt Paul Selms van de consumentenorganisatie UnitedConsumers.




Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

9452 views / 85 reacties
Reacties op dit bericht
85  van 85 reacties op deze pagina. Pagina  1
Nou hey.. dat is goed nieuws.. Feestje?

quote:
"Een benzineprijs onder de 1,50 euro per liter, het niveau van 2009, is voorlopig ver weg,"
Tango was paar dagen terug nog 1,47 meen ik me te herinneren.
userIcon
Valt wel mee toch
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:13 schreef Petje46 het volgende:
Valt wel mee toch
Niet echt nee.
userIcon
Volgens mij ligt de prijs van ruwe olie twee maal zo laag als in 2008.
Hoe wordt dit nu gerechtvaardigd?
userIcon
Geert gaat wel weer zorgen dat de prijzen naar beneden gaan! Hij gaat benzine uit water maken!
userIcon
Laten we maar gaan fietsen...
Ik herinner mij dat er een jaar geleden allemaal protesten waren van vrachtwagen chauffeurs, en toen was de liter prijs volgens mij 1,50 euro en nu is de prijs dus 1,59 euro en hoor je niemand.

Waar blijven de protesten want dit is toch belachelijk? Hoe duur is de benzine trouwens in Duitsland op dit moment?
userIcon
pfff je zou haast zelf benzine gaan maken
userIcon
hier is benzine nog gewoon 1,49 op dit moment.....
userIcon
Jammer. De speculanten verdienen er ook veel aan.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:17 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik herinner mij dat er een jaar geleden allemaal protesten waren van vrachtwagen chauffeurs, en toen was de liter prijs volgens mij 1,50 euro en nu is de prijs dus 1,59 euro en hoor je niemand.

Waar blijven de protesten want dit is toch belachelijk? Hoe duur is de benzine trouwens in Duitsland op dit moment?
Tja, je kan er weinig aan doen. De benzine in Duitsland zal niet veel goedkoper zijn.
Ik ga binnenkort dus niet meer werken!
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:17 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik herinner mij dat er een jaar geleden allemaal protesten waren van vrachtwagen chauffeurs, en toen was de liter prijs volgens mij 1,50 euro en nu is de prijs dus 1,59 euro en hoor je niemand.

Waar blijven de protesten want dit is toch belachelijk? Hoe duur is de benzine trouwens in Duitsland op dit moment?
Volgens de onderstaande link 1,4
http://www.vab.be/nl/viav(...)prijzen/default.aspx
Best belachelijk zo een verschil eigenlijk.. Maar goed, Nederland
userIcon
't is inderdaad wel weer schofterig duur de laatste tijd... Tot nu toe weet ik altijd nog wel voor onder de 1,50 te tanken door even een beetje op te letten, maar langs de snelweg zit je al aan de hoofdprijs ondertussen
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:19 schreef Osama.Bin.Laden het volgende:
[..]


Gratis, net zoals in Nederland als je snel genoeg wegrijd na het tanken.
Je zou het bijna gaan overwegen ja.
userIcon
Met zulke irritante LPG prijzen gaat m'n omslagpunt hard omhoog
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:17 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik herinner mij dat er een jaar geleden allemaal protesten waren van vrachtwagen chauffeurs, en toen was de liter prijs volgens mij 1,50 euro en nu is de prijs dus 1,59 euro en hoor je niemand.

Waar blijven de protesten want dit is toch belachelijk? Hoe duur is de benzine trouwens in Duitsland op dit moment?
Ik denk dat iedereen het protesteren moe is... het heeft toch geen enkele zin. Bij de regering hoef je niet aan te kloppen; die hebben al volop tekorten. De brandstof-boeren denken geen seconde aan inleveren want er wordt toch niet tot nauwelijks minder getankt, dus je kan protesteren tot je een ons weegt, er gebeurt toch niets...
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:17 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik herinner mij dat er een jaar geleden allemaal protesten waren van vrachtwagen chauffeurs, en toen was de liter prijs volgens mij 1,50 euro en nu is de prijs dus 1,59 euro en hoor je niemand.

Waar blijven de protesten want dit is toch belachelijk? Hoe duur is de benzine trouwens in Duitsland op dit moment?
http://www.unitedconsumers.com/vakantie

Duitsland 13% goedkoper dan Nederland voor Euro 95.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:19 schreef Denni het volgende:
[..]

Volgens de onderstaande link 1,4
http://www.vab.be/nl/viav(...)prijzen/default.aspx
Best belachelijk zo een verschil eigenlijk.. Maar goed, Nederland
In Duitsland is het dus 1.39 euro.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:15 schreef Q. het volgende:
Geert gaat wel weer zorgen dat de prijzen naar beneden gaan! Hij gaat benzine uit water maken!
Dan kan die gelijk de olie op het vuur gooien
Ja, ze hebben de prijs het afgelopen jaar telkens met kleine beetjes weten te verhogen zodat het niemand op zou vallen.

Opmerkelijk is wel dat in 2008 de prijs zo hoog stond vanwege de ruwe olieprijs van 147 dollar, nu staat echter de prijs van een vat olie op 86 dollar, kortom:

2008 - Olievatprijs: $147 - Prijs benzine: 1,69/l
2010 - Olievatprijs: $ 86 - Prijs benzine: 1,59/l

Ergens klopt er iets niet, wellicht dat de euro/dollar koers er wat mee te maken heeft maar ik denk eerder dat er momenteel iemand is die de ballen uit z'n broek lacht.
Erg vreemd dat die benzineprijs zo blijgt stijgen, terwijl de olieprijs nog heel ver verwijderd is van het niveau van 2008.
Best vreemd dat de benzineprijs in Nederland zo hoog is. Vergelijking: 1.59->1.69 betekent een stijging van 6%.

Hier in South Carolina is de benzine per gallon $2.61, terwijl de hoogste prijs ooit $3.85 was (+47%).

Ook vreemd dat in NL de prijzen zo hoog zijn, ondanks dat de olie nog ver onder de $100/vat is, terwijl in 2008 olie $150/vat kostte.

Nederland wordt op de een of andere manier genaaid door de olieboeren, denk ik. Tijd om eens naar prijsafspraken te gaan kijken.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:21 schreef SolidArt het volgende:
[..]


http://www.unitedconsumers.com/vakantie

Duitsland 13% goedkoper dan Nederland voor Euro 95.
Goedkoper dan ik dacht.
userIcon
vandaag nog 1,11/liter voor neergeteld...
Diesel dan hè
Zijn we allemaal vergeten dat de hoge olieprijs toen de no.1 priority was van de politiek en de accijns niet verhoogd werden of tijdelijk omlaag gingen?

We zitten nu in de financiele crises waar we allemaal wat in moeten leveren. daar zit veel meer accijns in nu dan 2 jaar geleden.
userIcon
Zodra we hier weer boven de ¤1,60 komen ga ik weer naar Duitsland. Vanmiddag was het bij de BP voor ultimate 98 nog ¤1,57.
userIcon
1.34 euro omgerekend hier in GB...
userIcon
Ach, ze melken maar lekker door hier.
userIcon
Nog even en het wordt rendabel om een stukje om te rijden en in Duitsland te tanken.
Tja vooral door blijven gaan met dit soort brandstof.

En kapitaal blijven schuiven naar zakkenvullers en oliestaatjes.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:15 schreef SolidArt het volgende:
Volgens mij ligt de prijs van ruwe olie twee maal zo laag als in 2008.
Hoe wordt dit nu gerechtvaardigd?
Precies, je slaat de spijker op den kop. Wat er nu gebeurt is gewoon een deja-vu uit 2007/2008 met het verschil dat het nu NOG erger is omdat de barrel-prijs in geen enkele verhouding staat tot de pompprijs. Het kan niet anders dan dat speculanten (hedge-funds en ander krapuul) gigantische winsten maken over de hoofden van iedereen die een auto rijdt in de wereld.
En wat doet onze overheid? NIETS. Waarom? omdat ze er zelf BAAT bij hebben. Crimineel gedrag is het.

[ Bericht gewijzigd door Patriarch op woensdag 7 april 2010 @ 17:49 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:15 schreef SolidArt het volgende:
Volgens mij ligt de prijs van ruwe olie twee maal zo laag als in 2008.
Hoe wordt dit nu gerechtvaardigd?
vraag vs aanbod verhaal vermoed ik.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:21 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Ik denk dat iedereen het protesteren moe is... het heeft toch geen enkele zin. Bij de regering hoef je niet aan te kloppen; die hebben al volop tekorten. De brandstof-boeren denken geen seconde aan inleveren want er wordt toch niet tot nauwelijks minder getankt, dus je kan protesteren tot je een ons weegt, er gebeurt toch niets...
Denk je dat die "brandstofboeren" zelf die prijzen zo laten fluctueren, of zou het toch met een vorm van vraag en aanbod te maken hebben bij het inkopen van olie?
Wanneer je goedkoop wilt tanken, moet je niet bij die 9 cent per liter zoeken die jouw "brandstofboeren" erop verdienen, maar bij de overheid. Ongeveer 2/3 van de prijs van euro95 is accijns. Daarbij, wat wil je van de prijs afhebben...5 cent per liter? Dan ben je met een gemiddelde auto 3 euro per tank goedkoper uit. Ik denk dat er snellere manieren zijn om geld te besparen.
Selectieve verontwaardiging:
0.89 euro omgerekend............... hier in Canada
Vorige week nog 1,19 betaald voor een liter V-power in luxemburg, aan de snelweg. Bijna 50 cent verschil dus, maarja, aangezien we in nederland bijna een euro per liter naar de schatkist mogen overmaken.....
Tsja, een goedkope Euro is 'goed voor de economie' zeggen domme politici en domme economen van flut economieen (de PIIGS en Frankrijk e.d.).
Alleen wordt je import er wel duurder van, want die betaal je in US$.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:13 schreef DelBosque het volgende:
Wat heeft Mohammed Saeed Al-Sahaf met financieel nieuws te maken?
Die past doorgaans wel bij het waarheidsgehalte van berichtgeving over de economie. Alleen deze keer niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:33 schreef kapiteintje het volgende:
[..]

Denk je dat die "brandstofboeren" zelf die prijzen zo laten fluctueren, of zou het toch met een vorm van vraag en aanbod te maken hebben bij het inkopen van olie?
Wanneer je goedkoop wilt tanken, moet je niet bij die 9 cent per liter zoeken die jouw "brandstofboeren" erop verdienen, maar bij de overheid. Ongeveer 2/3 van de prijs van euro95 is accijns. Daarbij, wat wil je van de prijs afhebben...5 cent per liter? Dan ben je met een gemiddelde auto 3 euro per tank goedkoper uit. Ik denk dat er snellere manieren zijn om geld te besparen.
Selectieve verontwaardiging:
Maar dacht je nu echt dat de overheid wat van die accijnsen af gaat halen? Of dat ze geen BTW meer over de accijnsen gaan heffen?? (wat natuurlijk idioot is om belasting over een vorm van belasting te gaan heffen). Zeker met het oog op het begrotings-tekort kan je dat op je buik gaan schrijven natuurlijk. En als ze die KM-heffing erdoor hadden weten te drukken was het voor de gewone werkende burger nog veel zwaarder geweest... Kortom: je hebt weinig keus en hebt 't maar weer eens te slikken...
userIcon
Ik heb nou nog steeds geen reden gezien waarom het zo hoog is?
Waar zijn de kenners die er een idee over hebben?
Normaal zit fok er vol mee.
Dit is nog niks, die prijs zal nog veeeeeel verder stijgen de komende jaren. Er zijn nu eenmaal tekorten en die lopen alleen maar op.

Vanaf 2000 zagen we dit al ruimschoots aankomen. Toen had de politiek alle pijlen reeds op de ontwikkeling van duurzame energiebronnen moeten richten, maar helaas: in plaats daarvan hebben we van eindeloze jaren Balkenende-stilstand mogen genieten.
userIcon
Gewoon tanken in Belgie 1.33 voor 1 liter Euro95

http://www.brandstofprijz(...)c3BsYXk9JmNoZWNrZWQ9
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:43 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Maar dacht je nu echt dat de overheid wat van die accijnsen af gaat halen? Of dat ze geen BTW meer over de accijnsen gaan heffen?? (wat natuurlijk idioot is om belasting over een vorm van belasting te gaan heffen). Zeker met het oog op het begrotings-tekort kan je dat op je buik gaan schrijven natuurlijk. En als ze die KM-heffing erdoor hadden weten te drukken was het voor de gewone werkende burger nog veel zwaarder geweest... Kortom: je hebt weinig keus en hebt 't maar weer eens te slikken...
Ja precies, ca 70% van iedere (op dit moment) 1,59 euro gaat direct naar de overheid.

Zijn punt is dus juist ook dat het geen zin heeft om te zeiken op de brandstofboeren omdat die slechts een paar cent pakken.
Gister nog getankt voor 1,41 net over de grens. Het is dan eigenlijk ook niet normaal hoeveel er aan accijns en dergelijke naar de overheid gaat.

Ik rij nog wel de grens over voor mijn benzine.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:00 schreef sarlo013 het volgende:
Gister nog getankt voor 1,41 net over de grens. Het is dan eigenlijk ook niet normaal hoeveel er aan accijns en dergelijke naar de overheid gaat.

Ik rij nog wel de grens over voor mijn benzine.
Maar het aantal accijns is recent niet verhoogd, dus dan kan het daar ook niet aan liggen. Weet iemand dan de oorzaak?
Of zoals ik al eens eerder schreef:

Stel dat een liter 1,33 kost (maart 2009). Dan gaat er 0,918 euro naar de overheid. Dus ruim 69% gaat direct naar de overheid. En dat is nog exclusief de vennootschapsbelasting. Dus eigenlijk kost een litertje maar 44 cent.

Dan gaat er nog 0,068 naar distributiekosten en 0,282 naar productiekosten. Dan blijft er per liter 0,014 (minder dan anderhalve cent) bruto over voor een oliemaatschappij en 0,048 bruto over voor de pomphouder. Uiteraard moeten die daar ook nog eens gemiddeld tussen de 20 en 25,5% vennootschapsbelasting over betalen.

Bron: http://www.anwbbovagkoers(...)jsopbouw_benzine.pdf

Overigens gaat er ongeacht de literprijs voor benzine sowieso al een vast bedrag van 70 cent naar de overheid.

wat een gelul ook! Gewoon LPG van rond de 55 cent tanken en ik rij belasting vrij voor bijna helemaal niks rond in een 25+ jaar grote bak.
Retourtje van zeg Amsterdam naar Breda kost me ~ 14 euro

Leuk is het niet voor die mensen die geen 'lease' tankpas hebben of mensen die het niet van de belastingdienst terug krijgen ( 19 cent per KM) maar er zijn prima mogelijkheden.
iemand een tango in de buurt? zondag tanken voor 1,16! denk dat ik maar een paar jerry cans meeneem!
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:01 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]

Maar het aantal accijns is recent niet verhoogd, dus dan kan het daar ook niet aan liggen. Weet iemand dan de oorzaak?
Een vat olie is nu eenmaal duurder geworden. Daarnaast koop je olie in dollars en is de dollar ten opzichte van de euro de laatste tijd flink in waarde aan het stijgen. Je krijgt nu dus minder olie voor je euro's.

En de overheid gooit op iedere cent dat de benzineprijs stijgt er nog een ca drie a vier cent bovenop. Dus stel dat dat de benzineprijs ca 5 cent zou stijgen dan zal het voor de consument aan de pomp 15 a 20 cent stijgen. Met dank aan de overheid... (en het kwartje van Kok niet te vergeten)
userIcon
Vanmiddag nog bij TinQ getankt voor 1,47 per liter..
Zo zie je maar weer hoe groot het verschil in Nederland is.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:31 schreef Patriarch het volgende:
[..]


Precies, je slaat de spijker op den kop. Wat er nu gebeurt is gewoon een deja-vu uit 2007/2008 met het verschil dat het nu NOG erger is omdat de barrel-prijs in geen enkele verhouding staat tot de pompprijs. Het kan niet anders dan dat speculanten (hedge-funds en ander krapuul) gigantische winsten maken over de hoofden van iedereen die een auto rijdt in de wereld.
En wat doet onze overheid? NIETS. Waarom? omdat ze er zelf BAAT bij hebben. Crimineel gedrag is het.
Je kan er van zeggen wat je wilt, Amerika vertoont datzelfde crimineel gedrag niet en je weet wat daar van komt...
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:07 schreef gekkie000000 het volgende:
iemand een tango in de buurt? zondag tanken voor 1,16! denk dat ik maar een paar jerry cans meeneem!
Jep, verwacht wel een enorme file hier in tegelen daardoor maar goed
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:43 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

Maar dacht je nu echt dat de overheid wat van die accijnsen af gaat halen? Of dat ze geen BTW meer over de accijnsen gaan heffen?? (wat natuurlijk idioot is om belasting over een vorm van belasting te gaan heffen). Zeker met het oog op het begrotings-tekort kan je dat op je buik gaan schrijven natuurlijk. En als ze die KM-heffing erdoor hadden weten te drukken was het voor de gewone werkende burger nog veel zwaarder geweest... Kortom: je hebt weinig keus en hebt 't maar weer eens te slikken...
Eens...mensen BTW laten betalen over in de prijs verwerkte accijnzen.
Een van de redenen dat ik scooter ben gaan rijden, makkelijk 1 op 35 halen.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:00 schreef sarlo013 het volgende:
Gister nog getankt voor 1,41 net over de grens. Het is dan eigenlijk ook niet normaal hoeveel er aan accijns en dergelijke naar de overheid gaat.

Ik rij nog wel de grens over voor mijn benzine.
Tsjah...in sommige gevallen loont het de moeite. Maar wanneer je een zodanig aantal km's moet rijden dat je de prijs alweer kunt verrekenen met het benzineverbruik val je voor mij in dezelfde categorie als mensen die 10km rijden om bij de andere supermarkt voor 10 cent minder een blik bonen te kopen.
Allemaal olieprijs experts hier zo te lezen.
Allemaal kennis van zaken van de wereld markt ... echt geweldig.
Dat ze van het ministerie maar mogen meelezen.
userIcon
Met de benzineprijs is het net als met de prijs van tabak: hoe hoger, hoe beter.
userIcon
Lage Euro en oplopende olieprijs die in dollars wordt afgerekend... shit happens

En uiteraard 70% belasting aan accijnzen en BTW die je aan de pomp betaald. Ik heb mijn auto gelukkig een paar jaar geleden verkocht. Fuck de overheid.
userIcon
Ik las verdomme net nog op het nieuws dat de voorraden in de US sneller groeien dan verwacht.

W
T
F
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:00 schreef sarlo013 het volgende:
Gister nog getankt voor 1,41 net over de grens. Het is dan eigenlijk ook niet normaal hoeveel er aan accijns en dergelijke naar de overheid gaat.

Ik rij nog wel de grens over voor mijn benzine.
De accijns kan ik nog wel inkomen, dat je over het totaalbedrag (dus incl kwartje van kok en de accijns) nog eens belasting dient te betalen is ronduit schandalig.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:25 schreef peperazzi het volgende:

Ook vreemd dat in NL de prijzen zo hoog zijn, ondanks dat de olie nog ver onder de $100/vat is, terwijl in 2008 olie $150/vat kostte.

Nederland wordt op de een of andere manier genaaid door de olieboeren, denk ik. Tijd om eens naar prijsafspraken te gaan kijken.
Ze hebben al eens naar prijsafspraken gekeken.
Toen konden ze niets vinden.
Dat krijg je als de koninklijke familie grootaandeelhouder van de Shell is.
Waarom draaien ze de productie terug terwijl er tankers vol brandstof al maanden voor de kust voor anker liggen.
userIcon
1,39 net over de grens xD
userIcon
Even een mooi iets.

Hier in NL betaal je je scheel aan benzine en KM heffing is al onderweg.
Bij onze oosterburen is de benzine goedkoper en raad is? Ze kennen daar al KM heffing en zit in de benzine prijs verwerkt.

Wie o wie kan mij is uitleggen waarom het hier zo ontzettend duur moet gaan worden
userIcon
Op dot soort momenten ben je als Nederlander blij dat de staat ooit in de jaren 50 of 60 besloten heeft om forenzen te stimuleren. Slaapsteden te bouwen en zodoende we ons moeten verplaatsen om brood te verdienen.

Dat komt dus nu keihard weer terug.
In Polen kun je gewoon nog voor 1,14 tanken (euro 95)
Bijna 50 cent verschil met Nederland.
userIcon
Toen de kilometerheffing bijna werd ingevoerd riepen automobilisten bijna te smeken om de benzine duurder te laten worden ipv kilometerheffing, nu is de benzine duur en piepen ze alweer.
Wie is de schuldige? Op dit moment zitten er alleen twee rechts-christelijke partijen in de regering, dus het ligt niet aan PvdA.
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 18:47 schreef omapietje het volgende:
olieprijs experts
wereld markt
userIcon
Ik ga maar even naar Ierland en daar tanken voor 1,14!Tegen de tijd dat ik weer in Nederland ben is het dan wel weer op,maar heb ik in ieder geval goedkoper gereden!!
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:49 schreef bestaudio het volgende:
Even een mooi iets.

Hier in NL betaal je je scheel aan benzine en KM heffing is al onderweg.
Bij onze oosterburen is de benzine goedkoper en raad is? Ze kennen daar al KM heffing en zit in de benzine prijs verwerkt.

Ik woon in Duitsland en rij op lpg ,tank wel in Nederland want daar is lpg goedkoper.
Maar ik betaal voor mijn auto maar 110 euro wegenbelasting,omdat er een gedeelte van de belasting in de brandstof zit.

Wie o wie kan mij is uitleggen waarom het hier zo ontzettend duur moet gaan worden
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 20:14 schreef ouderejongere het volgende:
Toen de kilometerheffing bijna werd ingevoerd riepen automobilisten bijna te smeken om de benzine duurder te laten worden ipv kilometerheffing, nu is de benzine duur en piepen ze alweer.
Wie is de schuldige? Op dit moment zitten er alleen twee rechts-christelijke partijen in de regering, dus het ligt niet aan PvdA.
Ja je moet niet &&, maar zo gaat het dus altijd hier.

Doe het zo (simpelste oplossing):
kilometerheffing NIET invoeren en wegenbelasting afschaffen.

Wegenbelasting in de brandstof verreken klaar. Simpeler kan niet. Hoe meer je rijdt hoe meer je betaald zelfde als de kilometerheffing.
userIcon
Ach het volk (jij en ik) is toch dom , die naaien we gewoon van alle kanten.
Leiders van Nederland het is 2 voor twaalf , zorg dat jullie op tijd weg kunt komen , WANT HANGEN ZULLEN JULLIE
userIcon
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 17:15 schreef Joydesign het volgende:
Laten we maar gaan fietsen...
Fietsen is veel gezonder, dan rondrijden in zo'n roestbak op wielen. En het is gratis! En veelal sneller, leuker dan in zo'n koekblik.
userIcon
klein tankje, 35 liter. 35x2,20gulden...
Das bijna 90 gulden voor 35 liter benzine.
Tijd voor waterstof mensen. Laat dat hoerige haagse tuig hun zakken maar vullen met het kruid van de wapens die ze kopen. Kijken of ze dat kunnen eten.
userIcon
Waterstof zal niet goedkoper zijn; er is een tekort aan energie(dragers) want de vraag neemt al weer toe door de opleving van de economie. Dat zal nog wel erger worden. Ik heb ingezet op astronomisch stijgende benzineprijzen (zeg minimaal een verdubbeling binnen 10 jaar) en daarom een zuinige auto gekocht (met een verbruik van 1 op 30 diesel).

Een andere oorzaak is zoals gezegd de dalende Eurokoers (door het gestuntel van o.a. Griekenland). En natuurlijk het feit dat elke kleine wijziging gigantisch wordt uitvergroot door de beurs en het bijbehorende gespeculeer. Er wordt natuurlijk ook gespeculeerd met valuta: als Griekenland een wat lagere rating krijgt, krijgt de hele eurozone "klop".

Gek eigenlijk dat de dollar dan niet ook daalt als je ziet dat een Amerikaans bedrijf als GM ruim 4 miljard dollar verlies draait. Maar ook dan kunnen de prijzen stijgen door ondoorgrondelijke mechanismes:

Dollar daalt: prijs per vat hoger, benzine duurder.
Dollar stijgt (doordat Euro daalt): prijs per vat hoger (in Euro), benzine duurder.

Inderdaad: het grootkapitaal en de slimme beleggingsfondsen profiteren ervan.
userIcon
Tja je kan er boos om worden of niet, alles wat hier met vervoer te maken heeft is knetterduur en daar veranderd niks aan. Je kan beter zelf alternatieven zoeken zoals de fiets, brommer ed. Ik doe tegenwoordig 2 maanden met 1 tank benzine en overweeg zelfs om de auto helemaal de deur te wijzen. Laat dat takkegraaituig in den haag maar eens zelf gaan letten op de uitgaven.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 @ 19:50 schreef Mystic_HBC het volgende:
Op dot soort momenten ben je als Nederlander blij dat de staat ooit in de jaren 50 of 60 besloten heeft om forenzen te stimuleren. Slaapsteden te bouwen en zodoende we ons moeten verplaatsen om brood te verdienen.

Dat komt dus nu keihard weer terug.
Goed dat je dit historisch feit er even uit licht .. want zo is het, zo hebben ze het zelf gewild en bedacht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Agglomeratie
85  van 85 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden